1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Jos haluaa vaihtaa autoa, niin sähköpostia vaan useaan liikkeeseen. Ei sitä muuten hyvää kauppaa saa. Pienempi vaiva myös, kun tekee valmiin pohjan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JakeS

Ainahan vähättelyä on esiintynyt kilpailevien merkkien edustajien toimesta, mutta ei se sitä tosiasiaa muuta mihinkään, että 1.5 tsi moottorisen auton vaihtaminen on näköjään aika vaikeaa jos kerran useampi muuta merkkiä myyvä liike ei kunnollista tarjousta saa tehtyä. Tällöin ainoa vaihtoehto on vaihtaa toisenlaisen vag-kulkineeseen. Niiden myyjät eivät voi samalla tavalla suhtautua ongelmiin kun kerran ovat omasta pesästä lähtöisin.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:16:05
DSG voi ajattaakin niin, että takapuolessa tuntuu.

DSG pitää kierrokset mahdollisimman matalalla ja siksi myös moottorin värinä on huomattava. S vaihde auttaa jossakin tilateissä, mutta esimerkiksi kun on 7 vaihde päällä, kierrokset alle 2000, ei ole mitään väliä D ja S vaihteella, samat kierrokset molemmilla.

b1mpo

Ei kyllä mitään värinöitä ollut itsellä. Tiedä sitten onko dsg:n ongelma. Alle 1500rpm ei värissyt tasakaasullakaan, mutta liian alhaisilla kierroksilla vedätys jurnutti, kuten kaikissa muissakin moottoreissa tahtoo olla. Kolmipyttysen käyttökierrokset on korkeammalla muutenkin väistämättä. Jos nelipyttynen kiertää 1000rpm, on yhtä paljon iskuja kolmipyttyisessä vasta 1333 kierroksen kohdalla, vaikkakin männän nopeus(palotapahtuma) on nopeampi siinä vaiheessa. Siksi kolmipyttynen ei tunnu kiertävän. Vastaavasti jos nelipyttynen kiertää 6000rpm, pitäisi kolmepyttysen kiertää 8000rpm, jotta saavutettaisiin sama tahti. Siksi myöskään kolmipyttysellä ei tuntunut kierrokset ollenkaan ”pahalta”.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jt

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 20.08.19 - klo:07:14
No kyseessä oli tämä corolla hybrid premium malli 2.0. Eikä mikään 1.2 turbo. Hintaa sillä on karvan alle 40 tuhatta, siihen pakolliset lämmittimen, metallivärit ym muut niin hinta pomppaa ylös. Samoin tekee golf, kun on huonosti varusteltu vakiona. Ilmeisesti se 24 tuhannen hyvitys on ihan linjassa vuodenvanhasta volkkarista?
Oliko auto farkku vai ei? Vuoden vanhan normi käyttöauton hinta ei voi mahdottomasti nousta uuden malliston alkupään auton edelle. Ovh hinnastossa esim. 1.0TSI farkku Comfortline manuaali on ~25k, ja vaikka siihen jonkun pakollisen varusteen laittaisikin, niin vaikka pari tonttua tulee lisää, niin kyllä noissa varmaan on pikkuisen alennusvaraakin leivottu hieman ovh-hinnastoihin. Trendlinen ovh jää jo alle tuon. Käytetty on kuitenkin käytetty, voihan se olla vaikka väärällä värikombinaatiolla potentiaalisen ostan mieltymyksille ja jos pari tonttua heittämällä saa täysin uuden, niin se kyllä vähentää käytetyn houkuttelevuutta. Lisävarusteet menettävät arvoa nopeasti, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:07:26
Myy itse niin saat enemmän?  ;) 1.5tsi ei ole syypää hinnan tippumiseen, vaan suuri varustemäärä mukaanluettuna lämmittimet ja renkaat. Karkea arvio olisi pyytää tuollaisesta autosta 30-32t euroa. Toki sillä hinnalla saa jo sitten uuden octavian bisnespaketilla, jossa kattava varustus, kun on webasto, lämpeävä tuulilasi, navi, kaistavahti, lämpeävä ratti ja adaptiivinen vakkari ym.
itsemyyminen on toki vaihtoehto, mutta tuon hintaisessa on sitten jo melkein varauduttava ottamaan vastaan se "hyvä rellu" tai joku muu vastaava käytetty auto mitä ostaja yrittää saada hukattua, mutta pyytää liikaa suoralla kaupalla. Useamman auton olen itse myynyt nettiauton kautta ja täytyy todeta että vaihtoehdotukset ovat olleet aina enemmän tai vähemmän epärealistisia. Autokaupan etu on lisäksi rahoitus jos riihikuivaa ei olekkaan tilillä suoraan ja tietynlainen turva virhevastuun kautta; pyynti- ja myyntihinnan ero saattaa hämätä. Jotta auto menisi suoralla kaupalla pitää sen olla ensinnäkin haluttu ja toisekseen selkeästi uutta tai autokaupan hintoja halvempi, kyllä ne kaupat sitten syntyvät. 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:23:58
Ei kyllä mitään värinöitä ollut itsellä. Tiedä sitten onko dsg:n ongelma. Alle 1500rpm ei värissyt tasakaasullakaan, mutta liian alhaisilla kierroksilla vedätys jurnutti, kuten kaikissa muissakin moottoreissa tahtoo olla.
Sama kokemus täällä aikaisemmin mainitsemastani 1.0TSI Golffista DSG:llä. Ei mitään värinöitä/tärinöitä automaatin D-asennolla ajaessa. Omassa edellisessä 1.4TSI ecofuel DSG Passatissa oli alle 70km/h nopeudessa sopivan jyrkässä ylämäessä täristystä hetken ennenkuin heitti 7:sta pienemmälle, mutta tuo ei mikään uusi auto ollutkaan, vm2011 ja ajettu myydessä yli 270tkm.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 20.08.19 - klo:23:15
DSG pitää kierrokset mahdollisimman matalalla ja siksi myös moottorin värinä on huomattava.

Muutaman kerran olen ajanut Leon 1.0 TSI DSG:llä ja ainakin siinä DSG ei ajanut tarpeeksi matalilla kierroksilla edes D-asennossa. Itse ajan manuaalilla matalemmilla. Esim. kutosella (vastaa DSG:n seiskaa) ajan tasaista tietä 50 km/h hieman reilut 1000 r/min. Kulkee tasaisesti ja kulutus todella pientä. Jos tulee ylämäki vaihdan vitoselle.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 20.08.19 - klo:21:29
Ainahan vähättelyä on esiintynyt kilpailevien merkkien edustajien toimesta, mutta ei se sitä tosiasiaa muuta mihinkään, että 1.5 tsi moottorisen auton vaihtaminen on näköjään aika vaikeaa jos kerran useampi muuta merkkiä myyvä liike ei kunnollista tarjousta saa tehtyä. Tällöin ainoa vaihtoehto on vaihtaa toisenlaisen vag-kulkineeseen. Niiden myyjät eivät voi samalla tavalla suhtautua ongelmiin kun kerran ovat omasta pesästä lähtöisin.
Kysy semmoisesta liikkeestä ku jyväskylän autotarvike, ite sain parhaimman tarjouksen sieltä ku vaihdoin leonin ibizaan. Hyvityksessä oli noin 3000, eroa muihin liikkeisiin.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:20:40
Jos haluaa vaihtaa autoa, niin sähköpostia vaan useaan liikkeeseen. Ei sitä muuten hyvää kauppaa saa. Pienempi vaiva myös, kun tekee valmiin pohjan.
Niin itse olisin halunnut liikkeessä olleen yksilön, että saa äkkiä alle. En tehdastilausta.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

TM:n testissä ei sanallakaan mainittu nykimisestä, toki auto dsg. Hyvin ikänestori vielä pärjäsi ottaen voiton vertailussa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 21.08.19 - klo:08:30
Kysy semmoisesta liikkeestä ku jyväskylän autotarvike, ite sain parhaimman tarjouksen sieltä ku vaihdoin leonin ibizaan. Hyvityksessä oli noin 3000, eroa muihin liikkeisiin.
Ei ole vaihtotarvetta. Kirjoitukseni vain koski 1.5 tsi moottoria ja sen haluttavuutta vaihdossa tarjottaessa.
Itselläni ainoa vag on vw polo (sedan) 1.6 mpi vm. 2019 ja siinä ei ole lepuutuksesta tietoakaan. Ajossa tuntuu suorastaan kaikki sylinterit lepäävän samaan aikaan....
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

b1mpo

Tuo 1.4tsi oli hyvin vähän käytössä eri automalleissa ja lyhyen aikaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teräksenharmaa

#552
Mutta kyllähän sen takana täytyy olla joku todella synkkä salaisuus, ettei TM ottanut kestotestiin jotain vähän myytyä harvinaista tekniikkaa merkiltä, jolla on paljon isompaakin yleisöä kiinnostavia tekniikoita. Salaliitto on ainoa mahdollinen selitys...

b1mpo

Kävin ajamassa myös tuollaisella testin proseedillä. Testivoiton vei kohdallani skoda. Myös foordin oon käyny koeistumassa, eikä meistä kavereita tullut. Ihan samanlaisia fiiliksiä itselläni siitä. Kyllä se vaan tällainen konservatiivinen tavan tallaaja eksyy mielummin vaikka vanhan vähän kuluttavan nykivän octavian rattiin.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.08.19 - klo:13:28
Kävin ajamassa myös tuollaisella testin proseedillä. Testivoiton vei kohdallani skoda. Myös foordin oon käyny koeistumassa, eikä meistä kavereita tullut.

Minusta Kia -n, sekä Ford -n ei saanut täys LED valoja? Sekä minusta on Kian logo hyvin ruma ja muusta puhumatta, jo ainoastaan se ruma logo ratilla on riittävä syy luopumiseen.

TDiih

#555
En nyt sanoisi että 1.4TSI kaksoisahdettu aivan marginaalikone olisi ollut, valmistettu 2005-2009 ja sen on saanut lähes kaikkien poikittais vitos- ja kutoskoristen vaginoiden keulalle. Jotain pieniä eroja matkan varrella on saattanut olla, mutta Eaton on käsittääkseni pysynyt koko ajan samana.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

mfroberg

Tuli eilen ajettua sekä huollon sijaisautolla Golf 1.0 TSi DSG että vaimon autolla Golf Variant 1.5 TSI 130hv DSG. Kummassakaan ei kone jyristänyt missään vaiheessa, ei siis ollut fiilistä että mentäisi liian pienellä vaihteella. Perstuntuma näistä uudemmista DSG:llä varustetuista on että takavuosien jyristelyt on mennyttä aikaa. Edes oma 2.0 TDI DSG ei jyristele, ei vaikka rundeja on ajossa alimmillaan kiekkamittarin mukaan siinä 1200-1300 r/min, eli aika hyvin on siis naku säädetty kun tuollaiseen pystyy.

Harmittaa edelleen lukea 1.5 TSI:n omistajien murheista kun meidän kesympi versio toimii edelleen (50tkm) aivan eleettömästi. Eilenkin kattelin satasen tiellä (110 km/h vakkarissa) alamäsessä että mentiin 2 syl tilassa alamäessä, sitten rundari putosi pohjaan eli kone sammui ja auto rullasi alamäeesä. Kun vauhti oli laskenut 106 km/h kohdalle(oli Eco ajomode käytössä) heräsi kiekkamittari eloon eli kone käynnistyi. Kaikki tämä oli havaittavissa vain näytöltä sillä mitään ei tuntunut missään vaiheessa. Tällaisessa tekniikassa lienee paljon enemmän vikamahdollisuuksia kuin tuossa 150 hv versiossa mutta kun ei.....kop kop.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.08.19 - klo:14:21
En nyt sanoisi että 1.4TSI kaksoisahdettu aivan marginaalikone olisi ollut, valmistettu 2005-2009 ja sen on saanut lähes kaikkien poikittais vitos- ja kutoskoristen vaginoiden keulalle. Jotain pieniä eroja matkan varrella on saattanut olla, mutta Eaton on käsittääkseni pysynyt koko ajan samana.

Juu kaksoisahdettuja oli tosiaan ensin alkuperäisenä 103kW versiona ja sitten myöhemmin tuli 118kW CAVD -moottori.

b1mpo

No ei ne sillä tavalla pahasti jyristele, mutta kyllä sen huomaa kun menee vedätyksen puolelle. Pienillä kierroksilla kiihdyttely sitten on haitallista koneelle ja voimansiirrolle. Nykybensojen ollessa suorasuihkutteisia, niin omat ongelmat siinäkin ahtimen kera.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0016236118308858
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TDiih

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.08.19 - klo:15:51
No ei ne sillä tavalla pahasti jyristele, mutta kyllä sen huomaa kun menee vedätyksen puolelle. Pienillä kierroksilla kiihdyttely sitten on haitallista koneelle ja voimansiirrolle. Nykybensojen ollessa suorasuihkutteisia, niin omat ongelmat siinäkin ahtimen kera.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0016236118308858

Jos moottorin softa on tehty oikein, niin vedättämisellä ei ole mitään merkitystä. Rikkinäisellä- tai viripurkkaohjelmalla saa taas kaiken rikki.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.08.19 - klo:16:00
Jos moottorin softa on tehty oikein, niin vedättämisellä ei ole mitään merkitystä. Rikkinäisellä- tai viripurkkaohjelmalla saa taas kaiken rikki.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Ooppelilla tuo lspi on pahin, mutta jokainen auton valmistaja taistelee sitä vastaan. Moottorin täytyy toimia myös matalilla kierroksilla juu, mutta monet autot eivät ole hengettömiä tyhjäkäynnin tuntumassa siitä syystä, ettei softaa osattaisi tehdä, tai  vetävät jopa liikaa. Kyllä esim. kaksoismassan saa rikki, jos matalilla kierroksilla vedättelee tai jopa konerikon johtuen tuosta lspi:stä. Softalla ei voi ratkaista kaikkia fysiikan ongelmia, vaan voi torjua ja vältellä. Kyllä nykymoottoreita saa vedättämään yhtälailla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TDiih

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.08.19 - klo:14:21
En nyt sanoisi että 1.4TSI kaksoisahdettu aivan marginaalikone olisi ollut, valmistettu 2005-2009 ja sen on saanut lähes kaikkien poikittais vitos- ja kutoskoristen vaginoiden keulalle. Jotain pieniä eroja matkan varrella on saattanut olla, mutta Eaton on käsittääkseni pysynyt koko ajan samana.

CAV-moottoreita on näköjään tehty 2012 asti, eli 2005-2012. Nämä kaikki kaksoisahdetut 1.4 TSI:t siis ketjulla.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: K2 - 21.08.19 - klo:12:42
TM kyllä tiedetään, VW voittaa kaikki TM testit. Käsittääkseni TM ei koskaan tehnyt kestotestiä 1.4 TSI Twincharger / DSG 7 (kuiva) autolle, ilmeisesti sitä voimayksikköä ei ollut tarve erikseen testailla maahantuojan mielestä, syystä tai toisesta.

Tässä asiallinen koeajoraportti Golf 1.5 TSI EVo, kyllä on nykimiset havaittu tässäkin, ei ollut aiheuttanut ostohaluja

Suositus: avaa linkki Chromessa tai Firefoxissa (artikkeli leviää IE:ssä niin ettei lukemisesta tule mitään)
https://www.autotalli.com/artikkeli/koeajopaivakirja--vw-golf-variant-1.5-tsi-evo-dsg

Hyvä raportti, totta. Toki hyvä nostaa esiin sekin tosiseikka, että ei se ostohalun puute johtunut moottorista, kuten lauseestasi helposti ymmärtää. Nykimiset oli kyllä haivattu (mainittiin kerran), mutta paljon oli kone saanut myös kehuja.

Kokonaisuutena hauska lukea tätä keskustelua, kun osa lyttää koneen alimpaan h****ttiin ja osa puolustelee. Tavallaan ymmärrän molempia. Jos oma moottori ei toimi kunnolla, niin kyllä siinä vaiheessa tatti kasvaa otsaan melko nopeasti, mutta aina olisi hyvä muistaa, että ei se tee koneesta yleisesti p***aa. Toisaalta me, jotka olemme moottoriin tyytyväisiä, niin ollaan tyytyväisiä, mutta ymmäretään samalla toisten harmi ongelmien kanssa. Tunteille ei liikaa kannata antaa täällä valtaa. Faktahan on se, että kaikilla merkeillä on koneissa ongelmia ja täällä puhumassa on vain marginaaliosa omistajista.

Itse voin tosiaan vain omasta kokemuksesta sanoa, että olen kaikin puolin tyytyväinen koneeseen ja voisin helposti ostaa toisen samalla koneella. Kulutus on maltillinen ja tehoja löytyy sopivasti. Kylmänä omakin kone käy aivan ensimmäiset kilometrit välillä epätasaisemmin, mutta mistään nykimisestä ei voi puhua ja kuten olen aiemmin maininnut, niin edellinen Astra oli pahempi kylmällä koneella.

Toivottavasti ongelmakoneisiin löytyy joku ratkaisu ja kaikki pääsee nauttimaan kokonaisuutena hyvästä koneesta  :)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

andyh

Tämä on vain spekulointia, mutta monet raportoidut ongelmat kuulostaa himpun verran liian pitkälle vedetyltä päästöjen optimoinnilta. Joissain koneissa softa toimii paremmin kuin toisissa ja tuskin voivat noin vain päivittää softaa vaikuttamatta päästöihin. Ostakaa hybrid auto jos ei lopputulos miellytä, ei tilanne tästä ainakaan parane :)

Mutta toivottavasti silti joku ratkaisu löytyy.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: K2 - 22.08.19 - klo:20:48
Itseä on eniten hymyilyttänyt se, että jotkut poistaa tuota nykimistä esilämmittämällä moottoria myös näin kesällä, kyllä naapurit pitää hulluna kun helteellä virittelee lohkolämppärin piuhaa tai jos Webasto pauhaa, huvinsa kullakin ;)

Että on nää viimevuosien volkkarit olleet melkoisia harrasteajoneuvoja, itse kun vaihdoin ensin pököttiin ja siitä ooppeliin niin eipä ole vikoja ollut eikä tarvinnut mitään ihmetellä. Uuden auton kun ostaa, niin luulis että sillä vois sen satkun ajaa ihan huoletta. Ei näissä muissa merkeissä tarvi konepeltiä avata kuin pissapojan säiliön täyttöä varten. Öljyä ei tarvi huoltovälillä lisäillä. Sillon kun oli volkkari niin joka toinen kuukausi meni litra öljyä. Saahan sitä kaupasta, mutta onhan se naurettavaa läträtä öljyn kanssa kun uutena hankitussa autossa on huolto-ohjelma ja vieläpä Long-Life öljyt, kyllähän ne LL-öljyt pysy tuoreena kun vaihtuvuus oli niin rajua. Koko 3,6 litran öljytilavuus vaihtui 3,5 kertaa vajaan kahden vuoden aikana, kulutus luokkaa 15 litraa / 30 tkm. Ja tuo oli kuulemma ihan priima moottori. Jep jep.

Itse lämmitän moottori kesälläkin webastolla, niin ei nyi. Mitä naapureihin tulee, niin kaikki kyllä tietävät kyseisen auton ongelmat, eivätkä varmasti osta kyseisen konsernin tuotetta itselleen. Jos moottori toimisi niinkuin oletin uuden auton toimivan, ei tarvisi pohottaa konetta.

b1mpo

Kyllä on vaikeaa ajaminen joillekin.  ;D Ei niin hyvää autoa ole keksitty, etteikö valittamisen aihetta löytyisi, se on fakta. Itse ajelen hyvin tyytyväisenä. Ei tarvitse webastoakaan nykimiseen käyttää, säästyy sekin. Öljyäkään ei tarvitse lisätä. Tankilla kun käy tuhannen kilsan välein, niin hyvä. Naapurit eivät piittaa autoista tikun vertaa, kivoja naapureita.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a4b8

ACT ei ole ääntänyt, jyrissyt, nykinyt, hyppinyt kertaakaan, auto ostettu tammikuu 2019. Digimittaristosta huomaa kun menee päälle ja pois, ei muusta. Keväällä tulleen päivityksen jälkeen lähtiessä joko ei yhtään nykäisyä tai kotipihassa, kerrostalon asfalttipihassa, 5-10 metrin matkalla yksi nykäisy ja senkin pystyisi kaasulla hoitamaan jos viitsii, mutta kun ei häiritse niin... Jospa DSG lieventää nykäystä kuten englantilaisella foorumilla on epäilty? Sen huomasin tällä viikolla kun käynnistin auton ja räpläsin puhelinta minuutin/kaksi ja lähdin niin ei minkäänlaista nykäystä, riittääkö tuommoinen "lämmitys" ;)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Freeze

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 21.08.19 - klo:14:19Minusta Kia -n, sekä Ford -n ei saanut täys LED valoja?
Kyllä minulla on uudessa Foccarissa ollut ihan täysadaptiiviset, täysihanat täysledit viime lokakuusta lähtien.
Kia Niro EV 2022

Routa

Tuohon nykimiseen näemmä tottuu. Olen nyt viikon sisällä ajanut isäni autolla vajaat 1000 kilometriä. Tuo oma tuntui kahta kauheammalta ja vikaiselta nykytyskasalta, kun sillä lähti taas liikenteeseen. Kannattanee siis ajella välillä jollain muulla ja kokeilla sitten huomaako 1.5.n nykytyksen.
Entinen VAG-kuljettaja.

Skouda13

Nyt käytetty oma 1.5tsi päivityksessä..vähän parani mutta vielä jäi häiritsevä "kumina" ja "jyrinä" maantiellä lepuutuksen aikana.Suurta lähdössä nykimistä tuossa ei ollu alkujaankaan mutta nyt taitaa olla konstit vähissä ja tyydyttävä kohtaloon eli auto kaupoille jossain vaiheessa.. >:(

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy