VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Yleinen VAG-keskustelu => Aiheen aloitti: Hesse - 29.11.22 - klo:00:22

Otsikko: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: Hesse - 29.11.22 - klo:00:22
Saksalainen laatu ei kelpaa ainakaan briteille, sillä What Carin kyselyssä perää pitää A3:n, Octavian ja Golfin uusimmat mallit A-Mersun kanssa. Vanhemmat korimallit pärjäävät hiukan paremmin, mutta pikkuautoissakin Poloa huonompi oli vain Fiesta.
https://www.whatcar.com/news/2022-what-car-reliability-survey-family-cars/n23409 (https://www.whatcar.com/news/2022-what-car-reliability-survey-family-cars/n23409)
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: Pihistelijä - 29.11.22 - klo:05:30
Minulla on hyvät kokemukset Seateista:
- Seat Leon 1.0 TSI farkku. Ajoin 4 v ja 80 tkm. Ei vian vikaa.
- Seat Leon 1.4 PHEV farkku. Ajoin 15 kk ja 31 tkm. Takavalonauha vaihdettiin takuuna. Oli mennyt kosteutta. Ei vaikuttanut ajamiseen.
- Cupra Born 58 kWh. Takana 5 kk ja 20 tkm. Ei vian vikaa.

Seuraavakin autoni on joko Seat tai Cupra. Hinta/laatusuhde on erinomainen.
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: seppotaas - 29.11.22 - klo:08:57
Seat Cordoba ajoin 125tkm, lukkojen jäätymisen kanssa ongelmia tyyppivika
Skoda Octavia ll -06 1.9TDI ajoin 165tkm, -11 1.6 TDI ajoin 140tkm kaksoismassa hajosi, -11 2.0TDI nyt on mittarissa 277tkm.
Golf 1.9 TDI ajoin70tkm, Golf -11 1.6TDI polkimien asennon tunnistin hajosi ajoin 85tkm, transporter -11 2.0 TDI 30tkm.
Aikahyvin noilla on päässyt, normaali kulumisesta johtuvia korjaustarpeita ja huoltoja.
Samalla on ollut ja on vieläkin yks Volvo jonka huoltokustannukset on noin 40% kalliimmat kuin VAG autoissa.
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: Eekolffi - 29.11.22 - klo:10:07
En vähättele VAG ongelmia. Niitä ollut itselläkin. Mutta se, että noin kolmasosa engelsmannien ongelmista johtuu navigaattorista on ärsytävä muttei kriittinen asia.
Yhdyn kyllä ongelmaan sillä sekä faijan Superbissa että emännän Octaviassa on niin surkeat navit että joutuu Googlella ajamaan.
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: Arde - 29.11.22 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: Eekolffi - 29.11.22 - klo:10:07
En vähättele VAG ongelmia. Niitä ollut itselläkin. Mutta se, että noin kolmasosa engelsmannien ongelmista johtuu navigaattorista on ärsytävä muttei kriittinen asia.
Yhdyn kyllä ongelmaan sillä sekä faijan Superbissa että emännän Octaviassa on niin surkeat navit että joutuu Googlella ajamaan.
Itse ajattelisin että SAA ajaa Googlella, tutulla nimeltä mainitsemattoman japsimerkin myyjä oli suosinut navigoinnissa mieluummin käytettävän Wazea kuin auton omaa  :D
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: VG - 29.11.22 - klo:14:58
Kukas sen Wazen omistikaan, niin? :D

Mekaanisella puolella VAG tuntuu olevan nykyään ihan yhtä luotettava kuin "muut".
Käytettävyys unohtui johonkin dieselgaten aikoihin. Softan laatu on komponentista riippuen vähän mitä sattuu, ja kännykkäsoftan luotettavuus niin huonoa että melkein itkettää. Harmi, koska nykyautot nyt kuitenkin on tietokoneita joihin on pultattu renkaat ja ratti.
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: Jonde - 29.11.22 - klo:19:14
Kyllä näissä on sama kun bemarilla, pitää tietää mitä ostaa ja jättää pommit pois.
Moottorin pitää valita niistä muutamista kun toimii, muuten jää käteen joku öljysyöppö tai adblue järjestelmä vikanen.
DSG:t on takuuvarmoja pommeja kun vie rahat ja hermot, vika tiheys on uskomaton etenkin pienemmissä lootissa.
Sähkoissa vikojen määrä on suoraan riippuvainen lisävarusteiden määrästä ja auton hinnasta.
Valmistusmaa ja korimalli vaikuttaa suoraan saako peltiä vai ruostetta.
Vai kuinka moni ostaisi 3C passatin 1.4tsi+dsg kera jos vähän pitänyt silmiään auki.
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: Jultsu - 30.11.22 - klo:08:21
En ostaisi (osta) mitään konsernipeliä joka valmistettu vuoden 2005 jälkeen, isoja mullistuksia saa tapahtua että harkitsisin jotain täyssähköistäkään mallia tämän firman ämpärimuovivalikoimista.
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: tet - 30.11.22 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: Jonde - 29.11.22 - klo:19:14
DSG:t on takuuvarmoja pommeja kun vie rahat ja hermot, vika tiheys on uskomaton etenkin pienemmissä lootissa.

Sinullako on ihan faktatietoa vikatiheydestä? Kuten tälläkin palstalla on varmaan moneen kertaan todettu, niin konserni salaa todellisen vikatiheyden sen verran hyvin, ettei sitä palstoilla tiedetä. Mutu-vikatiheys on sitten eri juttu, se taas riippuu kirjoittajan patoutumista konsernituotteita kohtaan, millaisena se esitetään. Sinulla joko on tietoa, tai sitten paljon patoutumia, kun käytät termiä "uskomaton". Kummasta mahtaa olla kyse? Jos on ihan numerotietoa, voitko jakaa sitä meille muillekin?
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: -karppa- - 01.12.22 - klo:17:37
Ei rahallakaan saa hyvää  ;D

"Audeissa on havaittu outo ongelma â€" takapenkillä läikkynyt pillimehu voi syödä moottorin tehoja"
https://www.ksml.fi/teemat/5564917 (https://www.ksml.fi/teemat/5564917)
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: vwmies - 01.12.22 - klo:20:45
Ainakin Passat B8:ssa takapenkin alla on pa-pumpun ohjainlaite, se made in Romania (wtf) joka kärähti sukulaisellani alle 60tkm. Meni silti riitalautakunnassa osan osalta korvaukseen, jtn. 150e piti kustantaa omasta kukkarosta.  :-[
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: VG - 07.12.22 - klo:10:24
https://www.is.fi/autot/art-2000009246503.html (https://www.is.fi/autot/art-2000009246503.html)

Toimari lupailee, että Volkkarin softapuoli alkaa olla kilpailukykyinen muiden valmistajien kanssa vuonna 2030... Tsiisös.
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: Pihistelijä - 07.12.22 - klo:11:17
Lainaus käyttäjältä: VG - 07.12.22 - klo:10:24
Toimari lupailee, että Volkkarin softapuoli alkaa olla kilpailukykyinen muiden valmistajien kanssa vuonna 2030... Tsiisös.
Minä olen ihan tyytyväinen Bornin softaan. Mulla on 3.0 versio ja se on pelannut hyvin. En ole huomannut 5 kk ja 21 tkm matkalla yhtään ongelmaa sen kanssa. Infotainment voisi toimia hieman nopeammin heti ajoon lähdettyä, mutta ei se ole haitannut. Alun noin 20 sekunnin hidastelun jälkeen se toimii loppumatkan ihan jouhevasti. My Cupra appi on pelannyt hyvin. Olen saanut sillä ajastettua latauksen ja esilämmityksen päivittäin.
Otsikko: Vs: Konsernin autojen luetettavuus
Kirjoitti: -karppa- - 07.12.22 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: VG - 07.12.22 - klo:10:24
https://www.is.fi/autot/art-2000009246503.html (https://www.is.fi/autot/art-2000009246503.html)

Toimari lupailee, että Volkkarin softapuoli alkaa olla kilpailukykyinen muiden valmistajien kanssa vuonna 2030... Tsiisös.

Kuulostaa ihan olkiluoto 3:lta ja Ranskalaisilta  ;)