VNT:n säädön (tangosta puol kierrosta pidemmäksi) ja n75:n vaihtamalla auto palautui normaaliksi. Olin vissiin aina lasketellut viallisena kun en edes tiennyt kuinka raju tää 180hv versio olikaan. Kyllä nyt kelpaa.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - skodillac #1
Moottori ja voimansiirto / Vs: Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa24.09.18 - klo:16:52
VNT:n säädön (tangosta puol kierrosta pidemmäksi) ja n75:n vaihtamalla auto palautui normaaliksi. Olin vissiin aina lasketellut viallisena kun en edes tiennyt kuinka raju tää 180hv versio olikaan. Kyllä nyt kelpaa.
#2
Moottori ja voimansiirto / Vs: Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa20.09.18 - klo:19:21
Tässä vielä uudella maffilla video 60-120 Tiptronic asennossa kolmosella.
https://youtu.be/dq6btb2p33s #3
Moottori ja voimansiirto / Vs: Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa20.09.18 - klo:18:29
Ei muuten löydetty vagcomilla ahtopaineen pyyntiä ollenkaan mistään groupeista tästä autosta
#4
Moottori ja voimansiirto / Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa20.09.18 - klo:15:03
MoI!
Varmaan miljoonas topicci kyseisestä aiheesta, mutta minun autolle ensimmäinen Eli potilas on 2.5 v6 diesel pasuuna tolla BAU koneella. Tuntuu että 1vk oston jälkeen siitä on jotenkin alavääntö kadonnut? Kyllä kaikki hevoset on tallessa kun 0-100 km/h on about tehtaan rajoissa (n. 10s) mutta ahdin ei mielestäni herää niinkuin sen kuuluisi. Speksien mukaan 1500 rpm olis jo maksimivääntö 380nm ja voisin melkein väittää ettei kyllä repäse 380nm mukaisesti jakkaraan. Tuntuu että vasta n. 2200 - 2500rpm alkaa tapahtua. Tosin auto on tiptronicilla, mutta kiinteilläkin vaihteilla ajaessa esim kolmosella kun 60km/h lyö lapun lattiaan niin aika 1.9 tdi mäisesti vähän alkaa painaa penkkiin mutta vauhtia alkaa keräämään kyllä eri tahtiin kun 1.9 tdi. Mielestäni kun auton ostin niin alavääntö oli läsnä vain pari päivää.. voihan tämä tietysti kaikki olla mielikuvituksen tuotetta kun ei ole verrokkia.. ja just olen auton ostanut. Auto ei overboostaa tai mene limp-home moodiin. Ajattelinkin kysyä täältä asiantuntijoilta että mikähän autossa mahtaisi olla kun ei alaväännä? Tutkittuja ja tehtyjä asioita: - Vaihdettu öljyt, suodatin, pa-suodatin, laatikon öljyt, ilmansuodatin - Vaihdettu nyt myös MAF (alkuperäiseen uuteen hitachin maffiin marmorilta) - Mr muscle käsittely tehty ahtimelle (hankala näissä v6 kun pitää pienellä pillillä painaa) - ahtimen siivet liikkuvat siten että imemällä alipaineletkusta ja käsin pumppaamalla saa turbon tangon liikkumaan n. pari senttiä ehkä. - Luettu vikakoodit vagcomilla (ei vikakoodeja) - EGR koodattu aikanaan Harisella pois - Logitettu vag-comilla parit kovat vedot ja pikku sekalaista ajoa. - Katottu ettei turbon kellon kalvo ole rikki Mitä en ole tehnyt autolle: - Testannut mitenkään toimiinko n75 - Vaihtanut alipaineletkuja, tarkistanut vaan muutaman - Purkanut ahdinta osiin Tänään olisi tarkotus ainakin nuo alipaineletkut kattoa. Kaksi videota 0-100 km/h kiihdytys: Vanha MAFFI paikallaan: https://youtu.be/heXIcj7ZQeg Ja MAFFI irrallaan: https://youtu.be/NjMe8JrO9zE Ja sitten kiinnostuneille tietoja: Tiedot on logitettu autosta vanha maffi paikallaan ja maffin vaihdon jälkeen huomasin ainoastaan kulutuksen vähän pudonneen ja vedon aavistuksen parantuneen mutta vain ylärekisterissä.. Raakalogi saatavana täältä. Logeista tehty käppyrät: Kaikkien 3 groupin käppyrät samalla käppyrällä. Kiitos paljon etukäteen avusta! #5
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAGCOM auttajaa tarvitaan17.09.18 - klo:23:44
Olisin kiitollinen jos Lahdesta löytyisi apua ei can väyläisen (05 3bg passatin) pieneen logitukseen kun tuntuu olevan tehot kateissa. 2.5tdi 180hv korvaan kyllä!
#6
Elektroniikka / Passatin kaasupoljin06.09.18 - klo:13:04
Hei arvon väki. Itelle tuli tollanen 2.5 tdi 3bg passatti 2005. Kaikki on muuten jees, mutta sähköisen kaasupolkimen vaste on liian huono. Eli poljin saa liikkua ehkä sentin pari ennenkun tapahtuu mitään. Olisikos tätä säädettävissä mitenkään? Poljin irti herkistelyä? Vag com?
Kiitos jo etukäted #7
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty13.04.16 - klo:11:23
Hihna vaihdettu ja auto toimii taas. On hyvin hyvin outoa että tuollainen paksu ja leveä kevlarhihna repeää noin. En ole koskaan ennen nähnyt moista. Voi hyvinkin olla että auto on oulusta kotoisin. Mikäs siellä Oulussa se syy olikaan, onko selvinnyt?
#8
Moottori ja voimansiirto / Vs: Skoda Octavia II 1.9Tdi hankaava sivuääni moottorissa12.04.16 - klo:22:16
Koneessa on käydessään valtavasti liikkuvia osia ja ääni voi käytännössä tulla mistä vain. Aina jostain apulaitteesta esim laturi jakohihnan kiristimeen tai turboon asti. Toimiiko auto muuten ja ahdot tallella?
Edit: Pääsetkö kuuntelemaan käyvää konetta eri suunnista? Ylhäältä ja alhaalta. Voisi ehkä päästä lähemmäksi äänen lähdettä. #9
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty12.04.16 - klo:22:14
En itseasiassa tiedä auton historiaa kuin 2 vuoden takaa ja päijät-hämeessä on tuon ajan ollut. Hihnalla ajettu 55tkm
#10
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty (syy selvinnyt!)12.04.16 - klo:20:20
Vasta tänään pääsin tallille ja purettiin vähän enempi jakopäätä näkyviin ja sieltähän se syy paljastui. Hihna mennyt osasta kohtaa kahteen osaan ja toinen osa poikki. Oli tosi pienestä kiinni ettei koko hihna ollu menny poikki. Ihan hyvä että ei lähtenyt käyntiin Purin vanhan hihnan pois ja kyllä oli tosi tosi lähellä nyt ettei porsinut koko pata.
Nyt sitten hihnakauppaan ja vaihtamaan uus paikkaansa. Kiitos kaikille osallistuneille, jakohan se pielessä oli jonka auton diagnostiikka jo kertoikin. Mutta hihna näytti ylhäältä tosi hyvälle ja kireälle. Alhaalta ei #11
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty11.04.16 - klo:16:21
Tänään pääsen tossa iltasella veivaamaan asentotunnistimen paikkaansa, mutta näkeekös tuon EGR:n ihan vaan lampun kanssa läppäkoteloon?
#12
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty11.04.16 - klo:11:49
Millanen homma sen vaihtaminen on? Joutuuko ottamaan laatikon irti? Jännä ettei sitten sinne lyö vikakoodia, mutta eihän noihin vikadiagnooseihin voi sokeasti luottaa..
Itse en autoa hajoamishetkellä ajanut, mutta kuski taisi puhua että sammui jo ennen kahville menoa lennosta, mutta lähti ns. mäkistartilla eli nostamalla vaan kytkin vauhdissa niin taas käyntiin. #13
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty10.04.16 - klo:23:05
Kuinkahan pitkästä startista mahdetaan puhua Tuntuu hullunkuriselta ylitellä parin minuutin sahaamista.. mutta asentotunnistin tulee maanantaina ja loksautan paikalleen ja katsotaan jatkuuko matka golffin kanssa.
#14
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty09.04.16 - klo:12:01
Hei vielä sellainen huomio, että tuon nokan asentotunnistimen vikakoodi käsittää freeze framen hetkisen väännön ja kierrokset:
RPM: 189 /min Torque: 206.0 Nm On aika kovat väännöt melkosen alhasella kierrosluvulla Eli ilmeisesti anturi nyt on vaan poksahtanut ja hihhuloi ihan omia kierroslukujaan. #15
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty09.04.16 - klo:11:53
Olen vasta pukemassa haalareita ja lähdössä tallille, mutta se mikä tuli mieleen on, että auto ei siis tosiaan lupaakaan käynnistyä. Eli jos jako olisi hihnan venymisen takia aavistuksen pielessä pitäisi sen kai kuitenkin käyntiin lähteä. Ilmeisesti toi G40 mittaa sitä kierroslukua käynnistyksessä ja vaatii tietyn kierrosluvun kun ennenkuin ECU laittaa ruiskun päälle. Ja tässä ei ilmeisesti nyt saavuteta sitä kierroslukua kun ei edes diesel haise kun sahaa, eli on ihan mykkänä ruisku.
Katson nyt kuitenkin sen jaon vaikka ei millään jaksaisi kauheasti ylimääräsiä jumpata, kun projekteja on pihalla jonoksi asti Mutta lienee kuitenkin helpoin tie vaihtaa se G40 kun purkaa sisälokasuojan ja tavarat edestä pois -> samalla kurkkaa ajotusmerkit. Ja juu kyllä tätä autoa katsottiin kahdella OBD2 lukijalla, toinen joku viidenkympin valmispulikka ja toinen ELMi pohjanen bluetooth palikka. Kumpikaan ei löytänyt ensimmäistäkään vikakoodia, mutta osasi lukea käynnistettäessä kierrosluvun tietoa ja muita antureita ihan ok. Outoa sinänsä kyllä. Mutta itsekin olen vahvasti sitä mieltä että jokaisen auton omilla erikoisdiagnostiikoilla saavutetaan paras lopputulos tässä tapauksessa esimerkiksi täysin erilainen lopputulos. #16
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty08.04.16 - klo:21:48
Kiitos kaikille vastauksista! Täytyy tässä viikonloppuna laittaa haalarit niskaan ja tarkistaa toi jako että se on kohdillaan. Ilmeisesti sen näkee kivasti vaan kun purkaa jakopään näkyviin ja katsoo ajoitusmerkit. Tuli nyt kuitenkin tilattua toi G40 anturi niin vaihtaa sen sitten samalla. Ei kyllä olisi pahitteeksi laittaa hihnakin uusiksi varsinkin jos on hypännyt!
#17
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty08.04.16 - klo:12:40
Noniin. Ystävällinen foorumilainen kävi vagcomin kanssa mittaamassa auton ja auto antoi seuraavanlaiset vikakoodit moottorille:
4 Faults Found: 17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10) P0671 - 000 - Electrical Fault Freeze Frame: RPM: 882 /min Torque: 48.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 14.29 V Bin. Bits: 11000100 Temperature: 12.6 C Bin. Bits: 10110000 17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) P0672 - 000 - Electrical Fault Freeze Frame: RPM: 882 /min Torque: 48.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 14.29 V Bin. Bits: 11000100 Temperature: 12.6 C Bin. Bits: 10110000 17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12) P0673 - 000 - Electrical Fault Freeze Frame: RPM: 882 /min Torque: 48.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 14.29 V Bin. Bits: 11000100 Temperature: 12.6 C Bin. Bits: 10110000 19464 - Camshaft Position Sensor (G40) P3008 - 000 - Signal Out of Range Freeze Frame: RPM: 189 /min Torque: 206.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 10.18 V Bin. Bits: 00000100 Idle Stabilization: 0.0 KW (no units): 35.0 Kysymys kuuluukin, onko tuo nokka-akselin asentotunnistin vaihdettavissa purkamatta jakopäätä. Saako sen anturin pois sieltä nokkapyörän vierestä niinkuin jossain 2000 luvun tdi koneissa? Ja voiko kolme hehkua pimentyä samaan aikaan? #18
Moottori ja voimansiirto / Golf V 1.9 TDI BKC ei käynnisty05.04.16 - klo:23:58
Moikka!
Autona 2005 Golf V 1.9 pumppari BKC ja kurvailtiin kaverille kahville ja kahviteltiin siinä sellasen pari tuntia ja kun lähdön hetki tuli ei golffi halunnutkaan lähteä käyntiin enään. Sahaa kyllä vallan vimmatusti, mutta ei lähde käyntiin - ei sitten millään. Ei edes lupaa. Auto trailerilla tallille. Asiaa on tässä nyt selvitelty seuraavin "kotikonstein": - Tankki täys naftaa check - Kun ei ole vagcomia niin normi OBD2 testerillä ei anna vikakoodeja. - Kun yrittää startata niin kierrosanturille tulee kyllä tietoa joten vissiin voisi poissulkea kampiakselin asentotunnistimen. - Kokeiltu kaksilla avaimilla josko olis ollut immossa, mutta pitäisi vissiin lähteä käyntiin hetkeksi. - Pumppu lähtee tankissa surisemaan n. sekunniksi kun laittaa virrat. - Naftaa tulee ainakin konehuoneeseen asti, mutta ei startatessa haise. - Sammutus?läppä katsottu "läppäkotelosta" toimii. - Purin venttiilikopan auki ja mittasin yleismittarilla suuttimet, että mikään ei ole maissa. - En kehannu vielä kokeilla yksitellen suuttimia irti ja veivata käyntiin jos olis kuitenkin joku suutin olisi pimeä. Ilmeisesti näissä 1.9:eissä ei suuttimet niin mene.. Miten suuttimien johtosarjan voisi testata muuten kuin vagcomilla? Oon pyytäny jos täällä foorumilla olis jokin ystävällinen kanssavagisti jolla vagcomi olisi että pääsisikö mittailemaan ja lukasemaan autosta vikakoodit. On vähän tuskan takana hakea traileri vuokralle ja nostella kyytiin vain viedäkseen volkkarille piuhaan. Ideoita? Muuten loppuu kyllä ideat ja kyseinen auto varmaan pitää ekan kerran meidän elämässä toimittaa ulkopuoliselle hoitoon. #19
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAGCOM auttajaa tarvitaan05.04.16 - klo:23:40
Lahdessa / Hollolassa tarvisi apua vikakoodien lukuun. Täytyisi päästä auton luokse kun auto ei pääse kenenkään luokse Korvausta vastaan toki!
#20
Octavia II (04-13) / Vs: Kytkinpolkimen "kytkin"26.07.11 - klo:20:45
Skoude tuli korjaamolta. Eivät saaneet vikaa korjattua vaan maahantuojalta piti tilata uusi kytkinsylinteri. Vika oli siis siinä ja viikon päästä päästään vaihtamaan.
Maahantuoja sanoi, että nykyisissä vagin manuaaleissa tämä alkaa olemaan aika yleinen vika. Muuttaavat sylinterin muovisesta metalliseksi myöhempiin malleihin. -Scodillac #21
Octavia II (04-13) / Vs: Kytkinpolkimen "kytkin"17.07.11 - klo:21:45
Moi!
Juu voisin olettaa että (22/10) 2011 vuosimalliin tuo kytkimen painaminen käynnistettäessä on tullut. Se on peruja Audista jossa ominaisuus on ollut jo aikoja. Huojentavaa kuulla, että muidenkin kytkimet naksuu se vaan ei ole huojentavaa että ääni voisi tulla kytkinsylinteristä. Noh huolto korjaa.. Pelottaa vaan ajella kun joku päivä jäädäänkin johonkin mökin pihaan tai työpaikalle. Hyvin ärsyttävä on kuitenkin kun ilman radion päälläoloa kapunkiajossa naksuminen on melkein yhtä tiheää kun suuntavilkulla ja kaikenlisäksi se tuntuu jalassa se naksuminen. Yritin "sormeilla" poljinta kun sitä painaa niin naksahdus tuntuu selvimmin siellä vakionopeuden/yleisen kytkimen painamisen anturissa. Kerron missä oli vika kun 2vk päästä saa huoltoon ajan. Onpa jonoja.. #22
Octavia II (04-13) / Vs: Kytkinpolkimen "kytkin"16.07.11 - klo:13:55
Tämä sama ominaisuus oli myös edesmenneessä A3:ssani ja kaverin S3:ssa. Ei lähtenyt vehkeet liikkeelle ilman kytkintä.
Onkos sylla taky monitoiminäyttö? Eikös se kerro heti virtojen kytkennän jälkeen "skoda information system" "depress clutch to start engine"? Itsellä kanssa juuri vm -10 (noh periaatteessa -11) ja 1.6 cr tdi greenline. #23
Octavia II (04-13) / Vs: Kytkinpolkimen "kytkin"15.07.11 - klo:15:23
Juu mittaristokin siitä muistuttaa "Depress clutch to start engine" tms.
#24
Octavia II (04-13) / Kytkinpolkimen "kytkin"14.07.11 - klo:18:10
Moikka!
Onkohan yleinen VAGilaisuus, että kytkinpolkimen alla oleva "tappi" joka on ilmeisesti kytkimen painamisen anturi niin alkaa naksumaan. Naksuminen on hyvin ärsyttävää ja kuuluu kytkintä painettaessa ja päästettäessä. Tilasin jo uuden nippelin, kiinnostaa tietää vaan kuinka vakiovika tämä on, ja tämähän voi jättää tielle kun autoa ei saa enää käyntiin kun pitäisi painaa kytkinpoljinta.. -Skodillac #25
Octavia II (04-13) / Vs: kokemuksia 1,6 tdi cr28.02.11 - klo:18:53Lainaus käyttäjältä: DaMake - 26.02.11 - klo:18:14 Samaa mieltä! Plus että kunnon alavääntö tulee, jaksaa hyvin lähteä isoillakin vaihteilla vääntämään. Tuntuu persedynossa että ajelisi ihan eri autolla. Kuten toiseen ketjuun mainitsin niin tuntuu, että 1.9 tdi:n potku + 1.6:en höyrykonemaisuus. Vaihtosuosistus toimii myös paljon järkevämmin. Ei enään hampaat-irti-kolinalla isompaa silmään. #26
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia FL 1.6 TDI säksättää28.02.11 - klo:18:46
Ocu kävi tänään huollossa ja syy oli valmistusvirheellinen apulaitehihna. Se vaan luistahteli vähän ja piti ko äänen.
Autoon päivitettiin softa ja persedynossa ero on SELKEÃ,,. Nyt riuhtasee vähän kuin 1.9 tdi ja silti jaksaa vääntää höyrykonemaisesti sinne 4000-5000 tuntumaan. #27
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia FL 1.6 TDI säksättää21.02.11 - klo:19:48
Eli voisi olettaa ettei vika olekaan mikään ylivakava? Tuossa naapurin isäntä veikkaili kanssa vapaakytkintä, piti "kumimaista" vikinää merkkinä tästä.
#28
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia FL 1.6 TDI säksättää21.02.11 - klo:19:16
Kävin vähän kattelemassa konehuoneeseen, niin on sen verran ahdas meininki siellä ettei ainakaan näin pimeällä päässyt kunnolla hihnaan käsiksi. Kiitos Late vinkistä, pitää huomenna duunin parkkihallissa kokeilla.
#29
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia FL 1.6 TDI säksättää21.02.11 - klo:19:02
Ã,,äni kuuluu koneen / ulkoilman lämmöstä riippumatta. On se ilkeää jos 16tkm kesti kiristinrullat, noh kaikella on aikansa ja paikkansa. Ensi maanantaina selviää sitten mikä oli, mutta taidan jättää suosiolla sukulaisreissut tekemättä ja riipasta lievät kalsonki-kännit viikonloppuna.
#30
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia FL 1.6 TDI säksättää21.02.11 - klo:18:48
Jnl, hyviä veikkauksia, mutta lähtisin pitämään tätä ääntä kovin mekaanisena, koska sitä ei aikasemmin ollut.
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |