Uudet viestit - toiminnolla selaus

Aloittaja mabe, 04.03.10 - klo:12:00

« edellinen - seuraava »

mabe

Tämmöinen foorumisoftan ominaisuus tuli vastaan: Kun selaa foorumia käyttäen tuota edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit- toimintoa, ja klikkailee uusiin tabeihin auki mielenkiintoiset säikeet, niin klikatessa kakkossivun painiketta, foorumi on tajunnut jo että ensimmäisen sivun viestejä on luettu.

Eli siis kun luetaan tabeja käyttäen ja painetaan sivu 2, osa alunperin sivulla 2 olleista otsikoista pomppaa samalla sivulle 1 joka on "jo luettu". Tällöin luettaessa sivut on ladattava uudestaan ennen uuden avaamista jos meinaa ettei mielenkiintoisia aiheita jää havaitsematta.

Monet muut foorumisoftat ainakin tekevät hausta oman session ja pitävät täten mielessään millä viestillä minkäkin alasivun pitäisi alkaa. Näin ei karkaa mitään havaitsemattomiin ja jää lukematta.
Esimerkkinä tästä toiminee http://www.dvdplaza.fi/forums/search.php?do=getnew

Arcca

^Parannusta odotellessa; tuota ongelmaa ei pääse syntymään jos lukee sivut vanhimmasta viestistä uudenpaan eli siirtyy siis sivulta 2 -> 1.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kale

Kannattaa olla käyttämättä tabeja ja palata siihen takaisin siihen lukemattomien viestien listaan. Siihen päivittyy samalla uudetkin aiheet - ominaisuus jota ei ole muilla foorumeilla. Mielestäni tämän palstan paras ominaisuus.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Kale - 04.03.10 - klo:20:36
Kannattaa olla käyttämättä tabeja ja palata siihen takaisin siihen lukemattomien viestien listaan. Siihen päivittyy samalla uudetkin aiheet - ominaisuus jota ei ole muilla foorumeilla. Mielestäni tämän palstan paras ominaisuus.
Nimenomaan ja toimii vaikka palaa takaisin - back painikkella

TSI_J


Eikö kukaan muu kaipaa selkeää "uudet viestit" -hakua joka löytyy todella monelta toimivalta foorumilta?

Tarkoitan että kun kirjaudut sisään(monilla foorumeilla ei vaadi edes sisäänkirjausta) niin yhdellä napin painalluksella näet kaikki ketjut allekkain joita on päivitetty esim viimeisen 24h aikana tai oman sisäänkirjauksen jälkeen toivoisin ainakin 3-4pv ajalta listaa päivitetyistä ketjuista ja se voisi jatkua vaikka kuinka pitkälle tahansa välissä ehkä vain kommentti "näitä ei ole päivitetty edellisen käyntisi jälkeen".

Omasta mielestä tämä nykyinen tapa ei toimi. Olen ennenkin tästä maininnut. Esimerkki. Olen viimeksi ollut 2pv sitten palstalla, nyt kirjaudun sisään, näkyy hienosti uusimmat päivitetyt ketjut MUTTA kun unohdan hetkeksi selaimen sivummalle niin se sisäänkirjaus on vanhentunut ja uuden sisäänkirjauksen jälkeen nämä 2pv päivitetyt ketjut on hävinnyt tietysti kun laskee nyt aikaa tuosta äskeisestä sisäänkirjauskesta. TODELLA Ã,,RSYTTÃ,,VÃ,,Ã,,.

Joku tarjosi vaihtoehdoksi hakua Viimeisimmät viestit. Ensinnäkin se haku on mielestäni sekava kun siinä on muutakin kuin ketjun aiheet ja toiseksi se 10-sivua ulottui äskenkin vain puoli päivää taaksepäin jos sitäkään. Eihän tämä riitä muille kuin näille "heavy usereille" jotka ovat Vagarenalla töistä,kotoa ja lomalta.

Jotenkin on tullut tunne että palstan "heavy userit" eivät tätä huomaa johtuen useista ja tiuhaan tehdyistä käynneistä palstalla.

Haluaisin tähän jonkun moderaattorin kommentin. Onko tälläinen "uudet viestit" ketjunäkymä uudesta vanhaan täysin mahdoton ajatus.

Nyt tämä sisäänkirjauksen "time out" pilaa täysin esim viikonlopun jälkeisen useamman viestin lukemiset JOS ET PYSTY PYSYMÃ,,Ã,,N KOKO AJAN AKTIIVISENA.

Ja vielä esimerkki foorumista ja toimivasta "uudet viestit"/"tämän päivän viestit" näkymästä.
http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php
- Tuosta voi kuka tahansa painaa "Today's posts" ja tuollaista listaa tarkoitan joka voi jatkua pidemmällekin.
- Tuolla sisäänkirjauksen jälkeen voi tehdä haun "New posts" ja tulee sama näkymä niin että jatkaa tasan 10pv nykyhetkestä taaksepäin, se riittää jo lomareissunkin jälkeiseen uusien postien lueskeluun ja on mielestäni hyvää palvelua.

 


.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Otto.

http://www.vagarena.fi/index.php?action=unread;all;start=0

Tuosta kaikki lukemattomat viestit ajankohdasta riippumatta näkyviin. Itse käytän tuota ja lueskelen ne aiheet, jotka kiinnostavat ja loput voi naksauttaa yhdellä napin painalluksella luetuiksi.

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 18.06.10 - klo:21:22
http://www.vagarena.fi/index.php?action=unread;all;start=0

Tuosta kaikki lukemattomat viestit ajankohdasta riippumatta näkyviin. Itse käytän tuota ja lueskelen ne aiheet, jotka kiinnostavat ja loput voi naksauttaa yhdellä napin painalluksella luetuiksi.

Samalla tavalla tämäkin haku nollaa tilanteen jos on päässyt käymään niin kuin yllä kuvasin.

Ei minun mielestä olisi liikaa pyydetty haku joka näyttäisi tuolla tavalla ketjuja taaksepäin päivitysjärjestyksessä useamman päivän, jopa viikon. RESETOIMATTA tilannetta jos välillä tunnus tipahtaa, netti pätkäsee, kone boottaa jne.


.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Otto.

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 18.06.10 - klo:22:36
Samalla tavalla tämäkin haku nollaa tilanteen jos on päässyt käymään niin kuin yllä kuvasin.

Ei minun mielestä olisi liikaa pyydetty haku joka näyttäisi tuolla tavalla ketjuja taaksepäin päivitysjärjestyksessä useamman päivän, jopa viikon. RESETOIMATTA tilannetta jos välillä tunnus tipahtaa, netti pätkäsee, kone boottaa jne.


.
Ai että jos kirjaudut välillä ulos, niin tuo yllä antamani linkki ei annakaan enää mitään tulokseksi? Kyllä ainakin minulla toimii ihan niinkuin sen pitääkin eli antaa kaikki lukemattomat viestiketjut ruutuun kunnes olen ne itse merkinnyt luetuksi tai käynyt ne lukemassa - kirjauduin välissä ulos tai en.

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 18.06.10 - klo:22:39
Ai että jos kirjaudut välillä ulos, niin tuo yllä antamani linkki ei annakaan enää mitään tulokseksi? Kyllä ainakin minulla toimii ihan niinkuin sen pitääkin eli antaa kaikki lukemattomat viestiketjut ruutuun kunnes olen ne itse merkinnyt luetuksi tai käynyt ne lukemassa - kirjauduin välissä ulos tai en.

Puhutaankohan me samasta asiasta, joka tapauksessa tuosta sun antamasta linkistä avautuu vain noin vajaa sivu mulle ketjuja eteen ja niin kuin kuvailin edellä tilanteen niin mulla on lukematta ketjuja viime päiviltä, ketjuja joissa olen käynyt ehkä pari päivää sitten.

Kaipaan yksiselitteisesti sellaista pitkää ketjujen listaa päivitysjärjestyksessä joita esimerkissäni esim DvDPlazalla on saatavilla. Tälläistä en saa täällä millään muulla tavalla kuin sisäänkirjautumisesta edelliseen sisäänkirjautumiseen ja se voi tosiaan tapahtua vaikka koneen buutatessa, joten on aika nysä lista siinä vaiheessa.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Otto.

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 18.06.10 - klo:22:55
Puhutaankohan me samasta asiasta, joka tapauksessa tuosta sun antamasta linkistä avautuu vain noin vajaa sivu mulle ketjuja eteen ja niin kuin kuvailin edellä tilanteen niin mulla on lukematta ketjuja viime päiviltä, ketjuja joissa olen käynyt ehkä pari päivää sitten.

Kaipaan yksiselitteisesti sellaista pitkää ketjujen listaa päivitysjärjestyksessä joita esimerkissäni esim DvDPlazalla on saatavilla. Tälläistä en saa täällä millään muulla tavalla kuin sisäänkirjautumisesta edelliseen sisäänkirjautumiseen ja se voi tosiaan tapahtua vaikka koneen buutatessa, joten on aika nysä lista siinä vaiheessa.
Puhutaan ihan samasta asiasta.

Kokeilin vielä itsekin tuota kirjautumalla ulos ja heti perään uudestaan sisään ja tuo linkki antaa tulokseksi kaikki ne viestiketjut, jotka olivat lukematta ennen uloskirjausta.

Mikä käyttöjärjestelmä, selain ja mahdollisesti asennettuna olevat lisäosat? Oletko aivan varma, ettet ole merkinnyt vahingossa jotain ketjuja/osioita/kaikkia lukemattomia viestejä jossain vaiheessa luetuiksi?

Karvis

Kyllä täällä pelaa myös siten, että lukemattomat pysyy lukemattomina kunnes ne lukee. Uloskirjautumisella ei ole asiaan mitään merkitystä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Pekka T


Piti minun tätä kokeilla myös, etusivulla olevat "uusi" merkit säilyivät, mutta lukemattomat viestit nollaantuivat. Onko selaimella tai käyttöjärjestelmällä tähän jotain merkitystä? Minulla Win 7 ja Firefox.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

VAG!

#12
aa

Otto.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.06.10 - klo:09:34
Kaikki lukemattomat aiheet.
...joka on taas juuri tuo linkki, jonka tuonne aiemmin jo postasin.

TSI_J


Jotain outoa tässä on.

Tällä hetkellä kokeilen eri koneelta kuin eilen ja edelleen nään vain päivitetyt ketjut edellisestä sisäänkirjauksesta. Eli siitä eilisestä noin klo 21-23, mutta en niitä ketjuja mitkä silloin näin samalla haulla(eli ne vanhemmat ketjut päivien takaa) ja 100% VARMUUDELLA EN LUKENUT NIITÃ,, ketjuja eli lukemattomia ketjujahan mulla pitäisi teidänkin ohjeistuksen mukaan useita kymmeniä. Kun sisäänkirjaudun parin päivän välein palstalle niin en lue kuin ehkä noin 5 ketjua, joten eikö sekin kerro että lukemattomia ketjuja pitäisi olla ties kuinka monta kymmentä ellei sata/missä tulee palstan rajoitukset vastaan.

Halauan vain näkyviin päivitysjärjestyksessä ketjuja useiden päivien ajalta, voisiko joku palstan luojista ottaa tähän aisaan kantaa. Tsekatkaa toi mun laittama DVDPlaza esimerkki ja kertokaa onko tuollainen listaus mahdollista vai ei.

Kokeiltu on IE:llä, firefoxilla ja molemmat testatut koneet ovat noin 2v vanhoja tehokkaita windows-läppäreitä joten ei pitäisi järjestelmistä olla kiinni.


.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

RTWteam

Mie ainakin ymmärrän TSIJ ongelmasi. Mutta en ala enää toiseen kertaa kirjoittamaan samaa tekstiä kuin jo kirjoitit. ;D Olen kuitenkin jo puolen vuoden aikana oppinut tämän asian kanssa elämään. :)

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 19.06.10 - klo:18:10
Mie ainakin ymmärrän TSIJ ongelmasi. Mutta en ala enää toiseen kertaa kirjoittamaan samaa tekstiä kuin jo kirjoitit. ;D Olen kuitenkin jo puolen vuoden aikana oppinut tämän asian kanssa elämään. :)

Thank you lord, joku sentään tuli kaapista ulos, todisti etten sekoile ja puhu ihan paskaa...  ;D
Sen verran monilla keskustelupalstoilla olen surffaillut joten uskon tietäväni mitä hakua jään täällä paitsi...


.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Karvis

Eikö tosiaankaan tämä toimi? Voit valita itse näkyykö vanhin vaiko uusin ylimmäisenä, eikä mulla ainakaan muutu nuo itsekseen luetuksi, näyttipä siellä olevan joku lukematon ketju joulukuultakin vielä. Käytössä Vista&IE8...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.06.10 - klo:19:49
Eikö tosiaankaan tämä toimi? Voit valita itse näkyykö vanhin vaiko uusin ylimmäisenä, eikä mulla ainakaan muutu nuo itsekseen luetuksi, näyttipä siellä olevan joku lukematon ketju joulukuultakin vielä. Käytössä Vista&IE8...

Ei toimi.

Tuota klikkaamalla tulee Kaikki lukemattomat aiheet -haku ja minulla näkyy vain 10 ketjua tästä illasta klo 19 eteenpäin. Kertokaa nyt joku moderaattori/palsta-guru missä mättää.


Eikös tuohon hakuun mennä etusivun Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit- kohdasta? Ainakin sieltä samanlainen haku tulee. Mutta sehän toimii oikein, sehän näyttääkin vain nimensä mukaisesti edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit, haluan paljon paljon muutakin näkyviin.   :)

.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Kiviharju

Itsellä ainakin toimii tuo Karviksen linkin toiminto.
Vanhimmat lukemattomat viestit on kirjoitettu 8.3, ja olen jokusen kerran kirjautunut sisään ja ulos sen jälkeen.
Audi A4 Allroad quattro -17

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.06.10 - klo:21:46
Itsellä ainakin toimii tuo Karviksen linkin toiminto.
Vanhimmat lukemattomat viestit on kirjoitettu 8.3, ja olen jokusen kerran kirjautunut sisään ja ulos sen jälkeen.

Eli ilmeisesti saatte näkyviin juuri sellaisen näkymän kuin haluan.

Nyt vaan jonkun tulisi kertoa miten on mahdollista ettei sitä tule kaikille, ymmärsin ettei RTWteam:illekaan tule tälläistä näyttöä.

Oletteko jotain asetuksista muuttaneet? Löytyykö asetuksista jokin kohta joka vaikuttaa hakuihin?

Teettekö tuon haun etusivun Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit- kohdasta vai mistä?


.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.06.10 - klo:21:46Itsellä ainakin toimii tuo Karviksen linkin toiminto.
Vanhimmat lukemattomat viestit on kirjoitettu 8.3, ja olen jokusen kerran kirjautunut sisään ja ulos sen jälkeen.

Mulki toimii. Noi lukemattomat viesti nollasin epähuomiossa jokunen kk sitten, ja kun olin viikon poissa niin nyt on 7 sivua noita lukemattomia. ::) :(

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 19.06.10 - klo:21:58
Oletteko jotain asetuksista muuttaneet? Löytyykö asetuksista jokin kohta joka vaikuttaa hakuihin?

Teettekö tuon haun etusivun Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit- kohdasta vai mistä?

En oo asetuksia muuttanu, "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit"-kohdasta lukee kaikki lukemattomat, jonka jälkeen näytön keskelle tulee "Edellisen käynnin jälkeisiä viestejä ei löytynyt. Klikkaa tästä tarkastellaksesi kaikkia lukemattomia viestejä" tjsp. ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 19.06.10 - klo:22:02
jonka jälkeen näytön keskelle tulee "Edellisen käynnin jälkeisiä viestejä ei löytynyt. Klikkaa tästä tarkastellaksesi kaikkia lukemattomia viestejä" tjsp. ;)

Tälläistä tekstiä ei tule meikäläiselle.

Kun klikkaan Kaikki lukemattomat -aiheet, niin mikään ei muutu, päivittää näkymän mutta näkymä on sama kuin äsken, eli näkyy vain Viimeisimmät lukemattomat aiheet.

Tuossa se mättää mutta mikä ratkaisuksi?



.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

RTWteam

Mut jos esim et oo käyny viikkoon täällä ja jättänyt lukematta joitakin juttuja ja sitten klikkaa tuosta Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit. No tulee vaikka 5 sivua niitä juttuja ja itsekkin teen sitä että luen vain itseäni kiinnostavat jutut noh sitten täytyy ne kaikki jutut kuitenkin klikkaamalla käydä läpi että pääsee tuohon kohtaan että "Klikkaa tästä tarkastellaksesi kaikkia lukemattomia viestejä" ja se on erittäin rasittavaa. Eli että voin lukea niitä viestejä jotka on tullut yli viikko sitten. Arg  ;D Jotenkin niin vaikea kirjoittamalla selventää mitä tarkoitan. Mutta edelleen tämän asian kanssa osaan elää ja varmasti omasta taitamattomuudesta en osaa vielä tätä paikkaa käyttää.  ;D

VWonderman

#24
No voi kettu, tohon klikkaus. Ja sitten tulee tällainen?
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Karvis

Pakko nyt vielä kysyä varmistukseksi, olettehan kokeilleet tuota liitteeseen merkkaamaani "kaikki lukemattomat aiheet" linkkiä?
Ja tuota merkitse kaikki viestit luetuksi namiskaa ei kestä painaa missään vaiheessa, muuten ne lukemattomat muuttuu "luetuiksi".

[ylläpito on poistanut liitteen]
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TSI_J



Nyt RTWteamin viesti avasi mulle ehkä tämän jutun juonen, siis ne kaikki pitää klikata luetuiksi jotta saa tämän Klikkaa tästä kokeillaksesi kaikkia lukemattomia viestejä -kohdan, voiko olla näin hankalaa oikeasti?!

Nyt vaan taisi tapahtua tuossa äsken kaikessa turhautuneisuudessa se että klikkasin merkitse kaikki luetuiksi -täppää ,prkl.


Voin tätä nyt tulevaisuudessa testata. Mutta jotenkin ontuu silti tämä toteutus, kaipaan pirusti tuollaista simppeliä kaikki ketjut päivitysjärjestyksessä taaksepäin mitä ei voi klikata vahingossa olemattomiin jne. Olen ymmärtänyt että 99% sellaisen foorumin lukijoista missä tuollainen haku on käyttää vain sitä koska se on niin näppärä, näkee aina sisäänkirjautuessaan riittävästi uudesta vanhaan ketjuja joita on päivitetty ja sillä sipuli.


.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 19.06.10 - klo:22:54

Nyt RTWteamin viesti avasi mulle ehkä tämän jutun juonen, siis ne kaikki pitää klikata luetuiksi jotta saa tämän Klikkaa tästä kokeillaksesi kaikkia lukemattomia viestejä -kohdan, voiko olla näin hankalaa oikeasti?!

Kyllä ne kaikki lukemattomat pitäisi aueta tuosta liittämässäni kuvassa olevasta "napista".
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RTWteam

Karvis on oikeassa. Rauha tähänkin asiaan vaikkei täällä tunteitten kuumentumisesta ole merkkiäkään ollut. ;D Välillä asiansa ulonsanti kirjoitus muodossa saattaa välillä tuottaa väärinkäsityksiä. TSIJ:kin varmasti on tyytyväinen toimintoon kunhan nyt pääsee "tosi toimissa" kokeilemaan.  :)

TSI_J



Tämä ei jää tähän.  ;)

Edelleenkään se Karviksen mainitsema "nappi" ei mulla toiminut kertaakaan. Ei muuta näkymää mitenkään.

Joten jään ihmettelemään, mutta rauha maassa. Saahan sitä kaikenlaisia helposti luettavia ketjulistauksia toivoa. ;)


Kuulemiin ja näkemiin tältä erää...


.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy