1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.01.20 - klo:22:03
Uudet Toyotat kuulema kulkevat jo melko suoraan tiellä, ei tarvii juurikaan enää paimentaa.

Audikin on kovasti niittänyt mainetta moottori tekniikallaan :D

No joo taitaapi uusi corolla hakata ajettavuudessa golffin. Eipä ainakaan testeissä pahemmin ole haukuttu. Bensan kulutus on ainakin huomattavasti pienempää mitä tässä 1.5 evossa on. Golf on tehty niin halvoista ja surkeista materiaaleista. Penkin ovat kuluneet mekein puhki vajaassa 10 tuhannessa ja kaikki paikat sirisee ja särisee. Todennäköisesti toyota on hiukan laadukkaampi.

b1mpo

Vaikkei tähän ketjuun liitykään, niin olisi mukava nähdä melkein puhki kulunut penkki. Se voi olla ettei rengasmelultaan toyossa kuulu sirinöitä. Ainakin koeajoissa on melua moitittu corollassa ja camryssä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

vwmies

Kulunut penkki olisi kyllä kiva nähdä, että osaa varoa mokomaa pommia.
Ja mitä uusien autojen hinnanlaskuun tulee, niin kaikissa putoavat melko rivakasti, hybrideissä kait vähiten ja Teslassa eniten.
Yritetään pärjätä.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 29.01.20 - klo:17:38
Kulunut penkki olisi kyllä kiva nähdä, että osaa varoa mokomaa pommia.
Ja mitä uusien autojen hinnanlaskuun tulee, niin kaikissa putoavat melko rivakasti, hybrideissä kait vähiten ja Teslassa eniten.

Tämän hetken hybridien akkuratkaisuille, -tehoille ja tekniikalle nauretaan viiden vuoden päästä. Muinaishistoriaa. Enpä menisi vannomaan niiden hinnan pysymistä. Itse en enää noin 3+ vuoden päästä taatusti ostaisi enää tämän päivän tekniikalla tehtyä hybridiä.

Hannes

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 29.01.20 - klo:16:24
No joo taitaapi uusi corolla hakata ajettavuudessa golffin. Eipä ainakaan testeissä pahemmin ole haukuttu. Bensan kulutus on ainakin huomattavasti pienempää mitä tässä 1.5 evossa on. Golf on tehty niin halvoista ja surkeista materiaaleista. Penkin ovat kuluneet mekein puhki vajaassa 10 tuhannessa ja kaikki paikat sirisee ja särisee. Todennäköisesti toyota on hiukan laadukkaampi.

;D  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Heiska71

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 29.01.20 - klo:18:03
Tämän hetken hybridien akkuratkaisuille, -tehoille ja tekniikalle nauretaan viiden vuoden päästä. Muinaishistoriaa. Enpä menisi vannomaan niiden hinnan pysymistä. Itse en enää noin 3+ vuoden päästä taatusti ostaisi enää tämän päivän tekniikalla tehtyä hybridiä.

jos tämä on aito Peter Finn, Toyota mekaanikko/insinööri jonka Toyota-videoita näkyy youtubessa niin uskon tämän. Ja muutenkin ainakin yajiksen pikkuakkuinen hybridi on ihan hyödytön maantieajossa

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Heiska71 - 29.01.20 - klo:20:06
jos tämä on aito Peter Finn, Toyota mekaanikko/insinööri jonka Toyota-videoita näkyy youtubessa niin uskon tämän. Ja muutenkin ainakin yajiksen pikkuakkuinen hybridi on ihan hyödytön maantieajossa

Heh, eri mies. Tämä melkein kaima onkin ennestään tuntematon herra minulle. Tuntuu olevan aika pätevä kaveri.

Mutta pysyn silti väitteessäni, vaikken noin lahjakas mekaanisesti olekaan :) Akku- ja hybriditeknologiaa kehitetään nyt niin valtaisalla panostuksella viranomaismääräysten ja sanktioiden sanelemana, että edistys tulee olemaan todella merkittävää lähivuosien aikana.

Antore

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 29.01.20 - klo:20:37Mutta pysyn silti väitteessäni, vaikken noin lahjakas mekaanisesti olekaan :) Akku- ja hybriditeknologiaa kehitetään nyt niin valtaisalla panostuksella viranomaismääräysten ja sanktioiden sanelemana, että edistys tulee olemaan todella merkittävää lähivuosien aikana.

Tämä on hyvin todennäköisesi juurikin näin. Mutta mitenkä tuohon skenaarioon sijoittuu perinteiset polttikset? Jos siis sitä jälleenmyyntiarvoa mietitään. Uskallan veikata, että autolla joka kuluttaa ns. keskiarvon ajosuoritteella 0-2 l/100 km on enemmän ottajia kuin autolla minkä kulutus on 6+ litraa sadalla. Vaikka akkutekniikka olisikin uusissa autoissa ihan eri levelillä.

PeteFinn

#848
Lainaus käyttäjältä: Antore - 29.01.20 - klo:20:47
Tämä on hyvin todennäköisesi juurikin näin. Mutta mitenkä tuohon skenaarioon sijoittuu perinteiset polttikset? Jos siis sitä jälleenmyyntiarvoa mietitään. Uskallan veikata, että autolla joka kuluttaa ns. keskiarvon ajosuoritteella 0-2 l/100 km on enemmän ottajia kuin autolla minkä kulutus on 6+ litraa sadalla. Vaikka akkutekniikka olisikin uusissa autoissa ihan eri levelillä.

Se onkin hyvä kysymys. Hybridi- ja sähköteknologian kehitys vie pelkältä polttomoottorilta elintilaa väistämättä. Mielenkiintoista nähdä, mikä on tilanne vaikkapa 5 vuoden kuluttua. Ei se latausinfrakaan ihan hetkessä kasva tässä maassa manner-Euroopan tasolle, mutta 5 vuoden päästä tilanne on varmasti jo hyvin erilainen kuin nyt. Hybridien suhteen mietin lähinnä sitä, että jos 3-5 vuoden päästä saa uuden hybridin, jonka range on jo esim. 70-100 km akuilla ja muutenkin tekniikkaa on saatu käyttövarmemmaksi ja merkittävästi edistyksellisemmäksi, niin haluanko ostaa 5 vuotta vanhaa hybridiä enää.

Itse ajattelin ajaa nykyisen kulkupelin jälkeen vielä yhden polttomoottoriauton ennen sähköön siirtymistä, mikä lienee jossain vaiheessa väistämätöntä muutenkin, mutta turha tässä on mitään päätöksiä vielä lukkoon lyödä. Kyllähän se Audi e-tron GT on kutittelevan näköinen peli, vaikkei bensalla kuljekaan...

Se lienee ainakin varmaa, että suurempipäästöisten polttomoottoriautojen autovero ei tule poistumaan, kuten oli melkein käydä Bernerin aikaan. Jos jotain, niin verorasite kasvaa entisestään, mikä tietenkin ohjaa sähkön ja hybridin suuntaan. Noh, ehkä me kaikki maksetaan kohta ajoneuvosta riippumatta oikeudesta ajaa, tyyliin tietullit. Mutta ehkä tämä pohdinta alkaa mennä jo vähän väärän ketjun alle :)

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 29.01.20 - klo:21:26
Nyt pääsee vielä halvalla mutta taatusti tulee ladattaviin sähköautoihin käyttövoimavero/maksu. Saman tyylinen kuin dieseleillä on nykyään.
Ei tule juurikaan olemaan sen halvempaa kun bensallakaan ajo.
Näin se tulee jatkossa menemään.
Turhaa kuvitella kieli rullalla halpaa autoilua.

Samaa mieltä. Pikkuruisella Suomen valtiolla ei ole varaa menettää autoilijoilta saamaansa jättimäistä veropottia, joten taatusti tulevat isossa liikenneuudistuksessaan ottamaan sen saman potin tavalla tai toisella ja se koskee myös sähköautoilua. Näkeehän sen jo Norjassakin, missä vähennellään sähköautoilijoiden etuja sitä mukaa, kun sähköautokanta kasvaa.

Nythän sähköautoilua hypetetään vähän turhankin kritiikittömästi ekoilun ja alhaisten kustannusten nimissä, mutta kyllä ne verorahat kerätään myös sähköllä ajajilta pois ennemmin tai myöhemmin. Ei ne bensa ja diesel siinä mielessä ihan heti sukupuuttoon kuole.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 29.01.20 - klo:21:41
Samaa mieltä. Pikkuruisella Suomen valtiolla ei ole varaa menettää autoilijoilta saamaansa jättimäistä veropottia, joten taatusti tulevat isossa liikenneuudistuksessaan ottamaan sen saman potin tavalla tai toisella ja se koskee myös sähköautoilua. Näkeehän sen jo Norjassakin, missä vähennellään sähköautoilijoiden etuja sitä mukaa, kun sähköautokanta kasvaa.

Nythän sähköautoilua hypetetään vähän turhankin kritiikittömästi ekoilun ja alhaisten kustannusten nimissä, mutta kyllä ne verorahat kerätään myös sähköllä ajajilta pois ennemmin tai myöhemmin. Ei ne bensa ja diesel siinä mielessä ihan heti sukupuuttoon kuole.

Tänään liikenteeseen tulevat uudet autot poistuvat "luonnollisesti" 15-20 vuoden kuluttua.
JM-arvolla spekulointi on aina arveluttavaa, perustin arvioni tämänhetkiseen tilanteeseen.
Totta maar akut, lataustekniikat ja ranget tulevat muuttumaan paljonkin, kun oikeat sähkärin alustalle valmistetut autot yleistyvät ryminällä.
Akutkin per kWh tulevat halpenemaan.
Ja uusille tekniikoillekin tullaan laittamaan käyttömaksu ja/tai km-vero. Tästä on ollut paljon sanailua sähkis-ketjussakin, joten päätän tämän tähän.
Yritetään pärjätä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 29.01.20 - klo:21:26
Aika jännää kun lukee näitä kirjoituksia tulee mieleen, että se sähkö on monen mielestä ilmaista. Ei ole.
Nyt pääsee vielä halvalla mutta taatusti tulee ladattaviin sähköautoihin käyttövoimavero/maksu. Saman tyylinen kuin dieseleillä on nykyään.
Ei tule juurikaan olemaan sen halvempaa kun bensallakaan ajo.
Näin se tulee jatkossa menemään.
Turhaa kuvitella kieli rullalla halpaa autoilua.

Sähköautoillehan on jo käyttövoimavero. Ainut auto jossa ei ole käyttövoimaveroa on bensa auto. Myös ladattavasta bensa hybridistä maksetaan käyttövoimaveroa.

Se on kyllä ihan varma ettei autoilu halpene ja sähköautoja aletaan rokottaa jos verotulot laskevat liikaa mutta se on myös varmaa että bensa ja diesel autojen veroruuvia kiristetään samalla. Ei tule olemaan tilannetta jossa sähköauton energiakustannukset tehtäisiin verotuksella keinotekoisesti korkeammiksi kuin polttoainetta polttavilla autoilla.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jamo75

ilmainen lataaminen kauppakeskuksissa yms varmasti tulee häviämään ajanmyötä mutta latamisessa on se merkittävä etu että sähköä voi tuottaa itse. eli jos on varaan ostaa kallis täys sähköauto niin on myöskin varaa ostaa aurinkopaneelit katolle. toki saa aikamoinen rypäs olla että se kattaisia täysin mutta mikäli auto seisoo pihassa parhaasen lataus aikaan niin säästöt ovat merkittäviä.

verotus asiat varmasti tulevat muuttumaan mutta muutos varmaan ottaa kymmeniä vuosia ennenkuin sähköauto kantaa on niin paljon että sen verokertymällä olisi mitään merkitystä. paljon todennäköisempää on että veroteknisesti tehdään riippumatton muutos auton käyttövoimaan katsomatta.

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 29.01.20 - klo:21:26
Aika jännää kun lukee näitä kirjoituksia tulee mieleen, että se sähkö on monen mielestä ilmaista. Ei ole.
Nyt pääsee vielä halvalla mutta taatusti tulee ladattaviin sähköautoihin käyttövoimavero/maksu. Saman tyylinen kuin dieseleillä on nykyään.
Ei tule juurikaan olemaan sen halvempaa kun bensallakaan ajo.
Näin se tulee jatkossa menemään.
Turhaa kuvitella kieli rullalla halpaa autoilua.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Routa

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 28.01.20 - klo:21:39
En kyllä mistään hinnasta ostaisi autoa jossa on 1.5 TSI nykimismoottori.
Pitäisi laittaa tilaukseen A5 Coupe mutta ei mitään tietoja Audin sivuilla.
Tuollainen sivuilla oleva vihree olis namun näköinen.
Jokin jarru on nyt tehtaalla päällä, ei  mitään muita tietoja kuin mitat.
Uudessa fl-A4:ssä näyttää 110kW versiokin olevan nykyään 2.0. Eivät ilmeisesti halua tätä nykyttäjää laittaa enää konsernin paremman pään autoihin.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 30.01.20 - klo:08:53
Uudessa fl-A4:ssä näyttää 110kW versiokin olevan nykyään 2.0. Eivät ilmeisesti halua tätä nykyttäjää laittaa enää konsernin paremman pään autoihin.
Väärä oletus, joka menee salaliittoteorian puolelle. Ehkä syy on siinä, että on helpompaa ja halvempaa tehdä yhdestä moottorista eri tehoversioita. Samahan on käynyt tulevalle 1.6tdi motille, jonka tilalle tulee kesy 2.0tdi. A4:ssä on kone edelleen pitkittäin, joka on erona verrattuna mqb.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Guido

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 28.01.20 - klo:20:22
Golf variant ostohinta noin 40 tuhatta. Vaihtoa kysytty Focus ja Corolla molempien hinta noin 40 tuhatta Corolla vielä paritonnia enemmän. Väliraha noin 20 tuhatta â,¬. Kallista on autonvaihto.

Mielenkiintoista. Maksoin aikoinaan Golf Variantista lisävarusteineen reilut 34 ke ja reilut 3,5 vuotta ja hieman yli 100 tkm myöhemmin siitä sai vaihdossa uuteen Octaviaan hieman yli 21 ke. Taitaa Corollan ja Fiikuksen kauppa käydä aika lennokkaasti kun on tuollaisia vaihtotarjouksia varaa heittää.

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 30.01.20 - klo:09:03
Väärä oletus, joka menee salaliittoteorian puolelle. Ehkä syy on siinä, että on helpompaa ja halvempaa tehdä yhdestä moottorista eri tehoversioita. Samahan on käynyt tulevalle 1.6tdi motille, jonka tilalle tulee kesy 2.0tdi. A4:ssä on kone edelleen pitkittäin, joka on erona verrattuna mqb.
Ei yhtään sen enempää väärä kuin sinunkaan  ::)
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 30.01.20 - klo:10:56
Ei yhtään sen enempää väärä kuin sinunkaan  ::)
Mietippä nyt ilman salaliittoteorioita.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

janppa78

Mielenkiintoista. Maksoin aikoinaan Golf Variantista lisävarusteineen reilut 34 ke ja reilut 3,5 vuotta ja hieman yli 100 tkm myöhemmin siitä sai vaihdossa uuteen Octaviaan hieman yli 21 ke. Taitaa Corollan ja Fiikuksen kauppa käydä aika lennokkaasti kun on tuollaisia vaihtotarjouksia varaa heittää.

Golffin hinta ilman varusteita oli uutena 32500â,¬ ja nykyään varusteilla ei ole mitään merkitystä  hyvityshintaan. Edes toisia renkaita ei kannata antaa mukana vaan myydä itse saa paremman rahan. Niin ei se hinta ollut tippunut kuin 12500â,¬ uuden hinnasta.
Auton moottori arveluttaa muiden merkkien myyjiä (toisin sanoen vaikea myydä) siitä varmaan rajusti tippunut auton arvo.

PeteFinn

Vaihtoautomyyjä oli sanonut hiljattain kaverille, että ainoastaan peräkoukusta ja nahkapenkeistä saa vaihdokissa ekstraa, muut romppeet on yhtä tyhjän kanssa, kun hintaa määritetään :D Taisipa olla muuten just volkkariliike.

On tuossa ainakin osa totta. Ei tunnu suurin osa lisävarusteista vaikuttavan hintaan tippaakaan. Vuosimalli ja kilsat sanelevat hinnan. Yleiskunnolla lienee myös merkitystä jonkin verran.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 30.01.20 - klo:14:13
Nahkoista nyt en kyllä tiedä. Itellä on nyt nahkat ja mielestäni ne ovat epämukavat. Talvella kalseat ja kesällä kuumat.
Hyvät kangaspenkit mukavammat.

Sama riesa oman auton nahkapenkkien kanssa, muttei ollut hankittaessa muita vaihtoehtoja. Nykyiset kangaspenkit ovat laadukkaita ja kulutuskestäviä, joten en sellaisia vähättelisi vaihtoautokaupassa. Edellisen auton penkeissä oli persaus ja selkänoja alcantaraa, ja oli kyllä todella miellyttävä ja pysyi moitteettomassa kunnossa vuosikaudet. Niitä on ikävä nahkapenkillä hiotessa.

V60

Joo, kait joku nahkaa arvostaa ja onhan sen puhtaanapito helpompaa. Laadukas alcantara- penkki on kyllä ehdoton suosikki muuten käyttömukavuuden kannalta, jos puhutaan peruspenkkiä paremmasta valinnasta.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

mfroberg

Meillä on Highline Golfeissa vakiopenkit joissa on istuin- sekä selkänojan keskiosat alcantaraa, sivustat on mikrokuitukangasta. Kieltämättä tuo Alcantara on hyvän tuntuista, on ollut aikoinaan nahkapenkkejäkin jotka ehkä eivät olleet ihan yhtä mukavia. Ja toinen Golfeista jopa otsikon mukaisella koneella, tosin 130 hv BlueMotion täysin ongelmattomalla mopokoneella, rekattu 01/2018.

ja auton vaihdossa pätee edelleen vanha sanonta, lisävarusteet ostetaan itselle. Ne eivät juurikaan vaikuta auton myyntihintaan, saattavat ainostaan nopeuttaa myyntiä vähemmän varusteltuun verrattuna.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Guido

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 30.01.20 - klo:15:31
ja auton vaihdossa pätee edelleen vanha sanonta, lisävarusteet ostetaan itselle. Ne eivät juurikaan vaikuta auton myyntihintaan, saattavat ainostaan nopeuttaa myyntiä vähemmän varusteltuun verrattuna.

Juuri näin, kun uudesta autosta maksaa niin onhan se mukavampi ajaa autolla, joka on varusteltu omien mieltymysten mukaiseksi. Aivan sama hyvitetäänkö niistä varusteista vaihdossa jotain tai ei.

janppa78

No jotain rajaa siinä hyvityshinnassakin voisi olla. 27000 â,¬ pyydetään variant highline malleista 130hv moottorilla. Omani on kuitenkin 150hv malli ja ajettu 10 tuhatta ja takuutakin vielä yli kolmevuotta jäljellä. Ei ihan hyväntekeväisyyttä viitsisi tehdä autoliikkeelle.

Hannes

#865
Ettei nyt ihan mene läpiä pään puhumiseksi niin katoppa tästä hintoja, näkyykö ero vaikka on 1.5TSI evo moottorinen: https://www.auto1.fi/haku/golf+variant+2019+1.5+tsi


https://www.auto1.fi/haku/golf+variant+2018+1.5+tsi

PS. huonosti näkyy Golf pitävän hintansa noin yleisestikin ottaen!!

janppa78

Sehän 20 tuhannen hyvitys on sitten ihan kohtuullinen näköjään. Varsinkin nyt kun uusi malli on tuloillaan, ei tälläinen vanha romu kenellekkään kelpaa. Taitaa vaan vastaava golf 8 maksaa lähes 40 tuhatta ilman varusteita.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 30.01.20 - klo:12:45
Mielenkiintoista. Maksoin aikoinaan Golf Variantista lisävarusteineen reilut 34 ke ja reilut 3,5 vuotta ja hieman yli 100 tkm myöhemmin siitä sai vaihdossa uuteen Octaviaan hieman yli 21 ke. Taitaa Corollan ja Fiikuksen kauppa käydä aika lennokkaasti kun on tuollaisia vaihtotarjouksia varaa heittää.

Golffin hinta ilman varusteita oli uutena 32500â,¬ ja nykyään varusteilla ei ole mitään merkitystä  hyvityshintaan. Edes toisia renkaita ei kannata antaa mukana vaan myydä itse saa paremman rahan. Niin ei se hinta ollut tippunut kuin 12500â,¬ uuden hinnasta.
Auton moottori arveluttaa muiden merkkien myyjiä (toisin sanoen vaikea myydä) siitä varmaan rajusti tippunut auton arvo.
Hyvityshinnan perusteella ei voi sanoa onko auton hinta tippunut paljon vai ei. Autokauppiaiden tehtävä on tehdä autoilla rahaa ja siksi ottavat niin vaihtoautosta kuin myytävästä autosta kummastakin vähintään 20% katetta. Esim tuo sinun Golfisi laitettaisiin kaupassa myyntiin n. 24kâ,¬ hinnalla.

Jos saisit auton myytyä suoraan kuluttajalle niin saisit tietenkin paremman hinnan kuin kauppiaan tarjoaman hyvityshinnan. Myös lisävarusteet pitävät arvoa kuluttajien silmissä, mutta eihän autokauppiaat tietenkään halua niitä arvottaa vaihtoautonkohdalla, mutta kyllähän käytetyissä myyntiautoissakin kehutaan ilmoituksissa usein lisävarusteita.

TKe_

Minulla on nyt viikon ollut ajossa octavia combi tällä 1.5TSI (DSG) koneella ja en ole ainakaan vielä törmännyt mihinkään nypytykseen. Tosin ei nyt ole kovin kylmiä kelejä ollut edes.

Reneto

Minulla oli viikon ajossa T-Roc 1.5 TSI DSG. Taisi olla -20 -rekisteröity. Olen aiemmin ajanut Octaviaa samanlaisella koneella ja vaihteistolla, ja siitä jäi hyvät fiilikset. Tästä ei.
Moottorissa tuntui selvästi voimakkaampana moottorijarrutus kuin omassa 1.4 TSI:ssä. Kaasulle meno aiheutti usein nykivää menoa. Välillä aktivoitunut rullaustoiminto oli periaatteesa ok, mutta ajamisessa oli rasittavaa tempoilua, kun joskus rullailtiin ja joskus moottorijarrutuksen takia oli mentävä nopeasti kaasulle.
Aiemmin Octavia 1.5:ssä en huomannut sylinterien lepuutukselle siirtymistä, mutta T-Rocissa sen havaitsi. Varsinaista nypytystä ei tasaisessa ajossa esiintynyt.

Eipä tuo T-Roc aiheuttanut muutenkaan mitään vaihtohaluja. Mielestäni ylihintainen korotettu Golf erittäin halvan oloisella sisustuksella. Oman auton puikkoihin oli mukava päästä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy