1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

janppa78

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 17.05.19 - klo:08:11
Tällainen kuva minullekin tullut. Osa tärisee, osa ei. Se, korreloiko tärinä kasvaneen kulutuksen kanssa, on vielä epäselvää hieman. Ilmeisesti ei välttämättä näin tee.

Oma 1.5 tsi evo 150hv variant golfissa kiinni, moottori aiheuttaa auton koriin ikävää värinää/tärinää. Varmasti tietävät huollossa kyseisen moottorin ongelmat ja naureskelevat kahvipöydässä. Lisäksi sylinterin lepuutuksenvaihdon huomaa erittäin rajusti lisäksi kulutus on mielestäni huomattavan suuri. Asiakas tästä kärsii lisääntyneenä bensankulutuksena. Kaiken kruunaa vielä kun mylly hajoaa takuuajan jälkeen niin kaikki kulut maksatetaan asiakkaalla ja kiistetään kaikki, että jotain ongelmaa olisi.

Moottorivaurion jälkeen koko kosla on valmis puristimeen.

Tallu

Olen nyt kohta vuoden ajellut 1,4 :vastaavalla "leputuskoneella" ja en kyllä ole noita oireita muuten huomannut kuin ihan kovemmilla pakkasilla ja kylmällä koneella. Nyt kelien lämmettyä leputusta  ei huomaa kuin mittarista.!
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

mfroberg

Tuossa 1.5 TSI 150 hv mallissa on joku softavika johon ei vielä ole ratkaisua vaan ainakin osa koneista nypyttää ja varsinkin kylmänä, tämä lienee jo selviö täällä. Mutta siihen samaan pakettiin ei tarvitse j atkuvasti ympätä tuota lepuutusominaisuutta jonka VAG osaa tehdä ihan toimivasti 1.4 TSI ja 1.5 TSI 130 hv koneissa. Meillä on tuollainen jälkimmäinen ja toimii kaikkiaan täysin huomaamattomasti, nyt jo 42 tkm. Lepuutustoininnan rykäisyt kuulunevat nekin edelleen vain tuolle 1.5 TSI 150 hv koneelle.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

a4b8

Lepuutustoiminto ei ole nykäissyt vielä kertaakaan. Toiminnosta kertova teksti: "eco ja 2 sylinterin toiminto käytössä" on ainoa mikä näkyy. Minkäänlaista nykimistä tai vastaavaa ei ole todellakaan ilmaantunut vaikka kuinka yrittänyt kuulostella. Kylmänä pari nykäisyä, mutta se on mielestäni eri juttu. (S/S pois, 98 E)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

dosetti

Eli summattuna itse olen kerännyt seuraavia oireita:
-suuri kulutus (joillakin autot kulkee kuten luvattu todella hienosti pienellä kulutuksella)
-lepuutustoiminnon aktivoituessa nykäisy (kuulunee kaikkiin lepuutusmoottoreihin ja osin ominaisuuteen)
-lepuutustoiminnon ollessa päällä jyrisee ja se kuuluu ja tuntuu autossa (ominaisuus ainakin jossain määrin, mutta toisilla ei jyristämistä kuulu eikä tunnu ollenkaan eli onko sitten automallikohtaista)
-manuaalivaihteisella "kengurunloikka" ykkösvaihteella, joillakin myös kakkosella (tästä olen enimmäkseen lukenut brittifoorumeilta, kone tekee siis täyden stopin eikä liiku vaikka painaa kaasua, kunnes jonkin ajan päästä lähteekin eteenpäin. Kierrokset laskee kytkintä nostettaessa, auto liikahtaa, kierrokset nousee taas ja sitten laskeekin ja auton liikkuminen pysähtyy, tai näin olen ymmärtänyt tämän "kangaroo effectin")
Sitten on jotain epämääräistä pätkimistä ilmeisesti käynnissä, vaikka ei lepuutus ole päällä. Tätä ei ole kaikilla.

Subjektiivisia kokemuksia varmasti eli jokainen kokee eri tavalla häiritsevänä nämä ja eroja tulee vielä siinä, onko manuaali vai dsg. Kuitenkin selvästi osa ei toimi kuten pitäisi, kukaan ei tiedä, miten iso osa autoista ei toimi kuten pitäisi. Tästä syystä päivityksiä ei säännönmukaisesti tehdä jokaiselle 1,5tsi 110kW moottoreihin kaikkiin malleihin vaan niihin, kenellä oireita ilmenee. Kuitenkin jokaiselle mallille liene omat päivitykset ja osalle ei vielä ole ollenkaan. Se, tuleeko niitä päivityksiä esim. Pololle, ei osannut vielä toissapäivänä maahantuojakaan tietää. Tämä kysyttiin automyyjän kanssa. Osaan autoista, joihin päivitys tehty, on jotkin oireet lieventyneet ja jotkut ovat raportoineen jopa polttoaineen jakelija vaihdon vaikuttaneen joihinkin oireisiin (nykiminen?). Eli Nesteen bensaa kehuttu.

Tällaista tiivistelmää olen itse lukenut.

Routa

#335
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 17.05.19 - klo:08:11
Tällainen kuva minullekin tullut. Osa tärisee, osa ei. Se, korreloiko tärinä kasvaneen kulutuksen kanssa, on vielä epäselvää hieman. Ilmeisesti ei välttämättä näin tee.
Oma kyllä pitää melkoista jurinaa kun ACT aktivoituu kylmemmillä keleillä. Nyt kun ollaan taas yli 10 asteen niin tuota ei huomaa.

Eipä tätä ainakaan yli takuuajan uskalla pitää  :-\

Itse olen ajanut vain Nesteen bensalla ja kyllä nuo nykimisoireet on silläkin aika huomattavia. Jotenkin tuntuu, että tuosta on välillä vedotkin hukassa. Kiihdyy jotenkin ahdistuneesti.

En tiedä, ei noihin nykäyksiin edes oikein edes turru. Tänä aamuna taas motarille kiihdyttäessä nykäisi pari kertaa niin että autonvaihto hyppäsi heti mieleen. Minulla siis Octavia 1.5TSI DSG. Muuten auto on oikein hyvä varsinkin tila/hinta/ominaisuus-suhdetta kun pyörittelee.
Entinen VAG-kuljettaja.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 17.05.19 - klo:12:34
En tiedä, ei noihin nykäyksiin edes oikein edes turru. Tänä aamuna taas motarille kiihdyttäessä nykäisi pari kertaa niin että autonvaihto hyppäsi heti mieleen. Minulla siis Octavia 1.5TSI DSG. Muuten auto on oikein hyvä varsinkin tila/hinta/ominaisuus-suhdetta kun pyörittelee.

No jopas on...

Näin mallikaaren lopulla III Octaviassa on varsin paljon "arvoa rahalle". Olen ajanut sijaisautona 1.4 TSI:llä ja oletus oli, että tässä saisi siirryttyä  hieman parempaan suorituskykyyn ja varustetaso olisi kohdallaan. Mutta onhan tämä tuurista ja ajoituksesta kiinni, minkä version auto omalle kohdalle sattuu. Viimeksi osumana ketju-tsi, eikä ole toistaiseksi ollut ongelmia. Ja nyt vuorossa lepuutus-tsi. Aina jotain uutta vikawaagenilta, vaikka automalli olisi vanha...  ::)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Bisti

Täytyy varmaan käydä koeajamassa joskus tuota 1.5 mottia, itsellä nyt 1.4 110kw tsi act ja kyllä siinäkin toisinaan huomaa nykäyksen tuon lepuutustoiminnon aktivoituessa/deaktivoituessa, mutta ei mitään hirveää potkua. Lähinnä semmoinen kuin olisi tiessä tullut joku loiva pinnanmuutos tms. Enemmän sellainen kuminauhamainen vedonmuutos. Mikähän tuossa 1.5 on sitten mennyt pieleen...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Routa

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 17.05.19 - klo:10:05
Olen nyt kohta vuoden ajellut 1,4 :vastaavalla "leputuskoneella" ja en kyllä ole noita oireita muuten huomannut kuin ihan kovemmilla pakkasilla ja kylmällä koneella. Nyt kelien lämmettyä leputusta  ei huomaa kuin mittarista.!
En tiedä mikä tässä 1.5:ssa on mennyt pieleen. Kävin ennen Octavian ostoa kojolla 1.4 ACT DSG Superbilla eikä siinä lepuutusta huomannut mitenkään. Keli toki oli jonkin verran plussalla. Superbin tiloille ei ollut tarvetta ja samalla rahalla sai uuden Octavian parilla lisäherkulla niin tuli sitten sellainen ostettua. Ei olisi ehkä pitänyt.
Entinen VAG-kuljettaja.

a4b8

Varmaankin se, ettei huomaa koko toimintoa !
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

9987

#340
Olisivat tehneet 1.5TSI:n ilman lepuutustoimintoa ja muutenkin hyvää kestoa painottaen. Tehoa riittää isompaankin autoon.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 17.05.19 - klo:15:42
Katsokaapas vain niin tää lepuutustoiminnalla olevat koneet jää aika pikaisesti unholaan.
Hyöty / riesa ei vastaa toisiaan.
Eihän se nyt mikään autonmoottori ole joka nykii koko ajan.
Kuuluu samaan sarjaan jakopäähommien kanssa joskaan ei niin laaja ja kallis ongelma.
Nää VG vehkeet vaan ovat tälläisii.

Jollen väärin muista lepuutustoimilla on muitakin kuin VAG- konsernin autoja? Mikä on riesa? Mikä auto nykii koko ajan?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

referee

Nyt 6000km pienempitehoisella 1.5 TSI DSG Farkku Golfilla ajoa takana.
Lepuutustoiminnon huomaa mittaristosta. Ei nykimistä.
Polttoainetta mennyt ajotietokoneesta katsottuna keskimäärin 5.1 l/100km, tiedä sitten absoluuttista lukemaa.
Tänään ajoa kantateitä pitkin 438km keskinopeudella 76 km/H ja kulutus 4.7 l/100km.
Mischelin kesärenkaat, paine 2.6
Ihan Ok auto ollut tähän saakka.

dosetti

Tuoretta tietoa troc-foorumilta, jossa oli saatu trociin uutta päivitystä, joka olisi fiksannut ainakin kenguruilmiön ja muutenkin auto tuntunut paremmalta: https://www.trocforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=266&sid=3055dc8cb7679b9e00bc89f29c5da023&start=1130

Eli uskaltaako tässä kuitenkin tilata Polon tällä EVO-koneella ja dsg:llä?

a4b8

Täällä on muitakin henkilöitä joiden autossa tuota 2-sylinteri toimintoa ei huomaa muuta kuin mittaristosta, minua tuo ilmoitus mittaristossa ei haittaa, en menetä yöuniani! Ihmetyttää kun selvää suomen kieltä ei ymmärretä/uskota. Miksi minun pitäisi väkisin vääntää muuksi ja valehdella että kytkeytymisen huomaa??? Pitääkö tuoda auto koeajettavaksi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

janppa78

Onnea niille kaikille jotka ovat saaneet täydellisen nykimättömän version moottorista. Täällä tuntuu olevan joillakin hirveä tarve julistaa kyseistä moottoria hyväksi ja onnistuneeksi.

Oman auton moottorin ominaisuuksista en keksi mitään hyvää.
Moottorissa täytyy olla jotain mekaanista vikaa, koska ilmeisesti näissä on niin suuria yksilöeroja. Se on selvää, että ikinä sitä ei kuntoon laiteta huollossa ainakaan takuunpuitteissa. Vaan maksajat löytyvät asiakkaista.

jk320

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 16.05.19 - klo:14:29
Eikös tuo ole passatille ja 3 kyydissä mainio tulos?
Aika erikoiselta kuulostaisi että noin isolle autolle nostaisi 1,5 litraa kulutusta vielä noista kiristetyistä mittauksistakin sellainen. Tänään 5,8l/100 tietokoneen mukaan 80 ja 100km/h ajossa maantiellä, kaksi kyydissä.

a4b8

Olen kommentoinut tuota 2-sylintertoiminnon nykimistä ja meteliä - jos ei esiinny niin ei! Jos joku vika uudesta alkaen, millä perusteilla ei korjata takuuseen? Onhan korjattu vikoja takuuseen takuuajan jälkeenkin.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 17.05.19 - klo:20:57
Onnea niille kaikille jotka ovat saaneet täydellisen nykimättömän version moottorista. Täällä tuntuu olevan joillakin hirveä tarve julistaa kyseistä moottoria hyväksi ja onnistuneeksi.

Oman auton moottorin ominaisuuksista en keksi mitään hyvää.
Moottorissa täytyy olla jotain mekaanista vikaa, koska ilmeisesti näissä on niin suuria yksilöeroja. Se on selvää, että ikinä sitä ei kuntoon laiteta huollossa ainakaan takuunpuitteissa. Vaan maksajat löytyvät asiakkaista.

Missäpäin janppa78 asustelee? Olisi mukava istua hetkeksi kyytiin ja todeta nämä mekaaniset vauriot koneessa ja miten ne ajossa vaikuttaa. Itse harkitsen tuota moottoria niin olisi mukava kokeilla tämmöistä täysin viallista versiota miten se ilmenee.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Routa

#349
Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 17.05.19 - klo:20:57
Onnea niille kaikille jotka ovat saaneet täydellisen nykimättömän version moottorista. Täällä tuntuu olevan joillakin hirveä tarve julistaa kyseistä moottoria hyväksi ja onnistuneeksi.

Oman auton moottorin ominaisuuksista en keksi mitään hyvää.
Moottorissa täytyy olla jotain mekaanista vikaa, koska ilmeisesti näissä on niin suuria yksilöeroja. Se on selvää, että ikinä sitä ei kuntoon laiteta huollossa ainakaan takuunpuitteissa. Vaan maksajat löytyvät asiakkaista.
En usko, että näitä nykimättömiä moottoreita onkaan. VAG:n tunnustama ongelma. Tuo lepuutuksen jyrinä sen sijaan on mielenkiintoisempi asia samoin kun tärinät. Tuollaisen luulisi johtuvan jostain mekaanisesta ongelmasta. Syökö sun auto öljyä?

Merkkiliikehän levittelee käsiä tuon nykimisen kanssa kun ei voi ilman softapäivitystä mitään tehdä eikä vikakoodeja ole. Auto toimii muuten normaalisti. Ei ne ala polttoaineen kulutuksen perusteella tms. mitään tutkimaan.

Voihan tämmöisen tilata kuten tuossa yllä pohdittiin. Sitten kädet kyynerpäitä myöten ristiin, että sieltä tulee tiistai- tai keskiviikkoversio.
Entinen VAG-kuljettaja.

jt

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 17.05.19 - klo:23:17
Ihmetyttää kyllä , että tuollaisia lepuutusversioita aletaan tekemään.
1.5 koneestaa saa takuuvarmasti hyvän moottorin ilman tuota nykytysversiota.
Tuon leputustoiminnonhan saattaisi saada poistettua tai kynnystä sille muutettu flashäämällä etc sopiva paketti, tuskinpa riittää pelkkä VCDS koodaus? 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 17.05.19 - klo:23:17
Ihmetyttää kyllä , että tuollaisia lepuutusversioita aletaan tekemään.
1.5 koneestaa saa takuuvarmasti hyvän moottorin ilman tuota nykytysversiota.
Esim. VG 1.4 kone on ja oli todella hyvä moottori ja tietenkin ilman lepuutusta.
Aika suosittu versio oli tää 1.4 kone.

Ei vaan taida ikinä mennä jakeluun että tuo lepuutus ei ole ongelma V(A)G eikä ilmeisesti muunkaan merkkisissä vehkeissä. MUTTA se ja vähän muukin on ongelma 1.5 TSI 150hv moottorissa, ainakin osassa niistä. Ei kaikissa vaikka sinulla olisi ollut peräti 1 kpl sijaisautona hetken käytössäsi missä homma ei toiminut kuten pitäisi.

Ymmärrän toki että jos omissa käsissä on omalla rahalla ostettu Musta Pekka niin ei paljoa lohduta se että jollain muulla ei ole mitään valittamista.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 17.05.19 - klo:23:17
Esim. VG 1.4 kone on ja oli todella hyvä moottori ja tietenkin ilman lepuutusta.

Myös 1,4 on lepuutuksella, mutta oireeton.

VAUX

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 18.05.19 - klo:08:39
Myös 1,4 on lepuutuksella, mutta oireeton.

Paitsi minun CHPA joka on ilman. Alussahan myytiin koneita leputuksella ja ilman sitä.
Golf VII 1.4 Highline 103 Kw. -13

minnis

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 13.05.19 - klo:11:58
Minäkin olen erityisen kiinnostunut minniksen ajomatkan profiilista, matkojen pituudet ja muita vaikuttavia seikkoja? Onko kulutus todellista vai tietokoneen näyttämä? Eli rangeksi auto kertoo tankille noin 520km? Rengastus ilmeisesti 16"? Onko motarilla matkavauhti tasan mittarin mukaan 120 vai todellista 120 vai kuinka paljon? Millä moodilla ajelet, ECO käytössä? Rullailetko ollenkaan, pulse&glideä kokeillut? Kyllähän monesti sanotaan, että uutena auto kuluttaa eniten ja kulutus hieman laskee ajan myötä.

Rangeksi mittari näyttää 520km-540km välillä täydellä tankilla, varmaan riippuu siitä miten on ajanut edellisen tankin tyhjäksi, en tiedä. Vanteet ovat 16" ja motarilla vauhti kyllä vähän yli todellisen 120. Ajoprofiilin valintaa minulla ei ole, eli joku normal mode sielä päällä. Rullailut jää monesti kyllä vähemmälle liikenteen takia, valitettavan usein joutuu nostamaan ja laskemaan ajonopeutta. Ajan lisäksi oikeastaan aina motaripätkän adaptiivinen vakkari päällä, vakkarin ajoprofiili on sport asennossa. Tuntuu meinaan muilla asennoilla reagoivan niin hitaasti että välillä jää turhan pitkiä välejä edessäajavaan kun edessäajava kiihdyttää ja taakseni syntyy jonoa. Start&Stop pidän monesti pois päältä moottoritiepätkän jälkeen hetken aikaa, haluan antaa turbon jäähdytellä. En tiedä onko tämä ihan turhaa toimintaa vai ei.

Nyt kun asiaa rupesin tutkimaan niin ajoin yhden matkan töihin niin taloudellisesti kun osasin. Sain 6.5l/100km tulokseksi. Periaatteessa se on kai ihan ok, sillä autoa ostaessa keskimääräiseksi kulutukseksi luvattiin 6.4l/100km. Nyt viimeisimmän tankkauksen jälkeen eli viikon aikana keskikulutukseni on ollut 6.9l/100km.


Jotkut täälä ovat epäileet että tärisevät ja nykivät yksilöt saattaisivat kuluttaa enemmän, minulla ei oma moottori tärise tai nyi vaikka kulutus onkin kovempaa kun mitä odotin. Oikeastaan tämä kulutus ainoa ongelma mitä minulla on 3k kilometrien aikana ollut, mutta loppupeleissä syy siihen taitaa löytyä ratin ja penkin välistä. Talvea toki odotellessa, monilla ilmeisesti ongelmat ilmenee vasta silloin.


Routa

Nyt kun tänne pohjoiseenkin tuli lämpimät kelit niin tuo omakin toimii niinkuin auton kuuluu. Ei nyi tai jyrise. Vähän turhan kallis kesäauto vaan.
Entinen VAG-kuljettaja.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: minnis - 18.05.19 - klo:16:23

Nyt kun asiaa rupesin tutkimaan niin ajoin yhden matkan töihin niin taloudellisesti kun osasin. Sain 6.5l/100km tulokseksi. Periaatteessa se on kai ihan ok, sillä autoa ostaessa keskimääräiseksi kulutukseksi luvattiin 6.4l/100km. Nyt viimeisimmän tankkauksen jälkeen eli viikon aikana keskikulutukseni on ollut 6.9l/100km.

Tuli perjantaina pitkästä aikaa ajettua vaimon 1.5 TSI:llä (96kW) ja huomasin että ajotietokoneessa pitkäaikainen kulutus oli pudonnut lukemaan 5.1 l/100km. En muista aiemmin noin alhaista nähneeni, ja tällä autolla ajetaan kuitenkin päivittäisellä työmatkalla motariakin.

Yhtä asiaa olen pohtinut, ehkä joku muukin on, eli miksi nuo ongelmat tässä konetyypissä ovat "väärässä" versiossa? Meiilä kun on tuo mopompi versio missä lepuutuksen ja S/S:n lisäksi on lisäksi tuo koneen sammuminen rullatessa ja sen uudelleen käynnistyminen automaattisesti. Luulisi että ongelmien mahdollisuus olisi suurempi tässä 130 hv mallissa kuin tuossa yksenkertaisemmalla tekniikalla olevassa 150 hv mallissa? Tuo  on kuitenkin ollut edelleen täysin oireeton kaikissa tilanteissa, nyt mittarissa oli 43 tkm.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Routa

Itse olen aika vakuuttunut jo siitä, että autoni moottorissa on jotain vikaa. Auto tuntuu ajoittain todella hengettömältä ja bensaa palaa työmatka-ajossa nyt kesärenkain 7.5-8l/100km ajotietokoneen mukaan. Työmatka on 50/50 60km/h aluetta ja 80km/h tietyön takia rajoitettua motaria + lyhkäiset 40km/h pätkät. Käytin autoa merkkarillakin ja sen mukaan kaikki toimii normaalisti.
Entinen VAG-kuljettaja.

Arttu

Lainaus käyttäjältä: Routa - 29.05.19 - klo:20:11
Itse olen aika vakuuttunut jo siitä, että autoni moottorissa on jotain vikaa. Auto tuntuu ajoittain todella hengettömältä ja bensaa palaa työmatka-ajossa nyt kesärenkain 7.5-8l/100km ajotietokoneen mukaan. Työmatka on 50/50 60km/h aluetta ja 80km/h tietyön takia rajoitettua motaria + lyhkäiset 40km/h pätkät. Käytin autoa merkkarillakin ja sen mukaan kaikki toimii normaalisti.
Vaihtaisin pois tuollaisen, jos eivät vikaa löydä. Selvästi jotain vikaa. Itsellä ei ole ollut noin korkeita lukuja vaikka olisi kuinka polkenut.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Arttu

Lainaus käyttäjältä: minnis - 18.05.19 - klo:16:23
Rangeksi mittari näyttää 520km-540km välillä täydellä tankilla, varmaan riippuu siitä miten on ajanut edellisen tankin tyhjäksi, en tiedä.
Täällä Octavian ajotietokone näyttää yleensä tankkauksen jälkeen rangeksi 880 km. 
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy