Peukkusysteemi viesteihin?

Aloittaja eGetin, 25.08.10 - klo:17:37

« edellinen - seuraava »

Maximus

Kokemusta näistä jutuista on sen verran kertynyt, että mielipide on olemassa... Ei, en kaipaa peukutuksia enkä toisaalta halua peukutellakaan. Käytännössä niistä tahtoo turhan usein tulla jonkinlaisia egoja hiveleviä "ranking"-juttuja ja siten ainakin minusta ne ottavat aivan tarpeetonta roolia. Voi jopa olla, etteivät meistä herkimmät enää tohtisi postailla negatiivisen "kansansuosion" pelossa!  :-\
"Age quod agis - tee mitä teet"

VWonderman

Hmm, itsekään en ole oikein tuon kannalla, juuri tuon UVW-episodin takia.

Onhan nykyiselläänkin "Otsikon ikoni" vaihdettavissa, saa lamppua, peukkuja ylös alas, huuto- ja kysymysmerkkejä yms. Niitä olen käyttänyt Autotallissa. ::) Ylempänä näätte mitä peukkua näytän ehdotukselle. ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

mabe

Enpä minäkään mitään viestien peukutusta tarvitse.

Rupeaa äkkiä tympimään, jos tulee omille jutuille paljon negatiivista. Vaikken kovin herkkä olekaan niin silti voisi vähentää kirjoittamista/seuraamista entisestään. Jos on asiaa niin voi kirjoitella ihan rauhassa, jos ei ole niin voi olla hiljaakin. Peukuilla tulee vaan paineita oman kirjoituksen laadulle, ja silloin jää asioita kertomatta kun ei kehtaa laittaa esille huonoja kuvia tms.

eGetin

Hmmm, onkohan täällä ymmärretty vähän hassusti tämä.
Ko. peukuttaminen ei siis vaikuta mihinkään "kokonaispistesaldoon" vaan se näkyy vain siinä yhden viestin kohdalla. Pelkästään peukku ylöskin olisi todella hyvä, chattiin kuuluu viestit "+1" ja "juuri näin", kun taas foorumilla mieluusti voisi viestit olla vähän pidempiäkin kuin tuon verran.

VodmarVortex

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 08.09.10 - klo:23:07
Hmmm, onkohan täällä ymmärretty vähän hassusti tämä.
Ko. peukuttaminen ei siis vaikuta mihinkään "kokonaispistesaldoon" vaan se näkyy vain siinä yhden viestin kohdalla. Pelkästään peukku ylöskin olisi todella hyvä, chattiin kuuluu viestit "+1" ja "juuri näin", kun taas foorumilla mieluusti voisi viestit olla vähän pidempiäkin kuin tuon verran.

Mä en edelleenkään ole lukenut yhtään hyvää perustelua tuon systeemin tarpeellisuudelle. Ja toisekseen, jos systeemi olisi olemassa, niin olisihan sillä vaikutuksia muutakin kuin yhden viestin kohdalla. Viestiketjun avauksessahan juuri esität, että negatiiviset peukutukset johtaisivat viestin automaattiseen piilottamiseen. Jos välistä puuttuu viesti/viestejä, niin kyllä se mun mielestä vaikuttaa koko viestiketjun sisältöön, ei vain yhteen viestiin.

Plussapeukkujen hyödyttömyydestä olen edelleen samaa mieltä kuin aiemmassa kommentissani. Eli vähän toistoa nyt. Mitään takeita ei ole siitä, että se vähentäisi mainitsemiasi lyhyitä ja merkityksettömiä "jeesmies"-kommentteja. Eivätkä noi kommentit edes ole tällä foorumilla mikään ongelma. Linkitä nyt vaikka malliksi edes muutama ketju, jossa toi oikeasti harmittaa.

Sisällöntuottoa peukutusmahdollisuus taas ehdottomasti vähentää sitä kautta, että itse mielipide perusteluineen jää paljon helpommin kirjoittamatta. Ja keskustelufoorumista kun on kyse, niin usein ne perustelut ovat paljon mielenkiintoisempia lukijoiden kannalta kuin itse mielipide.  ::)


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy