Exeo käyttökokemuksia

Aloittaja tmr97, 30.11.10 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

Dirti

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.06.12 - klo:12:39
Exeo ST 2.0TDI..

Ajellu nyt jotain 400km.. Muutama ajatus..

Ohjaus on minusta aivan törkeän ihana Kun vauhti pysyy alle 80km/h.. Pienessä pyörityksessä ihanan kevyt mutta palauttaa mukavasti ja tuntoakin löytyy..

Kusymys kuuluukin että onko tässä joku Servotronicci kun omassa vanhassa A4:ssä ohjaus on törkeän jäykkä hitaassa pyörityksessä? Kun taas tän Exeon ohjaus on paljon veltompi taas sit maantiellä kuin vanhan A4:n..

Sama juttu oli aikanaan kun ajelin useamman päivän Exeo ST 2.0TSI:llä(155kW).. Ohjaus ehkä siinä kovissa vauhdeissa ei tuntunut niin letkulta.. Siinä oli kyl sporttialusta ja 18" nastat..

Mukavempi matkakumppani tämä Exeo muuten on.. Hiljaisempi ja pehmeämpi..

Moottoreissa tämä 140hv ei häpeä tehokkaampaa pumppariaan kuin alkaen 80km/h jälkeen.. Silloin tämä mopompi ei tunnu jaksavan liikua oikein mitenkään ilman kepitystä, eikä sekään älyttömiä auta :)

Muutenhan tämä on aika mitäänsanomaton kuin ikäveljensä.. :)

Servotronicia ei ole vakiona 143 heppasessa mallissa, mutta monesta se löytyy koska se ei maksa kuin pari satasta.

Tuosta kepittämisen tarpeesta en oikein osaa sanoa 80 km/h jälkeen koska omani tuntuu ainakin liikahtavan tarpeeksi hyvin, mutta nämähän ovat aina myös makuasioita. Tosin en tiedä että olisko tuolla k&n vaparipanelilla sit jotain suurempaa apua sit koska alkuperänen paperisuodatin vaihtui heti kun auton sain.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Alvari

Ilmansuodatin vaihdetaan huolto-ohjelman mukaan 60 tkm välein, saattaa olla melko tukossa jo hyvissä ajoin ennen vaihtoa. Vaparisuodattimen vaikutus tehoihin lienee pakoputkenpään ja karvanoppien luokkaa. Tuo 143heppanen on sellainen perusdiisseli, ei mikään raketti mutta liikenteen rytmissä pysyy.
Alkaa olemaan 40tkm ja 8kk exeolla takana, vieläkään ei ole mitään ylimääräistä ongelmaa ollut mikä lienee harvinaista näissä nykyautoissa. Alkuperäisasennusrenkaina on jotkut pirellit ja näyttää olevan nopeasti kuluvaa mallia, jouduin jo vaihtamaan eturenkaat taakse 10tkm jälkeen. Maalipinta on mielestäni pysynyt hyvässä kunnossa, kiveniskemiä toki muutama on ilmestynyt mutta esim omistamiini hondiin verrattuna määrä on vähäinen.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Alvari - 26.06.12 - klo:14:38
Ilmansuodatin vaihdetaan huolto-ohjelman mukaan 60 tkm välein, saattaa olla melko tukossa jo hyvissä ajoin ennen vaihtoa. Vaparisuodattimen vaikutus tehoihin lienee pakoputkenpään ja karvanoppien luokkaa. Tuo 143heppanen on sellainen perusdiisseli, ei mikään raketti mutta liikenteen rytmissä pysyy.
Alkaa olemaan 40tkm ja 8kk exeolla takana, vieläkään ei ole mitään ylimääräistä ongelmaa ollut mikä lienee harvinaista näissä nykyautoissa. Alkuperäisasennusrenkaina on jotkut pirellit ja näyttää olevan nopeasti kuluvaa mallia, jouduin jo vaihtamaan eturenkaat taakse 10tkm jälkeen. Maalipinta on mielestäni pysynyt hyvässä kunnossa, kiveniskemiä toki muutama on ilmestynyt mutta esim omistamiini hondiin verrattuna määrä on vähäinen.

Kyllä tuo K&N vaparipaneli ainakin laskikulutusta 1.9 tdi leonissa, keskikulutus laski 0,5 l/100 km, ja alavääntö tuli hieman pirteämmäksi. Tehoja tuski tulee lisää, mutta ei niitä voi odottaakkaan. Ja kyllä exeo pienellä kulkee varsinkin kaupunkiajossa, n. 6l/100 km kun tehdas ilmoittaa 7,1 l/100 kn ( kulutus säädetty kohdilleen vcds:llä). Pitkän ajan keskikulutus 5,8 l/100 km kun keskinopeus on 44km/h. Suurin osa ajosta pk-seudulla pyörittelyä, varsinkin vihditiellä valohelvetissä ajamista.

Mutta en mene väittämään mitään varmaksi koska ei ole näyttöä paperisuodattimella ajosta, paperisuodatin oli kiinni 150 km ajan.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Uppe

Jos vapaavirtaussuodattimella olisi noin suuri vaikutus kulutukseen,olisi se vakiona kaikissa autoissa.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 27.06.12 - klo:19:42
Jos vapaavirtaussuodattimella olisi noin suuri vaikutus kulutukseen,olisi se vakiona kaikissa autoissa.

Olisikin. Mutta faktat on faktoja mitä tulee omakohtaisiin käyttökokemuksiin, mutta jokainen voi vapaasti pitää humpuukkina. En väitä että jokaisessa autossa toimisi, esim ahtamattomat koneet, mutta edellisessä kulkineessa vaikutus kulutukseen oli selvä mutta nykyisestä en pysty mennä sanomaan koska paperisuodatin oli niin vähän aikaa paikallaan ja auto ihan uunituore.

Ja korjatkaa jos olen väärässä niin jostain luin että noita puuvillakuitupaneeleita käytetään joissain omakotitalon hintaisissa autoissa, olikohan Bentley yksi niistä. Ikävä todeta että auton valmistajat tinkivät lähes kaikessa missä vaan voi, esim ei ferrareissakaan vakiona kovin kummoisia kaiuttimia ole, tai ainakin näin ammattilaiset ovat väittäneet.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Skula

Kolmas Exeo lainassa..

Ensin oli ST 2.0TSI
sitten oli ST 2.0TDI 103kW
ja nyt on ST 2.0TDI 125kW..



Tää on valkoisena minusta hieno.. Kunnes 200km ajon jälkeen..



Ja ei kiitos..

Ei suurta lisättävää aiempiin kokemuksiin.. Edelleen tätäkin manuaalia vaivaa kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa sellainen "pykälä" joten sormivaihtamisella homma ei onnistu, vaan lyö "käsille" ja seuraus on huti tai haparoiva vaihtaminen, kun liikerata ei ole "selvä" ja sormet lipsuu...

Ja kyllä se tehoero on maantiellä selvä näiden kahden dieselin kanssa, tällä ohittelee ihan mieluusti, vaikkei mikään 2.0TSI olekaan  ;)

Sen verran lisään että talvella kun ajelin tuota tehopakkausta, siinä oli 225/40-18 renkaat ja ne oli hyvät ajaa... Sama tilanne on nyt kesällä kun alla on saman kokoiset Continentalit.. Todella hyvä ja vakaa ajaa, ei juuri uria huomaa.. Rengasmelukin on melkolailla tasoissa oman B7:n kanssa, vaikka siinä on "muka" hiljaiset Hankookit 225/45-17 koossa...

Tykkään tavallaan tästä Zombiesta, siksi kai näitä tuolta perseen alle tulee "otettuakin"  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

MasTurbo

Esson baarissa pojat puhu että muun värisiin exeoihin ei hyttyset törmää.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

exari

Mulla on samanlainen exeo ja viikossa tuli 2000km ajettua.  kyllähän keula tolta näyttää jo 100km välein...mutta mua ei haittaa.   Kulutuskin ok.  5.8-6.2   pitkiä siivuja 300km+ jossa kaupunkiajoa n. 50-70km.   1,8 tsi- 118kw.

Skula

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 05.07.12 - klo:20:33
Esson baarissa pojat puhu että muun värisiin exeoihin ei hyttyset törmää.

Essonbaarin mukaan valkoinen on köyhien väri  ;D

Anivei.. Hieno väri, mutta kun se on vain valkoinen.. Itse kaipaisin jotain "helmeilevämpää".. Mutta onneksi aika usein värin voi itse valita  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

0251

Minulle neuvoivat Nesteellä kun pesupolettia menin lunastamaan,hyvän aineen. Itikkalasolia suihkepullossa,sitä kun suihkii itikkavainaiden päälle pariminuuttia ennen pesua. Niin todella hyvin kyllä lähtee keula puhtaaksi. Suosittelen

exari

Tuohon pesuhommaan voi lisätä että pesureissa on eroa.  kun ajoin loman ekan siivun 400 km. yhtämittaa käytin kärryn uudessa pesurissa(harjattomassa) -kaikki lutikat lähti... sitten alle 300 km. ja harjapesuun---lutikoita jäi paljon.(vanha pesuri)  Nyt sama 400km takasin mökille ja sadetin ruiskimaan keulaan tunniksi ja kas-nou lutikoita...

Newman

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 05.07.12 - klo:20:53
Minulle neuvoivat Nesteellä kun pesupolettia menin lunastamaan,hyvän aineen. Itikkalasolia suihkepullossa,sitä kun suihkii itikkavainaiden päälle pariminuuttia ennen pesua. Niin todella hyvin kyllä lähtee keula puhtaaksi. Suosittelen
Niin lähtee mahdolliset vahatkin, minkä jälkeen itikat ovat ensi kerralla vieläkin tiukemmassa.

0251

Pitää sitten seuraavan pesureissun jälkeen laittaa uusi vahakerros keulaan ja konepellille.

Newman

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 05.07.12 - klo:21:15
Pitää sitten seuraavan pesureissun jälkeen laittaa uusi vahakerros keulaan ja konepellille.
Tai sitten pestä auto itse vähän miedommin ainein. Konepesu kuitenkin vie vahat mennessään liki 100 prosentin varmuudella. Itse pesemällä pysyy vahat pinnassa ja hyttysetkin lähtevät irti ihan vedellä ja kevyesti sienellä pyyhkien. Edellyttäen siis, että vahat on vahattu hyville pohjille. Ja tulee vielä halvemmaksi.

0251

Vaan kun ei ole mahdollista extempore käsinpesuun,niin jotuu konepesuun tyytymään. Parikertaa vuodessa työpaikan hallissa käsinpesu ja vahaus.Ei siellä viitsi muutamanviikon välein lotrata, vaikka muuten onkin kyllä ihanteeliset vahausolosuhteet kun ei ole säiden eikä "öttiäisten" armoilla

Newman

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 05.07.12 - klo:22:04
Vaan kun ei ole mahdollista extempore käsinpesuun,niin jotuu konepesuun tyytymään. Parikertaa vuodessa työpaikan hallissa käsinpesu ja vahaus.Ei siellä viitsi muutamanviikon välein lotrata, vaikka muuten onkin kyllä ihanteeliset vahausolosuhteet kun ei ole säiden eikä "öttiäisten" armoilla
No onhan tuo parikin kertaa jo ihan hyvin. Valtaosa autoilijoista kun ei pese autoaan käsin välttämättä koskaan. Siis ikinä. Itse teen puunauksen pitkän kaavan mukaan kenties neljä viisi kertaa vuodessa.

0251

Joo ne pakolliset,keväällä talven suolapaskat pois ja syksyllä taas uutta talvea vastaan. Ensi talvena vois kyllä kokeilla ekakertaa välivahausta talvella. Siinä kun tulee niin pitkä pätkä,että keväällä jo on melkoista "santapaperia" maalipinta

jihaa

Uusi onnellinen Exeon omistaja ilmoittautuu joukkoon. Koneena on 1.8Tsi ja varustelutasona Style. Mittarissa tällä hetkelä melko vähän kilsoja ja puolisen vuotta tehdastakuuta jäljelä ;D. Auton viikon omistaneena ei voi kun kehua sitä. Oiken mukava ajaa sekä muutenkin mukavan oloinen. Vielä tuo ei omaa silmää miellytä mutta vanne+alusta muutokset muuttanee tilanteen. Lasit tummennutin heti ja tilasin tavaratilan maton sekä puskuriin asensin tuon alimman kuvan suojan. Sillä sai auton ainoan naarmun piiloon :) Takaluukun päälle olisi myös tarkoitus tilailla ja asennella pientä lippaa.

Tuossa muutama kännyllä otettu kuva:





Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

Erkka

jihaa, tervetuloa forumille ja onneksi olkoon autovalinnasta. Hieno on kulkine. Etenkin Exeon takapää miellyttää silmään. On sellainen ajaton muotoilu, ilman turhia härpäkkeitä. Tuo 1.8 Tsi moottorikin antaa hyvän kyydin kulkineelle.

Huolettomia kilometrejä matkasi varrelle.  :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 12.07.12 - klo:11:43
Etenkin Exeon takapää miellyttää silmään.

Mulla taas toiste päin etupää varsinkin faceliftissä on siisti. :-*

monster

ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

peku

Dieseliin on tullut uudet eco versiot. Onko kukaan käynyt testaamassa A4 vastaavia?

Flash77

Lainaus käyttäjältä: monster - 15.07.12 - klo:11:40
Kierrätysaudi ->

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/07/15/kierratysaudin-toinen-kierros/201233134/304?ref=tf1

Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että mieluummin harvinaisempi Kierrätysaudi kuin originaali jokapojan tusina-audi.  ;)




Alvari

Farkku exeo vaihtui 10 kk ja 50 tkm jälkeen hieman tilavampaan länsinaapurissa valmistettuun tuotteeseen :) Kyselin monesta paikasta tarjouksia ja vaihtelut vaihtohyvityksessä oli tavallista suurempaa. Huonoin tarjous tuli yllättäen rintajoupilta vaihdossa yli 35te autoon. No, arvonalenema ei tässä tapauksessa ollut yhtään sen suurempi kuin yleisemmillä autoilla, n.0,1e/km.

Positiivista autossa oli ehdottomasti ajo-ominaisuudet ja pieni kulutus, suurmpia harmituksen aiheita olivat pienet tilat, huonot valot, moottorin lämpiämättömyys talvella ja hieman vanhahtavat yksityiskohdat (mm.lämppärin säätimet). Lisäksi täytyy myöntää että kyllästyin auton ulkonäköön, omassani oli ehkä hieman tylsä värikin.. Kokonaisuudessaan Exeosta jäi ihan hyvät fiilikset ja ehdottomasti ostaisin uudelleenkin jos vaihtoehtona olisi esim samanikäinen farkku golf.

Olisi muuten myytävänä Exeoon facelift maski sekä metallinen koiraverkko ;)

exari

Todella pienellä arvonalenemalla pääsit, mulla on kans 10kk vanha exodus. ja arvon tippuminen nyt vaihtaessa olisi 60c/km. olen ajanut vain 16000km.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: exari - 18.09.12 - klo:19:11
Todella pienellä arvonalenemalla pääsit, mulla on kans 10kk vanha exodus. ja arvon tippuminen nyt vaihtaessa olisi 60c/km. olen ajanut vain 16000km.

Noin 9000 eeroa. Aika paljon putoaa Exeo alle vuodessa. Huoh.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Alvari


Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.09.12 - klo:19:19
Noin 9000 eeroa. Aika paljon putoaa Exeo alle vuodessa. Huoh.

Tuon hintaluokan autossa silti normaali pudotus varsinkin kun kyse ei ole uutuusmallista. Uuden auton kohdalla olen huomannut että runsaat ajokilometrit (5tkm/kk) ei välttämättä lisää arvon alenemaa ensimmäisen vuoden aikana vähemmän ajettuihin verrattuna.

Sen verran täytyy kertoa lisätietoja vielä että Exeoni oli entinen esittelyauto ja ostohetkellä mittarissa oli parituhatta kilometriä ja ikää yli 6kk, hinta siis ei ollut aivan uuden hinta. Ja tokihan vaihtohyvitys paperilla on korkeampi kuin auton myyntihinta olisi käteisellä mutta auto johon vaihdoin ei ollut mielestäni ylihinnoiteltu. Silti mielestäni vielä siedettävä hinta uudella autolla ajamisesta varsinkin kun muuta vaivaa autosta ei ollut kuin yksi huoltokäynti 30 tkm kohdalla.

exari

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.09.12 - klo:19:19
Noin 9000 eeroa. Aika paljon putoaa Exeo alle vuodessa. Huoh.

Päivitys tilanteeseen,ko.kauppias lähestyi maililla ja tarjosi lähes 2000e parempaa hyvitysta jo maassa olevaan passattiin. 1,4 tsi(90kw) dsg. comf,valkoinen 1 paketilla.

jihaa

#118
Lainaus käyttäjältä: jihaa - 12.07.12 - klo:11:01
Uusi onnellinen Exeon omistaja ilmoittautuu joukkoon. Koneena on 1.8Tsi ja varustelutasona Style. Mittarissa tällä hetkelä melko vähän kilsoja ja puolisen vuotta tehdastakuuta jäljelä ;D. Auton viikon omistaneena ei voi kun kehua sitä. Oiken mukava ajaa sekä muutenkin mukavan oloinen. Vielä tuo ei omaa silmää miellytä mutta vanne+alusta muutokset muuttanee tilanteen. Lasit tummennutin heti ja tilasin tavaratilan maton sekä puskuriin asensin tuon alimman kuvan suojan. Sillä sai auton ainoan naarmun piiloon :) Takaluukun päälle olisi myös tarkoitus tilailla ja asennella pientä lippaa.

Noniin autolla rullattu reilut 6tkm oston jälkeen ja tarvii kyllä sanoa, että olen vieläkin tyytyväinen eikä ostos kaduta ;D Vanteita kovasti on tullut etsittyä mutta muutamaa vaihtoyritystä lukuuntottamatta ei ole mieleisiä/hintaisia löytynyt. Kun ei raskisi ihan uutta pakettia ostaa niin ensi sijaisesti käytetty paketti haussa. Mutta tarvii kääntää katse kevääseen kun kohta pitää jo talvirengasta alle laitella ja laittaa sitten tuossa alkutalvesta nuo alkuperäiset myyntiin ja etsiä sitten isompia tilalle. Alustaa tai siis pelkkiä jousia tuossa olen katsellutkin ja kylläpä on tehty mielenkiintoiseksi niiden vaihto tähän autoon. Useaan autoon on tullut aiemmin alustoja vaihdettua ja kuten edelliseen Leoniinkin oli se jopa naurettavan helppoa. Mutta eipä olekaan exeoon vaihto kovin helppoa ainakaan niiden kuvien perusteella joita olen nänhnyt. Mutta eiköhän nekin saa jotenkin vaihdettua jos lopulta siihen päätyy ::) Samaten uutta soitinta tekisi mieli vaihdella mutta vaihtoehdot on aika vähissä...

Ainoa miiinus johon autossa olen törmännyt on nyt ilmojen hieman kylmettyä käynnistys. Eli kun lyö kylmänä käyntiin ja jos lähtee heti ajamaan niin nykii/nypyttää hetken pinta kaasulla. Jos odottelee tovin niin ongelmaa ei ole ja se poistuu kyllä muutaman sadan metrin jälkeen. Tiedustelin asiaa Laakkoselta ja kuulemma normaalia. Tiedä siitä sitten...
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

Dirti

Lainaus käyttäjältä: jihaa - 12.10.12 - klo:09:10
Noniin autolla rullattu reilut 6tkm oston jälkeen ja tarvii kyllä sanoa, että olen vieläkin tyytyväinen eikä ostos kaduta ;D Vanteita kovasti on tullut etsittyä mutta muutamaa vaihtoyritystä lukuuntottamatta ei ole mieleisiä/hintaisia löytynyt. Kun ei raskisi ihan uutta pakettia ostaa niin ensi sijaisesti käytetty paketti haussa. Mutta tarvii kääntää katse kevääseen kun kohta pitää jo talvirengasta alle laitella ja laittaa sitten tuossa alkutalvesta nuo alkuperäiset myyntiin ja etsiä sitten isompia tilalle. Alustaa tai siis pelkkiä jousia tuossa olen katsellutkin ja kylläpä on tehty mielenkiintoiseksi niiden vaihto tähän autoon. Useaan autoon on tullut aiemmin alustoja vaihdettua ja kuten edelliseen Leoniinkin oli se jopa naurettavan helppoa. Mutta eipä olekaan exeoon vaihto kovin helppoa ainakaan niiden kuvien perusteella joita olen nänhnyt. Mutta eiköhän nekin saa jotenkin vaihdettua jos lopulta siihen päätyy ::) Samaten uutta soitinta tekisi mieli vaihdella mutta vaihtoehdot on aika vähissä...

Ainoa miiinus johon autossa olen törmännyt on nyt ilmojen hieman kylmettyä käynnistys. Eli kun lyö kylmänä käyntiin ja jos lähtee heti ajamaan niin nykii/nypyttää hetken pinta kaasulla. Jos odottelee tovin niin ongelmaa ei ole ja se poistuu kyllä muutaman sadan metrin jälkeen. Tiedustelin asiaa Laakkoselta ja kuulemma normaalia. Tiedä siitä sitten...

Vaadi tarkastamaan tuo nykiminen, ei ole normaalia se ja jos eivät löydä vikaa (niin kuin monesti takuun aikana eivät halua löytääkkään) niin on ainakin ilmoitettu ja näin ollen jos jotain häikkää löytyy takuun jälkeen niin on helppo sanoa että autoa on näytetty vian takia takuu aikana ;)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy