Moro,
On ollut lämpöongelmia tuon 2.0 TDI:n kanssa (170 hv CFGB, DSG 4mot). Autolla ajettu nyt 113tkm josta minun omistuksessa 10 tkm syksystä lähtien. Ongelmat alkoivat kuukausi takaperin 0-kelissä moottoritiellä 130km/h ajossa. Huomasin lämpöjen olevan yhden välin yli (asteikon mukaan 100?) ja öljyjen lämmöt 120 astetta. Ei muuta kuin pysäkille seis ja ylempi viimasuoja pois. Sen jälkeen motariajossa homma sujui normilämmöillä. Mutta loppumatkan 80-100 km/h ajossa lämmöt tippui mittarin mukaan 70-85 asteen välille. Tämän reissun jälkeen lämmöt eivät normaalisti nousseetkaan (poistin myös toisen viimasuojan) kaupunkipyörityksessä, moottoritieajoa ei tullut. Oma diagnoosi: termostaatti jumissa, ei vikakoodeja. Huollossa epäilivät samaa (tai eivät ainakaan väittäneet vastaan). Termostaatti vaihdettiin siellä joka olikin tähän aika työläs, piti kuulemma imusarja irroittaa. Samalla vaihtui G62-lämpötila-anturi joka oli talven aikana antanut kertaalleen vikakoodin epäuskottavasta signaalista. Homma tuli kuntoon.
Mutta mutta, pari viikkoa myöhemmin eli viime vappuna oireet tulivat takaisin. Maantieajossa (80-100km/h, +5 vesisade) alkoi lämmöt laskea normilukemista, tunnin jälkeen lämmöt mittarin mukaan n. 70. Tämän jälkeen ei kone ole taas lämmennyt normaalisti, motariajoa tai muuten pidempää ajoa lämpimillä ei ole tullut testattua.
Onko vaihdettu termostaatti taas mennyt vai voiko joku muu olla vialla? Kannentiiviste? Kylmällä käynnistettäessä en havainnut paisuntasäiliössä mitään, nestepintakin oli normaali, ei vajunut eikä lisääntynyt. Vaihdetun termostaatin laadusta ei ole minulla havaintoa. Auto on joka tapauksessa menossa samalle pajalle ensi viikolla ihmeteltäväksi. Samassa paikassa laitettiin autoon myös marraskuussa Eberi, sillä konetta saa kyllä lämmitettyä.
On ollut lämpöongelmia tuon 2.0 TDI:n kanssa (170 hv CFGB, DSG 4mot). Autolla ajettu nyt 113tkm josta minun omistuksessa 10 tkm syksystä lähtien. Ongelmat alkoivat kuukausi takaperin 0-kelissä moottoritiellä 130km/h ajossa. Huomasin lämpöjen olevan yhden välin yli (asteikon mukaan 100?) ja öljyjen lämmöt 120 astetta. Ei muuta kuin pysäkille seis ja ylempi viimasuoja pois. Sen jälkeen motariajossa homma sujui normilämmöillä. Mutta loppumatkan 80-100 km/h ajossa lämmöt tippui mittarin mukaan 70-85 asteen välille. Tämän reissun jälkeen lämmöt eivät normaalisti nousseetkaan (poistin myös toisen viimasuojan) kaupunkipyörityksessä, moottoritieajoa ei tullut. Oma diagnoosi: termostaatti jumissa, ei vikakoodeja. Huollossa epäilivät samaa (tai eivät ainakaan väittäneet vastaan). Termostaatti vaihdettiin siellä joka olikin tähän aika työläs, piti kuulemma imusarja irroittaa. Samalla vaihtui G62-lämpötila-anturi joka oli talven aikana antanut kertaalleen vikakoodin epäuskottavasta signaalista. Homma tuli kuntoon.
Mutta mutta, pari viikkoa myöhemmin eli viime vappuna oireet tulivat takaisin. Maantieajossa (80-100km/h, +5 vesisade) alkoi lämmöt laskea normilukemista, tunnin jälkeen lämmöt mittarin mukaan n. 70. Tämän jälkeen ei kone ole taas lämmennyt normaalisti, motariajoa tai muuten pidempää ajoa lämpimillä ei ole tullut testattua.
Onko vaihdettu termostaatti taas mennyt vai voiko joku muu olla vialla? Kannentiiviste? Kylmällä käynnistettäessä en havainnut paisuntasäiliössä mitään, nestepintakin oli normaali, ei vajunut eikä lisääntynyt. Vaihdetun termostaatin laadusta ei ole minulla havaintoa. Auto on joka tapauksessa menossa samalle pajalle ensi viikolla ihmeteltäväksi. Samassa paikassa laitettiin autoon myös marraskuussa Eberi, sillä konetta saa kyllä lämmitettyä.