1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

b1mpo

No onhan se ajokokemuksena vielä huonompi, jos vaihteisto nykii joka kerta pienissä nopeuksissa. Tuo 1.5tsi:n kylmänä empiminen tapahtuu vain kylmähköllä koneella, eikä silloinkaan aina. Eikä sitä tapahdu kuin kerran yhdellä ajomatkalla. ACT:n pieni nykäys on niin niin huomaamaton, ettei siihen normaalikuski edes kiinnitä huomiota. Ja kun tietää tällaiset ”ominaisuudet” ennalta, ei niistä valittaa edes viitsi.

,,rsytti minua aikanaan myös perinteisen automaatin lämmön nostaminen korkeammilla kierroksilla. Se on ominaisuus, joka kuuluu asiaan ja jonka kanssa on elettävä. Tällaisia ominaisuuksia on autoissa paljon, eikä se auta mennä joka ketjuun niitä itkemään.

Mitä hyötyä olisi mennä trollaamaan muihin keskusteluihin tällaisia asioita edes, jotka ei itseä kosketa? En itse jaksaisi nähdä vaivaa. Auttaa voi toki, jos apua joku kaipaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jt

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 08.08.19 - klo:17:00
Oma vahva veikkaus on että joko tämä tai Fordin vastaava 1.5 Ecoboost tulee poistumaan markkinoilta. Viimeistään siinä vaiheessa kun Ford siirtyy käyttämään VW:n kanssa yhteistä platformia Euroopassa. Konehuoneet tuskin eroavat niin paljoa etteikö Volkkariin saisi tarvittaessa suht  pienellä vaivalla sovitettua Fordin konetta. Nähtäväksi jää kumpi jää tulevaisuudessa.
Eiköhän tuossa VW-Ford allianssissa ole kyse pohjimmiltaan siinä että Ford on ollut jäljessä sähköautojen kehityksessä ja kun VW lisensoi sähköautojen MEB-plättiksen voidaan jakaa kehityskustannuksia + tulevat AI-viritykset. Tuskinpa vaikuttaa lyhyellä kantamalla perinteisiin polttiksiin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.08.19 - klo:23:24
Tuo 1.5tsi:n kylmänä empiminen tapahtuu vain kylmähköllä koneella, eikä silloinkaan aina. Eikä sitä tapahdu kuin kerran yhdellä ajomatkalla.
Ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan oman kotteroni kohdalla. Kyllä se nykäisee ihan aina kylmällä koneella ja useamman kerran per matka. Nykäisy on kyllä sellainen, että hävettää, jos joku on kyydissä.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Ei tänäkään aamuna yhtään nykäystä ollut. Eikä tuossa omassa ole ajamista häiritsevää nyintää lainkaan. Kyllä siinä jotain vikaa sulla silloin on. Kulutuskin asiallinen noinkin lyhyellä matkalla.

Yritän kuvailla tähän nyt kolme asiaa, jotka tässä moottorissa ovat ne nykimiseen liittyvät ongelmat, joita olen yrittänyt seurata ja tutkia toisten kokemuksista. Ensimmäinen on liikkeelle lähtö, eli "kenguru" efekti, joka ilmenee kaasupolkimen asennon ja vedon ennakoinnin vaikealla hahmottamisella. Autolla kun lähtee liikkeelle, on vaikea ennakoida kaasun tarvetta. Se ilmenee sillä tavalla, ettää kaasua tulee painettua liikaa, jolloin auto meinaa rynnätä, jonka seurauksena poljinta nostaa automaattisesti, joka saa auton jarruttamaan moottorilla, jonka jälkeen taas kaasua polkee liikaa. Tuo on ollut haastava tässä manuaalissa ainakin. Tilanne paranee kaasupolkimen(mode näppäin ja veto) sport -asetuksella tai opettelulla. Toinen ongelma on kylmällä moottorilla lähtiessä, ennen kuin kone lämpenee kunnolla. Siinä ilmenee kevyellä kaasulla ajettaessa pientä huojuntaa, jota ei voi kutsua nykimiseksi. Seokset ja act vaikuttavat varmasti tähän. Tämä tapahtuu itsellä ajomatkalla kerran, jos on tapahtuakseen. Ei häiritse yhtään. Kolmas juttu on act:n poiskytkeytyminen kevyellä kaasun lisäyksellä. Siinä pieni nykäys saattaa tuntua, jos keskittyy asiaan. Tämä ei itseä häiritse myöskään. Tuon kengurun kanssa oon oppinu jo elämään, eli kaasua oon oppinu annostelemaan sopivasti, jolloin sitä ilmiötä ei ole.

Noita kolmea ominaisuutta näissä 1.5tsi moteissa ilmenee. Toisilla ne varmasti ovat ärsytyskynnyksen ylittäviä vikoja jopa, toisilla taas laimeita ilmiöitä, joita ei viaksi voi ilmaista. Että jos autossa on oikeasti vikaaa, niin silloin sille pitää tehdä jotakin, eikä täällä valittaa, kun se ei auta mitään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

janppa78

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.08.19 - klo:08:18
Ei tänäkään aamuna yhtään nykäystä ollut. Eikä tuossa omassa ole ajamista häiritsevää nyintää lainkaan. Kyllä siinä jotain vikaa sulla silloin on. Kulutuskin asiallinen noinkin lyhyellä matkalla.

Yritän kuvailla tähän nyt kolme asiaa, jotka tässä moottorissa ovat ne nykimiseen liittyvät ongelmat, joita olen yrittänyt seurata ja tutkia toisten kokemuksista. Ensimmäinen on liikkeelle lähtö, eli "kenguru" efekti, joka ilmenee kaasupolkimen asennon ja vedon ennakoinnin vaikealla hahmottamisella. Autolla kun lähtee liikkeelle, on vaikea ennakoida kaasun tarvetta. Se ilmenee sillä tavalla, ettää kaasua tulee painettua liikaa, jolloin auto meinaa rynnätä, jonka seurauksena poljinta nostaa automaattisesti, joka saa auton jarruttamaan moottorilla, jonka jälkeen taas kaasua polkee liikaa. Tuo on ollut haastava tässä manuaalissa ainakin. Tilanne paranee kaasupolkimen(mode näppäin ja veto) sport -asetuksella tai opettelulla. Toinen ongelma on kylmällä moottorilla lähtiessä, ennen kuin kone lämpenee kunnolla. Siinä ilmenee kevyellä kaasulla ajettaessa pientä huojuntaa, jota ei voi kutsua nykimiseksi. Seokset ja act vaikuttavat varmasti tähän. Tämä tapahtuu itsellä ajomatkalla kerran, jos on tapahtuakseen. Ei häiritse yhtään. Kolmas juttu on act:n poiskytkeytyminen kevyellä kaasun lisäyksellä. Siinä pieni nykäys saattaa tuntua, jos keskittyy asiaan. Tämä ei itseä häiritse myöskään. Tuon kengurun kanssa oon oppinu jo elämään, eli kaasua oon oppinu annostelemaan sopivasti, jolloin sitä ilmiötä ei ole.

Noita kolmea ominaisuutta näissä 1.5tsi moteissa ilmenee. Toisilla ne varmasti ovat ärsytyskynnyksen ylittäviä vikoja jopa, toisilla taas laimeita ilmiöitä, joita ei viaksi voi ilmaista. Että jos autossa on oikeasti vikaaa, niin silloin sille pitää tehdä jotakin, eikä täällä valittaa, kun se ei auta mitään.

Oma dsg laatikolla varustettu auto nytkyttää todella pahasti ensimmäiset kilometrin. Tuntuma on kuin renkaat olisivat epätasapainossa koko auton keula pompottaa, kestää noin 2-3 minuuttia. Sama tien pätkä kun moottori lämminnyt niin toimii normaalisti. Tällä moottorilla olevia autoja on nyt ollut kohta kaksivuotta myynnissä. Vieläkään ei ole mitään korjausta niin nostaa käyrää. Takuu loppuu kohta, niin kiva maksaa itse korjaus omasta pussista kun myivät paskaa.

b1mpo

Yleisesti takuuasiat menee niin, että jos vika on kirjattu järjestelmään takuun aikana, niin takuun päättymisen jälkeen se vika on edelleen takuun alla. Eli takuu voi päättyä siihen kahteen vuoteen laiskalla käyttäjällä tai kun omistaja vaihtuu. Täysin yksiselitteisiä nämä takuuasiat ei kuitenkaan ole.

Kyllä noin paha nytkytys kuntoon täytyisi saada. Eihän tuo nyt normaalia ole. Voihan siinä olla vaihteistossakin vika?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.08.19 - klo:08:18
Ei tänäkään aamuna yhtään nykäystä ollut. Eikä tuossa omassa ole ajamista häiritsevää nyintää lainkaan. Kyllä siinä jotain vikaa sulla silloin on. Kulutuskin asiallinen noinkin lyhyellä matkalla.

Noita kolmea ominaisuutta näissä 1.5tsi moteissa ilmenee. Toisilla ne varmasti ovat ärsytyskynnyksen ylittäviä vikoja jopa, toisilla taas laimeita ilmiöitä, joita ei viaksi voi ilmaista. Että jos autossa on oikeasti vikaaa, niin silloin sille pitää tehdä jotakin, eikä täällä valittaa, kun se ei auta mitään.
Onhan tuota kylmänä nykimistä tutkittu merkkiliikkeessä ja sanottu, että ohjelmistopäivitys tarvitaan ja se tulee ihan justiinsa. No eipä ole vielä tullut. 10kk kohta odoteltu. Surkeaa toimintaa valmistajalta. Enkä usko, että tuo johtuu laatikosta, kun noita nykäyksiä tulee tasaisella nopeudellakin ajaessa, jolloin loota ei ole lähelläkään vaihtokohtaa.

Moottori on auton sydän ja nämä ongelmat kyllä himmentää pahoin auton hyvätkin puolet, joita on paljon. Olen jopa harkinnut upgreidaamista 2.0TSI:hin, mutta eipä ole oikein haluaisi konsernin perseilyä ja asiakkaan raiskaamista tukea enempää...
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

2.0tsi on varmasti hyvä  vaivattomasti kulkeva moottori, mutta kallis ostaa ja kuluttaa selkeästi 1.0tsi ja 1.5tsi moottoreita enemmän.
OT. 1.0tsi oli kyllä niin vahvasti dieselmäinen käytökseltään. 1500 jenkaa oli sillä se alaraja, kuten dieseleissä monesti ja kierrättäminen punarajalle asti veti autoa koko kierrosalueen tasaisesti ilman, että olisi kiire vaihtaa isommalle äänten takia. Vasta moottoritienopeuksissa itse huomaan eron tähän isompaan. Siksi suosittelen normaalille auton käyttäjälle tuota tonnista konetta, jos ei suuria vetotarpeita. 10s sataseen ei ole paha ja monen vähän vanhemman 150 heppasen dieselin ohituskiihtyvyys on samaa tasoa, eli riittävää. Boonuksena saa todella hiljaisen moottorin ja pienen kulutuksen. Myös verot ja vakuutusmaksut on asialliset. Kyllä itse pidän hiotumpana kokonaisuutena tuota litraista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Routa - 09.08.19 - klo:08:50
Onhan tuota kylmänä nykimistä tutkittu merkkiliikkeessä ja sanottu, että ohjelmistopäivitys tarvitaan ja se tulee ihan justiinsa. No eipä ole vielä tullut. 10kk kohta odoteltu. Surkeaa toimintaa valmistajalta. Enkä usko, että tuo johtuu laatikosta, kun noita nykäyksiä tulee tasaisella nopeudellakin ajaessa, jolloin loota ei ole lähelläkään vaihtokohtaa.

Moottori on auton sydän ja nämä ongelmat kyllä himmentää pahoin auton hyvätkin puolet, joita on paljon. Olen jopa harkinnut upgreidaamista 2.0TSI:hin, mutta eipä ole oikein haluaisi konsernin perseilyä ja asiakkaan raiskaamista tukea enempää...

Kyllä tämä autoni hytkyminen johtuu moottorista. Jos moottorin lämmittää näin kesällä ulkopuolisella lämmittimellätunnin verrran niin hytkymistä ei ole. Harmi kun webasto ei lähde näin kesällä lämmittämään konetta, tarvii asentaa letkulämmitin kesäkäyttöä varten. Siinä valmis ratkaisu valmistajalle.

b1mpo

Miten niin ei lämmitä moottoria?  ;D Ei kai siihen vaikuta onko kesä vai talvi..
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.08.19 - klo:09:10
2.0tsi on varmasti hyvä  vaivattomasti kulkeva moottori, mutta kallis ostaa ja kuluttaa selkeästi 1.0tsi ja 1.5tsi moottoreita enemmän.
OT. 1.0tsi oli kyllä niin vahvasti dieselmäinen käytökseltään. 1500 jenkaa oli sillä se alaraja, kuten dieseleissä monesti ja kierrättäminen punarajalle asti veti autoa koko kierrosalueen tasaisesti ilman, että olisi kiire vaihtaa isommalle äänten takia. Vasta moottoritienopeuksissa itse huomaan eron tähän isompaan. Siksi suosittelen normaalille auton käyttäjälle tuota tonnista konetta, jos ei suuria vetotarpeita. 10s sataseen ei ole paha ja monen vähän vanhemman 150 heppasen dieselin ohituskiihtyvyys on samaa tasoa, eli riittävää. Boonuksena saa todella hiljaisen moottorin ja pienen kulutuksen. Myös verot ja vakuutusmaksut on asialliset. Kyllä itse pidän hiotumpana kokonaisuutena tuota litraista.
Onhan se 2.0TSI kallis ostaa ja siksi 1.5:een päädyin. Veikkaan kyllä, että 2.0TSI ei juurikaan tätä omaa 1.5TSI:tä enempää veisi, kun pääsin aikoinaan kaksilitraisella Mazda L-moottorilla samoihin maantiekulutuksiin painavammassa korissa. 1.0:n voimat ei omaan makuun riitä.
Entinen VAG-kuljettaja.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.08.19 - klo:09:17
Miten niin ei lämmitä moottoria?  ;D Ei kai siihen vaikuta onko kesä vai talvi..

Siinä on muistaakseni neljä astetta raja minkä yläpuolella ei lämmitä.

b1mpo

Ei siinä mitään rajaa ole.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

arsik

Eilen käyttelin webaston "vanhaa bensaa" polttimosta ja hyvin pelitti.(tsi)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 09.08.19 - klo:09:39
Siinä on muistaakseni neljä astetta raja minkä yläpuolella ei lämmitä.

+4 astetta on raja automaattiselle käynnistymiselle. Napista kun laittaa päälle niin aina lähtee jos jäähdytysneste ei ole liian kuumaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

TDiih

Lainaus käyttäjältä: jt - 09.08.19 - klo:00:13
Eiköhän tuossa VW-Ford allianssissa ole kyse pohjimmiltaan siinä että Ford on ollut jäljessä sähköautojen kehityksessä ja kun VW lisensoi sähköautojen MEB-plättiksen voidaan jakaa kehityskustannuksia + tulevat AI-viritykset. Tuskinpa vaikuttaa lyhyellä kantamalla perinteisiin polttiksiin.

Mitään tuskin tapahtuu yhdessä yössä, mutta säästöjä haettaessa tuo tulee olemaan aika itsestään selvää. Fordilla on ainakin melkoinen kulukuuri parhaillaan menossa.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

janppa78

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.08.19 - klo:10:01
Ei siinä mitään rajaa ole.  ;D

Väärässä olin lähtihän se napista lämmittämään, vartin lämmitin ja katsos ei nykinyt yhtään. Tarkistin vedenlämmön obdeleven ohjelmalla ja 82 astetta oli kun lähdin ajamaan.

Jatkossa pitää esilämmitää moottori näin kesälläkin.

ksuuk


janppa78

Eivät varmaan saa nykimisiä ja muita ominaisuuksia, pois näistä koneista koskaan. Ovat nyt parivuotta yrittäneet.

Jokseenkin ala-arvoista toimintaa valmistajalta. Mahtaakohan sähköinen tulevaisuus viedä kaiken tarmon valmistajalta ja vanhat romut jää unholaan.

Routa

Tietävät varmaan, että asia ei ole korjattavissa kuin vaihtamalla ongelmalliset moottorit ja VAG luonnollisesti ei näistä asioista vastuutaan kanna vaan kaikki jää asiakkaan vastuulle! En uskaltaisi pitää yhtään yli takuuajan tälläistä!
Entinen VAG-kuljettaja.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Routa - 18.08.19 - klo:20:26
Tietävät varmaan, että asia ei ole korjattavissa kuin vaihtamalla ongelmalliset moottorit ja VAG luonnollisesti ei näistä asioista vastuutaan kanna vaan kaikki jää asiakkaan vastuulle! En uskaltaisi pitää yhtään yli takuuajan tälläistä!

Jotain isompaa ongelmaa täytyy olla. Jos pelkkä moottorin ohjainyksikön ohjelma korjaisi ongelmat, olisi ratkaisu todennäköisesti löytynyt. Asiakkaiden murheiksi nämä jäävät ja ongelmasta saa maksaa kovan hinnan auton vaihdon yhteydessä. Ongelmat ovat hyvin tiedossa muiden merkkien myyjillä (omakohtainen kokemus) hyvitys luokkaa luokaton.

Routa

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.19 - klo:21:13
Jotain isompaa ongelmaa täytyy olla. Jos pelkkä moottorin ohjainyksikön ohjelma korjaisi ongelmat, olisi ratkaisu todennäköisesti löytynyt. Asiakkaiden murheiksi nämä jäävät ja ongelmasta saa maksaa kovan hinnan auton vaihdon yhteydessä. Ongelmat ovat hyvin tiedossa muiden merkkien myyjillä (omakohtainen kokemus) hyvitys luokkaa luokaton.
Näinpä. Jää kyllä viimeiseksi VAG-tuotteeksi tässä talossa.

Laiton juuri päivemmällä tarjouspyynnön vetämään uuteen Insigniaan. Katsotaan mitä tulee, että josko tuosta ensi viikon lomareissun jälkeen pääsisi eroon.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.19 - klo:21:13
Jotain isompaa ongelmaa täytyy olla. Jos pelkkä moottorin ohjainyksikön ohjelma korjaisi ongelmat, olisi ratkaisu todennäköisesti löytynyt. Asiakkaiden murheiksi nämä jäävät ja ongelmasta saa maksaa kovan hinnan auton vaihdon yhteydessä. Ongelmat ovat hyvin tiedossa muiden merkkien myyjillä (omakohtainen kokemus) hyvitys luokkaa luokaton.
Minkäslaisia hyvityksiä näistä sitten saa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a4b8

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.08.19 - klo:21:39
Minkäslaisia hyvityksiä näistä sitten saa?

Hyvä kysymys. Olisi mukava kuulla hyvityshintoja joita on eri liikkeistä saatu, koska yleisesti tiedossa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.19 - klo:21:13
Jotain isompaa ongelmaa täytyy olla. Jos pelkkä moottorin ohjainyksikön ohjelma korjaisi ongelmat, olisi ratkaisu todennäköisesti löytynyt.

Luultavasti on mahdollista koodata lepuutus pois päältä kokonaan, mutta se ai auta kylmän moottorin nykimistä, koska lepuutus ei ole silloin käytössä.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.19 - klo:21:13
Ongelmat ovat hyvin tiedossa muiden merkkien myyjillä (omakohtainen kokemus) hyvitys luokkaa luokaton.

Vaihda nykyinen auto samassa autotalossa, toisella (toimivalla) moottorilla autoon, ajaa pikkasen ja silloin vaihda merkkiä. :)

janppa78

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.08.19 - klo:21:39
Minkäslaisia hyvityksiä näistä sitten saa?

No golf variant maksoi varusteineen karvan alle 40 tuhatta. Ikää vuosi ja kilometrejä alle 10 tuhatta. Vaihtoa kysytty Toyota corollaan jonka hinta varusteineen 43 tuhatta. Välirahaa olisi pitänyt löytyä 19 tuhatta. Myyjä ei vaikuttanut innokkaalta tekemään kauppaa edes kyseisen vaihturin takia. Vaikea kuulemma myydä kun noi nykii kaikki. Siinä ei paljon auta sanoa on tässä takuuta vielä jäljellä neljävuotta (otettu jatkotakuu). Mutta näin.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 09.08.19 - klo:08:42
Tällä moottorilla olevia autoja on nyt ollut kohta kaksivuotta myynnissä. Vieläkään ei ole mitään korjausta niin nostaa käyrää. Takuu loppuu kohta, niin kiva maksaa itse korjaus omasta pussista kun myivät paskaa.

Asia pitää reklamoida kirjallisesti ajoissa takuuaikana - ellei ole jo tehty, jotta siihen voi palata ja vedota sitten jos ja kun päivitys tulee. Kannattaa myös säästää vastaus jos sellaisen on saanut päivityksen puutteesta (ja ehkä tulevasta sellaisesta). Muuten menee munilleen. Takuuajan jälkeen softapäivitykset ovat monesti maksullisia.  :o

OT: outoa, kun vertaan että kovasti parjattu disuka on toiminut epäonnistunutta päästöpäivitystä lukuunottamatta aina hyvin (8 VAG autoa 1996->)
Yritetään pärjätä.

Routa

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.19 - klo:22:02
No golf variant maksoi varusteineen karvan alle 40 tuhatta. Ikää vuosi ja kilometrejä alle 10 tuhatta. Vaihtoa kysytty Toyota corollaan jonka hinta varusteineen 43 tuhatta. Välirahaa olisi pitänyt löytyä 19 tuhatta. Myyjä ei vaikuttanut innokkaalta tekemään kauppaa edes kyseisen vaihturin takia. Vaikea kuulemma myydä kun noi nykii kaikki. Siinä ei paljon auta sanoa on tässä takuuta vielä jäljellä neljävuotta (otettu jatkotakuu). Mutta näin.
Corollan kauppa käy hyvin. Ei tarvitse ottaa väkisin ongelmallisia VAG-romuja vaihdossa. 10k ajettu 10kk vanha Octavia oli Toyota-myyjän silmissä pudottanut arvoaan euron per kilsa eli 1.2 Turbo Rollaan olisi pitänyt laittaa viitisen tonnia väliä.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

#509
Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.19 - klo:22:02
No golf variant maksoi varusteineen karvan alle 40 tuhatta. Ikää vuosi ja kilometrejä alle 10 tuhatta. Vaihtoa kysytty Toyota corollaan jonka hinta varusteineen 43 tuhatta. Välirahaa olisi pitänyt löytyä 19 tuhatta. Myyjä ei vaikuttanut innokkaalta tekemään kauppaa edes kyseisen vaihturin takia. Vaikea kuulemma myydä kun noi nykii kaikki. Siinä ei paljon auta sanoa on tässä takuuta vielä jäljellä neljävuotta (otettu jatkotakuu). Mutta näin.
Kaksi pointtia, jotka on hyvä pitää mielessä. Ensimmäinen on se, ettei kannata ostaa paljon lisävarusteita, koska niistä ei paljoa saa takaisin, jos autoa ei pidä kauaa. Toinen asia on se, että autokauppias tekee hyvän tilin, jos teet tuollaisen kaupan. Tuollaisista golffeista pyydetään kuitenkin melko paljon ja kauppa käy silti. Vertaa nyt itse todelliseen markkina-arvoon ja unohda lisävarusteet. Laske vaikka alkuun niin, että otat verot ensimmäisenä pois kun autoa kauppaat liikkeeseen. Sen jälkeen ota ”käteisalennus” pois. Sitten voit tiputtaa vaikka lisävarusteiden arvosta puolet pois. Näin ollaan melko lähellä totuutta, mitä hyvityksenä saat. ,,kkiä se tekee kymppitonnin loven tuon hintaisessa autossa, kun liikkeseen vie, vaikka noin tuore peli.

Mutta äkkiseltään kuulostaa jo melko hurjalta ja jopa trollaukselta, ettäkö myyjä tuollasia päästäisi suustaan.

Ps. Jos noita olisi hankala myydä, niin miksi ei ole montaa 150hv golffia myynnissä? 2017 lähtien hinnat alkaa 27t eurosta ja autoja myynnissä vain 8kpl.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy