Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Woeboe

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
22.05.22 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: Bablo87 - 22.05.22 - klo:11:35
Mutta tuo eilinen moottorin valo pika sytytys ja auton uudelleen käynnistys pisti vähän miettimään.
Muilla vastaavaa ollut?

Oliskohan rouva vain painanut jarrua huonosti pohjaan tai on nostanut jalan liian nopeesti pois jarrulta, kun on autoa käynnistänyt. Välillä saattaa kestää, että auto pitää käynnistymisen ilmaisevan plimplom -äänen ja siihen asti moottorivalo palaa. Plimplom -ääneen asti pitää jarrua painaa.
#2
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 14.03.22 - klo:18:59
Näkyy tulevan tällä hetkellä jo kolmasosa terawatti. Mutta ei voi mitään. Tietäjät tietää, että ainakaan tänä vuonna ei tule mitään - ei ehkä ilinä.

Mitähän tietäjät tarkoittaa tuolla 'tänä vuonna ei tule mitään' - jutulla..?
#3
Lainaus käyttäjältä: MadDog61 - 12.03.22 - klo:10:44
Miten uuden kannen saa paikoilleen kun lepotilassa suuttimet on puskurin sisällä? Parkissa kun ruuttaa vettä ei tunnu lampunpesimien suuttimet nousevan ylös?

Taisin jollain pihdeillä tms. nostaa ylös ja sitten jotain väliin, että pysyi ylhäällä. Ja ei muutakuin uuden painaminen paikalleen.
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
10.03.22 - klo:09:57
Lainaus käyttäjältä: makelja - 08.03.22 - klo:13:05
Mun on 2020 mallinen. Valmistunut alkuvuodesta 2020.

Tekstari tuli noin 3h sen jälkeen kun jätin auton sinne.

Rauman käyttöautossa tais olla vähän pätevämpi asentaja, kun viesti tuli 25 minuutin päästä auton viemisestä. Ja pakko oli kurkata alustaan, niin oli sekä hapan että muovinen putki vaihdettu. 😄
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.02.22 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 07.02.22 - klo:11:08
^^ ihan posketon toi tonnin huolto 90 tkm kohdilla. Huollot kyllä tuputtaa noihin aina kaikkea ylimääräistä helposti mukaan. Jotain 500 € luokkaa ollut nuo vuosihuollot.

Taitaa olla tossa tonnin hinnassa myös dsg-öljynvaihto, joka normisti 60tkm välein. Voi olla, että huollon kone näyttänyt tätä mukaan. Varsinkin, jos auto tuotu ulkomailta, niin Suomen järjestelmä ei automaattisesti välttämättä huomioi jo tehtyä dsg-öljynvaihtoa, vaikka näkyykin huoltohistoriassa. Itsellä kävi niin, että huoltoneuvoja tuputti ensin myös tätä. Mulla 90tkm huolto oli 400-500€ välillä. 60tkm ja 120tkm on näitä tonnin paukkuja. Marmori myös esim. ottaa ilmansuodattimista noin 3-kertaisen hinnan vs. motonetista ostettuna. Myös tulpat kannatta hommata itse. Helposti 50€ säästö.
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE valot
15.01.22 - klo:14:17
Lainaus käyttäjältä: tily89 - 15.01.22 - klo:14:06


Hei,

Onkohan jotain käynyt ledivaloissa, kun tollanen ruskeansävyinen kaistale näkyy keilan yläreunassa? Ei muistaakseni ollut aikasemmin. Kun laittaat pitkät päälle niin katoaa.

Samanlainen varjostus itellä dynaamisissa ledeissä lyhkäset päällä. Johtunee ihan vaan linssistä.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.01.22 - klo:13:08
Lainaus käyttäjältä: Milu - 06.01.22 - klo:10:53
Laittakaapas muutkin foorumilaiset näitä tuloksia jakoon. Samoin isoakkuiset kiinnostaa.

Hetki sitten -10 astetta, webastolla kymmenisen minuuttia esilämpöä, 27km, 23,2kW/100km. Eli 6,26kWh. Oli aamulla pienemmän ajon jälkeen latauksessa, joten akku ei aivan kalikkana. Tehopalkki n. 90% kohdilla.

Kuuden tuntumassa kapasiteetti pyörii laskutoimitusten perusteella oli kesä tai talvi. Oliskohan 6,5kWh ollut kesällä lämpöisellä kelillä parhaimmillaan. Niin ja autona vm. -18, 73tkm
#8
Lainaus käyttäjältä: Foxit - 02.12.21 - klo:15:57
Samoilla linjoilla. Takuunalaisessa autossa (ja rajatapauksessa) olisi minusta järkevää saada vastaus itse valmistajalta että mitäs tehdään jos akusto hajoaa veden koteloon pääsystä johtuen eikä käyttäjä ole ollut asiasta tietoinen. Näkeekös tuon jostakin näppärästi ja täysin avoimesti, jos tällaista on käytettynä on ostamassa, että onko kyseinen kampanja autoon tehty ja milloin?

Huoltokirjaan/auton sähköisiin tietoihin tulee merkintä tehdyistä kampanjoista.
#9
Lainaus käyttäjältä: hybridivaikuttaja - 23.11.21 - klo:16:23.
Jos ongelma koskee kaikkia muitakin, kyseessä on suunnitteluvirhe. Käsittääkseni tällaisten osalta pitäisi valmistajan kehittää korjaustapa ja korjata se ilmaiseksi.
Kun eivät halua tätä tehdä, suunnitteluvirhettä ei voi toki sanoa ääneen.

Sama juttu kuin GTE:n polttoaineputkien ruostumisessa. Selvä valmistus-/suunnitteluvirhe, mutta eipä valmistaja ilmaiseksi korjaa, jos takuu mennyt umpeen. On vaan paskat olosuhteet ja huonot suojaukset kuraa vastaan.

Ja tiedoksi kokemuksen syvällä rintaäänellä. Kuluttajaviranomaiselta saat ratkaisupäätöksiä noin 1,5 vuoden kuluttua.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.09.21 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: Kallupirvanen - 10.09.21 - klo:19:57
Huomenna pitäisi mennä koeajamaan https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12379283 kyseistä autoa. Mitä pitäisi ottaa huomioon?

120tkm huoltoon sisältyy dsg-öljyn vaihto, joten tarkasta, että on tehty. Ja että muutenkin on huollettu merkkiliikkeessä ja ~15tkm välein.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.09.21 - klo:13:40
Lainaus käyttäjältä: Lujaa laatua passat :( - 06.09.21 - klo:22:40
Vikaa vikaa eli kävi tämä auto sitten airportissa tutkittavana ja mitään eivät löytäneet. Olivat tehtaan ohjekirjan mukaan testanneet "kaiken". Edelleen voittovalo syttyy melkein päivittäin kun laittaa virrat päälle ja se sammuu virtoja päälle/pois renkkaamalla ja auton saa sitten liikkeelle. Nyt ihmetellään että mikä firma tuon osaa korjata, voit laittaa pikaviestiä jos tiedät pätevän valtuutetun huollon pk seudulla. Ei kiinnosta viedä sitä valohoitoon useiksi päiviksi. Käsikirja sanoo että tuo valo on pakokaasujärjestelmän / moottoriohjauksen vika.

Täytyy varmaan kysyä tehtaalta jos laittavat sen good vilin työkaluineen tänne Suomeen kun maahantuojan huoltoneuvoja kertoi ettei tuontiautoissa ole mitään takuita 2 vuoden jälkeen ostosta.


Yksinkertaistettuna:

- paina jarru pohjaan
--> paina start
--> pidä jarru pohjassa niin kauan kuin kuulet 'plimplom' -äänen ja auto käynnistyy

Jos painat starttia, etkä odota ääntä ja auto offilla sekä väännät vaihteen päälle, niin kyllähän siinä vikavalo jää päälle.

Renkuttamalla starttia päälle ja pois taidat saada tuuriosumilla auton käyntiin.
#12
Resetointi tuntui auttavan oman GTE:n viiveisiin. Varsinkin kun ajaa luokkaa viittäkymppiä ja painaa kaasun pohjaan, niin ei esiinny enää samanlaista vaihteiston pohtimista, kun vaihtaa kutoselta nopeasti alaspäin. Lisäksi kuului vaimea "klonks" siinä resetointivaiheessa kun pidin poljinta pohjassa. Tiedä sitten onko omaa kuvitelmaa ja varmaan selkiytyy tässä tulevien ajojen aikana...
#13
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.03.21 - klo:11:38
Ok, pitää nuo tarkistaa myös. Onkos se alapallo ihan oma osansa että ei tarvitse koko tukivartta vaihtaa? Täytyisi jaksaa ladata ohjeet tähän autoon kyllä..

Erillinen osa. Neljällä pultilla kiinni. 31â,¬ oem laatu Motonetista. Rengas irti, pultit auki (3x 16mm + 1x 18mm). Eka alaosa pois paikaltaan ja sitten yläosa joko pallonivelen ulosvetäjällä tai pallonivelhaarukalla naputtamalla. Oli yksinkertainen homma tehdä itse.
#14
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 10.03.21 - klo:14:46
Tuleeko se pieni, nopeataajuinen kolina edestä koiranluista yleensä? Oikealta edestä alkanut kuulua hitaasti ajettaessa kun on epätasaisuutta.

Täällä GTE:ssä on tuntunut mukulakivillä tms ajaessa pientä kolinanpoikasta varsinkin ratissa, mutta myös kuulunut hiukan sisälle, lähes siitä asti kun on mulla ollut. Nyt sitten jäi menemättä läpi katsastuksesta oikeenpuolen alapallonivelen väljyyden vuoksi. No vaihtelin itse ja eipä tunnu kolinat enää.
#15
Lainaus käyttäjältä: pettma@gmail.com - 08.03.21 - klo:15:27
Mitäköhän emme nyt tajua, kun ostimme 80tkm ajetun 2015 GTE Golffin, emmekä saa akkua ladattua täyteen..?

Kotilaturia jos pitää kiinni vaikka kaksi vuorokautta niin maksimi kilometrimäärä mitä auto ilmoittaa on 32km sähköllä.

Auto antaa latausajaksi yleensä 2-3 tuntia, ja kokeiltu 10A, 13A ja 16A latausvirtoja, useita eri pistorasioita, ilman jatkojohtoa.

Ymmärsin että tuon lukeman kuitenkin pitäisi olla jossain 50km hujakoilla?

Ihan oikein näyttää. Kylmällä range huomattavasti lyhyempi kuin kesäkuumalla, koska auton lämmitys haukkaa energiaa reilusti. Väännäppä ilmastointi/puhallus offille, niin veikkaan rangen näyttävän 40-50km väliltä.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.03.21 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.03.21 - klo:15:00
Ei kai sitä virtaa voi tuosta laturista säätää. Siinä kyljessä lukee onko se 8 vai 10 A laturi.

Jos on liitteen kuvan kaltainen laturi, voi siinä virran määrän valita pitämällä molempia nuolia pohjassa. Valittavat virrat on 10-8-6A.

#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.02.21 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: JJT - 06.02.21 - klo:09:14
Vaikuttaako ne muuhun kuin ohjaukseen?  Millä Modella porukka ajaa ja miksi?
Itsellä eco enkä ole koittanut muita, vielä ::)

Individuaalilla. Saa itse päättää, mikä on milläkin.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.02.21 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: makelja - 06.02.21 - klo:06:52
Onko GTEssä mahdollisuutta asettaa ohjausta yhtään jäykemmäksi? Aiemmin omistamassani A3ssa sen pystyi tekemään.
Audissa tuon hinta oli jossain 300e huitteilla.

GTE nappulan alla olevasta MODE nappulasta saa valittua ohjauksen jäykkyyden. Olisko siellä ollut ecoa, comforttia ja sporttia.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.02.21 - klo:18:06
Lainaus käyttäjältä: JJT - 02.02.21 - klo:17:41
Onko kylmyydestä johtuvaa vai ominaisuus?
E-modella liikkelle, n.2km päästä kiihdytys pikatielle , kiihdytys sen verran kova että vaihtoi Hybrid modelle.
Ei siinä mitään, mutta vaihtohetkellä loppui veto ja n.2sek päästä alkoi polttomoottori käynnistyä..
Ei mielyttävin paikka huomata tuota..

Toinen juttu mikä vaivaa on E-modelta vaihto Hybrid moodiin ja takaisin E-modelle, ei vaihda E-modelle ellei pysäköi ja sammuta autoa.  Mahtaako johtua pakkasista,   kuitenkin antaa ensin ajaa E-modella ???

Ja kolmas ;D  Autolla lähikaupan pihaan ja auton jättää käyntiin, avaimet jättää autoon vaimon seuraksi , kauhea meteli ja sammuu kuulemma itsekseen?

E-max palkki on kylmillä keleillä harvoin tapissa, joten kova kiihdytys päräyttää koneen käyntiin ja joskus ainakin itsellä saattaa esiintyä pieni viive vedossa.

Antaa vaihtaa kylmillä takaisin e-modelle vasta kun kone tarpeeksi käynyt, jollei siis sammuta välillä.

Jos auto käynnissä, avaat kuskin oven ja nostat jalan jarrulta alkaa piippaus ja auto ns. sammuu. Siten saat pysymään käynnissä, että oven ollessa auki käynnistät uudelleen painamalla jarrua ja starttia - > nyt pysyy käynnissä eikä emännän tarvitse kuunnella pimputuksia.
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.02.21 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: AK80 - 02.02.21 - klo:11:19
Minun mokani, rattia tarkoitin luonnollisesti. Nykyisessähän se on viiksessä, joten siinä varmaan syy lapsukseen.

Tässä on auto missä ko. paikassa on CNL-nappi, ei myöskään listattu, että olisi adaptiivista. Nyt en löytänyt ACC-nappia niistä Passateista joita olen kurkkinut, olen varmaankin erehtynyt.

https://www.aldvaihtoautot.fi/fi/autot/vantaa-koivuhaka/Volkswagen/PASSAT/FMH-973/#perustiedot

Sen tiesinkin, että ruotsalaisissa autoissa Webasto harvemmin on. Onneksi se ei ole itselle kynnyskysymys.

Ei taida olla adaptiivista tuossa. Näköjään myös peruutuskamera puuttuu ja mode nappula vaihdekepin vierestä, jolla saa ohjausta ym. säädettyä. Ja eniten ihmetyttää huoltonäyttämä. On taidettu väärin nollata. GTE:ssä aina 1 vuosi/15tkm huoltoväli ja jos edellinen huolto tehty 49tkm kohdalla, niin ei näytä oikein. Ja muutenkin  seuraava huolto tulee olemaan 64 tkm:ssä se vajaan tonnin maksava huolto, jossa vaihdetaan myös DSG-öljyt ja sytytystulpat (60tkm välein molemmat).
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.02.21 - klo:10:35
Lainaus käyttäjältä: AK80 - 02.02.21 - klo:09:55
Uusimmissa se tuntuu olevan lähes poikkeuksetta mukana, mutta 2016 ja 2017 malleissa on sellaisia yksilöitä joissa sitä ei liene. Tämän tunnistanee kai siitä, että adaptiivisessa on viiksen napissa on joko ACC-merkintä tai logo jossa on auto ja viivoja? Normaalissa vakkarissa napissa lukee taasen CNL.

Webasto taas tuntuu olevan Suomi-autoissa vakiona ainakin vuoden 2016 autoissa.

Vakionopeuden säätimen napit on ratissa ja adaptiivisen tunnistaa vasemman puoleisen rykelmän keskinapista, jossa auton parilla viivalla. ks. liite

#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.02.21 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Jaska_K - 01.02.21 - klo:21:02
- Range on enimmillään näyttänyt pihalta startatessa, normaalissa ajotilassa 38km ja oikeasti sillä pääsee 22-26km. Akun testaus maksaa maltaita jos ja kun akku todetaan 70% kuntoiseksi, jolloin se huollon mukaan on kunnossa. Jos jää alle, maahantuoja maksaa testin ja sitten lähdetään toimenpiteisiin akkutakuun piirissä. Mielestäni on erikoista että ajoakun kapasiteetin ollessa 70% se on kunnossa.

Mitä näyttää rangeksi kun näpäyttää ilmastoinnin OFFille? Itsellä ilmastointo OFFilla näyttää näin talvella 45-48km ja kesällä 49-50km. Kesällä pääsee ehkä 40-45km sähköllä ilmastointi päällä. 38-40km on aika normaali alkutilanne ilmastointi/lämmitys päällä 0..-10 asteen välillä ja toteutunut matka kaupunkiajossa yhtämatkaa ajettuna ilman autosta poistumisia ja sisätilojen uudelleen lämmitystarpeita varmaan 25km ympärillä. Tasaisella taipaleella 50-80km/h ilman pysähtymisiä pääsee ehkä 30km. Ja siis koppi esilämmitettynä webastolla/sähköllä. Akun loppuosan lataus ennen lähtöä tuo muutamia lisäkilsoja. Alkurangea näyttää yleensä -10..-20 asteen välillä 33km ja toteutuma ehkä reilu 20km. Sähkövastus syö tuhottomasti kapasiteetista. Auto vuosimallia 2016 ja ajettu 120tkm.
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.02.21 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 01.02.21 - klo:11:42
Kiitos tarkennuksista, polttomoottoria ei esilämmitä sitten mikään? Muutenkin jos ajelee pakkasessa ensin vaikkapa 30 km sähköllä ja ajoakku tyhjenee, niin aika kylmänä tuo polttomoottori silti käynnistyisi vaikka olisi esilämmitetty. Ajotietokoneesta olen katsellut jäähdytysnesteen lämpötiloja kun polttomoottori herää, ne nousevat aika nopeasti mikä viittaisi siihen että moottori on esilämmitetty, mutta ehkä VW:n mittauslukemat muuntelevat hieman totuutta jälleen kerran. Uskon kyllä että ei lämmitä, yritän vain vältellä kylmän moottorin turhaa rasittamista.

The high-temperature circuit handles the engine; the integrated gearbox oil cooler can be shut off on the water side, enabling the gearbox to be both heated and cooled. In electric driving mode the interior is heated by the high-voltage auxiliary heater (PTC). Heat sinks (cold gearbox, cold combustion engine) can be disabled in EV mode by means of bypass lines to provide rapid system response and high levels of air-conditioning comfort.

https://www.speakev.com/threads/heating-and-air-conditioning.126530/

Tuon tekstin mukaan vesikierto moottorin läpi "can be disabled", eli oletan ettei kierrä. Ota tostakin nyt sitten ihan täysi selvyys... :o 
Mutta ei moottorin käynnistyminen hirvittävän raa-alta kuulostanut parinkymmenen kilometrin sähköajon perään tuossa -20 pakkasilla.
#24
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.02.21 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 01.02.21 - klo:11:10
Tulipa myös hankittua Passat GTE ja tässä muutamia olettamuksia mitkä perustuvat tämän forumin kirjoituksiin sekä englanninkieliseen käyttöohjekirjaan, korjatkaa jos olen väärässä.

1) Webasto on GTE:ssä sananmukaisesti seisontalämmitin, se sammuu aina auton käynnistyksessä eikä sitä voi kytkeä ajon aikana päälle (vähän harmillista, pitää seurailla ettei käyttöajat jää jatkuvasti turhan lyhyiksi)
2) Webasto lämmittää myös polttomoottoria ja sen voi kytkeä päälle tai pois vain kaukosäätimestä (tai asettaa ajastetusti auton valikoista)
3) Webasto toimii 12V akulla jonka latauksesta huolehditaan suurjänniteakkujen latauksen yhteydessä samoin kuin ajon aikanakin laturilla (ei ole tarvetta erilliselle 12V akun ylläpitolataukselle edes talvella)

Sähkölämmitykseen en ole vielä perehtynyt, ilmeisesti onnistuu vain lähtöaikoja ohjelmoimalla joko autosta tai sovelluksella, ilmastointi vastaavasti.

1) Pitää paikkansa
2) Ei lämmitä moottoria. Ks. liitteen kuva. Webastolla oma pikku piirinsä ja pumppunsa.
3) Taitaa kyllä ottaa virtaa myös suurjännitteestä. Ainakin range tippuu käytettäessä Webastoa, kun auto ei piuhan päässä. Ylläpitolaturille ei tarvetta

#25
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.01.21 - klo:12:04
Oho, ei annettu auton mukana suomenkielistä käyttöohjekirjaa? Siinäpä ottaa maahantuoja lain puolesta riskiä kannettavakseen. Mitä Passat GTE:ssä köyttöohjekirjaa kaipaan , se liittyisi juuri lämmitysaika syklin pituuksiin, juu eikä mitään apua moiseen selvittelyyn suomenkielisestä eikä englanninkielisestäkään käyttöohjekirjasta tähän liittyen ole. Onko Leon plugarissa tosiaan vesitilassa vastus? Passatissa lämmitysvastus on ilmakanavassa, aivan tehoton kun pakkasta >= 10

Näyttäisi Passat GTE:ssä olevan sähkövastus ihan vesikierrossa.


The high-temperature circuit handles the engine; the integrated gearbox oil cooler can be shut off on the water side, enabling the gearbox to be both heated and cooled. In electric driving mode the interior is heated by the high-voltage auxiliary heater (PTC). Heat sinks (cold gearbox, cold combustion engine) can be disabled in EV mode by means of bypass lines to provide rapid system response and high levels of air-conditioning comfort.

https://www.speakev.com/threads/heating-and-air-conditioning.126530/
#26
Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 14.01.21 - klo:11:49
Onko tankissa bensaa? Webasto ei lähde tulille jos polttoainevalo palaa.

Itsellä ainakin kaukosäädin vilkuttaa vihreetä tällaisessa tilanteessa.
#27
Lainaus käyttäjältä: Herr K - 14.01.21 - klo:11:52
Tämä ei ole vuosimallista kiinni. Jos lukee REST, niin autossa ei ole (tehdasasenteista) webastoa. Jos on tehdasasenteinen webasto, niin sitten on ne kolme vänkyränuolta.

Oukei. Jotenkin olin ajatellut, että teksti olisi tullut tilalle jossain vaiheessa.
#28
Lainaus käyttäjältä: Pass@ - 14.01.21 - klo:11:00
Kiitos vastauksista. Pitää kysellä päivityksestä, varmaan marmoritiskihommia.

Webaston kake näyttää pitkän vihreän, mutta auto on kylmä ja webaston ääntä ei kuulu, kun menee autolle. Pitää varmaan mennä ihan auton viereen käynnistämään lämmitys ja kokeilla.


Voi myös koittaa käynnistää webaston auton sisältä painamalla käynnistysnappia siitä ilmastoinnin keskimmäisen säätörullan vasemmalta puolelta. Napissa lukee joko REST tai sitten on kuvatus, jossa kolme vänkyränuolta ylöspäin. Riippuu vuosimallista.
#29
Lainaus käyttäjältä: Pass@ - 14.01.21 - klo:09:27
Pakkaset alkoivat ja samalla ongelmat. Webasto ei lähde käyntiin kaukosäädöllä ja E-modea ei voi käyttää. Vika vai ominaisuus?

Webaston kaukosäädin näyttää vihreää valoa, joten pyyntö lämmityksestä ilmeisesti välittyy autolle. Lämmitys keskeytyy jostain syystä.

E-mode lakkasi toimimasta, kun pakkasta alkoi olla yli 10 astetta. Akussa on virtaa. Moottori käynnistyy heti startista ja akkua jää käyttämättä ajon jälkeen.

Oliskohan niin, että käynnistää moottorin, koska autoon ei ole vättämättä tehty talvipäivitystä. Päivitys tullut joskus muutama vuosi sitten. Sallii e-moden käytön yli -10C pakkasilla, jos on lähtö ajastettuna, eli akut ei täysin kylmänä. Omani lähti tänään kyllä kylmillä akuilla (ulkona -14), mutta pitää aika hellästi painella kaasua kiihdyttäessä (e-max palkki oli hiukan yli puolen välin)

Oletko kuunnellut lähteekö webasto käyntiin, vaikka kaukosäädin näyttää pitkän vihreän?
#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
21.12.20 - klo:15:38
Lainaus käyttäjältä: velim - 21.12.20 - klo:12:41
Ajovalon pesurin kansi (puskurin päällä oleva salmiakin muotoinen muoviläpykkä) hävisi viikonloppuna ja pitäisi saada uusi tilalle. Muistelen jollakulla olleen vastaavan ongelman aikaisemmin mutta nyt en löydä viestiä. Vinkkiä kaipaa, löytyykö tarvikkeena jostain, mistä tilata ... toistaiseksi en itse ole löytänyt ...

Merkkiliikkeestä ostin mustana, ~25â,¬. Maalasin itse paukkupulloilla. Tuli kuin alkuperäinen ja hinnaksi ~40â,¬.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy