Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hece

#1
Nyt kun muistelen niin salvassa taisi ollakin ihan mekaaninen vika, muovinen matoruuvi poikki. Päästi semmoista sarjatulen ääntä käyttäessä. Aiemmassa Passatissa vuotanut vesiletku aiheutti juuri noita tuplasurahduksia, eli salpa palautuu viiveellä avauksen jälkeen normaaliasentoon kun auto ei tunnista luukun auenneen.
#2
Allekirjoitan huomiot muuten, mutta onhan tässä mallissa ko. moottorin tilan kaukalo moottoritilassa on peitetty joten ei se niin paha ole keräämään moskaa kuin kymmenen vuotta aiemmat 3B-mallit. Ehkä sinne kannattaa silti välillä kurkata. 9v kokemuksella -11 mallista:

 - DSG-termostaatti ainakin omassa 125 kW + 4mot yksilössä kulutustavaraa. Ei mikään kallis ja helpohko vaihtaa JOS tietää sen olemassaolon. Marmorin viralliset räjäytyskuvatkaan ei tätä kunnolla listanneet.
 - Takakontin lukitussalpa myös vaihdettu kahdesti. Vajaan satkun osa ja helposti vaihdettavissa. Onkohan mullakin letku vuotanut kontin sisään...
 - Ruostetta on alkanut tulla sinne tänne
 - Alustassa tosiaan jonkin verran mennyt osaa vaihtoon
 - Vielä ei ole 230 tkm mennessä kaksoismassaa vaihdettu
 - Mulla päästöpäivityksen (eli joskus 2017 alkaen) jälkeen hiukkassuodatin polttaa useammin ja 15 tkm aikana öljytikun pinta kasvaa yli rajojen eli dieseliä moottoriöljyn seassa. Olen siirtynyt jo aikaa sitten 15 tkm öljynvaihtoväliin.

Ajo sinällään mukavaa, tilaa on jne. käyttöominaisuudet kohdillaan eikä isompia remppoja ole vielä tullut vastaan. Pl. ovien vaihdot mutta ne menee kuskien piikkiin ::)
#3
Lopulta seuraavassa huollossa arvailun (ja DSG-termarin uuden vaihdon jälkeen) vian ollessa edelleen päällä, vaihdettiin moottorin lämpöanturi ja homma kunnossa. Nyt veden lämmöt lämmetessä seuraa öljyn lämpöjä, eli öljyn ollessa mittarin mukaan ~75 astetta, on jäähdytinnesteen neula ylhäällä "90-asteessa" eli oikeasti myös 75+.
#4
Mulla oli lämpöanturi rikki. Oireet täsmälleen samat kuin viallisen DSG-termarin tapauksessa, eli veden todellinen lämpö tuli n. 10 astetta öljyjä perässä.
#5
Lainaus käyttäjältä: JPa76 - 15.11.21 - klo:11:38
Normaalisti Skodan moottorinlämpötilamittari nakuttaa tasaista 90 astetta kunhan on siihen lämmennyt, mutta nyt on ilmaantunut vika missä lämpötila jää 75-80 asteen tienoille. Huollossa vaihtoivat kaksi termostaattia, mutta edelleen sama vika. MItään vikakoodeja ei tule. Mistähän seuraavaksi lähtisi vikaa ihmettelemään?
Tuliko tähän ratkaisua? Mulla 2.0 TDI DSG (märkä-6) jossa on ollut pidempään lämpöongelmaa, eli veden lämmöt jää mittarin mukaan 80 asteen kieppeille, eli todellisuudessa ~70 kun öljyn lämmöt samaan aikaan kymmenisen astetta enemmän. Molemmat termostaatit on vaihdettu, mutta ei auttanut tällä kertaa. Lisää tässä ketjussa: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=26698.30
#6
Täällä vielä esimerkkiä miltä valmis asennus voi tässä mallissa näyttää: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=13882.msg496115#msg496115
#7
Mullakin tuli tuota ongelmaa, vaikka vaijerit on muutama vuosi sitten vaihdettu. Yllätyin suuresti kun aseöljyn suihkiminen jokaiseen väliin mitään purkamatta auttoi. Enää tarvitsee pestä ovi valumien jäljiltä...
#8
Lainaus käyttäjältä: hece - 10.01.23 - klo:10:21Ulkolämpö -5 - -8, jäi epähuomiossa käppyrän alapuolelle. Toimivassa koneessa ainakin itsellä veden lämpö on noussut aavistuksen öljyn lämpöjä nopeammin, tässä laahaa selvästi perässä. Mutta mikä on huomattavaa, koneen lämmetessä testin puolivälissä, nousee jäähdyttimen ulostulon (coolant temp at radiator outlet) lämpötila yli jäähdytinnesteen lämmön! Viittaisi vahvasti rikkinäiseen moottorin lämpöanturiin? Flektit eivät pyörineet ja maski enimmäkseen peitossa.
Tämä lämpöongelma on siis edelleen päällä, myös näin +10 lämpötiloissa näkee että öljyt lämpenee esim 80 asteeseen, mutta jäähdytinnesteen mittari taulussa jää alle 90 (eli oikeasti alle 75 asteen). Se on selvinnyt että "coolant temp at radiator outlet" ei siis ole edessä jäähdytinkennolla, vaan muistaakseni EGR:llä tms. On siis kai mahdollista että se on varsinaisen jäähdytinnesteen lämpöä suurempi.

Mut mut, tästä on siis molemmat termarit vaihdettu, eikä ongelma selvinnyt. Edellinen huolto tätä selvitetteli mutta ei nyt kompetenssi ihan riittänyt kun kaikki oli kuulemma normaalia vaikka pientä sahaamista olikin jäähdytinnesteen lämmöissä. Vaan ei tuo kyl normaalia ole. Ehkä marmorilla oltaisiin tästä viisaampia.
#9
No ei auttanut moottorinkaan termostaatin vaihto, vieläkin jää veden lämmöt jälkeen öljyn lämmöistä. Muistetaan että mittaritaulun viisarin "90"-kohdalla on jäähdytysnesteen lämpötila 75-1xx (en muista maksimia). Ja vasen puoli siis 50-74. Ajelin sitten logi päällä ja tällaista käppyrää tuli:


Ulkolämpö -5 - -8, jäi epähuomiossa käppyrän alapuolelle. Toimivassa koneessa ainakin itsellä veden lämpö on noussut aavistuksen öljyn lämpöjä nopeammin, tässä laahaa selvästi perässä. Mutta mikä on huomattavaa, koneen lämmetessä testin puolivälissä, nousee jäähdyttimen ulostulon (coolant temp at radiator outlet) lämpötila yli jäähdytinnesteen lämmön! Viittaisi vahvasti rikkinäiseen moottorin lämpöanturiin? Flektit eivät pyörineet ja maski enimmäkseen peitossa.
#10
Lainaus käyttäjältä: hece - 27.10.22 - klo:15:26
Seitsemän vuotta vierähti ja taas on veden lämmöt jääneet vajaaksi. Ensi viikolla vaihdetaan taas DSG-termari ja josko se korjaantuisi. Tällä kertaa ei tarvinnut puolta vuotta miettiä mahdollista vikaa  ::) ;D
Niinhän sitä luuli. Ei auttanut tällä kertaa DSG:n termarin vaihto. Lienee se toinen termari syypää. Valitettavasti se vaikeampi vaihtaa, kolmen tunnin työksi heitti korjaamo arvion.
#11
https://www.vwvortex.com/threads/3-6-vs-r36.7995570/

"The R36 has a different engine code with 20 more horsepower, a 6-speed DSG transmission instead of a traditional 6-speed automatic, a more aggressive suspension, OEM body kit, chrome tailpipes, different wheels, different seats, steering wheel, and interior trim."

Itsellä ei kokemusta.
#12
Lainaus käyttäjältä: hece - 12.01.16 - klo:10:53
Homma edelleen kunnossa. Keula lähes kokonaan peitettynä -25 ulkolämmöissä noin 80 km/h nopeus ilman eberiä saa neulan nousemaan "90"-lukemaan (eli 75+), öljyt silloin lyhyessä ajossa nousi reiluun 80 asteeseen. Vastaavasti edellinen 1.9TDI AVB Passat samassa ulkolämpötilassa vaati 100-110km/h nopeuden että jäähdyttimen neula saavutti 90-asennon. Summasummarum, eberin kanssa lämmin vehje :)
Seitsemän vuotta vierähti ja taas on veden lämmöt jääneet vajaaksi. Ensi viikolla vaihdetaan taas DSG-termari ja josko se korjaantuisi. Tällä kertaa ei tarvinnut puolta vuotta miettiä mahdollista vikaa  ::) ;D
#13
Passat B7 (11-14) / Vs: Soittimen vaihto
27.07.22 - klo:10:05
Uusin kartta RNS510 -naviin on v17 vuodelta 2020 eli jo pari vuotta vanha eikä uusia ole tulossa. RNS510 on ihan ok navi, vaikkakin vähän kankea käyttää kun täydellisen osoitteen joutuu syöttämään vs. google mapsien hyvät tietokannat ja haut. Integroituu toki täydellisesti auton kanssa.
#14
Kokeilepa ensiksi käydä takakontin puolelta verhoilun luukun takana käsin nykimässä. Sieltä voi muistaakseni nykäistä lukitusnupin auki jos moottori on sökö ja siten lukitus jää päälle. Myös lukitusmoottorin vaihto onnistuu sitä kautta verhoilua purkamatta.
#15
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 30.11.21 - klo:17:29
Kotiin päästyäni katselin vcds:llä tietoja ja autossa on 61 Battery regulation, mutta sinne voi syöttää vaan akun amppeeritunnit, valmistajan ja sarjanumeron. Autossa on alkuperäinen VW:n 72ah akku (joka todellisuudessa Vartan valmistama). Voisikohan tuonne heittää 70ah AGM:n vai tuleeko sanomista? Takaluukun akku näyttää jossain vaiheessa vaihdetun jo AGM-versioon. Mielestäni luin jostain netistä, että tuo akkutyyppikin pitäisi ilmoittaa, mutta sellaista tietoa en löytänyt, että minne sen voi laittaa, jos voi laittaa.
Kyllä siellä löytyy se AGM-valintakin. Olikohan long codingin takana, hetkeen en ole kurkkinut. Tuossa kuitenkin vielä näkymä omasta 61-moduulista:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30280.msg625063#msg625063
#16
Kun oli jo tuttu homma niin oli oikeat työkalut mukana autolla ja hommassa meni vartti. Volkkaritiskilta tarttui mukaan osanumero 1K6 827 505 F. Viimeisin kirjain on viidessä vuodessa päivittynyt E:stä F:ään. Ehkä elinikäkin samalla yli tuon viiden vuoden 🤔?
#17
Lainaus käyttäjältä: hece - 15.08.16 - klo:20:33
Ja sama. Lukko 62e, bilteman 40-osainen kärkisarja 22,90e, työ: priceless. XZN koko 8 tosiaan on oikea, lisäksi 2 torxia kahvoissa ja kaksi varoituskolmion alla. Muuten metalliset vetämällä irtoavat kiinnikkeet. Ja se lukon pistokkeen lukitus aukeaa meisselillä nostamalla, painelu tai tökkiminen ei auta.
Lukkomoduulin elinikä on näköjään viisi vuotta kun tuli nyt taas vastaan sama vika. Päivän hinta marmorilla on noin 90e.
#18
Passat B7 (11-14) / Vs: peruutuskamera ?
17.08.21 - klo:15:51
Lainaus käyttäjältä: stoke69 - 15.08.21 - klo:17:03
avataan ihan kilven valojen välissä olevasta napista ja se myös ainut kun toimii ... ei aukee oven/kaukon napista ????
Siinä se kamera kontin napin vieressä on jos on. Ja tosiaan kuraantuu helposti. Jos ei ole sähköistä takaluukkua, kaken nappi vain avaan takaluukun lukituksen, ja luukku menee takaisin lukkoon kun luukun lyö kiinni.
#19
Lainaus käyttäjältä: Pasuuna13 - 22.04.21 - klo:00:06
Kesärenkaita juuri itse valikoimassa ja sulla näyttää olevan tuo kaavailemani koko 225/50 R17. On ilmeisesti ihan toimiva koko siinä ja mahtuu hyvin paikalle? On siis nuo highlinen vakiokokoiset 235/45 R17 paikalla, mutta haluttaisi vaihtaa edes vähän kapeammiksi ja korkeampaan profiiliin. Jos vaihtaa vielä kapeammaksi, niin sitten pienenee halkaisija ja sitä ei haluta, vaan mieluummin juuri vähän isompi.

Ei tuo taida juuri mihinkään ominaisuuksiin vaikuttaa muuten kuin toivotusti eli hiljaisempi ja mahtuu paremmin uriin? Vetokykyä lähinnä ajattelen.
Nyt alkaa olla 225/50 R17 setti kulutettu loppuun ja ei todellakaan mitään ongelmia, ovat hiljaisemmat ja vähemmän vetelevät. Toki edelliset 235/45 R17 oli käytetyt ja varmasti muutenkin mukavuusominaisuuksiltaan nykyisiä Efficient Gripejä perässä. Uusien aika pian ja varmaan samassa koossa pysyn vaikka vähän ekstraa maksavatkin. Mahtuu juuri ja juuri vararenkaan paikalle.
#20
Mulla -11 ilman alltrackia, 170hv 4mot DSG kuitenkin. Matka-ajossa vie 5 - 7l. 5l pääsee vain alta 80 km/h köröttelemällä talvinakeilla. Kesällä voi mennä myös lähelle 7l jos tulee motaria mukaan ajoon. Ei alta kuuden kyllä kesällä ikinä mene. TM 10/2014 oli vähän uudemmat ja korotetut maastofarkut testissä, siinä Passat Alltrack 130kW DSG:llä kulutti maantiellä 6.3l, vastaava Audi A4 7v Stronicilla 6.4l. Kaupungissa 8.2/8.3.
#21
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 07.12.20 - klo:22:03
Itse suosittelisin Lemförderin vahvistettuja versioita. Saa esim. Autodocista 28e/kpl ja lemförderin pulttisarja n. 9e/kpl. Puslassa oli jopa alkuperäisvaraosanumero tallella.
Eli tämä? https://www.autodoc.fi/lemforder/15485049
Tuotenumero:42778 01
OEN 3C0 199 231 F â€" VW

Mikä on tähän sopiva pulttisarja, kenties tämä? https://www.autodoc.fi/lemforder/9665809
#22
No nyt on vaivihkaan H18-polttimoita tullut markkinoille ja lähikauppoihin:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/431427/Osram-Original-H18-polttimo-12V-65W

Mitä nopsaan luin niin kovin samanlaiselta vaikuttaa kuin nuo 65W H7 Rallyet. Joutuu vain sivuleikkureilla tms. kaventamaan uloketta kannassa. Ei ole vielä tarvinnut kokeilla kun vuosia sitten ostetut Rallyet ovat kestäneet, pari on mennyt vaihtoon.
#23
Lainaus käyttäjältä: Turan - 17.11.20 - klo:11:59
Öljynvaihto ei ole muuttanut laatikon toimintaa suuntaan eikä toiseen?
Ei ole muuttanut. Ei kolahdus mikään kovaääninen ole, pikemminkin pieni klonksaus. Ja nimenomaan 3->2 vaihdossa rauhallisessa hidastuksessa.
#24
Lainaus käyttäjältä: Turan - 16.11.20 - klo:20:15
Vika vai iän tuoma ominaisuus: Passat 3.2 DSG6:lla, esim moottorijarrutuksella liikennevaloihin ns kolauttaa vaihteen 3->2 ja jos ajat valoihin reippaasti ja jarrutat kunnolla loppuun, mitään kolahdusta ei kuulu. Ja kolahduksen kuulee vain jos stereot on kiinni. Ajettu 250tkm ja öljyt vaihdettu säännöllisesti, viimeksi 40tkm sitten. Muuten vaihtaa moitteettomasti.
Omassa -11 Passat B7:ssa on ollut sama ominaisuus oman omistuksen (100->190tkm) aikana aina. 4mot 2.0TDI ja DSG6.
#25
Onko uutta tietoa tuhka-auringon alla nyt pro-dieselin hävittyä, erityisesti Futura vs MY? Pro dieseliä olen tankannut tähän asti siinä toivossa että hiukkassuodatin kestäisi pidempään.
#26
Passat B7 (11-14) / Vs: 2.0 TDI kysymyksie
28.01.20 - klo:15:28
Ei voi liikaa korostaa että näissä kulkineissa tosiaan on kaksi termostaattia, DSG:lle omansa. Ainakaan pari vuotta sitten kun VW:n oma huoltomateriaali ei tuota DSG:n termaria täysin tunne ja siten huoltotiskillä helposti sanotaan ettei toista termostaattia ole. Lisää omasta tarinasta: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=26698.0
#27
Täällä lisäjuttua http://www.vagarena.fi/index.php?topic=41488.msg662578#msg662578

Jyväskylän autotarvikkeella asentaja tiesi kyllä puuttellisista kuvista huolimatta miten suodatin vaihdetaan. Vein oman suodattimen.
#28
Lainaus käyttäjältä: jopi - 15.09.19 - klo:11:28
Mitenkäs äänettömiä muiden DQ200 laatikot ovat? Leonissa ainakin kuulee etenkin 1-2 ja 3-2 vaihtojen "kloksahtavan" sisään etenkin rauhallisessa ajossa.
Oma DQ250 on myös aina omistuksessani (100-170 tkm) kolahtanut 3->2 vaihdossa. Ã,,äni ei ole muuttunut eikä mitään ole hajonnut matkan varrella, mutta kyllähän se ehti mietityttää että onko merkki esim. vauhtipyörän vaihtotarpeesta.
#29
Yleisesti DQ250 laatikko kestää, ja todennäköisesti rattivaihteita on käytetty perhebiilissä minimaalisesti. Eikä niillä mitään tuhoa aikaan voi saadakaan. Noilla kilometreillä kaksoismassavauhtipyörän vaihto voi tulla eteen, ellei ole jo vaihdettu.
#30
Lainaus käyttäjältä: K2 - 06.09.19 - klo:10:15
Tästä samasta asiasta on Youbessa julkaistu useita Video uutisia, tässä yksi niistä.
https://www.youtube.com/watch?v=TCPg6LLUs18
Hieman sekava kuvaus, käsitinkö oikein, että ensin mainittiin, että koskee autoja joissa automaattivaihteisto, manuaalinen käsijarru ja avaimeton käynnistys, sitten kuitenkin mainittiin että avaimen saa pois virtalukosta väärässä moodissa ja täällä foorumilla kuskia syytetään käyttövirheestä.

Ongelma tulee siis siitä, että avaimen saa pois siten, että auton turvamekanismit ei kytkeydy päälle, sen jälkeen auto voi lähteä itsekseen liikkeelle täysin yllättäen.
Onhan se käyttäjävirhe jos ei laita vaihdetta parkille ja/tai käsijarrua ennen kuin poistuu autosta. Oikein toimivana vaihteisto toki estäisi tällaisen käyttäjävirheen. Tässä on vissi ero.


Lainaus käyttäjältä: K2 - 06.09.19 - klo:10:15
Sama tapahtunut jo aiemmin eri valmistajalle
https://www.youtube.com/watch?v=aPJk6gCMN6o
Ei. Tämän video tapauksissa vaihde on jätetty parkille ja auto on siitä huolimatta valunut. Tässa tapauksessa kuljettaja ei ole toiminut väärin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy