1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

Hannes

Luin juuri TM:stä auto vertailun jossa mukana oli VW passat juuri tuolla 1.5tsi ACT moottorilla ja miten ollakkaan ks. auto voitti testin ja kehuttiin tuota moottoria ja sen ominaisuuksi, ei kyllä puhuttu mistään tärinöistä tai nykimisistä. Eikös sama kone ole Skodassa nykyisin??

Antore

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 27.12.19 - klo:20:09
Luin juuri TM:stä auto vertailun jossa mukana oli VW passat juuri tuolla 1.5tsi ACT moottorilla ja miten ollakkaan ks. auto voitti testin ja kehuttiin tuota moottoria ja sen ominaisuuksi, ei kyllä puhuttu mistään tärinöistä tai nykimisistä. Eikös sama kone ole Skodassa nykyisin??

Eiköhän se sama kone ole. Ja jos luet aiheesta kirjoitettuja juttuja myös muualta kuin TM:stä tiedät varmasti, että ennen päivitystä aika iso osa ko. mottorilla ajavista havaitsi tuon kylmänä hyppimisen. Onneksi kuluttajilla testaaminen tuotti tulosta päivityksen muodossa, joka aika varmasti oli tuohon testin Passattiinkin upattu. Mutta jos luet kokemuksia/testejä vähän laajemmin, tulet huomaamaan ettei ongelma jostain syystä kaikilla käyttäjillä/kaikissa automalleissa katoa päivityksellä. Ilmeisesti toleranssit on vähän sinne päin tai jostain muusta syystä ihan tuuripeliä näyttää olevan sattuuko kohdalle passeli 1.5 tsi vai ei.

Hannes

Eli meinaatko niin että vika on edelleenkin olemassa nykyisin myytävissä autoissa ja on mahdollista saada viallinen???

Ajattelin vaan että tuolla moottorilla myydään melkoinen määrä autoja myös Suomessa.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 27.12.19 - klo:23:56
Eli meinaatko niin että vika on edelleenkin olemassa nykyisin myytävissä autoissa ja on mahdollista saada viallinen???

Ajattelin vaan että tuolla moottorilla myydään melkoinen määrä autoja myös Suomessa.

Meinaan.

Hannes

Perustele hiukan tarkemmin, onko asiasta jotain faktaa??

Routa

Lainaus käyttäjältä: Antore - 27.12.19 - klo:23:14
Ilmeisesti toleranssit on vähän sinne päin tai jostain muusta syystä ihan tuuripeliä näyttää olevan sattuuko kohdalle passeli 1.5 tsi vai ei.
Se on juuri näin. Minullekin sanottiin huollon tiskillä, että nykiminen ei välttämättä korjaannu kokonaan, mutta tilanne paranee. Itse en ole ihan vakuuttunut, että tilanne parani.
Entinen VAG-kuljettaja.

Hannes

Olisi mukava kuulla ks. moottorilla olevien uudempien vuosimallien kommentteja asiasta eli niiltä jotka ovat auton saaneet käyttöön tänä vuonna.
Tuntuu vaan ihmeelliseltä että nuo autot on siinä joukossa jotkaa komeilevat myynti tilastojen kärjessä kaikesta ongelmista huolimatta, vai onko tosiasia kumminkin se että ongelma ei ole niin dramaattinen mitä kirjoitukset siitä antaa olettaa.

Hannes

Olen lukenut koko tämän säikeen läpi ja kaksi kirjoittajaa erottuu kovin selvästi erittäin kärkkäillä kokemuksilla mutta ei selviä millä autolla ajavat tai minkä auton he todella omistavat, eli toivoisin ihan oikesti että asioista keskusteltaisiin rehellisesti ilman yliampumista.

Eli voisko joku tänä vuonna autonsa saanut ks. moottorin omaavan auton antaa rehellisen kommentin miten tuo on toiminut, onko ongelmia edelleenkin.

Ukko

Ei ole vielä Seatin omistajat täällä valittaneet. Onko Volkswagenin ja Skodan yksinoikeutena nämä moottoriongelmat? Maahantuoja K-Auto eli Kesko ei tietenkään halua noita korjata, siitähän tulee kuluja.

Antore

Mitä tulee tuohon TM:n Passattiin, niin siinähän taisi olla dsg? Ongelmia on ymmärtääkseni ainoastaan 1.5 tsi:llä jonka perässä on manuaalilaatikko. Kannattaa lueskella brittifoorumeita, google palauttaa aika nopeasti käyttäjäkokemuksia.

Pushead

#760
Kuukausi sitten oli vw centeristä sijaisautona viikonlopun yli esittelyauto Polo DSG 1.5 koneella. Kiinnitin huomiota outoon nykimiseen vaikka en ollut vielä kuullutkaan tästä aiheesta.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Routa

Lainaus käyttäjältä: Antore - 28.12.19 - klo:12:02
Mitä tulee tuohon TM:n Passattiin, niin siinähän taisi olla dsg? Ongelmia on ymmärtääkseni ainoastaan 1.5 tsi:llä jonka perässä on manuaalilaatikko.
Ei pidä paikkaansa. Ongelmia on yhtälailla DSG:n kanssa.

11/2018 kilvitetty Octavia 1.5TSI DSG.
Entinen VAG-kuljettaja.

Hannes

Tuntuu kovasti siltä kun olen aiheeseen perehtynyt laajemmiltikin ulkomaita myöten ongelma on ollut alkupään moottoreissa joita on ohjelmallisesti päivitetty ja vika on pääsääntöisesti poistunut, tietenkin ihminen herkistyy tuollaisessa tapauksessa tunnustelemaan onko harmittava vika tosiaan poissa ja jollain kokemus on että se ei ole kokonaan poistunut eli joku asia voi tietenkin olla ominaisuus joka jota kuta häiritsee ja normi autoilija ei tuota noteeraa miksikään eikä edes huomaa sitä.

Mutta niin kuin joku kovasti väittää että auto olisi käyttökelvoton niin se tuntuu todella ihmeelliseltä koska ks. moottori on ympätty nykyisin monen automerkin pääsääntöiseksi moottoriksi jota myydää varmaankin ehkä eniten. Lisää vettä myllyyn antaa myös VW kompuroinnit moottoreiden kassa joten katkeruutta on ilmassa kyllä ihan selvästi ja se on jossain mielessä ymmärettävääkin, kiilaa katkeruudessa lyödää väliin niin paljon kuin vain mahdollista. Tosin myynti tilastot näyttävät silti toista, kansa näyttää luottavan edelleenkin, testivoitosta testivoitton mennään.

Nyt viimeisimmissä vm -19 ongelmasta ei näy enää raporteja, mikä on muuttunut, uusi ohjelma laitetaan jo tehtaalta lähtiessä tai moottoriin on tehty joku komponentti muutos tms.

Pushead

#763
Kyllä tuo minulla ajossa ollut polo oli ihan uusi, ajettu jotain 2000km. Ja kun esittelyauto niin luulisi että kaikki mahdolliset korjaukset on tehty. Sen verran häiritsevää oli(vaikka ei oikeasti varmaan mitään haittaa), että kiitteli onnea ettei omaa tullut tilattua tuolla moottorilla vaikka harkinnassa oli.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Routa

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.12.19 - klo:12:19
Tuntuu kovasti siltä kun olen aiheeseen perehtynyt laajemmiltikin ulkomaita myöten ongelma on ollut alkupään moottoreissa joita on ohjelmallisesti päivitetty ja vika on pääsääntöisesti poistunut, tietenkin ihminen herkistyy tuollaisessa tapauksessa tunnustelemaan onko harmittava vika tosiaan poissa ja jollain kokemus on että se ei ole kokonaan poistunut eli joku asia voi tietenkin olla ominaisuus joka jota kuta häiritsee ja normi autoilija ei tuota noteeraa miksikään eikä edes huomaa sitä.

Mutta niin kuin joku kovasti väittää että auto olisi käyttökelvoton niin se tuntuu todella ihmeelliseltä koska ks. moottori on ympätty nykyisin monen automerkin pääsääntöiseksi moottoriksi jota myydää varmaankin ehkä eniten. Lisää vettä myllyyn antaa myös VW kompuroinnit moottoreiden kassa joten katkeruutta on ilmassa kyllä ihan selvästi ja se on jossain mielessä ymmärettävääkin, kiilaa katkeruudessa lyödää väliin niin paljon kuin vain mahdollista. Tosin myynti tilastot näyttävät silti toista, kansa näyttää luottavan edelleenkin, testivoitosta testivoitton mennään.

Nyt viimeisimmissä vm -19 ongelmasta ei näy enää raporteja, mikä on muuttunut, uusi ohjelma laitetaan jo tehtaalta lähtiessä tai moottoriin on tehty joku komponentti muutos tms.
Olet nyt selvästi päättänyt moisen vehkeen ostaa niin anna mennä. Sittenpähän saat omat kokemukset.
Entinen VAG-kuljettaja.

Hannes

Sori vaan mutta tulee sellainen olo kun sun kirjoituksia tässä säikeessä lukee että vikaa taitaa olla vähän muuallakin kun 1.5TSI evo moottorissa. Siis tarkoitan "autoa"

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.12.19 - klo:11:37
Olen lukenut koko tämän säikeen läpi ja kaksi kirjoittajaa erottuu kovin selvästi erittäin kärkkäillä kokemuksilla mutta ei selviä millä autolla ajavat tai minkä auton he todella omistavat, eli toivoisin ihan oikesti että asioista keskusteltaisiin rehellisesti ilman yliampumista.

Eli voisko joku tänä vuonna autonsa saanut ks. moottorin omaavan auton antaa rehellisen kommentin miten tuo on toiminut, onko ongelmia edelleenkin.

Hyvä pointti tuo yliampuvuus ja millä autolla ajavat/omistavat. Samoin miten pitkä kokemus ko moottorista man./DSG ja monta päivitystä tehty? Näyttää siltä että eri merkeillä ja malleilla päivityksiä tehdään eri aikataululla?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

japa

#767
1,5 dsg octavia vm-19. Lievää nykytystä pakkasilla muutama kilometri. Kone on kuulema säädetty laihalle päästönornien vuoksi ja sitä ei saa optimaalliseksi kylmänä. Tämä ei ole virallista tietoa vaan kuultua.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

MutkaMikke

Nyt on reilu 2 tankillista ajettu päivityksen jälkeen. Mielestäni kulutus ei ole muuttunut dramaattisesti. Laittaisin ennemmin laskeneen keskinopeuden piikkiin tuon "nousun"



2023 Skoda Octavia Combi 1.5 TSI ETEC DSG Style NE
Ex - Vw Golf Variant Highline 110kw TSI DSG
Ex - Vw Touran 1.6 TDI

Hannes

On ilmoitettu että MY2020 nykimis yms. ongelmat on korjattu eikä siis tällaista ongelmaa 1.5TSI evo moottorin kohdalla enää ole???Tieto peräisin siitä täälläkin kuuluisalta Englannin foorumilta???

Antore

Taitaa olla enemmän kyse nyt loppuvuodesta tulleesta päivityksestä jolla tuo kengurumoottori on saatu toimimaan. Melkein vuoden volkkari siis pompuutti konsernin autoja ja toivottavasti on tällä kertaa koodattu pieteetillä. Näistä moottorinohjauksistakaan kun ei historiasta ole kovin hyviä muistoja  ;D
Mutta suurin osa tuntuu olevan tyytyväinen tähän päivitykseen mutta edelleen, jos joku ei moottorin toimintaan ole tyytyväinen, kokee kulutuksen päivityksen jälkeen nousseen, tai jotain muuta negatiivista, niin ihan turhaan sinä kutsut sitä user erroriksi tai kuljettajan osaamattomuudeksi. Vaikka kuinka olisi tilaus tehty ja jännä kakka housussa, että mitähän sieltä tulee. Ongelma on kuitenkin ihan selvästi todellinen ja globaali, eikä ne asiat myöskään kaunistelemalla parane.

janppa78

Itsellä on nykivä versio moottorista päivityksestä huolimatta. Auto on Golf 150hv versio dsg laatikolla, käyttöön otettu toukokuussa 2018. Koskaan moottoriin ei ole tarjotta päivitystä huollon puolelta vaan kauhealla rutinalla jotain voi löytyä jos tutkitaan pitkään ja viasta ei kuulemma mitään tietoa, tyyliin ensimmäinen joka valittaa nykimistä. En voi suositella moottoria omien kokemusten perusteella.

MutkaMikke

Jamppa: siis onko sun autoon tehty softapäivitys ja jos on, niin milloin ja missä?
2023 Skoda Octavia Combi 1.5 TSI ETEC DSG Style NE
Ex - Vw Golf Variant Highline 110kw TSI DSG
Ex - Vw Touran 1.6 TDI

Hannes

Lainaus käyttäjältä: Antore - 28.12.19 - klo:12:02
Mitä tulee tuohon TM:n Passattiin, niin siinähän taisi olla dsg? Ongelmia on ymmärtääkseni ainoastaan 1.5 tsi:llä jonka perässä on manuaalilaatikko. Kannattaa lueskella brittifoorumeita, google palauttaa aika nopeasti käyttäjäkokemuksia.

Aika katkeroitunutta tekstiä, ensin käsket valaistua lukemalla Englannin foorumeita ja nyt et usko itsekkään enää siihen. Hei ihan oikeasti tässä on tarkoitus puhua kokemuksesta eikä pelkästään yhden miehen katkeraa vuodatusta. Jos sarjan ensimmäisissä autossa vika on ollut ja joissain sitä ei ole joidenkin mielestä saatu korjattua niin uskomuksesi mukaan tehdas syytää ainavaan viallisia moottoreita niinkö?? Pakko tässä on uskoa käyttäjäkuntaa mutta sinun mielestä he valehtelevat ja ainostaan sinä tiedät sen totuuden jota kaikien pitää uskoa. Onhan täälläkin kuitenkin enimmäkseen kirjoitettu että ovat ihan tyytyväisi autoonsa mutta sinun mielestäkö laatu heitää noissa niin paljon että jollakin toimii ja jollakin ei, näinkö ajattelet.




janppa78

Lainaus käyttäjältä: MutkaMikke - 28.12.19 - klo:17:47
Jamppa: siis onko sun autoon tehty softapäivitys ja jos on, niin milloin ja missä?

23.9-2019 päivitys tehtiin valtuutetussa huollossa takuutyönä.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.12.19 - klo:17:58
Aika katkeroitunutta tekstiä, ensin käsket valaistua lukemalla Englannin foorumeita ja nyt et usko itsekkään enää siihen. Hei ihan oikeasti tässä on tarkoitus puhua kokemuksesta eikä pelkästään yhden miehen katkeraa vuodatusta. Jos sarjan ensimmäisissä autossa vika on ollut ja joissain sitä ei ole joidenkin mielestä saatu korjattua niin uskomuksesi mukaan tehdas syytää ainavaan viallisia moottoreita niinkö?? Pakko tässä on uskoa käyttäjäkuntaa mutta sinun mielestä he valehtelevat ja ainostaan sinä tiedät sen totuuden jota kaikien pitää uskoa. Onhan täälläkin kuitenkin enimmäkseen kirjoitettu että ovat ihan tyytyväisi autoonsa mutta sinun mielestäkö laatu heitää noissa niin paljon että jollakin toimii ja jollakin ei, näinkö ajattelet.

Mihin minä en nyt usko? Käyttäjäkokemuksia minä luen ja niistä koetan muodostaa käsitystä ongelman laajuudesta. Ja juuri siksi nuo ulkomaiset foorumit antaa monesta ongelmasta paljon luotettavamman kuvan kun juttu ei pyöri muutaman yksittäisen tämän foorumin aktiivin näkemysten ja kokemusten ympärillä. Täällä on niin väsähtänyt meininkin ja vähän käyttäjiä ainakin käyttökokemusten osalta. Se nyt on myös ihan selvää, että jostain syystä toisilla on täysin saman koneen/auton kanssa ongelmia kun toisella pelaa nätisti. Näin on ollut aina, esimerkkinä vaikka vähän vanhemmat 2.0 tsi:t joista iso osa syö öljyä aivan hervottomasti ja toisen ei tarvitse huoltojen välillä lisätä desiäkään.
Mitä tulee "1. sarjan" autoihin niin en ainakaan minä ole kuullut, että moottorissa olisi tapahtunut mitään muutoksia vaan ainoastaan sen softaa on kirjoitettu uuteen uskoon.

Hannes

Onko sinulla tuo ongelmallinen auto jonka pohjalta kirjoita.

#timo#

#777
Onko tässä moottorissa nyt sitten kaksi eri vikaa? Nykiminen ja lepuutuksesta johtuva "värinä"? Itsellä oli 1.4 ACT ja se kyllä enempi värisi tai lievästi tärisi kaksi sylinteri modella, varsinkin kylmänä ja juuri ennen kun siirrytään 2->4 sylinteri käyttöön. Yleensä toimintaan ei kiinnittänyt mitään huomiota. Pidin ominaisuutta varsin ymmärrettävä jos teknisesti asiaa ajattelee. Siksi tämä ei minua häirinnyt.

Antore

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 28.12.19 - klo:18:39
Onko tässä moottorissa nyt sitten kaksi eri vikaa? Nykiminen ja lepuutuksesta johtuva "värinä"? Itsellä oli 1.4 ACT ja se kyllä enempi värisi tai lievästi tärisi kaksi sylinteri modella, varsinkin kylmänä ja juuri ennen kun siirrytään 2->4 sylinteri käyttöön. Yleensä toimintaan ei kiinnittänyt mitään huomiota. Pidin ominaisuutta varsin ymmärrettävä jos teknisesti asiaa ajattelee. Siksi tämä ei minua häirinnyt.
Tuolla ocu III viat ja ongelmat -ketjussa minusta ainakin näin kerrottiin, mutta molempiin on ilmeisesti moni saanut korjauksen uusimman päivityksen myötä.

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.12.19 - klo:18:32
Onko sinulla tuo ongelmallinen auto jonka pohjalta kirjoita.

Eikö se nyt ole vielä selvinnyt, että viittaan muiden käyttäjien kokemuksiin ja kirjoituksiin sekä täällä, että muualla asiasta käytäviin keskusteluihin.
Onko tämä ketju 1.5 TSI käyttäjäkokemukset vai yleistä keskustelua ko. koneesta? Ja onko niin, että kirjoitusoikeus on vain niillä, joilla on otsikon koneella varustettu auto ja kaikki muut konsernin vehkeistä kiinnostuneet pysyköön poissa? Mutta sulla menee nyt selvästi niin syvälle tunteisiin, että ehkä lopetan kirjoittelun niin saat unen illalla  :D

Hannes

En ole niin tyhmä etten osaisi hakea netistä tietoa siitä mistä minä halua, sinä aloit valistaa minua niistä asioista mitkä jo tiesin mutta eroa oli huomattavasti siinä mihin loppupäätelmään minä tulin noiden lukemisiemme perusteella.

Se minua ihmetyttää että niin innokkaasti lähdit opastamaan nimenomaan tuo esille tulleen vian takia ja nimenomaan antaen käsittää hyvin vahvasti että tuollaisen hankkiminen ei missään nimessä kannnata, eli et omista kyseistä autoa ja silti tiedät tarkalleen auton mikä se on, ei tunnu oikein järkevältä.

Sitten varsinaiseen asiaan ja siihen mikä varsinainen tarkoitukseni oli ylipäätään kokemuksia ja nimen omaan niiltä joilla auto on, ei mutu miehiltä mitkä ovat heidän tämän hetkiset kokemukset.

Eli pitääpä kertoa naapurille että voi voi minkä rysän menit laittamaan. :) Nooh enpä taida

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy