1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

Routa

Lainaus käyttäjältä: tex- - 14.10.19 - klo:10:42
Tässä sivusta seuranneena tuli mieleen, että voisiko rengaskoot vaikuttaa asiaan?
Eri autoissa on eri kokoisia renkaita ja se voisi vaikuttaa käytettävien välitysten kanssa siihen onko moottori/vaihelaatikko paketti jyristävällä puolella vai ei.
Eri kokoisissa renkaissa ja profiileissa on isoja eroja ja se vaikuttaa moottorin kierroksiin.
Enpä usko kun tuo jyristää ACT:n aktivoituessa kierroksista riippumatta. Samoilla kierroksilla ei jyristä, jos ACT ei ole aktiivinen! Ongelma johtuu ACT:sta. Ei mistään muusta!
Entinen VAG-kuljettaja.

tapanixxx

ACT. Taas yksi turhake lisää 😳👍

b1mpo

 
Lainaus käyttäjältä: Routa - 14.10.19 - klo:12:15
Enpä usko kun tuo jyristää ACT:n aktivoituessa kierroksista riippumatta. Samoilla kierroksilla ei jyristä, jos ACT ei ole aktiivinen! Ongelma johtuu ACT:sta. Ei mistään muusta!

Käy ajamassa vastaavaa tai paria jossain liikkeessä? Sillähän sitä selviää? Tuo ei auta yhtään itseäsi, että täällä sitä toistat? Pelkästään jo moottorin tuennan vikaisuus voi tuota aiheuttaa. ACT tiputtaa kaksi sylinteriä pelistä, joka väistämättä muuttaa kokemusta lisääntyneen värinän suuntaan. Toiset eivät sitä edes huomaa. Pelkästään ACT:n vika tuo ei ole, vaikka sen aikana nuo kuvailemasi vapinat ilmaantuu. Mekaanista vikaa/ongelmaa et saa myöskään softalla pois. Olet valittanut aiheesta melko monta kertaa, eikä kaikkien kanssaihmisten kokemukset käy yksiin kanssasi. Autosi ongelma ei myöskään itsekseen ole korjaantunut. Tee jotain asialle muutakin, kuin valitat täällä, niin ongelmasi saattaa ratketa. Eiks niin?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 14.10.19 - klo:13:13
ACT. Taas yksi turhake lisää 😳👍
Se ei ole mikään uusi juttu.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tapanixxx

Ei ole uusi juttu mutta turhake se on 😳👍

b1mpo

Niinhän sitä kaikesta uudesta aina sanotaan. En koe sitä turhakkeeksi, jos sillä ajaminen kuluttaa vähemmän ja nykyajan mukaan säästää myös luontoa. Jos jokainen tuolla tekniikalla varustettu auto kuluttaa vaikka desin vähemmän satasella, on se aika paljon maailman mittakaavassa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Arttu

Jos vertaan edelliseen 1,4 TSI Octaviaani, niin tämä 1,5 litrainen kuluttaa noin puoli litraa vähemmän satasella. Korimalli täysin sama eikä ajoprofiilini ole muuttunut. ACT on varmasti yksi osatekijä pienemmässä kulutuksessa, joten en sitä miksikään turhakkeeksi sanoisi. Mitään haittaa ominaisuudesta en ole havainnut. Sen toimintaa ei tule edes ajateltua ajaessa.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.10.19 - klo:13:16

Käy ajamassa vastaavaa tai paria jossain liikkeessä? Sillähän sitä selviää? Tuo ei auta yhtään itseäsi, että täällä sitä toistat? Pelkästään jo moottorin tuennan vikaisuus voi tuota aiheuttaa. ACT tiputtaa kaksi sylinteriä pelistä, joka väistämättä muuttaa kokemusta lisääntyneen värinän suuntaan. Toiset eivät sitä edes huomaa. Pelkästään ACT:n vika tuo ei ole, vaikka sen aikana nuo kuvailemasi vapinat ilmaantuu. Mekaanista vikaa/ongelmaa et saa myöskään softalla pois. Olet valittanut aiheesta melko monta kertaa, eikä kaikkien kanssaihmisten kokemukset käy yksiin kanssasi. Autosi ongelma ei myöskään itsekseen ole korjaantunut. Tee jotain asialle muutakin, kuin valitat täällä, niin ongelmasi saattaa ratketa. Eiks niin?
Kerrotko miten se auttaa? Kuten olen jo kertonut niin merkkiliike on pariinkin kertaan tuominnut, että auto toimii normaalisti eikä ala tekemään sille mitään. Ongelma todennäköisesti ratkeaa vain vaihtamalla auto toiseen ja se toinen auto ei tule olemaan vag-konsernin paskakikkare.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Ei ihmekään jos ei kuntoon tule tuollaisella asenteella. Käyt vertaamassa muihin ja mielellään merkkiliikkeessä, jossa kyseisellä moottorilla olevia on koeajettavissa. Otat sitten huoltoneuvojan ja asentajan mukaan toteamaan noita autosi ongelmia. Jos auton vaihtoon päädyt, niin seuraava omistaja korjauttaa asian takuuseen ja ajelee tyytyväisenä seuraavaan auton vaihtoonsa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.10.19 - klo:16:13
Käyt vertaamassa muihin ja mielellään merkkiliikkeessä, jossa kyseisellä moottorilla olevia on koeajettavissa. Otat sitten huoltoneuvojan ja asentajan mukaan toteamaan noita autosi ongelmia.

Olen ihan samaa mieltä. Vähintäänkin oman mielenrauhan takia kannattaa käydä koeajamassa yksi tai kaksi verrokkia, jos se on vaan mahdollista. Jos ovat samanlaisia kuin oma, niin sitten voinee uskoa huollon kommentteihin ja alistua tilanteeseen. Jos ovat parempia, niin sitten voi mennä ihan eri pohjalta huollon juttusille. Odottelen tässä itsekin verrokkiautoa koeajolle, jotta voin varmistua oman auton osalta yhdestä viasta. Huollon näkemykseen en ilman omaa testausta luota.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 14.10.19 - klo:16:35
Olen ihan samaa mieltä. Vähintäänkin oman mielenrauhan takia kannattaa käydä koeajamassa yksi tai kaksi verrokkia, jos se on vaan mahdollista.


Jos ne on koeautoja, niin niissä ei ole ongelmia. :)

Mutta jos on jotakin kummastuttava omassa autossa, niin ainakin takuun aikana suosittelen joka ikisiesta poikkeamasta asiasta ilmoittamaan huollolle.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.10.19 - klo:16:37
Vaihda pois kyllähän on selviö, että nämä kyseiset moottorit ovat ongelmallisia. Toinen myöntää ja toinen ei. Näin se tällä foorumilla aina menee.
Hyvänen aika. Eihän sitä voi ostaa mitään, jos foorumeita on uskominen.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 14.10.19 - klo:16:39

Jos ne on koeautoja, niin niissä ei ole ongelmia. :)

Mutta jos on jotakin kummastuttava omassa autossa, niin ainakin takuun aikana suosittelen joka ikisiesta poikkeamasta asiasta ilmoittamaan huollolle.

Olen itsekin ajanut koeajoautoilla, joissa on ollut vikoja, jotka olisi voinut korjata mutta ketään ei ole tainnut kiinnostaa. Jos käy kaksikin autoa ajamassa, niin kyllä siitä saa aika realistisen kuvan, missä mennään.

Olen ihan samaa mieltä, että takuun aikana pitää mainita kaikki asiat huollolle.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.10.19 - klo:16:37
Vaihda pois kyllähän on selviö, että nämä kyseiset moottorit ovat ongelmallisia. Toinen myöntää ja toinen ei. Näin se tällä foorumilla aina menee.

Huom! Kyse ei ole mistään myöntämisestä! Jos ei tapahdu nykimisiä, niin ei tapahdu. (ACT) Olen kertonut rehellisesti esim entisten autojen vioista esim. A4 B9 jne, eli mistään häpeilystä ei ole kyse. Mutta täällä valituspalstallahan ei hyväksytä sitä että on tyytyväinen hankintaansa.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Arttu

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 14.10.19 - klo:18:18
Huom! Kyse ei ole mistään myöntämisestä! Jos ei tapahdu nykimisiä, niin ei tapahdu. (ACT) Olen kertonut rehellisesti esim entisten autojen vioista esim. A4 B9 jne, eli mistään häpeilystä ei ole kyse. Mutta täällä valituspalstallahan ei hyväksytä sitä että on tyytyväinen hankintaansa.
Aivan. Muutama nimimerkki tässä ketjussa vain trollaa. Ihan turha alkaa vänkäämään heidän kanssaan. Itse olen ollut moottoriin ja autoon tyytyväinen. Piste. 
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Routa

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 14.10.19 - klo:18:18
Huom! Kyse ei ole mistään myöntämisestä!
Ei olekaan. Näissä on selviä yksilö- ja laatueroja. On tuurissaan saako huonomman vai hyvän moottorin. Sitä ei osa pysty myöntämään.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Mutta se huono ei hyväksi muutu tänne siitä paasaamalla. En minäkään tuota moottoria täydelliseksi voi sanoa, mutta silti erittäin tyytyväinen olen. Kulkupuoli ja kulutus ok.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Kyllä aina välillä minustakin tuntuu, että jotain on autossa kummallista, mutta nyt kun ajan pari viikkoa sijaisautoa (upouusi Hyundai i30), niin se vasta on hirveä kokemus, en todella pystyy käsittämään, että jotkut hullut on sen suunnitellut/rakentanut ja jotkut hullut ostaa sellaisen itsellenne, eli joka ikinen hetki kaipaan oma VAG autoa.

Eli ajaa jonkun verran huonommalla autolla ja sen jälkeen oma auto tuntuu parhaalta taas. :)

Routa

#618
Auto tai no Skoda kävi tänään marmorilla softien päivityksessä. Siinä odotellassa kävin heittämässä lenkin liikkeen samanlaisen voimalinjan omaavalla. Siinä tuo jyrinä ja täristys oli huomattavan paljon pienempää ja lähes olematonta kylmänäkin.

Käyntiin siinä sitten huoltoneuvojan kanssa keskustelut ja ajamassakin lopulta molemmilla autoilla. Pitkän vänkäämisen jälkeen se myönsi, että näissä on ollut isojakin yksilöeroja ja ei mitään ei voida tehdä, kun ei ole korjausohjetta tai edes hajua mistä lähteä vikaa etsimään. Suurehko polttoaineen kulutus on kuulemma yksi tälläisen huonolaatuisen moottorin merkki. Eli loppujen lopuksi on ihan arvassaan mitkä ongelmat sattuu saamaan vai saako mitään, kun 1.5TSI:llä varustetun auton kaupasta ostaa.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Jestas mikä huoltomesta. Tehtaalle kyselyä, mutta ei. Ihmetellään vaan ja hyväksytetään asia asiakkaalla. Kai tehdastakin kiinnostaa tehdä asialle jotakin tän hetken maineenkin tähden. Kädetöntä hommaa, aivan kuin Metroauto oli Tampereella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.10.19 - klo:16:21
Jestas mikä huoltomesta. Tehtaalle kyselyä, mutta ei. Ihmetellään vaan ja hyväksytetään asia asiakkaalla. Kai tehdastakin kiinnostaa tehdä asialle jotakin tän hetken maineenkin tähden. Kädetöntä hommaa, aivan kuin Metroauto oli Tampereella.
Kyllä ne oli tehtaallekin kyselyä laittaneet edellisistä tapauksista, mutta kun tehdastakaan ei kiinnosta tehdä asialle mitään vaan se on sen mielestä normaalia. Huoltoneuvoja arveli, että ainoa ratkaisu olisi vaihtaa koko moottori, mutta siihen tehdas ei suostu eikä ole mitään takeita tilanteen paranemisesta.
Entinen VAG-kuljettaja.

akk

Minulla oli Tiguanin määräaikaishuollon aikana sijaisautona vuokraamon uusi Touran DSG:llä. Havaitsin siinä välillä tietynlaista äkillistä ja lyhytaikaista vedon puutetta, ihan nykimiseksi sitä ei voinut sanoa, mutta se kuvannee lähinnä oiretta. Tarkistin vasta jälkeenpäin rekisteriotteesta että kyse oli nimenomaan 1.5 TSI:stä.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Routa - 18.10.19 - klo:16:04
Auto tai no Skoda kävi tänään marmorilla softien päivityksessä. Siinä odotellassa kävin heittämässä lenkin liikkeen samanlaisen voimalinjan omaavalla. Siinä tuo jyrinä ja täristys oli huomattavan paljon pienempää ja lähes olematonta kylmänäkin.

Käyntiin siinä sitten huoltoneuvojan kanssa keskustelut ja ajamassakin lopulta molemmilla autoilla. Pitkän vänkäämisen jälkeen se myönsi, että näissä on ollut isojakin yksilöeroja ja ei mitään ei voida tehdä, kun ei ole korjausohjetta tai edes hajua mistä lähteä vikaa etsimään. Suurehko polttoaineen kulutus on kuulemma yksi tälläisen huonolaatuisen moottorin merkki. Eli loppujen lopuksi on ihan arvassaan mitkä ongelmat sattuu saamaan vai saako mitään, kun 1.5TSI:llä varustetun auton kaupasta ostaa.

Tämä vain varmistaa omat epäilyni ja kokemukset tästä moottorista. Itsellä on moottori Golf:ssa kiinni ja samat ominaisuudet kuin sinulla. Polttoaineen kulutusta olen ihmetellyt uudesta asti. Alle kuuden litran ei pääse maantiellä millään ihmeellä. Moottoriin ajettiin juuri uusi päivitys ja tuntuu, että kulutus nousi vielä entisestään. Kerroin tällä palstalla jo puolitoista vuotta sitten tästä moottorista ja kulutuksesta ja muusta surkeasta laadusta WAG autossa. Mutta näillä mennään kun auton penkkien verhoilukin kuluu silmissä ja moottori nykii  ja kuluttaa epänormaalisti polttoainetta.

Nyt kun tulee uusia sähköautoja markkinoille konsernilta, niin varmaan niissä vaihtelevat toimintamatkat ja tehot suuresti. Sitä se laatu.



b1mpo

Tuohon pitäisi puuttua tuohon suureen kulutukseen. Eihän tänä päivänä auto saa kuluttaa liikaa, koska se lisää turhan päiten päästöjä. Tietysti rahaakin kuluu turhaan. Ja jos moottorin käytös on huono, niin kyllä sekin ärsyttää.

Täytyy ite sanoa, että kyllä tuo moottori on ollut aivan pätevä, ja lisäksi pieniruokainen, toistaiseksi. Parani päivityksessä vielä. Kesäkelillä meni pitkää matkaa neljän pintaan energysavereilla, vieläpä aivan uuden karheana. Nyt mennyt viiden nurkille kosteilla ja viileillä keleillä noilla 225/40/18 gyegp rinkuloilla. Tullut ajettua tässä aivan pätkäajoakin kylmällä koneella, eikä sekään saa aikaan ärsytystä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.10.19 - klo:18:30
Tämä vain varmistaa omat epäilyni ja kokemukset tästä moottorista. Itsellä on moottori Golf:ssa kiinni ja samat ominaisuudet kuin sinulla. Polttoaineen kulutusta olen ihmetellyt uudesta asti. Alle kuuden litran ei pääse maantiellä millään ihmeellä. Moottoriin ajettiin juuri uusi päivitys ja tuntuu, että kulutus nousi vielä entisestään.
Jep, jep. Sinun tarinaasi olen lueskellut. Harmi ettei ottanut silmään ennen kuin kaupat tein. Sattumoisin kävin juuri tankilla ja keskikulutus 7.4l/100km nyt, kun on ajettu lähinnä töihin eikä yhtään pidempää reissua. Webaa on käytetty ehkä viitena aamuna. Muinainen bensakrematorio kaksilitrainen Mazda L moottori raskaammassa korissa kulki n. samoihin lukuihin tuossa ajossa ja silläkin pääsi alle kuutosen maantiellä. Pitääpä nyt katsoa sitten mitä tuo päivitys tuo, mutta en usko, että moottori on millään korjattavissa. Seuraava auto on taas nousevan auringon maasta enkä VAG:n romuihin koske enää koskaan.

ACT:n koodaamista pois käytöstä yritin huollossa esittää, mutta ei kuulemma onnistu.
Entinen VAG-kuljettaja.

janppa78

[quote author=b1mpo link=topic=31986.msg684054#msg684054 date=1571414740
Täytyy ite sanoa, että kyllä tuo moottori on ollut aivan pätevä, ja lisäksi pieniruokainen, toistaiseksi. Parani päivityksessä vielä. Kesäkelillä meni pitkää matkaa neljän pintaan energysavereilla, vieläpä aivan uuden karheana. Nyt mennyt viiden nurkille kosteilla ja viileillä keleillä noilla 225/40/18 gyegp rinkuloilla. Tullut ajettua tässä aivan pätkäajoakin kylmällä koneella, eikä sekään saa aikaan ärsytystä.
[/quote]

On sulle sattunut pihi yksilö. Sillä vain ihmettelen kunTM lehti juuri testasi Skoda Octavian kyseisellä moottorilla dsg oli laatikkona. Kulutukset olivat:
Taajamassa keskinopeus 41km/h 7.0l
Maantiellä keskinopeus 77km/h 4.8l
Testiautossa oli 16"kumit.

Olishan se hienoa jos pääsisi edes lähelle näitä lukuja, mutta ei. Autohan ei ole sama mutta ei näissä nyt suurta eroa ole Golf vs Octavia painossa ynnä muussa.

b1mpo

Kyllä kaupunkiympäristössä tälle moottorille soppa paremmin maistuu, kuin edelliselle litraiselle, sekä motarillakin hiukan enemmän. Maantie ja taajama menee melko samoihin. Hybridithän siellä kaupunkiajossa olisi omiaan. Tämä oma on manuaali. Vaikka dsg:ssä välitykset on hiukan pidemmät, kuluttaa se maantieajossa kuitenkin hiukan enemmän, kuin manuaali. Farkkukori lisää aavistuksen kulutusta myös tähän liftbäckkiin nähden. Nuo TM:n kulutukset on itellä alittuneet aina. Johtuu tutuista ajoreiteistä ja paremmasta ennakoinnista. Viimeisin lisäys on vielä itellä laittamatta spritmonitoriin, mutta kaksi viimeistä tankillista on mennyt yli viiden, kun webastoa tullut käytettyä. Muutenkin taitaa tieturi näillä keleillä näyttää hieman yli viiden kulutusta.

Arttu Harkki testasi taannoin octaviaa 1.4tsi koneella, joka ilman lepuutusta ja golffia lepuutuksen kanssa. Octavia meni syystä tai toisesta pienemmällä, kun tankkasi ajosuoritteen lopuksi ne. Eihän se näin aina mene, kun muuttujia piisaa, mutta ihmetteli hänkin sitä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Tänään ajettu sitten vähän enemmän päivityksen jälkeen.

+ Ei nyvi enää niin selvästi kylmänä.

- Auto tuntuu jotenkin voimattomammalta kuin ennen
- Kulutus on noussut edelleen, jos ajotietokoneeseen on luottaminen.

ACT:n aiheuttama jyristys, täristys, värinä miksi sitä haluaakin kutsua on ennallaan.

Keijolla on nyt vahva tunne, että Octavia lähtee...
Entinen VAG-kuljettaja.

Skeida-Bob

Keijokin oppii kun opetetaan. On se jännä omallakin kohdalla, vaikka oli selviä merkkejä jo omassa aiemmassa omistushistoriassa, saati kaikki nettijutut aiheesta, niin vaan prkl pitää uusi selkäsauna ottaa kunnes taas nöyryys palaa ja tieto selkiintyy. MOT, VAG vain takuu ajalle, ja vain jos on kalenterissa toistuvasti varaa takuuhuollossa seisottaa, muutoin pysy erossa ja aja vaikka hontalla.
jo läks pazka pihasta.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Routa - 19.10.19 - klo:17:14
Tänään ajettu sitten vähän enemmän päivityksen jälkeen.

+ Ei nyvi enää niin selvästi kylmänä.

- Auto tuntuu jotenkin voimattomammalta kuin ennen
- Kulutus on noussut edelleen, jos ajotietokoneeseen on luottaminen.

ACT:n aiheuttama jyristys, täristys, värinä miksi sitä haluaakin kutsua on ennallaan.

Keijolla on nyt vahva tunne, että Octavia lähtee...

Samansuuntaiset kokemukset päivityksen jälkeen.
Moottori tuntuu jotenkin väsyneeltä kuvaa parhaiten tuntemusta. Kulutus on noussut useita litroja jos on uskominen auton mittaria. Ennen sama reitti noin 50 km maantiellä näytti kulutus lähdöstä alkaen noin 6l. Nyt sama reitti yli 8l. Mitähän päivitys teki moottorille? On erikoista säätämistä, moottori meni huonommaksi.
Vaikuttiko jotenkin kulutuksen näyttämisen laskennan tietoihin vai kenties on todellisuus. Selviää kun tankkaa seuraavan kerran ja laskee kulutuksen ennen heitti noin vajaa kaksi desiä kulutus laskettuun vs auton näyttö.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy