Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - seppotaas

#1
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 30.04.24 - klo:09:15Tämä tarina nyt hiukan sivuutti aihetta koska kyseessä on oletettavasti kaksiovinen T5.
Tuo tutkimani Fabia oli farkku, sähköikkunat vain edessä. Käsittääkseni ohjausboxi on nostomoottorin yhteydessä.
#2
Fabian (-09) kuskin sähköikkunan toimimattomuuden syyksi paljastui itse kytkinpaneli. Oireena oli ikkuna meni alas muttei ylös, vänkärin ikkuna toimi normaalisti. Koetin mittailla ja hämmästellä tuota monella tavalla. Kytkimen sisässä oli elekktroniikkaa pintaliitos tekniikalla, ainakin transistoreita joista yksi vaikutti olevan rikki. Vänkärin ja kuskin kytkin eivät ollet vaihtokeltoiset keskenään. Uusi kytkinpaneli (etuikkunat) maksoin alle 10 euroa.
#3
Voisihan sen oven alareunan rullapaketin vaihtaa, taisi olla 40e huiteilla. Parilla pultilla kiinni, jos on apumies/nainen on helpompi vaihtaa. 
#4
Ostin jotain autohifi (oliskos ollut STP) eristysmattoa 3mm paksuista, toisella puolella liima toinen puoli alupintaista. Irroitin ohjaamosta penkit ja heivasin maton ulos. Pesin maton ja penkit. Odottelin noiden kuivumista, imuria ja pyyhkäisy jarrukliinerillä sitten vaan mattoa miten helposti sai. Pyöräkotelot ja tulipelti vähän huolellisemmin. Niin ettei koputtamalla enää kuulunut kumisevaa ääntä. 
#5
Mulla oli Nokian Hakka 225/65/16 C 112/110T, ei ainakaan osaa valittaa rengasmelusta. Lisäsin kyllä lattiaan 3mm bitumi/alu äänieriste mattoa sekin vaikuttaa. Kannattaa tehdä tuo lisä äänieristys, ohjaamon lattiaan ja väliseinään.
#6
Sihdin puhdistus kannattaa aina teettää öljynvaihdossa. Puhdistus ei myöskään kuulu VAG korjaamon huolto-ohjelmaan se pitää erikseen osata vaatia. Käytännössa tarkoittaa Haldex pumpun irroittamista ja puhdistamista. Pumppuun tarvii vaihtaa uudet O-renkaat, (jollain voi olla koko tallessa) ihan standardi tavaraa ei VAG "erikoisuus". Oljyä menee koko 0.85l purkki.
#7
Fabiassa oli ongelmana kuskin sähkö-ikkunan toimimattomuus johtui kuskinpuolen kytkinpanelista.
Mielestäni tuo on samanlainen kuin transporterissa, molemmista sen käytin irti. Vänkärinpuolen ikkuna toimi molemmista kytkimistä ( vänkärin ovesta ja tuosta kuskinoven oikeanpuoleisesta) tuon näköinen keksintö. Vänkärin puolella yksittäinen kytkin. Tarvikkeena alle 10 euroa.
#8
Itsellä oli Transporter -11 2.0 TDI oliskos ollut 340tkm kun lähti vaihtoon. Ainoa isompi oikea vika oli vetarin hajoaminen. Suosittelen katsomaan noita (T5.1) 09-15 ja 2.0 TDI koneella (ei BiTurbo) jos budjetti ei kestä tuota uudempaa T6 mallia.
#9
Tähän varmaan on tullut jo ratkaisu, mutta kuitenkin Auto-Com 2020.23 softa (+delphi ds150e) noin 80e
Kaivelee mersusta lähes samat mitä Star
#10
Omaan silmään pisti tämä

"01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation"

Ford merkkisessä kulkimessa bensapumppu ei käynnisty jos tuo kiihtyvyysanturi on vikatilassa, VAG:ssa ei ole tullut vastaan. Todennäköisesti tuo on kuitenkin tuo mittarivika.
#11
Ettei olis laturin vapaakytkin porsinut ja aiheuttanut tuon, kannattaa hyvin herkällä korvalla kuunnella ettei laturista kuulu ylimääräistä ääntä
#12
VAG-COM tai Auto-Com (2020.23) näyttää tuon Aux lämmittimen source jännitteen joka voi olla eri kuin akun napajännite, webaston ohjaus haistelee tuota "source" jännitettä. T5.1 transportterista löytyi huono liitos tuosta sisä/lämppäri puhaltimen johtoliitoksesta. Oli ottanut jo vähän lämpöä, uusittiin liitos ja ongelmat loppui. Tuossa oli ainoastaan yksi akku normipaikalla konepellin alla.
#13
Onko uusi anturi "joku tarvike" vai selkeä merkkituote VAG, Bosch... ei oles ekakerta kun tarvikeosan signaali ei ole riittävä ECU:lle
#14
Lainaus käyttäjältä: trmulti - 03.05.23 - klo:15:38Menee yleensä vetoakselista sileeksi ja matka loppuu siihen. Kannataa laittaa koko vetari uusiksi.
Joo tätä epäilisin myös, kerran jätti tienpäälle kun meni vetarista boorit. Onneksi perän tumpista ei mennyt ... kannattaa sitten ostaa orkkis vetari ainakin oikealle puolelle.
#15
Transporter T5 (03-) / Vs: Takaiskarit
28.11.23 - klo:10:58
Minulle neuvoi ammattiasentaja, iskari paikoilleen ja mutterit sormikireyteen.
Vaikka tunkilla nostaa alatukivarresta ( autohan on pukkien päällä eikös) niin että koko paino on jousituksen varassa. Kiristetään mutterit momenttiin.
#16
En kyllä ole kuullut että noissa olisi ollut onglemia, sais sen ketjun kunnon varmaan mitattua ketjun kiristimestä (vesipumpun alapuolella). En ole näihin ketjukoneisiin "koskenut" muutakuin öljynvaihto huoltojen merkeissä.
#17
Nuo on yleensä ihan standardi putkikamaan, hydrauliikka-osia myyvistä liikkeistä löytynee sopivia turbo malliksi mukaan niin liitin löytyy banjopultti+banjoliinin yhdistelmä tarpeen mukaan tai teetät öljyletkun yhtenä kappaleena teräspunosletkusta https://www.hydrauliikkakauppa.fi/tuotteet/hydrauliikkaliittimet/putkiliittimet/banjopultit/
#18
Kuten Jazze75 kirjoitteli, valo pitäisi jäädä palamaan vihreänä hetkeksi. Tuossa 4 ehtoa että webasto lähtee päälle jos se on kunnossa:
1. polttoainetta on riittävästi (valo ei saa palaa)
2. akun jänneite on riittävällä tasolla 12V ???)
3. ulkolämpötila on rittävän alhainen (olikohan se alle 5-7 astetta)
4. jäähdytysnesteen lämpötila on alle jonkun astemäärän ( olikohan alle +60-70)
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Lisävalohuolia
02.10.23 - klo:10:59
Väylällä ohjattuja valoja ei oikein pysty mittailemaan jos liittimen ottaa irti (mistään automerkistä). Sellainen mittaus piikki jolla pystyy mittaamaan liittimen ollessa kiinni
#20
Elektroniikka / Vs: Kiinan anroid
26.09.23 - klo:09:45
Päivitystä tähän, halpa kiinan android kesti noin vuoden kunnes kosketusnäyttö sai tarpeeksi "arktisesta" ilmasta laitetta ei enään pystynyt käyttämään. Kokeilin tehdas resettiä, oli sähköistä pois noin viikon ei apua. Pistin kiltisti alkuperäisen radion takaisin.
Jos päädyt vaihtamaan soittimen osta joko tuo kiinan OEM tai joku ihan oikea laatumerkin soitin, näillä halvoilla "mikätahansamerkki" kiinalaisilla ei lupaukset täyty. 
#21
Kirjoitan kaverin auton korjauksesta: Tuo paineakun vuoto näkyi ihan yksilöitynä vikakoodina paineakusta (korjaamo monimerkkitesteri). Tuon lisäksi 2 -> 3 välinen vaihto oli töksähtelevä ja välillä saattoi toimia. Paineakun ja jalan välinen O-rengas oli ilmeisesti asennusvaihessa saanut siipeensä ja oli alkanut vuotamaan ( ajettu 230tkm). Mekatronikan korjaussarjalla tuli kuntoon ( 400e osat + työ )
#22
Ocu 2 oli umpion kyljessä sellainen tarra jossa ref luku oli, oliskos naamapellin alla piilossa...  tässä kuva ocu 3 jossa ref on 17.5
#23
Volkswagen / Vs: Golfin ja Polo korroosio?
15.09.23 - klo:14:56
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.09.23 - klo:13:09
Kiikariin Audi A2 niin ei tarvi pelätä ruostetta korissa (noh, alumiinikin oksidoituu mutta huomattavasti rauhallisemmin), A2 on samankokoinen ulko ja sisämitoiltaan kuin Golf/Polo ja näissä kaikissa vakiona ABS ja ESP.
A2 on 4 hengen auto, huomattavasti kapeampi kuin Polo tai Golf. 50tkm tuolla A2:lla aikoinaan ajaelin. Nuo Golf helmat happanee ihan vaikka keskeltä... ei vain päistä.
#24
Volkswagen / Vs: Golfin ja Polo korroosio?
15.09.23 - klo:12:57
Pojalle hankittiin -09 Fabia 1.6 16V tuossa joskus kolhun saanut takapuskuri on hangannut takakaaren ja puskurin välisestä saumasta maalin pois muuten näyttää ettei oven reunat tai helmat olisi ruosteessa. Autoa on toki huolellisesti pesty, nuo etukuraläppien ja sisälokarin välistä on kertyneet havunneulat lehdet ja kura siivottu säännöllisesti. Jos moottoritiellä tulee kilometrejä suosittelen ennemmin golffia kuin poloa tai fabiaa
#25
Saman ikäiseen golffiin (bi-xenon) pystyi laittamaan lisävalot normaali relesarjalla heräte siitä pitkien musta-valko johdosta. Releessä hyvä olla diodi...
#26
Kenenkähän tekemää mahtaa olla on kuitenkin riittävä 5 litran astia.... VAG
#27
tuohon saa semmosen korjaussarjan (pigtail) jossa tulee se liitin ja noin 30cm pätkä johtoja. Liittää vaan alkuperäiseen oven sisällä.
#28
Siellä taisi olla 2 mikrokytkintä toinen katselee onko ovi kiinni, toinen onko ovi lukossa. VCDS pitäisi näyttä noiden molempien toiminta. Yleinen vika on myös että tuo johtonippu joka menee oveen pätkii
#29
Käy ajamassa noin 30min mutka vaikka moottoritiellä, koneen kiertäessä kokoajan yli 2500 rpm... EGR oireilu loppui tuolla konstilla.
#30
Hulluksi menee joo ;D helposti saisivat tehtyä esimerkiksi 6-8 fyysistä painonappia jotka voisi ohjelmoida haluamakseen ja 2 ohjelmoitavaa pyöritettävää rullaa. Noilla pärjäisi jo loistavasti.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy