Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.02.22 - klo:11:40
Noinkohan tuo DQ400e pohjautuu kovinkaan paljon vanhaan DQ250-malliin. Tuossa on esim. kaksi eri hydrauliikkaa eri paineilla (5 bar ja 40 bar), ei vanhassa DQ250-lootassa moista ollut.

Tuskin hirveämmin pohjautuu, DQ400e:ssä on jo ensinnäkin kolme kytkintä kun DQ250:ssa on kaksi. Täällä on monella vakaa uskomus että on vain kaksi eri laatikkoa DSG6 ja DSG7..

Veikkaampa että ensimmäisten GTE Passattien laatikossa ei ole kovin montaa osaa enää samanlaisia kuin uusien 180kW hybridivoimalinjojen laatikoissa. Perus layout on varmaan sama kun laatikon koodi on edelleen DQ400e mutta kehitysversio on varmasti eri.

Yksi kaverikin haluaisi ostaa Audi A6 c7 faceliftin mutta ei uskalla kun toisella kaverilla oli 2010 mallinen A3 jonka 7 vaihteinen S-tronic hajosi ja korjaus maksoi helvetisti. Audin S-tronic näin ollen hajoaa varmasti...
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.02.22 - klo:11:40
Noinkohan tuo DQ400e pohjautuu kovinkaan paljon vanhaan DQ250-malliin. Tuossa on esim. kaksi eri hydrauliikkaa eri paineilla (5 bar ja 40 bar), ei vanhassa DQ250-lootassa moista ollut.
Juu no on siihen lisätty toki se kolmas kytkin (vapaakytkin) ja sähkömoottori 😁
On siitä aikaa kun tästä lueskelin mutta siihen se pohjautuu. Aina voi miettiä miten paljon sitten on samaa. Se vapaakytkinhän on joillain oireillut ja voisikohan jopa mekatroniikan oireilut liittyä sen vaatimiin muutoksiin sitten 🤔

a_jaba

Ei taida ihan pelkkä vapaakytkin olla bensakoneen ja sähkömoottorin välissä  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tet

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 25.02.22 - klo:12:55
Ei taida ihan pelkkä vapaakytkin olla bensakoneen ja sähkömoottorin välissä  :D

Juu, kyllä se ihan normaali levykytkin tietääkseni on. Eli kolmoiskytkinloota oikeastaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

duke7

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 25.02.22 - klo:12:55
Ei taida ihan pelkkä vapaakytkin olla bensakoneen ja sähkömoottorin välissä  :D
No joo väärä termi, ota tuosta pilkkuja:
,,,,

heller

Vaikeahan se ois uskoa että olisi täysin sama voimalinja ollut monta vuotta. Ei taida kelään olla kuitenkaan mitään faktaa mitä sieltä ois muuttunut :)

Joskus muutama vuosi takaperin automessuilla volkkarin edustaja väitti että 1.5TSI plugarivoimalinja olisi tullut seuraaviin. On tästä varmasti 5 vuotta kun noin väitettiin, vaan edelleen on 1.4TSI+DSG6
DQ400e lie muuten "normaali" 6 lovinen dsg mutta kaverina tosiaan kolmas kytkin ja sähkömoottori paketoitu samaan koteloon.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

tet

Lainaus käyttäjältä: heller - 26.02.22 - klo:23:54
DQ400e lie muuten "normaali" 6 lovinen dsg mutta kaverina tosiaan kolmas kytkin ja sähkömoottori paketoitu samaan koteloon.

No mikä on "normaali"? Kun niitä DSG-laatikoita on kuitenkin jo varmaan kymmenkunta eri mallia esitelty vuosien varrella, niin miten joku voi olla "normaali" tai "epänormaali". Se on oma mallinsa, toista täysin samanlaista ei ole. Monia eri tavalla poikkeavia löytyy pitkä rivi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

heller

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.02.22 - klo:09:27
No mikä on "normaali"? Kun niitä DSG-laatikoita on kuitenkin jo varmaan kymmenkunta eri mallia esitelty vuosien varrella, niin miten joku voi olla "normaali" tai "epänormaali". Se on oma mallinsa, toista täysin samanlaista ei ole. Monia eri tavalla poikkeavia löytyy pitkä rivi.
Itse pidän normaalina niitä versioita missä ei ole sähkömoottoria tai kolmatta kytkintä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.02.22 - klo:11:40
Itse pidän normaalina niitä versioita missä ei ole sähkömoottoria tai kolmatta kytkintä.

Niitäkin malleja on aika pitkä rivi.. ainakin DQ200, DQ250, DQ381, DQ400e, DQ500, DL382, DL501 ja DL800

Näistä malleista sitten on eri reviisioita esim DQ200-0AM ja DQ200-0CW. Sitten revision sisällä on eri käyttötarkoitukseen modattuja esim. DQ200e-0AM (hybridi) tai DQ250-6F (etuveto) ja DQ250-6A (neliveto) tai DL382-7F (etuveto), DL382-7Q (quattro) ja DL382-7A (ultra-quattro)

Noidenkin versioiden sisällä sitten on vielä erilaisia välityksiä joten DSQ laatikoita on varmasti yli 100 erilaista. Eli mikä perustuu mihinkin on aika hämärän peitossa.

Jos DQ400e perustuisi DQ250 laatikkoon niin arvaisin sen olevan nimetty esi-isänsä mukaan varsinkin kun se DQ250 on hyvän laatikon maineessa ja onhan DQ200 laatikon hybridi versio myös nimetty DQ200e nimellä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Ja pitkittäismoottorisissa lataushybridi Audeissa on DL382e joka oletettavasti perustuu DL382 laatikkoon.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

heller

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.02.22 - klo:13:22
Niitäkin malleja on aika pitkä rivi.. ainakin DQ200, DQ250, DQ381, DQ400e, DQ500, DL382, DL501 ja DL800

Näistä malleista sitten on eri reviisioita esim DQ200-0AM ja DQ200-0CW. Sitten revision sisällä on eri käyttötarkoitukseen modattuja esim. DQ200e-0AM (hybridi) tai DQ250-6F (etuveto) ja DQ250-6A (neliveto) tai DL382-7F (etuveto), DL382-7Q (quattro) ja DL382-7A (ultra-quattro)

Noidenkin versioiden sisällä sitten on vielä erilaisia välityksiä joten DSQ laatikoita on varmasti yli 100 erilaista. Eli mikä perustuu mihinkin on aika hämärän peitossa.

Jos DQ400e perustuisi DQ250 laatikkoon niin arvaisin sen olevan nimetty esi-isänsä mukaan varsinkin kun se DQ250 on hyvän laatikon maineessa ja onhan DQ200 laatikon hybridi versio myös nimetty DQ200e nimellä.
Itteä nimenomaan kiinnostaa dq400e variaatiot. Kuinkas pitkälle nuo mallinumerot tarkoittaa vääntörajaa? Käsittääkseni dq250 on max 250Nm ja dq400e olisi 400Nm.
En tiennytkään että on myös dq200e.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.02.22 - klo:20:56
Itteä nimenomaan kiinnostaa dq400e variaatiot. Kuinkas pitkälle nuo mallinumerot tarkoittaa vääntörajaa? Käsittääkseni dq250 on max 250Nm ja dq400e olisi 400Nm.
En tiennytkään että on myös dq200e.

Ei se mallinumero suoraan kerro 1:1 väännönkestoa.

Yhden listauksen mukaan väännöt menee näin:
DQ200 = 250Nm
DQ250 = 400Nm
DQ381 = 430Nm
DQ400e = 400Nm
DQ500 = 600Nm

DQ200e löytyy ainakin hybridi Jettasta esim. tästä https://m.nettiauto.com/volkswagen/jetta/12718048?vifAdCount=0&vifNav=Y
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

heller

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.02.22 - klo:22:01
Ei se mallinumero suoraan kerro 1:1 väännönkestoa.

Yhden listauksen mukaan väännöt menee näin:
DQ200 = 250Nm
DQ250 = 400Nm
DQ381 = 430Nm
DQ400e = 400Nm
DQ500 = 600Nm

DQ200e löytyy ainakin hybridi Jettasta esim. tästä https://m.nettiauto.com/volkswagen/jetta/12718048?vifAdCount=0&vifNav=Y

Selvä homma. Tuota Jettaa olen joskus pohtinut että onkohan millainen ajaa, kun pitkään oli volkkari ilman hybridiä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

TWBE

#4933
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.02.22 - klo:13:39
Olikos tämä sinulla uudesta ollut auto vai millainen historia?
Nämä gte:n mekatroniikkaviat taitaa olla jotain uutta, se vanha dsg6 johon laatikko pohjautuu ei kärsinyt näistä mitenkään yleisesti.

Uutta tai ei, mulla ainakin 2017 mallin dsg porsi täysin samoin oirein taisi olla alle 80 000km mittarissa.

Korjauksena: Uusi mekatroniikka.

Ja mulle sanottiin kyllä että tehdas tuli vastaan eikä maahantuoja.

makelja

Tuo polttoaineputken päivitys tehty. Vei aikaa noin kolme tuntia. Alppilan Autohuolto oli taas luottamuksen arvoinen.

mattix

Lainaus käyttäjältä: makelja - 07.03.22 - klo:12:08
Tuo polttoaineputken päivitys tehty. Vei aikaa noin kolme tuntia. Alppilan Autohuolto oli taas luottamuksen arvoinen.
Tehty kahteen autoon. Toisella kerralla reipas 50 min ja toisella kertaa vajaa 60 min. Tampere SAH.

skuzeri

Mistä vuosimallista eteenpäin nämä polttoaineputket vaivaavat kun minun 2016 GTE ei näy kyseistä kampanjaa. Kannattaako tässäkin vuosimallissa asia tarkistuttaa jokatapauksessa?

ark28

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 07.03.22 - klo:22:02
Mistä vuosimallista eteenpäin nämä polttoaineputket vaivaavat kun minun 2016 GTE ei näy kyseistä kampanjaa. Kannattaako tässäkin vuosimallissa asia tarkistuttaa jokatapauksessa?

Mulla on 2017 (otettu käyttöön 11/16)  vm GTE ja ko. kampanja löytyy -- auto menossa polttoaineputken vaihtoon reilun viikon päästä.
Passat GTE -17, BMW K1300s, Mini Cooper R56 VCDS HEX2 käytössä

ZimKork

Kyllä minulla 2016 malliin tuli tuo tarjolle.

Topjanne

GTE 3/2016 tehtiin helmikuussa

a_jaba

Audi Q3 TFSIe myös tyrkyllä tuo polttoaineputken vaihto kampanja.

Auto valmistunut tehtaalta kesällä 2021, vuosimalli 2021, käyttöönotettu 10/2021
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Herr K

Myös oma auto on menossa polttoaineputkien vaihtoon tällä viikolla. Käyttöönotettu syksyllä 2020, vuosimalli 2021.
VW Passat Variant GTE

makelja

#4942
Mun on 2020 mallinen. Valmistunut alkuvuodesta 2020.

Lainaus käyttäjältä: mattix - 07.03.22 - klo:20:04
Tehty kahteen autoon. Toisella kerralla reipas 50 min ja toisella kertaa vajaa 60 min. Tampere SAH.

Tekstari tuli noin 3h sen jälkeen kun jätin auton sinne.

skuzeri

Joo tarkistin vielä ja ei löydy kampanjaa, käyttöönotettu 12/2015 johtuneeko sitten auton iästä  ???

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: makelja - 08.03.22 - klo:13:05
Mun on 2020 mallinen. Valmistunut alkuvuodesta 2020.

Tekstari tuli noin 3h sen jälkeen kun jätin auton sinne.

Rauman käyttöautossa tais olla vähän pätevämpi asentaja, kun viesti tuli 25 minuutin päästä auton viemisestä. Ja pakko oli kurkata alustaan, niin oli sekä hapan että muovinen putki vaihdettu. 😄

Immunity

Mihin hintaan teillä oli jakopään hihna vaihdettu?

K-Auto vastasi näin ja kiersi kysymyksen, kun sanoin, että kai te nyt sen jakohihnan tarkastatte tarkastushuollossa: "Automallista riippuen kilometreissä hammashihnan vaihtoväli on 160-210tkm välissä TAI 6-vuotta. Nyt äkkiseltään tarkasteltuna en huomaa että sinun autostasi sitä oltaisiin vielä vaihdettu ja 6 vuotta tulee juuri täyteen. Hammashihnapaketin hinnaksi tulee 1077,00 â,¬"

Korjaamopäällikkö tarjosi päivää aiemmin 200e kalliimmalla...


ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 10.03.22 - klo:21:08Hammashihnapaketin hinnaksi tulee 1077,00 â,¬"

Korjaamopäällikkö tarjosi päivää aiemmin 200e kalliimmalla...

Hammashihnan vaihto on melko likellä tonnin luokkaa, kyselee mistä vain. Se 1200 tulee yleensä jos samalla tehdään huoltokin.

mattix

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 10.03.22 - klo:21:08
Mihin hintaan teillä oli jakopään hihna vaihdettu?
...
Noin 900â,¬ GTE Passattiin ja 750â,¬ GTE Golfiin. Halvin tarjous Passattiin oli 800â,¬, tuo satasen kalliimpi merkkihuollosta.

Topjanne

Jakohihnan osuus 950â,¬ määräaikaishuollon yhteydessä helmikuussa turkulaisessa merkkihuollossa (ei kuitenkaan K-Auto).

ZimKork

#4949
Koska vaihdettavia osia on vähän eikä niissä voi siten hirveitä säästää (hammashihnasetissä voi säästää kalleimman ja halvimman välillä muutaman kympin) ja työmäärä vaihtamiseen on kutakuinkin sama firmasta riippumatta, luulisi suurimman eron hintaan tulevan ihan puhtaasti tuntiveloituksen hinnasta. Halvempi paja veloittaa sen 80e/h ja merkkiliike suurinpiirtein 100+e/h. Vaikuttaisi olevan suurinpiirtein linjassa ajatellen että haarukka kuuluu olevan siinä 800-1000 euron paikkeilla. Tosiaan itsekin joskus saanut tuon 1200e arvion mutta tarkemmin kysyessä se on sisältänyt huollon muutenkin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy