Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: tuomora - 05.11.17 - klo:14:59
Moro, siinä on vika, kuuluu takuukorjauksen piiriin.

Eli pissapojissa on ollut ongelmia? Olenkin ihmetellyt hitaasti alkavaa ruiskua ...
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

jonatz79

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 09.10.17 - klo:18:46
Vertaatko tässä 120hv dieseliä 150hv bensaan? En usko että diesel tulee yhtään sen rivakammaksi manuaalisena jos automaattiin vertaa.

Vertaan ihan perus 125hv 1.4 TSI koneeseen. Siinäkin oli ainakin edellisessä versiossa (Golf vm11) enemmän alavääntöä ja oli huomattavasti helpompi ajettava moottoriltaan. Ei niin tarkkaa millä vaihteella vedät risteykset yms. Karkeasti yhtä vaihdettä pienemmällä joutuu ajamaan risteykset 1.6 TDI pannulla.

Lähinnä tuon puutteellisen alaväännön takia 1.6 TDI manuaalina (oma mielipide). DSG kun tunnetusti haluaa pitää melko suuren vaihteen silmässä polttoaineen kulutuksen takia ja kiihdyttämään lähtiessä laatikko arpoo hetken. Ongelma on että tuo 1.6 TDI ei lähde oikein yhtään mihinkään ennen 1700rpm edes pienillä vaihteilla ja manuaalia hieman helpompi pelata järkevät kierrosalueet. Toki tuonkin kanssa ajamaan oppii ja pärjää.

Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

Herr K

Lainaus käyttäjältä: finnman - 09.11.17 - klo:11:18
- Miksi tavaratilaa valaiseva valo ei ole myös led, kun muut sisävalot niitä ovat? Säästöä väärässä paikassa.

Itsekin olen samaa mieltä, että tämän hintaluokan autossa saisi olla ledit joka paikassa. Itseäni tuo häiritsi sen verran, että vaihdoin tavaratilan katossa olevan hehkulampun tällaiseen:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/433117/Osram-LED-polttimo-6000K-12V-SV85-41-mm-EI-TIELIIKENTEESEEN

On ollut nyt syksyn pimeydessä peräkonttia pakkaillessa hintansa väärti. Valoa riittää ihan eri tavalla kuin alkuperäisellä lampulla ja tuon sävy on ainakin omaan silmään lähellä muita sisävaloja.
VW Passat Variant GTE

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 14.11.17 - klo:20:39
http://www.motonet.fi/fi/tuote/433117/Osram-LED-polttimo-6000K-12V-SV85-41-mm-EI-TIELIIKENTEESEEN

On ollut nyt syksyn pimeydessä peräkonttia pakkaillessa hintansa väärti. Valoa riittää ihan eri tavalla kuin alkuperäisellä lampulla ja tuon sävy on ainakin omaan silmään lähellä muita sisävaloja.

"EIK,, V,,YL,,OHJATTUIHIN AUTOIHIN" lukee siellä myös.

Asiasta kolmanteen, olen nyt puskenut menemään 93500 km tuolla Passatilla. 50 000 lukemasta eteenpäin on mennyt hyvin ja ongelmitta, paitsi ihan viimeaikoina huomasin että takaovien ikkunoiden yläreunassa olevat kromilistat olivat itsekseen nousseet paikoiltaan ulospäin. Menivät paikoilleen painamalla takaisin, mutta jäi vähän kaivelemaan mikä noita puskee irti, tiivisteiden lämpölaajeneminen tjm?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 14.11.17 - klo:21:08
"EIK,, V,,YL,,OHJATTUIHIN AUTOIHIN" lukee siellä myös.

Niin lukee, mutta eipä tuo ole mitään virheilmoituksia tms. aiheuttanut.
VW Passat Variant GTE

finnman

Herr K: Kiitos linkistä. Haen samanlaisen polttimon itselleni myös  :)

Tuumas1

Luulenpa, että tavaratilan valo on "tyhmä" eikä siis mukana missään väylässä eikä vikadiagnostiikan piirissä.

fleetwood

Näin taitaa olla. Tyhmä on kyllä tavaratilanvalon sijoituskin; katossa olevasta valosta ei ole paljon iloa jos välissä on näkösuoja, jonka toki saa siitä tarvittaessa pois edestä.

Saatanpa itsekin vaihtaa tuon polttimon, kiitos vinkistä myös minun puolestani.
Passat GTE Variant

TeroPee

Mulla on tuo polttimo meidän Passatin tavaratilan valona. Auttaa se vähän mutta tosiaan itse valon sijoitus on surkea. Olenkin miettinyt led-nauhojen asentamista tavaratilan sivuun verhotason alapuolelle. Toistaiseksi on jäänyt vain ajatuksen tasolle.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Anthracite Grey

Mitä porukka on mieltä B8 Passatin ajovaloista? Itselläni on Highine varustelu, mutta lisävarusteena paremmat LED valot + DLA. Taitaa vaan olla yleinen "trendi", että nuo LED valot eivät loppujen lopuksi ole niin tehokkaat kuin parhaimmat Ksenonit. Luin juuri uuden Volvo XC60 testiä TM:stä ja siinäkin sanottiin, että ko auton valoteho on heikompi kuin edellisen sukupolven Ksenon versiot.

Kyllähän nuo LEDit Passatissakin on ihan OK, silloin kuin on kuivaa tai jopa vähän lunta maassa, mutta märällä tiellä valoteho kyllä hukkuu.. Onko kellään tietoa rajoitetaanko valoille annettavaa jännitettä jotenkin, jotta kestoikä pitenee entisestään, vai annetaanko sinne maksimit? Toisin sanoen otetaanko polttimoista siis kaikki teho irti? Kaiken kaikkiaan olen vähän pettynyt noihin valoihin...

autoilija14

Mielenkiintoinen pohdinta ... noin kuukauden ajellut B8:lla (käytetty tuontiauto) jossa nähtävästi paremmat LEDit mutta ei DLA:ta. Voisin melkein lyödä vetoa että B7:an Xenoneissa oli paremmat lähivalot. Kaukovalot saattaa tosin olla paremmat B8:ssa mutta sillä on minulle pienempi merkitys ... Suurimman osan ajoista pimeällä teen kuitenkin käyttäen lähivaloja.   
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

passo_s

Valot on minusta kohtuulliset, mulla on verrokkina aikaisemmat autoni H7 polttimoin. Autossani on DLA.Lumisateessa ajovalot muurautuivat umpeen, pitkät kun veti päälle niin umpiot sulivat hetkeksi, pitkillä kun ei voinut vastaantulevan liikenteen takia pitkään ajella.

Herr K

Itselläni on LED-valot ilman DLA:ta. Ihan kohtuulliset nuo tuntuvat olevan ja mielestäni suurin piirtein samaa tasoa kuin edellisen autoni xenonit (Golf vm. 2013). Kirkkautta kyllä piisaa, mutta kantamaa saisi olla enemmän sekä lähi- että kaukovaloissa. Märällä kelillä taitaa valoteho hukkua valoista ja valotekniikasta riippumatta.
VW Passat Variant GTE

Tonttu66

Itsellä nyt aika tarkkaan 50 tkm takana. Tänään aamulla Länsiväylällä oli ohituskaistan ajouriin satanut vesi jäätynyt käytännössä peilikirkkaaksi pinnaksi. Ensimmäistä kertaa tapahtui meikäläiselle niin, että ajonvakutus puuttui peliin vaikka ajoi täysin suoralla tiellä vakionopeussäätimellä. Näyttöruutuun tuli teksti "ESC intervention" ja adaptiivinen vakionopeussäädin kytkeytyy näemmä samalla pois päältä. Tie oli vaarallisen liukas, ihan hyvä että ajonvakautus reagoi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 26.11.17 - klo:11:42
Itselläni on LED-valot ilman DLA:ta. Ihan kohtuulliset nuo tuntuvat olevan ja mielestäni suurin piirtein samaa tasoa kuin edellisen autoni xenonit (Golf vm. 2013). Kirkkautta kyllä piisaa, mutta kantamaa saisi olla enemmän

Sama tuntuma, edellinen auto vain Passat bi-xenoneilla.

Mitäs tuo "ajotilanteen mukaan säätyvä" led oikeasti tarkoittaa? DLA tuo mukanaan kaukovaloautomatiikan jne, mutta onko näissä perus-ledeissä muuta ajotilanteen mukaan säätymistä kuin kääntyminen pyöräkulman mukaisesti?


icecold

Täällä 22tkm ajettu passat jossai kaikki pelit ja rensselit valoissa, omasta mielestä kirkkaus valoissa ok mutta kantama ehkä turhan lyhyt lähivaloilla mutta pitkistä olen sitä mieltä että tähän rahaan ei parempia dla led valoja voi saada.

itse tilasin myös juuri tuon osram led lampun tavaratilaan koska pettynyt vag hehkulamppu ratkaisuun

passo_s

#466
Autoni: Passat B8, 1.6 TDi DSG. 9800 tkm ja ekan kerran piti auton ilmoittamasta syystä koukata pois radalta varikko visiitille. Auto teki alkuviikosta sellaista että kun starttasi, mittarien välisellä ruudulla sekunnin pari vilahtaa komento: siirrä vaihdevipu asentoon P, ja vie auto korjaamolle. Startatessa vaihdekeppi oli asennossa P.Teksti ei ole ihan loogisimmasta päästä, ehdin miettiä että hinaustako tässä nyt tarkoitetaan, mutta ei tätä nyt voi P asennossa hinurin lavallekaan vetää.Kyseinen herja poistuu kuitenkin samantien. Työelämä ei turhia odottele, Pasuunan herja ei jää keskinäytön car valikkoon, työelämään, mars. Passatti vie toimistolle mukisematta ja laatikko toimii. Tänään huoltsikka tauon jälkeen sama herja, eikä se taaskaan jää car valikkoon muistiin. Sitten yllättäen menee navigaattori kesken ajon jumiin, keskinäyttö toimii muuten, mutta navi on niin tiltissä että sitä ei voi käyttää. Sattumalta on matkan varrella VW huolto ja sielläpä oli Express service. Auto on yli tunnin pajalla, vaihteistoa ei ehditty syvällisesti tutkia, koko reipas yli tunti on mennyt navigaattorin softan saattamisessa testerin kanssa toimintakuntoiseksi, ilmeisesti resetoinnissa on ollut hieman haasteita kun se on ottanut tunteroisen. Auto on ollut volsun ”testerissä” kiinni jotta navi on saatu resetoitua.Huollon mukaan auton navissa ei ole käyttäjälle annettu resetointi mahdollisuutta :( Vaihteistoa on kuulemma seurailtava. Se on nyt lopun alkua DSG:lle sanon minä :) Vajaan kymppitonninhan sillä pääsi ilman dsg herjoja :)

Tonttu66

Tuohon viestiin en osaa pttaa kantaa, mutta navi resetoi irsensä kun auton antaa seisoa jonkun aikaa paikallaan (ilman sytytysvirtaa). Toivottavasti ei ole dsg rikki tai hajoamassa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

passo_s

#468
Eilen oli pitkä ajosiivu, pidin toisenkin tauon. Navi oli jumissa kun toiselle tauolle saavuin, olisinkos 30 min purkanut tauolla sähköpostia. Ovet oli tauon ajan lukossa, lähdettäessä oli navi edelleen jumissa. Navi hyytyi tilanteessa jossa sillä oli yli 600 km mittainen ajoreitti laskettavanaan.Kesken ko reitin laskennan autossa syttyi polttoaineen vähyydestä merkkivalo ja navi kaatui siten että navigaattoriin tuli ilmoitus haluatko määrittää reitin lähimmälle huoltamolle, en painanut mitään,sitten tuli ”reitin määritys kesken”. Ko teksti loisti navissa kunnes VW huolto sai laitteen resetoitua. Aika rehvakkaasti olen kirjoittanut aiempaan viestiin ”autoni...”, kyseessä on työsuhdeauto eli suhde autoon on puhtaasti ”nettotuloon vaikuttava verotuksellinen autohaitta, mikä estää verovapaiden kilometrikorvausten saannin” :)  Siksipä hymyilyttää DSG, ”ei oo niin väliksi ku ei oo oma.”

Herr K

Jostakin muistelen lukeneeni, että virtanapin pitäminen pohjassa n. 10 sekkaa resetoisi myös navin/soittimen
VW Passat Variant GTE

passo_s

#470
Kiitoksia, tätä testaan. VW Pörhön huollosta kyselin, väittävät että vaatii testerin. VW maahantuojan huoltoon ei minua suostuttu yhdistämään tai ei osattu vaihteessa yhdistää. VW Group vaihde kyseessä. Tarviii etsiä sinne meili osoite. On se aika kypsää venttailla huollossa  moisen toimenpiteen takia. Vanhassa renussa oli TomTomissa kaksi - kolme kertaa vuodessa samaa oiretta, siitä otettiin vain virrat pois ja muistikortti hetkeksi irti. B8 Passatissa navin resetointi toimenpide vei osaavalta asentajaltakin tunnin, auto lähti Express service tiskiltä heti työnalle.

akk

Minulla on kerran mennyt radio ja navi jumiin (ei mennyt päälle, ilmoitti vain ettei ko. laite ole valmis) kun lähtiessäni illalla työpaikalla erehdyin laittamaan webaston kojetaulun napista suoraan päälle ja vähän ajan kulttua sammuttamaan sen. Ei auttanut virran katkaisutkaan välillä. Ainoa mikä ”radiossa” toimi oli CarPlay.  Tokeni vasta seuraavana aamuna kuntoon.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Tsibage

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 16.11.17 - klo:08:30
Näin taitaa olla. Tyhmä on kyllä tavaratilanvalon sijoituskin; katossa olevasta valosta ei ole paljon iloa jos välissä on näkösuoja, jonka toki saa siitä tarvittaessa pois edestä.

Saatanpa itsekin vaihtaa tuon polttimon, kiitos vinkistä myös minun puolestani.

Hommasin myös ledin ja tänään vaihdon yhteydessä huomasin, että eihän se vanhakaan pala. Onko kellään tietoa sulakkeista? Vai mistähän moinen voisi johtua. On se kyllä aikaisemmin palanut

EetuX

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 14.11.17 - klo:20:39
Itsekin olen samaa mieltä, että tämän hintaluokan autossa saisi olla ledit joka paikassa. Itseäni tuo häiritsi sen verran, että vaihdoin tavaratilan katossa olevan hehkulampun tällaiseen:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/433117/Osram-LED-polttimo-6000K-12V-SV85-41-mm-EI-TIELIIKENTEESEEN

On ollut nyt syksyn pimeydessä peräkonttia pakkaillessa hintansa väärti. Valoa riittää ihan eri tavalla kuin alkuperäisellä lampulla ja tuon sävy on ainakin omaan silmään lähellä muita sisävaloja.

Minkä tehoisen ledin olette laittaneet? Itse kävin katsomassa Osramin ledejä, mutta kaupassa oli vain 0,5W versio, joten jätin ottamatta.

Anthracite Grey

Moro. Webastosta: käytän sitä aina kaukosäätimellä. Webasto on käynnissä vielä kun menen autolle - käynnistyksen jälkeen olen usein sammuttanut sen siitä kojetaulun kytkimestä. Mutta olen valinnut automaattilämmityksen valikosta niin käynnistyy hetken perästä uudelleen jos/kun moottori ei vielä normilämmössä. Kokeilin nyt tänä aamuna jättää weban päälle käynnistyksen jälkeen - laite kait sammuu kun lämmöt normaalit mutta mulla ainakin palaa se suorakäytön valo kojetaulussa. Pitäiskö sammua ajan mittaan?

rami

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 30.11.17 - klo:22:39
Autoni: Passat B8, 1.6 TDi DSG. 9800 tkm ja ekan kerran piti auton ilmoittamasta syystä koukata pois radalta varikko visiitille. Auto teki alkuviikosta sellaista että kun starttasi, mittarien välisellä ruudulla sekunnin pari vilahtaa komento: siirrä vaihdevipu asentoon P, ja vie auto korjaamolle. Startatessa vaihdekeppi oli asennossa P.Teksti ei ole ihan loogisimmasta päästä, ehdin miettiä että hinaustako tässä nyt tarkoitetaan, mutta ei tätä nyt voi P asennossa hinurin lavallekaan vetää.Kyseinen herja poistuu kuitenkin samantien. Työelämä ei turhia odottele, Pasuunan herja ei jää keskinäytön car valikkoon, työelämään, mars. Passatti vie toimistolle mukisematta ja laatikko toimii. Tänään huoltsikka tauon jälkeen sama herja, eikä se taaskaan jää car valikkoon muistiin. Sitten yllättäen menee navigaattori kesken ajon jumiin, keskinäyttö toimii muuten, mutta navi on niin tiltissä että sitä ei voi käyttää. Sattumalta on matkan varrella VW huolto ja sielläpä oli Express service. Auto on yli tunnin pajalla, vaihteistoa ei ehditty syvällisesti tutkia, koko reipas yli tunti on mennyt navigaattorin softan saattamisessa testerin kanssa toimintakuntoiseksi, ilmeisesti resetoinnissa on ollut hieman haasteita kun se on ottanut tunteroisen. Auto on ollut volsun ”testerissä” kiinni jotta navi on saatu resetoitua.Huollon mukaan auton navissa ei ole käyttäjälle annettu resetointi mahdollisuutta :( Vaihteistoa on kuulemma seurailtava. Se on nyt lopun alkua DSG:lle sanon minä :) Vajaan kymppitonninhan sillä pääsi ilman dsg herjoja :)

Sinähän pääsit pitkälle VG automaatilla kun melkein kymppitonnin. Minulla A4:ssä alkoi ongelmat jo 6000 km jälkeen. ;D Eikä ole hallinassa vieläkään.

Passat1.4tsi

Uusi Passat Variant 1.4tsi dsg comfortline tilattu ja auton luovutus on heti tammikuun ensimmäisellä viikolla. Nyt kenellä Passat b8 on ollut muutaman vuoden jo käytössä, niin kaipaisin heiltä vastausta seuraavaan kysymykseen. Autokauppias tarjoaa huolenpitosopimusta minulle ja hänen mielestä se kannattaa ottaa ehdottomasti. Onko siis odotettavissa paljon sellaisia ylimääräisiä kuluja, että tuo soppari kannattaa ottaa...? Sopimus olisi 4v max 20tkm/vuosi. Kokemuksia Passatin omistajilta - kiitos :)

KesKari

Vajaa 3 vuotta ja 70.000km, kaksi määräaikaishuoltoa ilman ylimääräisiä toimenpiteitä. Ainoa ylimääräinen kulu on toistaiseksi ollut uudet pyyhkijänsulat jotka ostin kuukausi sitten, n. 45euroa.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

icecold

#478
Itsellä myös 1.4tsi 110kw dsg comfortline 23tkm ajettu huolenpitosopimuksella, rajana 30tkm/v ja hinta 60e/kk, itse otin koska ei juuri tunnu kukkarossa ja on muakvampi maksaa kuukaudessa hiukan kun taas huollossa kerralla monta sataa, myös dsg toimivuus sekä webaston yms uuden tekniikan toimivuus mietityttää joten päädyin sen ottamaan jos tulee yllättäviä isoja vikoja (vaikka takuu kattaisi) niin korjaukset menee huolenpitosopimuksen/takuun piikkiin. Lukeehan sopimuksessa että rahan jota ei ole käytetty saa sopimuskauden jälkeen takaisin mutta siitä ei vielä ole kokemusta

passo_s

Keskinäyttö meni kokonaan pimeäksi :( Katsotaanpa pysyykö aamullakin ruutu mustana, radiota sentään soittelee. Vaihteisto herja on sitä vastoin pysynyt poissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy