MoI!
Varmaan miljoonas topicci kyseisestä aiheesta, mutta minun autolle ensimmäinen
Eli potilas on 2.5 v6 diesel pasuuna tolla BAU koneella. Tuntuu että 1vk oston jälkeen siitä on jotenkin alavääntö kadonnut? Kyllä kaikki hevoset on tallessa kun 0-100 km/h on about tehtaan rajoissa (n. 10s) mutta ahdin ei mielestäni herää niinkuin sen kuuluisi. Speksien mukaan 1500 rpm olis jo maksimivääntö 380nm ja voisin melkein väittää ettei kyllä repäse 380nm mukaisesti jakkaraan. Tuntuu että vasta n. 2200 - 2500rpm alkaa tapahtua. Tosin auto on tiptronicilla, mutta kiinteilläkin vaihteilla ajaessa esim kolmosella kun 60km/h lyö lapun lattiaan niin aika 1.9 tdi mäisesti vähän alkaa painaa penkkiin mutta vauhtia alkaa keräämään kyllä eri tahtiin kun 1.9 tdi. Mielestäni kun auton ostin niin alavääntö oli läsnä vain pari päivää.. voihan tämä tietysti kaikki olla mielikuvituksen tuotetta kun ei ole verrokkia.. ja just olen auton ostanut.
Auto ei overboostaa tai mene limp-home moodiin.
Ajattelinkin kysyä täältä asiantuntijoilta että mikähän autossa mahtaisi olla kun ei alaväännä?
Tutkittuja ja tehtyjä asioita:
- Vaihdettu öljyt, suodatin, pa-suodatin, laatikon öljyt, ilmansuodatin
- Vaihdettu nyt myös MAF (alkuperäiseen uuteen hitachin maffiin marmorilta)
- Mr muscle käsittely tehty ahtimelle (hankala näissä v6 kun pitää pienellä pillillä painaa) - ahtimen siivet liikkuvat siten että imemällä alipaineletkusta ja käsin pumppaamalla saa turbon tangon liikkumaan n. pari senttiä ehkä.
- Luettu vikakoodit vagcomilla (ei vikakoodeja)
- EGR koodattu aikanaan Harisella pois
- Logitettu vag-comilla parit kovat vedot ja pikku sekalaista ajoa.
- Katottu ettei turbon kellon kalvo ole rikki
Mitä en ole tehnyt autolle:
- Testannut mitenkään toimiinko n75
- Vaihtanut alipaineletkuja, tarkistanut vaan muutaman
- Purkanut ahdinta osiin
Tänään olisi tarkotus ainakin nuo alipaineletkut kattoa.
Kaksi videota 0-100 km/h kiihdytys:
Vanha MAFFI paikallaan:
https://youtu.be/heXIcj7ZQeg
Ja MAFFI irrallaan:
https://youtu.be/NjMe8JrO9zE
Ja sitten kiinnostuneille tietoja:
Tiedot on logitettu autosta vanha maffi paikallaan ja maffin vaihdon jälkeen huomasin ainoastaan kulutuksen vähän pudonneen ja vedon aavistuksen parantuneen mutta vain ylärekisterissä..
Raakalogi saatavana täältä.
Logeista tehty käppyrät:
Kaikkien 3 groupin käppyrät samalla käppyrällä.
Kiitos paljon etukäteen avusta!
Varmaan miljoonas topicci kyseisestä aiheesta, mutta minun autolle ensimmäinen
Eli potilas on 2.5 v6 diesel pasuuna tolla BAU koneella. Tuntuu että 1vk oston jälkeen siitä on jotenkin alavääntö kadonnut? Kyllä kaikki hevoset on tallessa kun 0-100 km/h on about tehtaan rajoissa (n. 10s) mutta ahdin ei mielestäni herää niinkuin sen kuuluisi. Speksien mukaan 1500 rpm olis jo maksimivääntö 380nm ja voisin melkein väittää ettei kyllä repäse 380nm mukaisesti jakkaraan. Tuntuu että vasta n. 2200 - 2500rpm alkaa tapahtua. Tosin auto on tiptronicilla, mutta kiinteilläkin vaihteilla ajaessa esim kolmosella kun 60km/h lyö lapun lattiaan niin aika 1.9 tdi mäisesti vähän alkaa painaa penkkiin mutta vauhtia alkaa keräämään kyllä eri tahtiin kun 1.9 tdi. Mielestäni kun auton ostin niin alavääntö oli läsnä vain pari päivää.. voihan tämä tietysti kaikki olla mielikuvituksen tuotetta kun ei ole verrokkia.. ja just olen auton ostanut.
Auto ei overboostaa tai mene limp-home moodiin.
Ajattelinkin kysyä täältä asiantuntijoilta että mikähän autossa mahtaisi olla kun ei alaväännä?
Tutkittuja ja tehtyjä asioita:
- Vaihdettu öljyt, suodatin, pa-suodatin, laatikon öljyt, ilmansuodatin
- Vaihdettu nyt myös MAF (alkuperäiseen uuteen hitachin maffiin marmorilta)
- Mr muscle käsittely tehty ahtimelle (hankala näissä v6 kun pitää pienellä pillillä painaa) - ahtimen siivet liikkuvat siten että imemällä alipaineletkusta ja käsin pumppaamalla saa turbon tangon liikkumaan n. pari senttiä ehkä.
- Luettu vikakoodit vagcomilla (ei vikakoodeja)
- EGR koodattu aikanaan Harisella pois
- Logitettu vag-comilla parit kovat vedot ja pikku sekalaista ajoa.
- Katottu ettei turbon kellon kalvo ole rikki
Mitä en ole tehnyt autolle:
- Testannut mitenkään toimiinko n75
- Vaihtanut alipaineletkuja, tarkistanut vaan muutaman
- Purkanut ahdinta osiin
Tänään olisi tarkotus ainakin nuo alipaineletkut kattoa.
Kaksi videota 0-100 km/h kiihdytys:
Vanha MAFFI paikallaan:
https://youtu.be/heXIcj7ZQeg
Ja MAFFI irrallaan:
https://youtu.be/NjMe8JrO9zE
Ja sitten kiinnostuneille tietoja:
Tiedot on logitettu autosta vanha maffi paikallaan ja maffin vaihdon jälkeen huomasin ainoastaan kulutuksen vähän pudonneen ja vedon aavistuksen parantuneen mutta vain ylärekisterissä..
Raakalogi saatavana täältä.
Logeista tehty käppyrät:
Kaikkien 3 groupin käppyrät samalla käppyrällä.
Kiitos paljon etukäteen avusta!