1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

europe

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 20.03.19 - klo:10:36

Sitä vikaa, että menee 4- motioniksi en osta nelivetoa koska minulla ei ole bensasyöpölle mitään tarvetta.
En siis kulje kesähelteilläkään lumiharja kainalossa enkä siten halua myöskään jotain nelkkua ajella kesäkeleillä.

Eli ei mitään vikaa suomeksi tuon hölmön viisastelun ulkopuolelta.

mfroberg

#271
Lainaus käyttäjältä: Routa - 20.03.19 - klo:10:38
Onhan tämä aivan ihmeellistä. Omien kokemusten mukaan 1.4ACT kone toimi ongelmattomasti ja ilman jyrinöitä, kuin myös tämä 1.5TSI koeajoilla, mutta kesäkelithän ne silloin oli.

Silloin kun vielä oli noita 1.4 TSI ACT koneita myynnissä niin ei niistä valitettu että lepuutustoiminto täristää/jyristää. Meidän 1.5 TSI 130hv on myös toiminut nyt 37 tkm aivan moitteetta. Eli tuo lepuutus voidaan kyllä toteuttaa toimivasti ja sen VAG on näissä tehnytkin. Noissa täristävissä 1.5 TSI 150hv koneissa on siis jokin vika/ominaisuus jonka omalla järkeilylläni on oltava softapohjainen ja siksi jollakin aikavälillä myös korjattavissa. Tämä ei tietysti paljoa lohduttaisi jos oma auto täristelisi joka päivä työmatkoilla.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Jodl

Lainaus käyttäjältä: Popo - 20.03.19 - klo:12:44
...
Siitäkin tuolla jakoketju-keskustelussa on paljon väännetty, onko tosiaan vaihdettu sama vanha ja heikko ketju, vai olisiko sitten parempi kuitenkin. Virallisen tiedon mukaan uusissa autoissa ketjua olisi parannettu viimeistään v. 2011 lopun tuotantoon mennessä ja oma auot on 4/2012...
Noh, kommentti "laitetaan vaan samaa ketjua joka ei kestä" oli siinä valtuutetun VW korjaamon työntekijän komentti (siinä kun purki sitä Jettaa). En nyt millään muista kuinka vanha auto oli, mutta oletan, että ennen 2011. Mutta itsekin olen tuollaista jostain lukenut, että jotain muutoksia on tehty.
Tämä nyt menee vähän off-topic kun tässä piti 1.5 puhua. Aikanaan kun tuo kone tuli, niin hieman skeptinen olin, että noinkohan mahtaa toimia. Ilmeisesti voi, koska sellaisiakin ajelijoita on, jotka tyytyväisiä on, mutta taas nostaa päätään myös selkeä tyytymättömyys. Paljonhan noissa asioissa on kyse siitäkin, että miten myyjä/huolto asian ottaa. Historia tunnistaa kyllä, että kustannuksia mieluusti sälytetään ostajalle. Meilläkin katsottiin mikroskoopin kanssa läpi, että onhan varmasti huollot tehty ohjelman mukaan ajallaan, mutta koska oli niin ei pystynyt veloittamaan. Eivät edes oma-aloitteisesti halunneet merkitä ketjun vaihtoa huoltokirjaan mutta koska vaadin, niin merkintä kampanjasta tehtiin.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jodl - 20.03.19 - klo:13:32
Noh, kommentti "laitetaan vaan samaa ketjua joka ei kestä" oli siinä valtuutetun VW korjaamon työntekijän komentti (siinä kun purki sitä Jettaa). En nyt millään muista kuinka vanha auto oli, mutta oletan, että ennen 2011. Mutta itsekin olen tuollaista jostain lukenut, että jotain muutoksia on tehty.
Tämä nyt menee vähän off-topic kun tässä piti 1.5 puhua. Aikanaan kun tuo kone tuli, niin hieman skeptinen olin, että noinkohan mahtaa toimia. Ilmeisesti voi, koska sellaisiakin ajelijoita on, jotka tyytyväisiä on, mutta taas nostaa päätään myös selkeä tyytymättömyys. Paljonhan noissa asioissa on kyse siitäkin, että miten myyjä/huolto asian ottaa. Historia tunnistaa kyllä, että kustannuksia mieluusti sälytetään ostajalle. Meilläkin katsottiin mikroskoopin kanssa läpi, että onhan varmasti huollot tehty ohjelman mukaan ajallaan, mutta koska oli niin ei pystynyt veloittamaan. Eivät edes oma-aloitteisesti halunneet merkitä ketjun vaihtoa huoltokirjaan mutta koska vaadin, niin merkintä kampanjasta tehtiin.

Toki tämä on off-topic teknisesti, mutta toisaalta samaa kokonaisuutta, eli miten todettuihin teknisiin ongelmiin suhtaudutaan. Ketju-ongelmissa VW-Auto "heräsi" myöhään asiakaspalveluun, kuten tapana on. Kun oma autoni oli uusi, luin näitä tarinoita, miten kaikki olivat yksittäistapauksia ja takuuajan jälkeen alle 60 tkm ajetut ajetut autot saivat osakseen pitkän väännön jälkeen Volkkarin hyväntahtoisuutena "vain" muutaman satasen laskuja. Sitten pari vuotta myöhemmin ketjuntarkistus-kamppis päälle ja 100 tkm ajettuihin on sen kummemmin asiasta tappelematta vaihdettu ketju, jos aihetta. Helkaman suhtautumista ei ole tarvinnut vielä onneksi testata. Toki huollossa on vakuutettu vastaantulojen olevan olemassa näissä(kin)…  ::)

Paras seurailla tätä ketjua tiiviisti ja toivoa sitä "päivitystä softaan", jos 1.5 TSI konserniwaagen vielä muuten on mielessä, kun autonvaihto tapahtuu tod näk vuoden sisällä.  Automyyjät eivät tietenkään mistään nykimisestä ole kuulleetkaan ... ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 20.03.19 - klo:14:02
Kiitos viisaasta vastauksesta. Jokainen ostaa autonsa käyttötarpeensa mukaan. ;)

Mikä käyttötarpeesi sitten on jos harkitsit loppuun saakka Tiguania mutta kone/vetotavan takia päädyit Audi A4:seen? Nuo ovat omassa ajattelussani aivan eri ajoprofiilin/käyttötavan vehkeitä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Popo - 20.03.19 - klo:14:32
Paras seurailla tätä ketjua tiiviisti ja toivoa sitä "päivitystä softaan", jos 1.5 TSI konserniwaagen vielä muuten on mielessä, kun autonvaihto tapahtuu tod näk vuoden sisällä.  Automyyjät eivät tietenkään mistään nykimisestä ole kuulleetkaan ... ;)

Kyllä ovat. Kysyin asiaa kolmisen viikkoa sitten uutta autoa tilatessani ja myyjä kertoi olevansa tietoinen tästä ongelmasta. Onko ongelma sitten tiedossa "virallisesti".....tiedä häntä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Popo

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 20.03.19 - klo:14:51
Kyllä ovat. Kysyin asiaa kolmisen viikkoa sitten uutta autoa tilatessani ja myyjä kertoi olevansa tietoinen tästä ongelmasta. Onko ongelma sitten tiedossa "virallisesti".....tiedä häntä.

No hyvä. Olin helmikuussa Jyväskylän Laakkosella (Ocu vietiin hinurilla Himokselta, koska tulpanjohdot) ja sijaisautoa odotellessa juttelin Skoda-myyjän kanssa ja hän ei tuosta nykimisestä sen enempää ottanut kiinni, kun mainitsin. Totesi 1,5 TSI:n olevan se suosituin bensakone...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 20.03.19 - klo:15:24
Kannattaa miettiä keltä kysyy ja mitä.

Juurihan tuossa edellä mfroberg kertoi, että automyyjä oli maininnut olevansa tietoinen ongelmasta. Onko tämä Sinulle jokin ongelma?

Perinteisesti automyyjä on toki mieluiten hiljaa, jos asiakas on autokuumeen vuoksi saapunut mestoille. Ei kannata pilata tunnelmaa vaikkapa lisävarusteiden, saati ruostesuojauksen kauppaamisella. Aasiakas saattaa epäillä ettei ko. auto olekaan täydellinen ja rupeaa epäröimään... ;)

Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 03.03.19 - klo:11:53
Onneksi saa vielä näitäkin Vaggineita OIKEALLA 2.0 myllyllä jossa ei ole turhia härpäkkeitä.
Mitähän härpäkkeitä siinä OIKEASSA 2.0 myllyssä on vähemmän kuin 1.5 TSI:ssä?

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 03.03.19 - klo:12:46
Minuakin ihmetytti tämä 1,4 TSI > 1,5 TSI, kun aikaisemmin tehtiin 1,2 TSI > 1,0 TSI ja kun viellä 1,4 TSI on hyvä ja toimiva kone. Loogista olisi ollut 1,4 TSI > 1,3 TSI.

1,5 litran iskutilavuus istuu paremmin Kiinan verotukseen ja toimii paremmin ekoversion käyttämässä Miller-kierrossa.

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 05.03.19 - klo:12:43
Ero 1,0 ja 1,5 välillä on liian iso, eli jos 1,4 -ta olisi tehty 1,3 (4 silinteriä) ja siihen laitettu kaikki 1,0 -n hienoudet, olisi siitä saanut toimivan ratkaisun.

Tuossa 1.5:ssa on ehdotomasti tarjolla hienompaa tekniikkaa kuin 1.0:ssa. Miller-kierto ja muuttuvasiipinen turbo nyt isoimpina tekijöinä. 1,3 litraisen kyky hyötyä Miller-kierrosta olisi oleellisesti heikompi, eikä tuolla pienellä iskutilavuuden muutoksella ole muuten merkittävää hyötyä. Edelleen moottorin perusmitoitus olisi sama. Itse pidän tätä nykyistä jakoa 1.0, 1.5 ja 2.0 oikein loogisena ja toimivana kattamaan tarvittava tehoalue.

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 05.03.19 - klo:13:40
Tarkoitin, että 1,0 on kokonaan uudelleen rakennettu, kun taas 1,5 onpäivitetty 1,4. Se leputuus toimii ainakin 1,4 koneessa huomaamattomasti, eli hyvin.

"Compact and efficient. The sum of many minor improvements have made the 1.0 TSI one of the most compact and efficient gasoline engines.

Kuten lainauksessasikin kerrotaan, kyseessä on perusrakenteen hiominen pienillä muutoksilla eikä suinkaan kokonaan uusi moottori.

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 05.03.19 - klo:14:28
Kolmepyttyinen kone on värinöiden kannalta kaikista järkevin. Nelipyttyinen kaipaa värähtelyjen vuoksi paljon vaimennusta ilman lepuutustakin, ei jatkoon. Ideaalitilanne on kun auton ainoat männät on sijoitettu ilmastoinnin kompuraan.

Nyt menee ihan ristiin faktat. Aikoinaan, kun Ford toi kolmisylinterisensä, niin pidettiin pienenä ihmeenä sitä, että se ylipäätään saatiin tasapainoon ilman tasapainoakselia.

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 05.03.19 - klo:15:43
Lähdetään kumminkin siitä, että autonmoottorin pitää kestää 250 000 km. Tämä kilsamäärä pitäisi mennä yhdellä jakoremminvaihdolla ja muutamilla öljynvaihdoilla. Epäilenpäs kyllä litran myllyn hiipuvan kättelyssä.
VW on saanut syötettyä asiakkailleen tuon lyhytikäisen kertakäyttömoottorin ajatuksiin.

Samaa laulua lauloivat monet Fordin esitellessä litraisensa vuonna 2011. Edelleenkin litraisten moottoreiden kestävyysongelmat ovat olleet vain Tuomasten päissä. Kuinkahan pitkään näiden pitää olla käytössä, ennen kuin ennakkoluuloista päästään eteenpäin?

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 07.03.19 - klo:21:48
Näyttää olevan Skoda Subrebissa 1.5 lepuutuskoneessa samat päästöt kuin Audi A4 35 TFSI koneessa jossa ei ole lepuutusta. Joten päästöjen kannalta ei 1.5 lepuutuskone puolla olemassa oloaan.

No onhan tuo Superb paljon isompi autokin.

jk320

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 20.03.19 - klo:08:32
Luulen että kaikki yksilöt nykyttävät ja sylinterinlepuutuksen kytkeytymisen huomaa kaikista 150hv versioista.

Kaikki ihmiset eivät vaan ole niin herkkiä huomaavaan nytkytyksiä.
1.5TSI 150hv DSG Passat kyllä nykii niin rajusti ettei jää keneltäkään huomaamatta, mutta lepuutuksen päällemeno on erittäin huomaamaton vaikka kuinka yrittäisi etsiä.

a4b8

En minäkään tuntenut lepuutuksen päälle/poismenoa kun eilen vartavasten ajoin noin 20 km kaupungissa ristiin rastiin ja noin 10 km maantiellä. Joko olen niin huono kuski tai autossa on joku vika kun en tuntenut, välillä radio kiinni jos kuuluisi kovaa ääntä kuten täällä on mainittu, ei kuulunut: kuulossa vika?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

jk320

Taitaa olla lottoa mitkä "mukavuusvajeet" saa, merkkiliikkeen termillä.

Routa

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 20.03.19 - klo:17:28
En minäkään tuntenut lepuutuksen päälle/poismenoa kun eilen vartavasten ajoin noin 20 km kaupungissa ristiin rastiin ja noin 10 km maantiellä. Joko olen niin huono kuski tai autossa on joku vika kun en tuntenut, välillä radio kiinni jos kuuluisi kovaa ääntä kuten täällä on mainittu, ei kuulunut: kuulossa vika?
Ei sitä jurnutusta näin lauhalla kelillä juuri huomaakaan. Todennäköisesti, jos olisi nastat alla niin ei huomaisi ollenkaan. Pakkasella se on sitten sellainen, että ei voi olla huomaamatta.

Tuntuupa nämä 1.5 110kW TSI:n ongelmat olevan tiedossa autokaupalla. Tarjosin eilen Octaviaa Toyota-kauppiaalle niin eka kysymys oli, että nykiikö kuinka pahasti kylmänä, kun näin tuoretta autoa olet vaihtamassa.
Entinen VAG-kuljettaja.

Routa

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.03.19 - klo:10:13
Jälleen moottorimoka VW:llä ja asiakas on loppupeleissä kärsinyt osapuoli.
Kyllähän se pitäisi tajuta näitä ostaessa, että aina on mahdollisuus lyödä kätensä paskaan, mutta jotenkin sitä hämääntyi. Autohan on ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan aivan kelpo sinänsä.
Entinen VAG-kuljettaja.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.03.19 - klo:10:13
Jälleen moottorimoka VW:llä ja asiakas on loppupeleissä kärsinyt osapuoli.
Onhan se nyt selvä kun moottorissa tapahtuu voimalinjan meneviä muutoksia ei se nyt koskaan nykimättä mene.
Ã,,lyäisivät aikoinaan lopettaa tuollaisen hömpötyksen.
Mitähän jonglööri tässä mahtaa yrittää sanoa?  ::) On aivan sama mitä kirjoittaa, jos ei sano yhtään mitään ymmärrettävää. Olisikohan pudonnut voimalinjaltaan?  ???
Golfkärry Mk 7.5

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 21.03.19 - klo:10:35
Mitähän jonglööri tässä mahtaa yrittää sanoa?  ::) On aivan sama mitä kirjoittaa, jos ei sano yhtään mitään ymmärrettävää. Olisikohan pudonnut voimalinjaltaan?  ???

Hyvä että oli joku muukin joka ei ymmärtänyt mitä tuossa yritettiin sanoa, vaikka miten monta kertaa luin läpi niin en vaan ymmärtänyt. Mun suosikkikohtani oli "Ã,,lyäisivät aikoinaan". Mutta itse aiheesta lienee faktat jo mainittu ja todennettukin, 1.5 TSi 110kW nykii ja toistaiseksi siihen ei rohtoa ole tarjolla. Loput stoorit rupeaa rönsyilemään mielikuvituksen puolelle.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.03.19 - klo:12:30
Niin  herää kysymys moniko käytettynä haluaa ostaa kyseisellä myllyllä olevan kulkineen.
Nyt pitäisi alkaa ymmärtämään.
Mihin se vaikuttaa ja miten.

Se siitä ja sen kestävyydestä? Vaan myydäänhän noita ketjukoneellisia TSI-malleja täyttä päätä. Ja usein maininnalla "ei jakopään hihnaa vaihdettavana"'. Onhan se niinkin, että ketjun vaihdon voi saada virhevastuun piikkiin, mutta hihna on kulutusosa...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

a4b8

Tämähän tulee aika ajoin esille kun ei muuta keksitä. dsg, tsi, lepuutuksella ja ilman, öljysyöppöaudit, 75 hv/litra tehot, ketjumoottorit, yleensä VAG-konsernin autot jne kukaan niitä ei osta mutta kuitenkin ostaa. Kaikki huonoja romuja mutta silti eräälläkin yli kaksikymmentä kyseistä autoa ollut!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.03.19 - klo:13:26
Kyllä mutta mikä on hintataso?

Onko sanojen välistä luettavissa, että mielestäsi esim. Octaviaa ja Golfia saa ketju TSI-moottorilla halvalla? Vai omaatko tietoa (ei luuloa) huonosta hyvityksestä, koska optio ketjuremppan varataan?
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

vasara

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 21.03.19 - klo:13:31
Tämähän tulee aika ajoin esille kun ei muuta keksitä. dsg, tsi, lepuutuksella ja ilman, öljysyöppöaudit, 75 hv/litra tehot, ketjumoottorit, yleensä VAG-konsernin autot jne kukaan niitä ei osta mutta kuitenkin ostaa. Kaikki huonoja romuja mutta silti eräälläkin yli kaksikymmentä kyseistä autoa ollut!
Niitä myydään, kun 99% autojen ostajista ei tiedä autojen tekniikasta, tyyppivioista yms. hölkäsen pöläystä.. eivätkä lueskele näitä foorumeita.
Autokauppiaat tietävät, mutta eivät kerro uuden auton ostajalle. Käytettyä autoliikkeeseen tarjotessa asia sitten kyllä otetaan esiin.
Esim..
1.5 tsi.. "Toyota-kauppiaalla eka kysymys oli, että nykiikö kuinka pahasti kylmänä."
Tai tietyt tsi koneet & öljynsyönti.. varmasti kysyvät onko koneremppa tehty.
Tai tietyt tsi koneet & jakoketju.. varmasti kysyvät onko ketjuremppa tehty.
Tai tietyt dsg laatikot...
Tai tietyt bemarin bensakoneet.. varmasti kysyvät onko ketjuremppa tehty (kysyivät minultakin autoa taannoin vaihtaessa ja onneksi oli juuri takuuseen tehty).
jne, jne...

a4b8

Toisin sanoen menettävät paljon!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

TDiih

Täytyy olla "Etumatkaa" että ehtii samaan aikaan perille  ;D

Onko kukaan muutes loggailut nykimistilanteessa millaista käppyrää nakutusanturit mahtavat antaa?
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

vasara

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.03.19 - klo:14:53
Niin ikävää kuin se onkin niin moni kävelee vaihtoautoa katsellessa VG auton ohi.
Mitäpä ikävää siinä on? Minäkin kävelen kaikkien ranskalaisten ohi :)

ruismax

Onko tämä vaan vw ja Skoda 1.5 koneiden ongelma?Käsittääkseni sama kone löytyy myös Audin keulalta 1.5 tfsi

vasara

^Ko koneen osalta konserni on myöntänytkin koneessa olevan vian. Tosin heidän mielestään kyse 'hyvin harvinaisesta asiasta' ja koskee vain 'joitakin koneyksilöitä' :)

TDiih

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.03.19 - klo:16:20
^Ko koneen osalta konserni on myöntänytkin koneessa olevan vian. Tosin heidän mielestään kyse 'hyvin harvinaisesta asiasta' ja koskee vain 'joitakin koneyksilöitä' :)

Prosentteina puhutaan varmaan yksittäisistä digiteistä  ;D
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Popo

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.03.19 - klo:16:35
Prosentteina puhutaan varmaan yksittäisistä digiteistä  ;D

Kuten jakoketjujen osaltakin...  ;D
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

kimmok

"nykytystä"

Minäkin huomasin moisen 1.5TSI Ibizassani. Moottorin ollessa kylmä tuntuu epävakautta jalkakaasulla ajettaessa.
Vakkarilla tuota ei esiinny, enkä ole huomannut lämpimällä koneella.

(vm2009 1.6TDI Octaviassa samantapainen "nykytys" ilmenee noin 80kmh/5vaihteella/vakionopeussäätimellä, ei muissa nopeuksissa eikä jalkakaasulla.
Tämä 1.5TSI kuje ei ole samanlainen.
vm96 corollassa oli varmaan 8bittinen DA muunnin ruiskun ohjauksessa(tms), koska siinä löysi useita kohtia kaasun asennossa jossa "bitti" selvästi pyörähti.
Tämä 1.5TSI kuje ei ole samanlainen.)
*************Kimmolla***************
Octavia 1.6TDI, Golf 1.9TDI -> Ibiza 1.5TSI

heller

Lainaus käyttäjältä: - Simo - - 23.04.18 - klo:12:00
Täytyy myöntää että olen kyllä pahasti traumatisoitunut webaston käytöstä edellisen autoni kanssa (ford diesel), joka pariinkin otteeseen webaa käytettäessä tyhjensi akun totaalisesti ja jätti perheeni pakkaseen palelemaan ja odottamaan hinausautoa. Siinä mielessä vänkä peli toi eksä, että ovet aukesivat vain sähköllä (myös mekaanisen lukon kautta) ja kun akusta loppui virta niin ei auenneet ovet eikä sitä kautta konepeltiäkään päässyt avaamaan varavirtaa varten. Viimeisen tempun se tekikin viime syksynä ja  sitten lähti auto vaihtoon  ;D. Paraneminen tästä taudista tulee ottamaan aikaa.


Ainakin MY16 golffi osasi sammuttaa webaston jos akun jännite meinaa laskea. Samoin jos bensavalo palaa niin ei syty ollenkaan. Uskoisin että myös nykyinen 1.5TSI sen tekee :) Ei tosin ole kertaakaan meinannut nykyisen kanssa akku loppua. Bensaa ei webasto vie kuin hajuja. Kovilla pakkasilla voi olla max 100km rangen pudotus jos lämmittää 2x päivässä konetta kunnolla.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

heller

30tkm alkaa lähestyä mittariin. Meinasin että jos veisi omat öljyt huoltoon.

Mistäs raati on tilaillut tai hakenut ja mitä öljyä?

Motonet ja biltema melko lähellä, mutta tilaamallakin onnistuu jos hinnassa säästää.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy