Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: heller - 20.03.23 - klo:10:44
Milloin ratti vaihdettiin viimeksi? Käsittääkseni oikeasti toimiva ratti on saatu jakoon vasta tässä 6kk sisään.

Vaihdettu oli sitä edellinen versio. Vaihdettaessa kuulin, että uudempi on tulossa, jonka pitäisi "ratkaista" ongelma lopullisesti. Nyt pitää vain odotella, että riittävän monta kertaa tilttaa, että voi sitten valittaa huoltoon, ja pyytää vaihtoa. Huollossakin olivat kyllä tietoisia siitä, että nyt vaihdettu ratti ei välttämättä korjaa ongelmia (niin kuin ei ilmeisesti ole tehnyt). Toistaiseksi tiltticountteri on vasta lukemassa 2, joten odotellaan vielä muutama.

Auton "diskovalo-ongelma", eli sytyttelee itsekseen randomisti valoja parkissa virta pois päältä, oli myös silloin "tutkinnassa". Nyt sitä korjailtiin peruspurkkavirityksellä, eli muuttamalla softassa jotain konffiarvoja, että tulee "harvemmin". Ehkäpä siihenkin on joku fixaus samalla.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

1000

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.02.23 - klo:09:08
Keskinäyttö jäi startin jälkeen pimeäksi. Virtalukosta virrat pois ja uusi starttaus, ei auttanut, eikä uusikaan yritys, vaan pimeäksi jäi.

Mitäköhän kannattaisi kokeilla… Takuukin jo ummessa, enkä ole 1. omistaja.

Jää aika paljon säätämättä, kun näyttö ei ole pelissä :(

Oletko saanut tämän korjattua? Mulla ollut 2 kertaa sama ongelma takuu aikana. Kummallakin kerralla autoon on vaihdettu mib yksikkö. Ekan vaihdon jälkeen ei montaa kuukautta toiminut. Nyt toisen vaihdon jälkeen toiminut hienosti.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

Aultmore

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 20.03.23 - klo:18:35
Vaihdettu oli sitä edellinen versio. Vaihdettaessa kuulin, että uudempi on tulossa, jonka pitäisi "ratkaista" ongelma lopullisesti. Nyt pitää vain odotella, että riittävän monta kertaa tilttaa, että voi sitten valittaa huoltoon, ja pyytää vaihtoa. Huollossakin olivat kyllä tietoisia siitä, että nyt vaihdettu ratti ei välttämättä korjaa ongelmia (niin kuin ei ilmeisesti ole tehnyt). Toistaiseksi tiltticountteri on vasta lukemassa 2, joten odotellaan vielä muutama.

Auton "diskovalo-ongelma", eli sytyttelee itsekseen randomisti valoja parkissa virta pois päältä, oli myös silloin "tutkinnassa". Nyt sitä korjailtiin peruspurkkavirityksellä, eli muuttamalla softassa jotain konffiarvoja, että tulee "harvemmin". Ehkäpä siihenkin on joku fixaus samalla.

On kyllä pakko kysyä että missä nyrkkipajalla käyt Skodaa huollattamassa, oma huoltoni ainakin tuntuu olevan paljon paremmin kartalla asioista ja nuo kuvaamasi ongelmat on korjattu jo aikaa sitten (ainakin plugrissa)?

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Aultmore - 20.03.23 - klo:20:38
On kyllä pakko kysyä että missä nyrkkipajalla käyt Skodaa huollattamassa, oma huoltoni ainakin tuntuu olevan paljon paremmin kartalla asioista ja nuo kuvaamasi ongelmat on korjattu jo aikaa sitten (ainakin plugrissa)?

E-Tech kevythybridi kyseessä, ei plugari, ja kyllä se "nyrkkipaja" on ihan valtuutettu Skoda-merkkiliike myynteineen ja huoltoineen, eikä edes pienin mahdollinen. Toki voi olla, että tieto ei liiku, ei sekään mikään ihme aina ole. Silloin kun noita viimeksi arvuutin, ei ollut siis uusinta rattia vielä saatavilla, eikä myöskään mitään virallista korjausta valoihin. Kyllä niitä maahantuojan systeemeistä ja jostain Skoda järjestelmistä silloin etsittiin.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

jakat123

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 24.02.23 - klo:12:26
Maanantaille oli huoltoon varattu aika auton tutkimista varten.

Tänään ei sitten auto sanonut yhtään mitään. Avaimella sisälle ja konepelti auki ja 12v. Laturi kiinni. No eihän akku ees ottanut virtaa vastaan, eli ilmeisesti täysin tyhjä ja jäässä.

Ei muuta kun puhelu ajoturvaan ja hinuria paikalle. Starttiboosterilla sai sen verran virtoja päälle, että sai siirrettyä hinurin lavalle ja auto savonlinnaan huoltoon.

Alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä tatä rotiskoa. Vuoden ja kahden kk.n aikana varmaan lähemmäs 20 korjaamokäyntiä kaikkineen tutkimisineen ja ratin vaihojen ja päivitysten kanssa.

Akun vaihtoon mulla loppui nuo ongelmat.Yksi kenno huono niin testit näytti ok ja tehdas ei anna vaihtaa.Akun jännite tippuu yhtääkkiä niin auto sekoaa ja kuluttaa akun tyhjäksi.Kirjallinen  reklamaatio niin alkaa tapahtumaan.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 20.03.23 - klo:18:35
Vaihdettu oli sitä edellinen versio. Vaihdettaessa kuulin, että uudempi on tulossa, jonka pitäisi "ratkaista" ongelma lopullisesti. Nyt pitää vain odotella, että riittävän monta kertaa tilttaa, että voi sitten valittaa huoltoon, ja pyytää vaihtoa. Huollossakin olivat kyllä tietoisia siitä, että nyt vaihdettu ratti ei välttämättä korjaa ongelmia (niin kuin ei ilmeisesti ole tehnyt). Toistaiseksi tiltticountteri on vasta lukemassa 2, joten odotellaan vielä muutama.

Auton "diskovalo-ongelma", eli sytyttelee itsekseen randomisti valoja parkissa virta pois päältä, oli myös silloin "tutkinnassa". Nyt sitä korjailtiin peruspurkkavirityksellä, eli muuttamalla softassa jotain konffiarvoja, että tulee "harvemmin". Ehkäpä siihenkin on joku fixaus samalla.

Minullakin vaihdettiin ratti nro:3 edellisen kerran 9/2022,muutama viikko sen jälkeen,kun kokeili ratin lämmitystä,niin tutut assistant herjat tuli tauluun.kävin huollossa jossa luettiin koodit ja todettiin,että sama homma kuin aikaisemmin.silloin oli kielto päällä,että uusia ratteja ei saa enää vaihtaa ja vika jäi niin sanotusti odota tilaan huollossa.aikoivat olla yhteydessä kun ratkaisu tulee,mitään ei ole kuulunut ja auton takuukin loppunut viime vuoden lopulla.tämä talvi menty sitten ilman ratin lämmitystä...

Pöhis

Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 23.03.23 - klo:10:20
Akun vaihtoon mulla loppui nuo ongelmat.Yksi kenno huono niin testit näytti ok ja tehdas ei anna vaihtaa.Akun jännite tippuu yhtääkkiä niin auto sekoaa ja kuluttaa akun tyhjäksi.Kirjallinen  reklamaatio niin alkaa tapahtumaan.

Auto kävi tosiaan hinurilla huollossa ja siellä olivat tehneet jotain ohjainlaitteiden nollauksia tai jotain. Ilmeisesti vikaa edeltävässä ratin vaihdossa oli jäänyt joku ohjelmointi tekemättä tai epäonnistunut. Nyt auto on toiminut toistaiseksi ihan normaalisti.

jakat123

Mulla oli toinen ratin vaihto tässä alku vuonna kuulemma tehtaan versio 4 ois nyt paikallaan. Pitäisi olla toimiva.Keskinäyttö nyt temppuilee ääni lähtee ja sit sammuu mutta käynnistyy uudelleen.....j
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Tos®

Varmaan näin:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44149.msg786936#msg786936

Ongelman syy ei ole tiedossa.
Golffissa teki eilen viimeksi, mutta sitä ennen oli pari viikkoa normaalia.

Tuo koskee kaikkia sisarmalleja, ilmeisesti versiosta 1896 ja uudemmat.
Keskustelussa pohditaan, että se liittyy yhteyskatkoksiin
https://www.motor-talk.de/forum/infotainment-stuerzt-staendig-ab-kaltes-wetter-oder-das-alter-t7383718.html
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Mattiboy

Harkinnassa olisi neljännen sukupolven Octavia (MY2020) 1.5 TSI manuaali. Tätä ketjua on lueskellut kauhulla. Ovatko ongelmat oikeasti näin laajoja mitä ketju antaa ymmärtää?

Auto olisi Skoda loistoturvalla ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Luulisi että tässä parin vuoden aikana olisi selvinnyt lastentaudit ja niitä sen mukaan korjailtu, vai onko tiedossa jotain ongelmaa mitä ei ole saatu kuntoon?
Skoda Octavia Combi Style 1.5 TSI -21

ex.
Skoda Octavia Combi Style 1.6 TDI -16
VW Golf Comfortline 1.4 TSI -10
VW Bora 1.6 -01

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Mattiboy - 31.03.23 - klo:23:25
Harkinnassa olisi neljännen sukupolven Octavia (MY2020) 1.5 TSI manuaali. Tätä ketjua on lueskellut kauhulla. Ovatko ongelmat oikeasti näin laajoja mitä ketju antaa ymmärtää?

Auto olisi Skoda loistoturvalla ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Luulisi että tässä parin vuoden aikana olisi selvinnyt lastentaudit ja niitä sen mukaan korjailtu, vai onko tiedossa jotain ongelmaa mitä ei ole saatu kuntoon?

Minulla kaksi ja puolivuotta vanha auto. Takuuaika päättyi 5.10.2022. Sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaista vikaa. Viat loppuivat samana päivänä kuin takuukin  ;D
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

ToyotastaSkodaan

Non niin pimputtelujen saattamana lähti ratti nro 3:n tilaus vetämään. Kuulemma samat viat kuin ennenkin, ja ratin ohjainlaite vanhempi versio. Siispä uusi tilaukseen, joka korjaa "kaiken"...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 03.04.23 - klo:16:38
Non niin pimputtelujen saattamana lähti ratti nro 3:n tilaus vetämään. Kuulemma samat viat kuin ennenkin, ja ratin ohjainlaite vanhempi versio. Siispä uusi tilaukseen, joka korjaa "kaiken"...
Itellä ei oo pimputella enää kun ratti vaihdettiin juuri tähän "viimeiseen toimivaan". Oli sentään vain yksi vaihto.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Aultmore

Huollon mukaan itselleni vaihdetun, pimputtelut korjanneen, ratin jälkeen on tullut jo kaksi uutta versiota. Toisaalta täytyy odottaa joudunko vetämään sanojani takaisin oman huoltoni toimivuudesta, siellä on nyt yksi asia "selvittelyssä".

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

pumo

#2145
onko tuohon nopeustunnistimeen mitään poistoa?
nyt tässä talven aikana tuli joku päivitys mikä tässä kaakkoissuomen alueella parissa kohtaa kutostietä tekee sen että satasen vauhdista tunnistetaan 50 ja jarrut päälle tietenkin. aika vaarallista tuo.
toki tiedän nuo kolme kohtaa nyt niin osaa pitää kaasun "pohjassa" niissä kohti.

edit: ajo siis vakkari päällä  :)

heller

Lainaus käyttäjältä: pumo - 08.04.23 - klo:11:18
onko tuohon nopeustunnistimeen mitään poistoa?
nyt tässä talven aikana tuli joku päivitys mikä tässä kaakkoissuomen alueella parissa kohtaa kutostietä tekee sen että satasen vauhdista tunnistetaan 50 ja jarrut päälle tietenkin. aika vaarallista tuo.
toki tiedän nuo kolme kohtaa nyt niin osaa pitää kaasun "pohjassa" niissä kohti.

edit: ajo siis vakkari päällä  :)
Eikös se ole valikosta se "huomioi tien muutokset" tms? Ottaa kartasta väärän nopeuden tai luulee et meet rampista ulos. Tekee itelläkin, mutta kaasulla jatkuu.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

karsta

Omasta koslasta meni ratti toisen kerran vaihtoon helmikuun puolessa välissä. Samassa yhteydessä kuulemma katsoivat jotain takaisinkutsukampanjaa akun tyhjenemiseen liittyen. Siihen mennessä itselläni ei ollut akun kanssa mitään ongelmia.

Kyseisen huoltokäynnin jälkeen auto on jo kaksi kertaa tyhjentänyt 12V akun pihassa seisoessaan. Ensimmäisellä kerralla hinuri sai boosterilla auton käymään ja ajoon, mutta tänä aamuna vastaavassa tilanteessa ei saatu autoa edes käyntiin. Lähti hinurin kyydissä korjaamolle tutkittavaksi. Viimeksi kun tutkivat samaa ongelmaa eivät löytäneet autosta vikaa, joten kuulostaa aika huolestuttavalta jos nämä on ongelmat on "ominaisuuksia". Huolto kehotti ottamaan latauspiuhan irti jos auto seisoo pitkiä aikoja ajamatta. Nyt ei ollut piuha edes kiinni autossa, joten jokin muu tyhjentää akkua.
Octavia PHEV -21 Style
CLK 320 -00

Pumpeli

Tällä hetkellä uusia ratteja ei taas vaihdeta,tullut joku uusi päivitys tähän travel assistant ongelmaan liittyen,jonka pitäisi auttaa... :P

Stig

#2149
Lainaus käyttäjältä: karsta - 10.04.23 - klo:14:27
Kyseisen huoltokäynnin jälkeen auto on jo kaksi kertaa tyhjentänyt 12V akun pihassa seisoessaan. Ensimmäisellä kerralla hinuri sai boosterilla auton käymään ja ajoon, mutta tänä aamuna vastaavassa tilanteessa ei saatu autoa edes käyntiin. Lähti hinurin kyydissä korjaamolle tutkittavaksi. Viimeksi kun tutkivat samaa ongelmaa eivät löytäneet autosta vikaa, joten kuulostaa aika huolestuttavalta jos nämä on ongelmat on "ominaisuuksia". Huolto kehotti ottamaan latauspiuhan irti jos auto seisoo pitkiä aikoja ajamatta. Nyt ei ollut piuha edes kiinni autossa, joten jokin muu tyhjentää akkua.

Tämä on nyt mielenkiintoinen vika. Omassa ex-neloskoppasessa on ruvennut tyhjentämään akkua kahden vuoden ongelmattoman alkutaipaleen jälkeen. Autoon vaihdettiin jo kerran uusi AGM-akku mutta imaisi senkin kuivaksi. Jotain päivitystä kuulemma yrittävät huollossa lähiaikoina. Jotenkin auto sekoaa ja imee akun aivan tyhjäksi, viimeksi jännite oli 3,4 volttia. Normaalisti auton pitäisi tiputtaa modeemit ja kessyt ym. pois päältä jännitteen laskiessa tietyn rajan alle.

Olen todennut että autoon tehdyissä päivityksissä 30tkm huollon yhteydessä sisään meni ohjelma joka sisältää tuon bugin. Tätä ennen autolla siis ajettiin 29tkm täysin ilman ongelmia. Ja uudessa Golfissa samat ongelmat...

Janus

Täällä myös kertaalleen tyhjeni akku yön aikana ja lavetilla huoltoon vaan. Autossa ei pihaustakaan ja 2.4 volttia akussa. Oli kiva ylläri aamulla, kun olisi työreissulle pitänyt päästä. Oli kuulemma olemassa päivitys, joka autolle tehtiin. Nyt on vajaa kuukausi menty päivityksen jälkeen ja ainakaan vielä ei ole toistunut. Tämä auto myös kävi syksyllä ekassa huollossa ja varmaan sieltä se tauti sitten tarttui. No, onhan tuossa muutenkin ollut noita softakiusoja pitkin matkaa ja totesin parhaaksi hävittää koko vehkeen. Noita Skodia on vuosien varrella ollut eikä koskaan mitään vakavaa ongelmaa vaan luottopelejä. Näissä on tätä häikkää tuntunut piisaavan ihan liikaa. No, nyt kokeillaan välillä toista merkkiä.

KKN

Kummalliset infotainmentin uudelleen käynnistelyt olleet riesana tässä alkuvuoden aikana. Yleensä tapahtuu ensimmäisien satojen metrien matkalla, jos on tapahtuakseen. Säännöllisen epäsäännöllisesti siis. Liekö taas joku softapäivitystä vaativa ongelma, johon ratkaisua odotetaan kuukausia, vai joku muu? Pitänee kysellä huollosta.

Travel Assist herjoja kitkemään tilattiin taas uusi kaiken korjaava ratti helmikuussa, mutta on jäänyt jälkitoimitukseen. Kuullut vaan juttua, että ratin vaihto-hommat olisi taas keskeytetty ja ratkaisu olisi tällä kertaa joku asetusten/koodausten muutos.

Omaan autoon ilmestynyt myös uusi kamppanja, voisiko liittyä tuohon samaan asiaan:

Service Campaign/Recall Number   48S5
Service Campaign/Recall Description   S-Assistance systems camera control unit

Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Tos®

Lainaus käyttäjältä: KKN - 12.04.23 - klo:07:48
Kummalliset infotainmentin uudelleen käynnistelyt olleet riesana tässä alkuvuoden aikana. Yleensä tapahtuu ensimmäisien satojen metrien matkalla, jos on tapahtuakseen. Säännöllisen epäsäännöllisesti siis. Liekö taas joku softapäivitystä vaativa ongelma, johon ratkaisua odotetaan kuukausia, vai joku muu? Pitänee kysellä huollosta.

Osuuko samoille päiville?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44149.msg790921#msg790921
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

KKN

Lainaus käyttäjältä: Mattiboy - 31.03.23 - klo:23:25
Harkinnassa olisi neljännen sukupolven Octavia (MY2020) 1.5 TSI manuaali. Tätä ketjua on lueskellut kauhulla. Ovatko ongelmat oikeasti näin laajoja mitä ketju antaa ymmärtää?

Auto olisi Skoda loistoturvalla ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Luulisi että tässä parin vuoden aikana olisi selvinnyt lastentaudit ja niitä sen mukaan korjailtu, vai onko tiedossa jotain ongelmaa mitä ei ole saatu kuntoon?

Kyllä ne ongelmat aika laajoja ovat olleet, varsinkin alkupään autoissa. Toki paljon on vikoja korjattu matkan varrella, mutta uusiakin on ilmaantunut. Nimimerkillä kokemusta on. Omalla kohdalla ratkaisematta on vielä ajoittaiset ongelmat kessyn kanssa, Travel Assist + muiden avustimien herjoja (tähän nyt ehkä ratkaisu olemassa), takaluukun avautumisongelmat, ajoittaiset yhteysongelmat ja etäpalveluiden pätkimiset, satunnaiset infotainmentin jumittelut, yms. Uutena vaivana tullut nyt ainakin tuon infotainmentin uudelleen käynnistelyt itsekseen.

Loistoturvassa on ainakin se vuoden ja 20tkm takuu, mutta kannattaa kuitenkin varautua, että sitä joutuu käyttämään. Muuten auto on hyvä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

KKN

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 12.04.23 - klo:08:02
Osuuko samoille päiville?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44149.msg790921#msg790921

En ole valitettavasti pitänyt sen tarkempaa kirjaa asiasta, mutta kahden käden sormet ei riitä laskemaan kun tuo on tapahtunut. Täytyypä seurata, jos näillä olisi jokin yhteys. Palataan tähän.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

ToyotastaSkodaan

Tulipa käytettyä autoa määräaikaishuollossa. Siellä kuulin kummia, että Skodan "rattisulkeiset" on lopetettu. Minunkin kolmannen rattini tilaus oli peruutettu.

Kuulemma pimputteluongelmat korjataan tästä hetkestä alkaen päivittämällä auton kameran softaa ... Saas nähdä miten hyvin toimii (on nyt päivitetty) ...

Samalla tuli vähän päivitystä "diskovaloihin", eli ei kuulemma pitäisi sytytellä enää valoja ihan itsekseen vaikka autotallissa. Seurataanpa nyt sivusilmällä sitäkin.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Dumppi

Laitan tähän omia kokemuksia e-tec ocu ambitionista jolla on ajettu nyt noin 500km.

Ensimmäisen päivän ongelma: näyttö käynnistyi uudelleen ajon aikana 3-4 krt.
Toisen päivän ongelma. Näyttö ei käynnistynyt autoa startatessa, käynnistin näytön painamalla virtanäppäintä pitkään.
Eilisen ongelma: Spotify ei lähtenyt soittamaan musiikkia android autotilassa.

Ei mitään vakavaa toistaiseksi mutta ongelmat näyttävät nyt kohdistuvan keskinäyttöön. Muuten on auto pelittänyt hienosti, KOP KOP.

J0N1S4


Pari tonnia nyt alla ja samat kokemukset. Kaikki muu pelittää hienosti paitsi infotaimentti. Boottailee itseään, yleensä heti käynnistyksen jälkeen. Tällöin kadottaa personointeja kuten radioasema/kontakti suosikkeja. Kävi asiasta juuri päivittelyissä huollossa mutta ei auttanut asiaan. Päivityksen jälkeen ei enää AA toimi, mutta olkoon nyt tovin tuollainen jos tulisi jotain ihan oikeita päivityksiä tupiin lähiaikoina :)


Lainaus käyttäjältä: Dumppi - 13.04.23 - klo:13:05
Laitan tähän omia kokemuksia e-tec ocu ambitionista jolla on ajettu nyt noin 500km.

Ensimmäisen päivän ongelma: näyttö käynnistyi uudelleen ajon aikana 3-4 krt.
Toisen päivän ongelma. Näyttö ei käynnistynyt autoa startatessa, käynnistin näytön painamalla virtanäppäintä pitkään.
Eilisen ongelma: Spotify ei lähtenyt soittamaan musiikkia android autotilassa.

Ei mitään vakavaa toistaiseksi mutta ongelmat näyttävät nyt kohdistuvan keskinäyttöön. Muuten on auto pelittänyt hienosti, KOP KOP.

heller

#2158
Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 12.04.23 - klo:19:50
Tulipa käytettyä autoa määräaikaishuollossa. Siellä kuulin kummia, että Skodan "rattisulkeiset" on lopetettu. Minunkin kolmannen rattini tilaus oli peruutettu.

Kuulemma pimputteluongelmat korjataan tästä hetkestä alkaen päivittämällä auton kameran softaa ... Saas nähdä miten hyvin toimii (on nyt päivitetty) ...
Jeps. Kaikki rattisotkut on peruttu ja korvattu 48S5 kamppiksella, joka päivittää kameran softaa. Kuulemma assariviat johtuu oikeesti kamerasta. Keskinäytön boottailut johtuu uusimmasta versiosta 1896(?), johon ei oo vielä korjausta.

Itellä kävi tänään auto 15tkm huollossa. Samalla tehtiin toi 48S5, vaikka ratti on ehjäksi vaihdettu.
Sähköpenkistä löytyi vikana katkennut johto. Ehkä sekin toimii nyt.
Matrixeista meni vikakysely tehtaalle. Apparin puolen kuvio vilkahtaa kun edessä oleva auto on ajanut ohi.

Mitään isompaa ongelmaa autossa ei ole ollut. Assareita varten vaihdettiin yksi ratti, joka korjasi vähäiset pimputtelut.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Dissection

Lainaus käyttäjältä: Mattiboy - 31.03.23 - klo:23:25
Harkinnassa olisi neljännen sukupolven Octavia (MY2020) 1.5 TSI manuaali. Tätä ketjua on lueskellut kauhulla. Ovatko ongelmat oikeasti näin laajoja mitä ketju antaa ymmärtää?

Auto olisi Skoda loistoturvalla ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Luulisi että tässä parin vuoden aikana olisi selvinnyt lastentaudit ja niitä sen mukaan korjailtu, vai onko tiedossa jotain ongelmaa mitä ei ole saatu kuntoon?

Kannattaako tuollaista edes harkita kun lukee vikalistaa? Työkaveri on käynyt mm ratin vaihdossa 3 kertaa eikä vieläkään toimi kunnolla,nyt se odottelee että firman soppari loppuisi ja saa jonkun muun tilalle. Itse en aio koskea missään nimessä kyseiseen tuotteeseen,vielä löytyy paljonkin vaihtoehtoja polttiksina samoilla spekseillä kuin vag autot. Niin hyvä joku Ocu ei ole mistään kohtaa että se olisi "pakko" saada 😅

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy