1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

japa

Kiitos tiedosta. Öljyistä olisin kiinnostunut sen verran että paljonko on öljytilavuus ja viskositeetti. Itse vois tehdä ns ensiöljynvaihdon 😎
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

DSL

Reilu puoli vuotta ja 15.000 km mittarissa. Moottoriöljyä ei kulu riittävän nopeaan tahtiin mittatikusta päätellen että joutuisi 30 tkm vaihtovälillä lisäämään. Tässä kohtaa voisi vaihtaa huokeammat espit sisään.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: japa - 21.06.18 - klo:17:54
Kiitos tiedosta. Öljyistä olisin kiinnostunut sen verran että paljonko on öljytilavuus ja viskositeetti. Itse vois tehdä ns ensiöljynvaihdon 😎
Omaan autooni 1.5 evoon 150hv vaihdettiin öljyt Laakkosella 4.6l ja viskositeetti 0w-20 luokitus ilmeisesti 508-509. Kilometrejä oli 1800, lähtihän ainakin ensimmäiset paskat pois.

Ocu_Style

Miten muilla, kellä on kombona 150 hv 1.5 TSI + DSG, tuntuuko teillä auton sisään missään tilanteissa selvää jyrinää? Itselläni auto kulki tasaisesti ilman jyrinöitä noin 2000 km asti, mutta nyt on sen jälkeen alkanut auton sisälle tuntumaan selvää jyrinää tietyissä tilanteissa. Jyrinä ei ole täysin tasaista koko ajan, vaan tuntuu parin sekunnin sykleissä. Selvimmin jyrinä tuntuu juuri vajaan 40 km/h nopeudessa, kun laatikossa on nelonen silmässä. Toisaalta jyrinä tuntuu myös välillä tilanteissa, joissa auton voi antaa mennä alamäkeen ilman, että tarvitsee painaa kaasua (tällöinkin jyrinä ilmenee lähellä vaihteiston vaihtokohtia).

Tiedossa on, että nämä DSG vehkeet tahtovat jyristää, koska vetävät niin pienillä kierroksilla, mutta itseäni tuossa hämää se, että jyrinä ei ole täysin tasaista koko ajan ja toisaalta se, että jyrinä ilmeni vasta noin 2000 ajetun kilometrin jälkeen.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 16.08.18 - klo:07:29
Miten muilla, kellä on kombona 150 hv 1.5 TSI + DSG, tuntuuko teillä auton sisään missään tilanteissa selvää jyrinää? Itselläni auto kulki tasaisesti ilman jyrinöitä noin 2000 km asti, mutta nyt on sen jälkeen alkanut auton sisälle tuntumaan selvää jyrinää tietyissä tilanteissa. Jyrinä ei ole täysin tasaista koko ajan, vaan tuntuu parin sekunnin sykleissä. Selvimmin jyrinä tuntuu juuri vajaan 40 km/h nopeudessa, kun laatikossa on nelonen silmässä. Toisaalta jyrinä tuntuu myös välillä tilanteissa, joissa auton voi antaa mennä alamäkeen ilman, että tarvitsee painaa kaasua (tällöinkin jyrinä ilmenee lähellä vaihteiston vaihtokohtia).

Tiedossa on, että nämä DSG vehkeet tahtovat jyristää, koska vetävät niin pienillä kierroksilla, mutta itseäni tuossa hämää se, että jyrinä ei ole täysin tasaista koko ajan ja toisaalta se, että jyrinä ilmeni vasta noin 2000 ajetun kilometrin jälkeen.

Paljonkos teillä on kierroksia koneessa tuolla 40km/h vauhdilla ja DSG:llä?
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Ocu_Style

Tuossa kohdassa kierrokset on noin 1200. Eli kyllä, voisi johtua alhaisista kierroksista. Toisaalta jyrinä tuntuu välillä myös suuremmilla kierroksilla.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 16.08.18 - klo:07:29
Tiedossa on, että nämä DSG vehkeet tahtovat jyristää, koska vetävät niin pienillä kierroksilla
Mielenkiintoista. Omien kokemuksieni (sekä bensa että diesel ja ainakin 1.8-2.0 litraiset) mukaan vaihtavat pienemmälle jo paljon ennen kuin jyristämistä on havaittavissa, vähän jo turhankin ennakoivasti.

Ocu_Style

No parin viikon päästä saadaan ehkö varmuus siihen, onko ominaisuus vai mättääkö esim. vaihdelootassa jokin. Veho Koivuhaalle pisteet hyvästä asenteesta asiaa kohtaan. Ensin kävin kysymässä asiasta Autokeskuksessa, niin siellä asenne oli todella vähättelevä ja sanottiin käytännössä suoraan, että lasku tulee sitten sinulle maksettavaksi, jos autosta ei löydy mitään. Auto on kuitenkin kuukauden vanha ja aiemmissakin vehkeissä oireiden tutkimukset olen saanut menemään takuuseen, vaikka varsinaista vikaa ei olisikaan löytynyt.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

janppa78

Kerros täällä sitten löytyikö jotain vikaa. Itsellä on kanssa 1.5 evo 150hv ja dsg, mutta golf variant. Itsellä tuntuu olevan kanssa erikoista värinää autossa nopeus ei vaikuta mitään. Vapaallakin tuntuu korkeataajuista värinää auto paikallaan. Omallakin on ajettu vasta 2800km ja tärinät tuntuvat vaan pahentuvan. Huollossa ei tietenkään huomattu mitään. Ykköseltä kakkoselle vaihdossa tuntuisi kun kytkin luistaisi. Lisäksi kone tärähtelee kun vaihtaa kahdensylinteriin tilaan ja sitä yritettiin päivittää mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Taitaa olla täyttä sutta ja paskaa.

DSL

Tällä ei värinöitä. 2-syl Mode aiheuttaa välillä nykäyksiä, mutta niin monella muullakin että taitanee olla ominaisuus. 17 tkm ajettu nyt.

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: DSL - 16.08.18 - klo:16:18
Tällä ei värinöitä. 2-syl Mode aiheuttaa välillä nykäyksiä, mutta niin monella muullakin että taitanee olla ominaisuus. 17 tkm ajettu nyt.

Pieniä nykähdyksiä täälläkin, jotka tuntuivat selkeämmin kesähelteillä. Ilmastoinnin kun sammutti niin nykähdyksetkin liki katosivat. Enemmänkin häiritsee että se 2-sylinterin moodin päälle ja pois kytkeytyminen kuuluu nykyään sisälle asti jos vauhti on taajamanopeutta ja radio on kiinni. Voi olla että se on aina kuulunut, en vain ole huomannut, mutta nyt kun sen olen kerran kuullut niin kuulen sen joka kerta.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

janppa78

Itsellä kuuluu todella voimakas sirkutus ohjaamoon kahden sylinterin tilassa. Huollon mukaan täysin normaalia kuulemma. Täytää todeta, että moottorista ja dsg yhdistelmästä on vaikea keksiä mitään hyvää. Moottorin ja vaihteiston nykimiset ja selvä kytkimen luistaminen ja tärinä vaihdoissa on itselle liikaa. Autolla ajettu vasta vajaa kolmetuhatta ja kulku on tälläistä. Onkohan menty vähän liian pitkälle ekoilussa koneen suhteen ja se on sitten tälläistä nykimistä. Kaukana on ajonautinto tälläisella vehkeellä.

vwmies

Itse olen ajanut disukalla vuosikausia ja toki tottunut niiden ominaisuuksiin.
Tätä moottoria olen harkinnut seuraavaan autooni, mutta näyttää hieman erikoiselta käyttäjäkommenttien perusteella. Toki manuaalina.  :o
Yritetään pärjätä.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.18 - klo:20:35
Itsellä kuuluu todella voimakas sirkutus ohjaamoon kahden sylinterin tilassa. Huollon mukaan täysin normaalia kuulemma. Täytää todeta, että moottorista ja dsg yhdistelmästä on vaikea keksiä mitään hyvää. Moottorin ja vaihteiston nykimiset ja selvä kytkimen luistaminen ja tärinä vaihdoissa on itselle liikaa. Autolla ajettu vasta vajaa kolmetuhatta ja kulku on tälläistä. Onkohan menty vähän liian pitkälle ekoilussa koneen suhteen ja se on sitten tälläistä nykimistä. Kaukana on ajonautinto tälläisella vehkeellä.
Jos ajaa radio mykistettynä niin 2 sylinterin moodissa kuuluu hentoinen "rapina" ohjaamoon. Mitään nykimistä tai kytkimen erityistä luistamista saatika varsinkaan tärinää ei omassa yksilössä tunnu. Tai siis täällä jo aiemmin raportoidut ajoittaiset nytkähtelyt puolilämpöisenä esiintyvät tietyissä tilanteissa mutten ole niitä kovin häiritsevinä kokenut. Itsellä on nyt Golfissa 6tkm mittarissa ja olen kyllä erityisen tyytyväinen juurikin voimalinjaan (110kW + DSG). Kulutuskin on miellyttävän pieni.

tommyt

Kun käytin Veholla nykimis-päivityksessä keväällä niin mainitsin jyrinästä alle 2000rpm kierroksilla. Vastaus oli että moottorissa ei ole tasapainotusakselia ja sen vuoksi pitää pientä jyrinää pienemmillä kierroksilla. Kesäkelillä en ole kiinnittänyt huomiota poikkeaviin ääniin. Nuo jyrinät kuuluivat kovilla pakkasilla ja kun ajeli sitten 80km/h viitosvaihteella niin jyrinä katosi. Vehon huoltotiskilläkin neuvottiin vaan käyttämään korkeampia kierroksia jos jyrinä häiritsee.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

janppa78

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.08.18 - klo:21:28
Jos ajaa radio mykistettynä niin 2 sylinterin moodissa kuuluu hentoinen "rapina" ohjaamoon. Mitään nykimistä tai kytkimen erityistä luistamista saatika varsinkaan tärinää ei omassa yksilössä tunnu. Tai siis täällä jo aiemmin raportoidut ajoittaiset nytkähtelyt puolilämpöisenä esiintyvät tietyissä tilanteissa mutten ole niitä kovin häiritsevinä kokenut. Itsellä on nyt Golfissa 6tkm mittarissa ja olen kyllä erityisen tyytyväinen juurikin voimalinjaan (110kW + DSG). Kulutuskin on miellyttävän pieni.
Hyvä että joku on tyytyväinen. Ilmeisesti itselle on sattunut viallinen yksilö dsg ja moottorin osalta. Sirkutus ja rallatus mikä kuuluu omasta autosta kahden sylinterin tilassa on todella voimakas. Sirinän voimakkuus vaihtelee vielä voimakkaasti kuormituksen mukaan. Kaveritkin autossa takapenkilläkin kuulevat äänen.
Auto väriseekin voimakkaasti vapaalla moottori käynnissä. Liittyyköhän dsg kytkin levyihin, ykköseltä kakkoselle vaihtaa kun auto on liikkunut alle metrin ja auto tärisee kun kierroksia on alle tuhat. Lisäksi moottorin kierrokset karkailevat vaihdoissa korkealle. Tähän lisäksi vielä voimakkaat nytkähdykset sylinterin lepuutus tilan vaihdoissa niin ei hyvä. Ihmeellisen asiata tekee se että välillä vaihteistö ja moottori toimii normaalisti ja tietenkin silloin kun auto oli huollossa. Kulutuksesta vaikea sanoa viekö nyt niin vähää kun entinen 10 vuotta vanha focus 1.6 bensa manuaali kulutti saman verran kun tämä tekniikan ihme.

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 18.08.18 - klo:20:35
Itsellä kuuluu todella voimakas sirkutus ohjaamoon kahden sylinterin tilassa. Huollon mukaan täysin normaalia kuulemma. Täytää todeta, että moottorista ja dsg yhdistelmästä on vaikea keksiä mitään hyvää. Moottorin ja vaihteiston nykimiset ja selvä kytkimen luistaminen ja tärinä vaihdoissa on itselle liikaa. Autolla ajettu vasta vajaa kolmetuhatta ja kulku on tälläistä. Onkohan menty vähän liian pitkälle ekoilussa koneen suhteen ja se on sitten tälläistä nykimistä. Kaukana on ajonautinto tälläisella vehkeellä.

Hyvä että joku on samaa mieltä kanssani. Sirkutusta en kuule, mutta muuten allekirjoitan täysin. Ekoilu on lepuutuksilla ja pihitelyllä pilannut muuten hyvän moottorin, ja DSG vaati aivan liian paljon keskittymistä etenkin liikkeelle lähdöissä ja hitaassa ajossa. Jos käyttää vähän kaasua liikkeellelähdössä laatikko laittaa kakkoselle heti. Vähän enemmän kaasua ja kytkin luistaa hetken ennen kun lämää sen kiinni nykäyksen kera ja meno on kuin autokoulun apuluokalla. Kolmosella vedättäessä kytkin selkeästi luistaa n 2000 ja 3000 kierroksen kohdalla kun vaihteisto ikään kuin aikoo vaihtaa muttei vaihdakkaan. Ja kylmänä, etenkin kostealla kelillä, kytkin  hieman ravistaa. Tähän kun lisätään etten millään löydä hyvää ajoasentoa, (jalat koukussa tai ratti liian kaukana) niin alkaa vaihto hiipiä vahvasti mieleen.. Uutuuden viehätys on siis karissut lopullisesti. Muuten ihan hyvä auto.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Eppu H

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 19.08.18 - klo:21:15
Kun käytin Veholla nykimis-päivityksessä keväällä niin mainitsin jyrinästä alle 2000rpm kierroksilla. Vastaus oli että moottorissa ei ole tasapainotusakselia ja sen vuoksi pitää pientä jyrinää pienemmillä kierroksilla. Kesäkelillä en ole kiinnittänyt huomiota poikkeaviin ääniin. Nuo jyrinät kuuluivat kovilla pakkasilla ja kun ajeli sitten 80km/h viitosvaihteella niin jyrinä katosi. Vehon huoltotiskilläkin neuvottiin vaan käyttämään korkeampia kierroksia jos jyrinä häiritsee.
Vageissa on jyrinää aiheuttanut myös moottorin kumityynyjen kovettuminen kovilla pakkasilla.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 19.08.18 - klo:21:24
Hyvä että joku on tyytyväinen. Ilmeisesti itselle on sattunut viallinen yksilö dsg ja moottorin osalta. Sirkutus ja rallatus mikä kuuluu omasta autosta kahden sylinterin tilassa on todella voimakas. Sirinän voimakkuus vaihtelee vielä voimakkaasti kuormituksen mukaan. Kaveritkin autossa takapenkilläkin kuulevat äänen.
Auto väriseekin voimakkaasti vapaalla moottori käynnissä. Liittyyköhän dsg kytkin levyihin, ykköseltä kakkoselle vaihtaa kun auto on liikkunut alle metrin ja auto tärisee kun kierroksia on alle tuhat. Lisäksi moottorin kierrokset karkailevat vaihdoissa korkealle. Tähän lisäksi vielä voimakkaat nytkähdykset sylinterin lepuutus tilan vaihdoissa niin ei hyvä. Ihmeellisen asiata tekee se että välillä vaihteistö ja moottori toimii normaalisti ja tietenkin silloin kun auto oli huollossa.
Kyllä itse väittäisin, että autossa on vikaa - tai sitten itse en osaa havainnoida ko. ominaisuuksia yhtä herkästi kuin muut. Aiempaan 1.2 TSI:hin verrattuna tämä käy paljon nätimmin.

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 19.08.18 - klo:21:24
Kulutuksesta vaikea sanoa viekö nyt niin vähää kun entinen 10 vuotta vanha focus 1.6 bensa manuaali kulutti saman verran kun tämä tekniikan ihme.
Ja siinä Focuksessa taisi olla kaikki 100hv, kun tässähän on 150hv... Väännöissäkin on "pieni" ero :) Itsellä ei mennyt 1.2 TSI 77kW Fabiassa näin pienellä, ja 1.9 TDI 74kW Borallakin vain harvoin sai pienempiä kulutuksia samalla ajoprofiililla. Nyt kulutus on näyttäny vieläpä kääntyvän laskuun joten hyvältä vaikuttaa. Pienimmillään sain ajotietokoneeseen reilu 250km matkalle 4.6l/100km (hyvin rauhallisella ajolla) ja siihen voinee sen pari desiä heittää päälle niin saa todellisen lukeman. Pääsääntöisesti tankkauksista mitatut lukemat pyörivät siinä 5.8-5.9l/100km ympärillä sekalaisessa ajossa.

heller

Ei itselläkään 1.5tsi + dsg kombo oireile. Jossain vaiheessa itsekin hämmästelin että mikä hemmetin vaimea rohina koneesta kuuluu niin se oli juuri 2-sylinterin tila. Tämäkään ei kuulu ellei ole mankka pois päältä. ACT pois kytkeytymisen kyllä huomaa joskus, mutta harvemmin.

Kulutukseen itselläkin entinen verrokki 1.2TSI ja tämä 150hv malli vie pitemmällä ajolla vähemmän. Paras tulos on 350km matkalle talvella _laskettuna_ 4.5l/100 kun atk näytti 4.7l/100.
Tällä hetkellä kesätunnelmissa kun renkaat pitää niin keskari pyörii 5.5 molemmin puolin.

Mittarissa vajaa 14tkm.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

janppa78

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 20.08.18 - klo:17:47
Kyllä itse väittäisin, että autossa on vikaa - tai sitten itse en osaa havainnoida ko. ominaisuuksia yhtä herkästi kuin muut. Aiempaan 1.2 TSI:hin verrattuna tämä käy paljon nätimmin.
Ja siinä Focuksessa taisi olla kaikki 100hv, kun tässähän on 150hv... Väännöissäkin on "pieni" ero :) Itsellä ei mennyt 1.2 TSI 77kW Fabiassa näin pienellä, ja 1.9 TDI 74kW Borallakin vain harvoin sai pienempiä kulutuksia samalla ajoprofiililla. Nyt kulutus on näyttäny vieläpä kääntyvän laskuun joten hyvältä vaikuttaa. Pienimmillään sain ajotietokoneeseen reilu 250km matkalle 4.6l/100km (hyvin rauhallisella ajolla) ja siihen voinee sen pari desiä heittää päälle niin saa todellisen lukeman. Pääsääntöisesti tankkauksista mitatut lukemat pyörivät siinä 5.8-5.9l/100km ympärillä sekalaisessa ajossa.
Kyllä ihmettelen teidän kulutuksia. Itsellä Tampere-Turku välillä kulutus tasan 7l. Ajo rauhallista muun liikenteen mukana menoa. Se mun vanha focus kaikkineen 100hv kanssa meni saman matkan noin 6l. Elikä kaikkine muine murheineen 1.5evo moottori on kyllä surullinen laitos. Varmaan sitten kun vaihteisto tai moottori hajoaa totaalisesti niin vikakin löytyy, siihen asti nytkytellään ja kuunnellaan koneen voimakasta sirkutusta.

eGetin

Melkeinpä kävisin kysymässä asiasta mielipidettä myös toisesta huollosta. Ja tarkistaisin myös rengaspaineet. Itselläni on vakirengastus 205/55/16 autossa ja 2.6bar paineet.

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 21.08.18 - klo:16:41
Kyllä ihmettelen teidän kulutuksia. Itsellä Tampere-Turku välillä kulutus tasan 7l. Ajo rauhallista muun liikenteen mukana menoa. Se mun vanha focus kaikkineen 100hv kanssa meni saman matkan noin 6l. Elikä kaikkine muine murheineen 1.5evo moottori on kyllä surullinen laitos. Varmaan sitten kun vaihteisto tai moottori hajoaa totaalisesti niin vikakin löytyy, siihen asti nytkytellään ja kuunnellaan koneen voimakasta sirkutusta.
Toi kuulostaa kyllä isolta toi kulutus. Minulla on pitkän ajan keskikulutus 6.9l, ja ajo on 90% täällä kehien sisäpuolella. Maantiellä kun mennään pitempää siivua lukemat on matalia viitosia ja jopa nelosella alkavia lukuja.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

DSL

Perävaunua vedellessä menee seiskan pintaan kulutus maantiellä. Muuten korkee nelonen.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 21.08.18 - klo:17:45
Melkeinpä kävisin kysymässä asiasta mielipidettä myös toisesta huollosta. Ja tarkistaisin myös rengaspaineet. Itselläni on vakirengastus 205/55/16 autossa ja 2.6bar paineet.
Itsellä on 225/45/17 renkaat ja paineet tarkalla mittarilla mitattu 2.5bar joka kulmassa. Jarrutkaa eivät takertele on tarkistettu, jos ajaa maantiellä pitemmän siivun ja pysähtyy tien sivuun moottorijarrua käyttäen koskematta jarruihin, niin kaikki levyt kylmiä. Auton rullaaminen ei tätä asiaa selitä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 21.08.18 - klo:16:41
Kyllä ihmettelen teidän kulutuksia. Itsellä Tampere-Turku välillä kulutus tasan 7l. Ajo rauhallista muun liikenteen mukana menoa. Se mun vanha focus kaikkineen 100hv kanssa meni saman matkan noin 6l. Elikä kaikkine muine murheineen 1.5evo moottori on kyllä surullinen laitos. Varmaan sitten kun vaihteisto tai moottori hajoaa totaalisesti niin vikakin löytyy, siihen asti nytkytellään ja kuunnellaan koneen voimakasta sirkutusta.

Vähän kyllä täytyy itsekkin ihmetellä näitä sinun kulutuksia. Itsellä meinaan ollut myös 1.6 100hv bensa focus manuaalina ja vielä se pienin 3-ovinen eli kevyt kuin mikä ja ei sillä alle 7L kulutuksiin päässyt missään tilanteessa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

janppa78

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 23.08.18 - klo:10:07
Vähän kyllä täytyy itsekkin ihmetellä näitä sinun kulutuksia. Itsellä meinaan ollut myös 1.6 100hv bensa focus manuaalina ja vielä se pienin 3-ovinen eli kevyt kuin mikä ja ei sillä alle 7L kulutuksiin päässyt missään tilanteessa.
Mitä ihmeellistä tässä kulutuksessa on? Se täytyy sanoa, että minun ajoissa ei ole muuttunut mikään muu kuin focus 1.6bensa - golf varianttiin 1.5evo 150hv dsg ja tämä uusi kuluttaa noin litran enemmän sadalla kilometrillä. Odotin kyllä että uusi auto olisi toiminut paremmin ja kuluttanut vähemmän kuin vanha mutta ei. Ihmettelen mitenkä kyseisellä autonvalmistajalla on varaa päästää tälläisiä tuotoksia myyntiin. Mitään hyvää sanaa voimalinjasta ei voi sanoa. Huomatkaa, että tämä mielipide on tästä minun yksilöstä. Voihan jollain kyseinen paketti toimiakin tai sitten olen vain liian tarkka tai en osaa ajaa ja aiheutan nykimisen sun muut itse. 22 vuotta jo tullut ajeltu niin kaksi ja nelipyöräisillä ja ei tälläisiä ongelmia ole ollut.

japa

Nyt tässä alkaa jo miettimään pitäiskö muokata vielä tilausta kun voi. Eli 1.5 dsg octavia tulossa vuodenvaihteessa. Onko se dsg ominaisuuksiltaan jyristelijä ja nykijä?
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

b1mpo

https://youtu.be/eK8VEB8-_KQ

Tämän suuntaisia kulutuslukemia voi odottaa ajossa. Spritmonitorissa löytyy yhtälailla tälle tukea.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teholopa

Lainaus käyttäjältä: japa - 25.08.18 - klo:10:32
Nyt tässä alkaa jo miettimään pitäiskö muokata vielä tilausta kun voi. Eli 1.5 dsg octavia tulossa vuodenvaihteessa. Onko se dsg ominaisuuksiltaan jyristelijä ja nykijä?

Mä oon kyllä täysin tyytyväinen omaan 1.5tsi act dsg ocuun. 20tkm ajettu, ei ongelmia. Eiköhän tällä satkun pääse ongelmitta kuten edelliselläki.

5-6 väliin menee kulutus riippuen millasta tietä ajaa. Edellisellä tankillä pääsi 920km.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy