1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

a4b8

Jäin miettimään samaa, että mistähän tuommoisen myyjän löytää? Provo?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

jamo75

ei se nyt ole mitään raketti tiedettä.

paljonko vastaavia autoja on seisomassa, mikä on arvio myyntiajasta, mikä on yleinen myynti taso.

voihan sitä koettaa viedä sen toyjon vaikka vehoon ja miettiä paljonko siellä siitä hyvitettäisiin.

enemmänhän tuollaiisessa tapauksessa toyota jälleen myyjä joutui myymään sen itse eteenpäin toiselle autoliikkelle jos meinaisi siitä jotain saada.


Lainaus käyttäjältä: Routa - 18.08.19 - klo:22:27
Corollan kauppa käy hyvin. Ei tarvitse ottaa väkisin ongelmallisia VAG-romuja vaihdossa. 10k ajettu 10kk vanha Octavia oli Toyota-myyjän silmissä pudottanut arvoaan euron per kilsa eli 1.2 Turbo Rollaan olisi pitänyt laittaa viitisen tonnia väliä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Routa

Ei ole, mutta suomen kieli ilmeisesti on.
Entinen VAG-kuljettaja.

minnis

Näköjään 1.5 TSI kulutus/100km näyttäisi olevan nyt 6.3L konfiguraattorissa Pololla. Aikaisemmin kulutus oli 6.5L. Myös päästöt laskeneet 2g. Kysymys kuuluukin että onko 1.5 TSI tulossa jotain päivitystä nyt joka laskee polttoaineen kulutusta vai onko testit ajettu vain uusiksi ja tulos on eri?

b1mpo

Octaviassa tippu 9g, joka on melko paljon. Odotettavissa ehkä päivitystä, kun noin ahkerasti tyypittävät.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jamo75

noh omassa vastauksessasi on lukuisia kielioppi virheitä joten jos pitäydetään järkevimmissä kommenteissa.

Lainaus käyttäjältä: Routa - 19.08.19 - klo:10:15
Ei ole, mutta suomen kieli ilmeisesti on.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jt

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.19 - klo:22:02
No golf variant maksoi varusteineen karvan alle 40 tuhatta. Ikää vuosi ja kilometrejä alle 10 tuhatta. Vaihtoa kysytty Toyota corollaan jonka hinta varusteineen 43 tuhatta. Välirahaa olisi pitänyt löytyä 19 tuhatta. Myyjä ei vaikuttanut innokkaalta tekemään kauppaa edes kyseisen vaihturin takia. Vaikea kuulemma myydä kun noi nykii kaikki. Siinä ei paljon auta sanoa on tässä takuuta vielä jäljellä neljävuotta (otettu jatkotakuu). Mutta näin.
Corollan 1.2T kone on käytännössä saman tehoinen kuin VW:n 1.0TSI kone. 1.0TSI:ssä on kuitenkin enemmän vääntöä ja esim. Golf variant vs Corolla farkku CO2-päästöt jäävät 1.0TSI:ssä pienemmäksi. Olen tutun Golf Variant + 1.0TSI+ DSG yhdistelmää ajanut ja kevyesti liikkuu Golf tuolla motilla. Hankala sanoa mikä on bensa 1.5TSI:n suorituskykyhyöty vaikkapa 1.0TSI:hin verrattuna käytännössä kun en ole vastaavaa yhdistelmää 1.5TSI:llä kokeillut, hinta nyt ainakin on useamman tonnin kovempi.

Kun "perusautojen" eli Golffin tai Corollan hinta nousee n. 40 tonnin tai yli paikkeille kiitos lisävarusteiden, vaihdossa häviää taatusti kun lisävarusteiden arvo haihtuu kuin höyry ja toisaalta 30 tonnin ja alle saa jo uusia tosin vähemmillä varusteilla.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

b1mpo

Ei arkiajossa 1.5tsi ole litraista kummempi. Kyllä litrainen on onnistunut moottori. En ole ramppikiihdytyksissä huomannut mitään eroa 1.0tsi:n 115hv ja 1.5tsi:n välillä. Ehkä ero tulee parhaiten ilmi moottoritienopeuksissa, sekä ohituksissa ja kärryn vedossa isolla kuormalla. Silti litrainen riittää useimmiten enemmän kuin paremmin. Joskin 1.5tsi ei juuri enempää kulutakaan, paitsi hitaassa kaupunkiajossa. 1.5 tsi on matalilla kierroksilla mukavampi vedolleen(tasaisempi ja puhdikkaampi), mutta kierrosten noustessa ääneltään epämieluisampi selkeästi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

janppa78

Lainaus käyttäjältä: jt - 19.08.19 - klo:23:48
Corollan 1.2T kone on käytännössä saman tehoinen kuin VW:n 1.0TSI kone. 1.0TSI:ssä on kuitenkin enemmän vääntöä ja esim. Golf variant vs Corolla farkku CO2-päästöt jäävät 1.0TSI:ssä pienemmäksi. Olen tutun Golf Variant + 1.0TSI+ DSG yhdistelmää ajanut ja kevyesti liikkuu Golf tuolla motilla. Hankala sanoa mikä on bensa 1.5TSI:n suorituskykyhyöty vaikkapa 1.0TSI:hin verrattuna käytännössä kun en ole vastaavaa yhdistelmää 1.5TSI:llä kokeillut, hinta nyt ainakin on useamman tonnin kovempi.

Kun "perusautojen" eli Golffin tai Corollan hinta nousee n. 40 tonnin tai yli paikkeille kiitos lisävarusteiden, vaihdossa häviää taatusti kun lisävarusteiden arvo haihtuu kuin höyry ja toisaalta 30 tonnin ja alle saa jo uusia tosin vähemmillä varusteilla.

No kyseessä oli tämä corolla hybrid premium malli 2.0. Eikä mikään 1.2 turbo. Hintaa sillä on karvan alle 40 tuhatta, siihen pakolliset lämmittimen, metallivärit ym muut niin hinta pomppaa ylös. Samoin tekee golf, kun on huonosti varusteltu vakiona. Ilmeisesti se 24 tuhannen hyvitys on ihan linjassa vuodenvanhasta volkkarista?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 20.08.19 - klo:07:14
No kyseessä oli tämä corolla hybrid premium malli 2.0. Eikä mikään 1.2 turbo. Hintaa sillä on karvan alle 40 tuhatta, siihen pakolliset lämmittimen, metallivärit ym muut niin hinta pomppaa ylös. Samoin tekee golf, kun on huonosti varusteltu vakiona. Ilmeisesti se 24 tuhannen hyvitys on ihan linjassa vuodenvanhasta volkkarista?
Myy itse niin saat enemmän?  ;) 1.5tsi ei ole syypää hinnan tippumiseen, vaan suuri varustemäärä mukaanluettuna lämmittimet ja renkaat. Karkea arvio olisi pyytää tuollaisesta autosta 30-32t euroa. Toki sillä hinnalla saa jo sitten uuden octavian bisnespaketilla, jossa kattava varustus, kun on webasto, lämpeävä tuulilasi, navi, kaistavahti, lämpeävä ratti ja adaptiivinen vakkari ym.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

janppa78

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:07:26
Myy itse niin saat enemmän?  ;) 1.5tsi ei ole syypää hinnan tippumiseen, vaan suuri varustemäärä mukaanluettuna lämmittimet ja renkaat. Karkea arvio olisi pyytää tuollaisesta autosta 30-32t euroa. Toki sillä hinnalla saa jo sitten uuden octavian bisnespaketilla, jossa kattava varustus, kun on webasto, lämpeävä tuulilasi, navi, kaistavahti, lämpeävä ratti ja adaptiivinen vakkari ym.

Ei ole helppoa myydä nykivää autoa. Joutuu selittelemään, mikä johtaa hinnan tippumiseen. Itse en uskaltaisi ostaa autoa enään kyseisellä moottorilla. Eikä pelkkä moottori ole auton ongelma on muutakin.

Arttu

Kyllä minä voisin ostaa seuraavankin autoni 1,5 l moottorilla. Tähän nykyiseen olen ollut tyytyväinen. Tehoa riittävästi ja kulkee vähällä.

Viimeinen tankkaus perjantaina: Tankillisella ajoin 1001 kilometriä. Tankkiin meni 47 litraa. Todellinen kulutus siis 4,7 litraa sadalla. Ajotietokoneen mukaan kulutus oli 4,5l sadalla ja range ennen tankkausta 75 km. Keskinopeus oli 54 km/h.

Viikonloppuna ajettiin mökkireissu kontti täynnä tavaraa ja kaksi henkeä kyydissä. Tällä kertaa mentiin ihan hyvää marssivauhtia vakkarissa kokoajan vähintään +10 nopeusrajoitukseen nähden ja useita täyskaasukiihdytyksiä ohitustilanteissa. 500 kilometrin matka keskinopeudella 82 km/h, ajotietokoneen mukaan kulutus 4,8 litraa sadalla. Moottoritietä matkasta oli noin puolet. En vielä ole tankannut. 

Ei moottori täydellinen ole. Liikkeelle lähtiessä saattaa tehdä sellaisen ns. kengurulähdön, mistä on kirjoiteltu, mutta sen pystyy välttämään sopivalla kaasun käytöllä. Lepuutustoiminto ei häiritse ollenkaan.

Joitakin kertoja olen ajanut myös 1,0 litraisella Octavialla sekä tällä uudella Scalalla. Molemmissa tuli sellainen fiilis, että moottorin voima loppuu hieman kesken. Hyvin sillä ajelee, mutta se voima puuttuu.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 20.08.19 - klo:08:21
Ei ole helppoa myydä nykivää autoa. Joutuu selittelemään, mikä johtaa hinnan tippumiseen. Itse en uskaltaisi ostaa autoa enään kyseisellä moottorilla. Eikä pelkkä moottori ole auton ongelma on muutakin.
Mitä sitä selittelemään? Mekaanista oikeata särkyvää vikaahan ei ole. Jos seuraava ei välitä moottorin tai auton ominaisuuksista, niin mitä sitä itse murehtimaan? Jos on selkeä vika, niin sehän olisi suotavaa saada kuntoon takuun aikana, tai vähintään ylös jonnekin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 20.08.19 - klo:09:25
Voihanse vika olla hyvinkin oikea.
Kaikki eivät tunnista nuita vikoja ainakaan omien kertomuksien mukaan.
Kyllä se vähän niin on, että ei esim. yksityiselle viitsi mitään kengurua lähteä autona myymään.
Kuten tuossa joku kirjoitti, niin kengurusta pääsee eroon oikeanlaisella kaasun käytöllä. Itse ainakin olen oppinut, mutta kyllä huollossa aion ottaa asian puheeksi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 20.08.19 - klo:09:25
Voihanse vika olla hyvinkin oikea.
Kaikki eivät tunnista nuita vikoja ainakaan omien kertomuksien mukaan.
Kyllä se vähän niin on, että ei esim. yksityiselle viitsi mitään kengurua lähteä autona myymään.

Nimen omaan nykimisen ynnä muun poistaminen voi myös vaatia osien vaihtoa plus ohjelmisto korjausta. Jos korjaus olisi helppo kai se olisi tullut jo tarjolle. Kuka sen totuuden tietää asiasta.

TKe_

Minulla on tämä kone hyvin vahvoilla seuraavan auton voimanpesäksi. Oikeastaan CO2 ohjaa valintaa, koska firman leasing systeemi suosii "vähäpäästöisiä" ja nyt octavialla tämän koneen Co2 on alle 130 manuaalivaihteistolla. Jää sitten nähtäväksi millainen yksilö aikanaan tulee jos/kun tämä voimanlähde tulevan auton keulalle valikoituu.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:07:07
Kyllä litrainen on onnistunut moottori.

Koska olet jatkuvasti ylistänyt 1,0 litraista, niin joko Octavia on todella onnistunut paremmin moottorin ja laatikon säädöissä, tai Sinulla on tunteeton takamus tai silloin minulla on joko viallinen Leon tai yliherkkä takamus, koska silmät ja korvat suljettuna tunnen eron oman 1,0 ja 1,4 Leon -n välillä pelkästään ajattavassa autossa istuen, eli 1,0 -ssä on alle 1000-2000 kierroksilla tunne kuin istuisi pyörivän kuivausrummun päällä. :)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 20.08.19 - klo:13:10
Koska olet jatkuvasti ylistänyt 1,0 litraista, niin joko Octavia on todella onnistunut paremmin moottorin ja laatikon säädöissä, tai Sinulla on tunteeton takamus tai silloin minulla on joko viallinen Leon tai yliherkkä takamus, koska silmät ja korvat suljettuna tunnen eron oman 1,0 ja 1,4 Leon -n välillä pelkästään ajattavassa autossa istuen, eli 1,0 -ssä on alle 1000-2000 kierroksilla tunne kuin istuisi pyörivän kuivausrummun päällä. :)
Kyllä oli onnistunut äänissä ja kaikessa litraisen sovitus octavian keulille manuaalina ainakin. Ainoastaan start/stop pärskäyttää konetta niin, että sen kabiinissa huomaa ja se voi herkkää ärsyttääkin. Kolmesta Octaviasta peräkanaa on kokemuksia. Molemmissa bensoissa samat välitykset manuaalilaatikolla. En jurnuttanut, eli ajanut juuri alle 1500 kierroksen litraisella, eikä siihen ollut tarvettakaan. Jurnutus on samanlaista, kuin dieselillä liian pienillä kierroksilla ajaminen. Oikeastaan 1.6tdi ja litrainen olivat samanlaisia siellä alakierroksilla, mutta litrainen veti paremmin. DSG voi ajattaakin niin, että takapuolessa tuntuu. Itse ajan niin kuin on mukavaa ja silti oli kulutus asiallinen. Kaveri on ajanut nyt yli 100tkm vastaavalla, mutta faceliftillä, kuin oma oli. On tykännyt kyllä, eikä moottorissa ole valittamisen aihetta, kuten ei itsellänikään. Ja kyllä olen hyvin tarkka.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Opel-kauppias kieltäytyi ottamasta päivittämätöntä 1.5:sta vaihdossa  :(
Entinen VAG-kuljettaja.

JakeS

Aika kova linjaus opel-kauppiaalta. Säilyyhän takuu kuitenkin uudellakin omistajalla.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 20.08.19 - klo:16:16
Opel-kauppias kieltäytyi ottamasta päivittämätöntä 1.5:sta vaihdossa  :(
Varmaan volkkarikauppias kieltäytyy ottamasta vaihdossa ooppeleita, kun niissä on lspi ongelma 1.4t ja 1.0t koneissa ja useassa manuaalissa m32 aski. Tuo lspi tekee täystuhon. Huollon yhteydessä joutuu ostamaan lisäaineen, joka kaadetaan tankkiin ehkäisemään tuota ilmiötä ja öljyn pitää olla dexos 1gen2, jolla tuota kanssa vältellään. Corsa opc:ssä pitää manuaaliaskin ölpät vaihtaa 30t välein, jos lukollinen peli. Jos ei lukkoa, niin 60t välein ehkäisemään laatikon väistämätöntä rikkoutumista.

Ja kyllä, meillä on menossa toinen 1.0t corsa, jossa ei onneksi tuota kyseistä laatikkoa ole, eikä ole paukuttanut lspi ilmeisestikään.

Provoaminen vie pohjan todelliselta keskustelulta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Kukahan tässä nyt pohjaa vie asialliselta keskustelulta? Totesin vain mitä tapahtui. Jos se ei sinua miellytä se ei tarkoita, että se olisi provo.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 20.08.19 - klo:16:30
Kukahan tässä nyt pohjaa vie asialliselta keskustelulta? Totesin vain mitä tapahtui. Jos se ei sinua miellytä se ei tarkoita, että se olisi provo.
Provoilulta kuulostaa tuollaiset kommentit. Sitä lähinnä tarkoitin, että jokaisessa merkissä on jotain marmattamisen aihetta. Mutta epäilen, että oikea kauppias ei kieltäydy kauppaa tekemästä, koska se kauppa on sen leipä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:07:07
Ei arkiajossa 1.5tsi ole litraista kummempi. Kyllä litrainen on onnistunut moottori. En ole ramppikiihdytyksissä huomannut mitään eroa 1.0tsi:n 115hv ja 1.5tsi:n välillä. Ehkä ero tulee parhaiten ilmi moottoritienopeuksissa, sekä ohituksissa ja kärryn vedossa isolla kuormalla. Silti litrainen riittää useimmiten enemmän kuin paremmin. Joskin 1.5tsi ei juuri enempää kulutakaan, paitsi hitaassa kaupunkiajossa. 1.5 tsi on matalilla kierroksilla mukavampi vedolleen(tasaisempi ja puhdikkaampi), mutta kierrosten noustessa ääneltään epämieluisampi selkeästi.

Hetkinen? Et huomaa mitään eroa "ramppikiihdytyksessä" 1.0 (115hv) ja 1.5 (150hv) välillä? Oletkohan nyt ihan tosissasi, vai provonko heitit?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 20.08.19 - klo:17:16
Hetkinen? Et huomaa mitään eroa "ramppikiihdytyksessä" 1.0 (115hv) ja 1.5 (150hv) välillä? Oletkohan nyt ihan tosissasi, vai provonko heitit?
No ei se 150hv mikään raketti ole sekään. Samalla tavalla ehdin kummallakin. Mikään ei ajotyyliini liittyen muuttunut, kun kummallakaan ei tarvi kaasua pohjaan painaa. Huomaa sen halutessaan sen eron, mutta normaaliajoissa sillä ei ole ollut merkitystä itselleni.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jt

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 20.08.19 - klo:13:10
Koska olet jatkuvasti ylistänyt 1,0 litraista, niin joko Octavia on todella onnistunut paremmin moottorin ja laatikon säädöissä, tai Sinulla on tunteeton takamus tai silloin minulla on joko viallinen Leon tai yliherkkä takamus, koska silmät ja korvat suljettuna tunnen eron oman 1,0 ja 1,4 Leon -n välillä pelkästään ajattavassa autossa istuen, eli 1,0 -ssä on alle 1000-2000 kierroksilla tunne kuin istuisi pyörivän kuivausrummun päällä. :)
Tutun Golf 1.0TSI DSG kyllä toimii tasaisesti ja motti on hiljainen. Ainut "kauneusvirhe" on start-stop:n yhteydessä tuleva tärähdys kun kone lähtee käyntiin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 20.08.19 - klo:09:47
Minulla on tämä kone hyvin vahvoilla seuraavan auton voimanpesäksi. Oikeastaan CO2 ohjaa valintaa, koska firman leasing systeemi suosii "vähäpäästöisiä" ja nyt octavialla tämän koneen Co2 on alle 130 manuaalivaihteistolla. Jää sitten nähtäväksi millainen yksilö aikanaan tulee jos/kun tämä voimanlähde tulevan auton keulalle valikoituu.
Mikset laittaisi Octaviaa 1.5 G-Tec (kaasu) koneella? CO2 on malliston matalin eli 115g CO2 ja mukana on kuitenkin automaatti. Lisäksi näissä saa yleensä eka vuoden kaasut kaupan päälle tai sitten kiinteään hintaan ja vaikka itse pitäisi kaasut maksaa, ei siinä paljon köyhdy kun tuo on todella taloudellinen, pääsee jopa 3.x kg/100km lukemiin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:16:37
Provoilulta kuulostaa tuollaiset kommentit. Sitä lähinnä tarkoitin, että jokaisessa merkissä on jotain marmattamisen aihetta. Mutta epäilen, että oikea kauppias ei kieltäydy kauppaa tekemästä, koska se kauppa on sen leipä.
Opel-myyjät totesi, että voi tehdä tarjouksen, mutta ei voi antaa kunnon hyvitystä tällä moottorilla olevasta autosta. Tulkitsen sen niin, että ei kelpaa vaihdossa.
Entinen VAG-kuljettaja.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Routa - 20.08.19 - klo:19:33
Opel-myyjät totesi, että voi tehdä tarjouksen, mutta ei voi antaa kunnon hyvitystä tällä moottorilla olevasta autosta. Tulkitsen sen niin, että ei kelpaa vaihdossa.

Niinpä samaa linjaa vedettiin toyota myymälässä. Ford myymälässä oli samansuuntaista, mutta ei niin ihan niin nihkeää suhtautumista volkkarin 1.5evo moottorilla olevaan kulkineeseen. Vaikea voi olla saada asiallista hyvitystä. Jos näihin tulee joku korjaus jolla maine saadaan käännettyä toimivaksi moottoriksi voi tilanne muuttua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy