Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Nestori

Voihan sen a/c-napin pitää aina valaistuna ja "päällä", mutta kompura käy vain mikäli ulkolämpötila on yli +5 astetta. Eli kylmemmässä siitä ei ole mitään iloa. Ja oman kokemuksen mukaan automaatti-asento ei osaa tulkita oikein puhalluksen suuntauksen ja voimakkuuden tarvetta, etenkään talvella. Siksi syksyllä pakotan suuntauksen sekä ylös että alas, ja säädän puhalluksen voimakkuutta tarpeen mukaan. Kun puhallus on ylös tulee päätysuulakkeista lähes tarpeeksi virtausta pitämään sivulasit auki myös kovilla pakkasilla. Virtausta riittää myös tuulilasille ja jalkatilaan. Vaikka a/c-valo ei palakaan, niin automatiikka on kuitenkin päällä säilyttäen halutun lämpötilan. Keväällä sitten taas a/c-nappi päälle, niin kompura käynnistyy ja viilentää sisätilat tarvittaessa (ja silloin virtausta tulee myös keskisuulakkeista, mikä viilentää matkustamon nopeasti).

Sinänsä on ihan viisasta esim kerran kuussa käydä jossain parkkihallissa ja käyttää ilmastoinnin kompuraa hetken aikaa, niin järjestelmän tiivisteet saavat kiertävän kylmäaineen avulla tarvitsemansa voitelun, eikä kylmäainetta karkaa ympäristöön.

Tos®

#2101
Climatroniccia saa koodattua.
Siellä on kesälle ja talvelle omat lisäsäädöt:



Kuvassa kesäsäätö, mutta winterille vastaavat

Lisäksi kosteusanturille on omat säädöt, samoin hajuanturille.
Kosteusanturi on peilin juuressa. Hajuanturi tuulilasin kaukalossa.

Golffissa sisätilan lämpöanturi on jännässä paikassa, ratin verhoilussa alapuolella - en tiedä onko skodassa myös.

Golffin ongelma on tuulilasin huurtuminen, jos automaattinen sisäkierto on päällä.
Pakkaskelillä auto jostain syystä päättelee ruveta kierrättämään sisäilmaa ja lasi pökkää huuruun.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.02.23 - klo:21:03
Climatroniccia saa koodattua.
Siellä on kesälle ja talvelle omat lisäsäädöt:



Kuvassa kesäsäätö, mutta winterille vastaavat

Lisäksi kosteusanturille on omat säädöt, samoin hajuanturille.
Kosteusanturi on peilin juuressa. Hajuanturi tuulilasin kaukalossa.

Golffissa sisätilan lämpöanturi on jännässä paikassa, ratin verhoilussa alapuolella - en tiedä onko skodassa myös.

Golffin ongelma on tuulilasin huurtuminen, jos automaattinen sisäkierto on päällä.
Pakkaskelillä auto jostain syystä päättelee ruveta kierrättämään sisäilmaa ja lasi pökkää huuruun.

Noo juu, ei tuo taida itellä olla lämpötilan ongelma, vaan ettei vaan puhalla kunnolla taakse.

Skodassa ollut kai tuota ongelmaa kans, että huurtuu jos on automaattinen sisäkierto päällä. Otin sen ekana pois päältä :)


Mutta joo, onkohan tuo keskikonsolin takasuutin suoraan samassa kanavassa kun puhallus keskiasentoon? Saisipa edestä keskeltä puhallusta pienemmälle ja takaa keskeltä isommalle :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tos®

Olen jossain nähnyt jälkiasennuspaketin takapenkkiläisten lämmönsäädölle, nyt en muista missä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Pöhis

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 19.02.23 - klo:12:46
Viimeviikon ratin vaihdon jälkeen ilmennyt taas uusi vika. Auto jos seisoo vuorokauden ilman latauksen johtoa, niin ilmoittaa 12V. Vika hakeudu korjaamolle. Ilmeisesti siis purkaa nyt 12V. Akkua jotenkin.

Ei kait auta kun taas soitella maanantaina huoltoon vaihteeksi.

Maanantaille oli huoltoon varattu aika auton tutkimista varten.

Tänään ei sitten auto sanonut yhtään mitään. Avaimella sisälle ja konepelti auki ja 12v. Laturi kiinni. No eihän akku ees ottanut virtaa vastaan, eli ilmeisesti täysin tyhjä ja jäässä.

Ei muuta kun puhelu ajoturvaan ja hinuria paikalle. Starttiboosterilla sai sen verran virtoja päälle, että sai siirrettyä hinurin lavalle ja auto savonlinnaan huoltoon.

Alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä tatä rotiskoa. Vuoden ja kahden kk.n aikana varmaan lähemmäs 20 korjaamokäyntiä kaikkineen tutkimisineen ja ratin vaihojen ja päivitysten kanssa.

heller

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 24.02.23 - klo:12:26
Maanantaille oli huoltoon varattu aika auton tutkimista varten.

Tänään ei sitten auto sanonut yhtään mitään. Avaimella sisälle ja konepelti auki ja 12v. Laturi kiinni. No eihän akku ees ottanut virtaa vastaan, eli ilmeisesti täysin tyhjä ja jäässä.

Ei muuta kun puhelu ajoturvaan ja hinuria paikalle. Starttiboosterilla sai sen verran virtoja päälle, että sai siirrettyä hinurin lavalle ja auto savonlinnaan huoltoon.

Alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä tatä rotiskoa. Vuoden ja kahden kk.n aikana varmaan lähemmäs 20 korjaamokäyntiä kaikkineen tutkimisineen ja ratin vaihojen ja päivitysten kanssa.
Yksi tapaus ainakin oli, missä tuo 12V akku aiheutti paljon ongelmia. Kehottaisin vaatia sen vaihdon.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pöhis

Voihan se akku olla rikki, ongelmat tosiaan alkoi ratin vaihdon jälkeen. Sitä ennen ei ole ollut ongelmia tuon 12V. Akun kanssa.

ToyotastaSkodaan

Listoille lisää... Tänään ei sitten suostunut lämmityksen puhallin toimimaan (moottori täysin lämmennyt ja lämmityslaite auto asennossa, eikä mitkään manuaalisäädötkään tehonneet). Meno oli kuin aikanaan 80-luvulla vanhan kuplavolkkarin kanssa...Raaputa lasia ja yritä nähdä jotain.

No ennenkuin ehdin taas kerran toimittaa auton huoltoon, niin kolmannen uudelleenkäynnistyksen jälkeen sitten yhtäkkiä rupeaa huutamaan täysillä. Mielenkiintoinen auto...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Stig

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 24.02.23 - klo:12:26
Maanantaille oli huoltoon varattu aika auton tutkimista varten.

Tänään ei sitten auto sanonut yhtään mitään. Avaimella sisälle ja konepelti auki ja 12v. Laturi kiinni. No eihän akku ees ottanut virtaa vastaan, eli ilmeisesti täysin tyhjä ja jäässä.

Ei muuta kun puhelu ajoturvaan ja hinuria paikalle. Starttiboosterilla sai sen verran virtoja päälle, että sai siirrettyä hinurin lavalle ja auto savonlinnaan huoltoon.

Alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä tatä rotiskoa. Vuoden ja kahden kk.n aikana varmaan lähemmäs 20 korjaamokäyntiä kaikkineen tutkimisineen ja ratin vaihojen ja päivitysten kanssa.

Vaikkei itsellä enää Octavia nelosta olekaan niin kommentoin silti, kun satun tietämään entisen auton vaiheet aika hyvin. Itsellä siis oli kyseinen 1.0 e-Tec pari vuotta ilman suurempia ongelmia. Aivan omistuksen loppumetreillä teki vian, missä auto kieltäytyi lataamasta akkua. Toimi siis muuten hyvin muttei suostunut moottorin käydessä lataamaan akkua. Tämä sitten muutaman sadan kilsan jälkeen johti siihen että 12V akun jännite oli luokkaa 10V eikä enää suostunut käynnistymään. Hinurilla pajalle ja siellä päivittivät latauksen ohjelmiston ja latasivat akun täyteen. Sen jälkeen auto toimi moitteetta.

Nyt seuraavalla omistajalla auto mykistyi Pöhiksen tavoin viikon seisomisen päätteeksi totaalisesti eikä lähtenyt ylläpitolaturilla edes akku ottamaan virtaa. Kunnon boosterilla käyntiin. Akku varmaan sökö. Tiedä sitten ottilko osumaa jo tuon allekirjoittaneelle sattuneen tyhjenemisen aikoihin. Lienee kuitenkin parempi päivittää uusi akku suosiolla eikä tapella liikkeen kanssa asiasta.

Ranssi

#2109
Keskinäyttö jäi startin jälkeen pimeäksi. Virtalukosta virrat pois ja uusi starttaus, ei auttanut, eikä uusikaan yritys, vaan pimeäksi jäi.

Mitäköhän kannattaisi kokeilla… Takuukin jo ummessa, enkä ole 1. omistaja.

Jää aika paljon säätämättä, kun näyttö ei ole pelissä :(

95e

Boottaus radion virtanapista?
Octavia combi RS iV graphite grey

pikatsu

G-tecillä tuli just 2v täyteen. Kilsoja 60tkm.
Joo ongelmia alussa ollut softan kanssa, jokin vaihteiston siirto korjaus (ei haitannut) ja pari kertaa ratti vaihdettu. Lisäksi muutaman käynti takaluukun kolinan takia. Aina on kyllä päässyt lähtemään.

Nyt viimeiset 1/2 vuotta toiminut loistavasti. Kyllä noi viat alussa kyllä potutti, mutta ihan positiivisellä mielellä tällä ajellut.
Auto on Style malli ja sen päälle 3kâ,¬ lisävarusteet, joten 2020 hinta oli yhteensä 35500â,¬ ( ilman toisia renkaita ja toimituskuluja)
Nyt kun laskin samoilla varusteilla niin about 40kâ,¬. On tullut aika reipas korotus kyllä.

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 26.02.23 - klo:15:54
Nyt viimeiset 1/2 vuotta toiminut loistavasti. Kyllä noi viat alussa kyllä potutti, mutta ihan positiivisellä mielellä tällä ajellut.

Itse sain tarpeekseni reilun vuoden säätämisen, ja jatkuvan huollossa ravaamisen kanssa. En halua edes kuvitella mikä olisi ollut tilanne muutaman vuoden ja ehkä 50 000 -100 000 kilometrin jälkeen. Uuden auton pitää toimia ilman ongelmia piste. Kaikki Toyotat ovat olleet sellaisia, ja siksi laitoin Skodan lihoiksi, ja vaihdan takaisin Toyotaan. Uutta autoa odotellessa...

Kohta vaihdetaan merkkiä ...

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 27.02.23 - klo:17:24
Itse sain tarpeekseni reilun vuoden säätämisen, ja jatkuvan huollossa ravaamisen kanssa. En halua edes kuvitella mikä olisi ollut tilanne muutaman vuoden ja ehkä 50 000 -100 000 kilometrin jälkeen. Uuden auton pitää toimia ilman ongelmia piste. Kaikki Toyotat ovat olleet sellaisia, ja siksi laitoin Skodan lihoiksi, ja vaihdan takaisin Toyotaan. Uutta autoa odotellessa...
2019 corollassa ollut 80tkm aikana enemmän vikoja kuin kolmessa viimeissimmässä vaggineessa. Kai näissäki eroja on.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.02.23 - klo:18:37
2019 corollassa ollut 80tkm aikana enemmän vikoja kuin kolmessa viimeissimmässä vaggineessa. Kai näissäki eroja on.

Toki jokaisessa automallissa voi olla maanantaikappaleita. Ei ole vain vielä osunut kohdalle Toyotassa, vaikka niitä onkin ollut reilut 10 kappaletta, ja jokunen satatuhatta kilometriä niillä ajettuna (1 viaksi luettava tapahtuma sinä aikana, joka olisi muutenkin huollossa laitettu kuntoon). Aikanaan oli myös Passat, eikä siinä ollut mitään valittamista, joten ei ole periaatteellista Vaggine kammoa.

Skodan ongelmat ei näytä miltään maanantaikappaleen jutuilta vaan systemaattisesti kaikkialla sama toistuu monella käyttäjällä. Softa ja osa raudasta on vain huonoa, eikä näytä muuttuvan sen paremmaksi. Jos saa vuodenkin juosta melkein kuukausittain tai peräti viikoittain huollossa ja osien vaihdossa, ei se kyllä kovin hyvää kuvaa anna kestävyydestä eikä laadusta. Varsinkin kun auton kilometrilukemat ovat aivan mitättömät siihen mitä tuli ajeltua Toyotoilla.

Huollolle en anna miinuksia, parhaansa yrittivät valmistajan kanssa saadakseen vastauksia ja korjauksia. Sitten aina tehtiin paikkoheittoja...Ja jäätiin odottamaan seuraavaa vikaa.

Summa summarum kuitenkin, ei jaksa enää säätämistä. Katsotaan nyt sitten pitääkö alkaa valittamaan samalla tavalla Toyotasta. Monessa asiassahan Toyota on kaukana jäljessä Skodasta. Surkeat valot, vielä uudessakin antiikkinen infotainment, vakkari ajattaa liian lähellä edelläajavaa niin, että kurat ja kivet on aina autossa, penkeissä ei ole reisitukea jne. MUTTA ne vain toimivat ilman säätämistä, ja todennäköisesti pitkään. Se on pappamoodissa tärkeintä.

No ehkä siinä oli tarpeeksi avautumista...Olen nyt ihan hiljaa, ja odottelen vain uutta kulkinetta ... :-X
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Pöhis

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 24.02.23 - klo:12:26
Maanantaille oli huoltoon varattu aika auton tutkimista varten.

Tänään ei sitten auto sanonut yhtään mitään. Avaimella sisälle ja konepelti auki ja 12v. Laturi kiinni. No eihän akku ees ottanut virtaa vastaan, eli ilmeisesti täysin tyhjä ja jäässä.

Ei muuta kun puhelu ajoturvaan ja hinuria paikalle. Starttiboosterilla sai sen verran virtoja päälle, että sai siirrettyä hinurin lavalle ja auto savonlinnaan huoltoon.

Alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä tatä rotiskoa. Vuoden ja kahden kk.n aikana varmaan lähemmäs 20 korjaamokäyntiä kaikkineen tutkimisineen ja ratin vaihojen ja päivitysten kanssa.

Tänään soittelivat huollosta, ettei löytäneet autosta vikaa mikä aiheuttaa akun purkautumisen. Sanoivat kuitenkin että heillä on siellä tällä hetkellä toinen samanlainen tapaus kanssa.

Auto jäi sinne nyt odottaman vastausta kyselyyn maahantuojalta.

Stig

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 27.02.23 - klo:21:39
Tänään soittelivat huollosta, ettei löytäneet autosta vikaa mikä aiheuttaa akun purkautumisen. Sanoivat kuitenkin että heillä on siellä tällä hetkellä toinen samanlainen tapaus kanssa.

Auto jäi sinne nyt odottaman vastausta kyselyyn maahantuojalta.

Veikkaan ettei autossa olekaan mitään vikaa vaan akku on kuollut. Toimii toki näennäisesti mutta ei enää kunnolla ota tai pidä varausta. Tutkittiin eilen tuon oman ex-neloskoppasen ensiasennusakkua joka on Vartan EFB 59Ah ja 640A. Auto lataa akkua keskimäärin 14,5V jännitteellä mutta silti pitkän ajon jälkeen kun auto on hetken seissyt, on jännite 12,5 V. Hankittiin nyt tilalle vastaava AGM-akku jota paikallinen akkuliike kuulemma laittaa näiden EFB-ensiasennusakkujen tilalle, tulee kuulemma kuolleita EFB-akkuja heille aika paljon uudehkoista autoista?

Aultmore

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 27.02.23 - klo:17:24
Itse sain tarpeekseni reilun vuoden säätämisen, ja jatkuvan huollossa ravaamisen kanssa. En halua edes kuvitella mikä olisi ollut tilanne muutaman vuoden ja ehkä 50 000 -100 000 kilometrin jälkeen. Uuden auton pitää toimia ilman ongelmia piste. Kaikki Toyotat ovat olleet sellaisia, ja siksi laitoin Skodan lihoiksi, ja vaihdan takaisin Toyotaan. Uutta autoa odotellessa...

Minkä Toyotan laitoit tilaukseen?

12V akun tyhjenemiseen liittyen itselleni päivitettiin huollossa joku latauksenhallintajärjestelmän ohjelmisto tms. Oli kyllä kuulemma tiedossa oleva asia johon on olemassa siis softakorjaus.

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Aultmore - 01.03.23 - klo:08:52
Minkä Toyotan laitoit tilaukseen?

RAV4 plugarin. Toivotaan, että vielä tämän vuoden puolella saavat rakenneltua.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

ToyoCorolla

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.02.23 - klo:18:37
2019 corollassa ollut 80tkm aikana enemmän vikoja kuin kolmessa viimeissimmässä vaggineessa. Kai näissäki eroja on.

Itsellä oli tuo 2019 Corolla Hydridin ja siinä ei ollut mitään vikaa, kuten noissa kahdessa edellisessä Toyotassa. Yhteensä meni korjauksiin 300â,¬ kaikissa yhteensä (ei sisällä kuluvia osia esim jarrupaloja).

Olisin vaihtanut tilannut uuden Toyotan, mutta ei ollut minulle sopivaa ladattavaa hydridiä. Prius liian ruma ja RAV4 yli budjetin.
Skoda Octavia VRS Combi 1,4 Phev 2024
Toyota Corolla Touring Sports Style Hybrid 2019
Toyota Auris Touring Sports Active edition 2014
Skoda Octavia Vrs TDI 2007
Toyota Avensis Linea Terra 1999

Autoseppo

Ihmeiden aika ei ole ohi. Takaluukun kolina tuli huollossa kuntoon ja autoon oli tullut pitkästä aikaa iso päivitys. Nyt toimii automaattinen istuinämmityskin, joka ei ole kertaakaan pelaanut yli kahden aikana. Auto on siis vhdoin kunnossa ja toivottavasti pysyykin, sillä takuu on loppunut.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

-karppa-

Ennen takuun loppumista saatiin viat ja maksetut varusteet toimimaan  ;D. Mulla olisi loppunut pinna aikaa sitten.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Dumppi

Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 02.03.23 - klo:09:27
Ihmeiden aika ei ole ohi. Takaluukun kolina tuli huollossa kuntoon ja autoon oli tullut pitkästä aikaa iso päivitys. Nyt toimii automaattinen istuinämmityskin, joka ei ole kertaakaan pelaanut yli kahden aikana. Auto on siis vhdoin kunnossa ja toivottavasti pysyykin, sillä takuu on loppunut.

Mikä oli takaloosterin kolinan aiheuttaja?

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Dumppi - 02.03.23 - klo:12:05
Mikä oli takaloosterin kolinan aiheuttaja?
Autossa oli heti uutena plussakeleissä ylimääräistä kopahtelua, joka korjattiin kuntoon. Jostain syystä täysin kunnossa olleeseen autoon asennettiin huollossa viime vuoden lopussa valmistajan päivityssarja, minkä jälkeen luukku alkoi kolista isommissa kuopissa ja kiharoissa kuului räminää. Ilmeisesti siinä säädettiin tai vaihdettiin kumiset palat, jotka pitävät luukkua paikallaan. Ja kun ne eivät olleet kohdallaan, luukku pääsi elämään hieman. Tätä ei sanottu, mutta luulisin näin.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

tigeli

Takuu on autossa mennyt umpeen, mutta tulihan tuota autoa 28 kertaa käytettyä huollossa kahden vuoden aikana. ;D

Viimeisinä korjauksina meni OCU-yksikön vaihto, kun auton yhteydet menivät aina muutaman viikon välein harmaaksi ~8pv ajaksi. Nyt 6kk aikana vaihdosta yhteydet ovat olleet vain kolme kertaa poikki, ei vieläkään täydellinen mutta parempi.
Kolmas ratti vaihdettiin marraskuun alussa ja sen jälkeen ei ole ollut ainuttakaan virheilmoitusta travel/emergency assistin suhteen. Ehkäpä tuo vihdoin korjattu oikein.

Tänään tuli pari ohjelmistopäivitystä ja toinen niistä koski "Huoltokampanjat"-sovellusta, ei tosin paljon auttanut kun näyttää toimivan yhtä huonosti kuin ennen päivitystä. Onneksi tuolla ohjelmalla ei tee yhtään mitään, mutta surkeaa on softaosaaminen.



Ukkometso

Eipä kuulu softapäivitystä tuohon 1.5 tsi Launch Edition Ambitioniin 2020, vaikka jo vuosi sitten piti muka tehtaalla olla mittariston valojen vilkkumisen korjaava softa valmiina.
Näköjään se jäi korjaamatta.

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 17.03.23 - klo:08:50
Eipä kuulu softapäivitystä tuohon 1.5 tsi Launch Edition Ambitioniin 2020, vaikka jo vuosi sitten piti muka tehtaalla olla mittariston valojen vilkkumisen korjaava softa valmiina.
Näköjään se jäi korjaamatta.
Mulla ei ole ollut tuota ongelmaa, mutta autoon tuli jokin iso päivitys viime kuussa ja mm. automaattiset istuinlämmittimet alkoivat toimia.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 17.03.23 - klo:08:50
Eipä kuulu softapäivitystä tuohon 1.5 tsi Launch Edition Ambitioniin 2020, vaikka jo vuosi sitten piti muka tehtaalla olla mittariston valojen vilkkumisen korjaava softa valmiina.
Näköjään se jäi korjaamatta.

Itsellä tuo hoidettiin huollossa, eli OTA-päivitystä tuohon ei ole tullut ja piti erikseen vielä huollossa kysyä tuosta.

ToyotastaSkodaan

Lisää listalle:
- Travel assist ja Front assist errorit taas päällä. Ilmeisesti kolmatta rattia haluaa.

Toivottavasti uusi auto tulee pian ...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 19.03.23 - klo:13:13
Lisää listalle:
- Travel assist ja Front assist errorit taas päällä. Ilmeisesti kolmatta rattia haluaa.

Toivottavasti uusi auto tulee pian ...
Milloin ratti vaihdettiin viimeksi? Käsittääkseni oikeasti toimiva ratti on saatu jakoon vasta tässä 6kk sisään.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy