Cupra leon ST 310

Aloittaja makeljan, 06.01.22 - klo:00:06

« edellinen - seuraava »

makeljan

Moikka,

Onko muille sattunut vastaava auto alle?

Itse nyt ajellut noin 4000km esittelyautona olleella Cupralla.

Näin talvella on huomannut jos haluaa liikkua ”turvallisesti” motariloskien yli tai muutenkin lumessa, on parempi täräyttää lähes aina cupra-moodi päälle. Tuntuma tiehen on silloin yksi parhaimmista joita olen kokenut. Edellinen auto Passat tbdi -16 (BSR kiusattu n. 300hp/600Nm) oli samanlainen. Erona ehkä cupran jonkinasteinen ero nelivedon nopeudessa ja tuntumassa. Ihan kuin tässä Cuprassa olisi jotenkin lähempänä Audia nelivetosysteemit? Ihanaa rääkynää pitää kun annetaan moottorille kierroksia ja yllättäen paukkukone, eli alas vaihtaessa paukahtelee kuin ralliautot🤔

Beats raikaa mutta ei ole lähellekään Audin soundi systeemin tasoinen. Selkeästi parempi kuin ihan perus VAG soitin silti. Samoin koen paljon esimerkiksi radion mykistymisiä ja outoja järjestelmän jäätymsiä, esim ei voi säätää lämpötiloja autossa ennen kuin ajaa auton tien viereen ja sammuttaa muutamaksi minuutiksi. Sen jälkeen taas kaikki toimii.

,,rsyttää ettei ole valaistu niitä hipaisunäppäimiä joilla säädetään lämpötilaa ja volumea, siitä on täällä muistakin konsernin autoista mainittu.

Ongelmat voidaan ehkä voittaa päivityksillä mutta Perhana että on kiva auto ajaa ja voi vaihdella moodia tarpeen mukaan.

Päivitellään lisää kun kokemusta syntyy…

CupraJAM

Cupra Leon Sportstourer VZ 2021

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: makeljan - 06.01.22 - klo:00:06
Moikka,

Onko muille sattunut vastaava auto alle?

Itse nyt ajellut noin 4000km esittelyautona olleella Cupralla.

Näin talvella on huomannut jos haluaa liikkua ”turvallisesti” motariloskien yli tai muutenkin lumessa, on parempi täräyttää lähes aina cupra-moodi päälle. Tuntuma tiehen on silloin yksi parhaimmista joita olen kokenut. Edellinen auto Passat tbdi -16 (BSR kiusattu n. 300hp/600Nm) oli samanlainen. Erona ehkä cupran jonkinasteinen ero nelivedon nopeudessa ja tuntumassa. Ihan kuin tässä Cuprassa olisi jotenkin lähempänä Audia nelivetosysteemit? Ihanaa rääkynää pitää kun annetaan moottorille kierroksia ja yllättäen paukkukone, eli alas vaihtaessa paukahtelee kuin ralliautot🤔

Beats raikaa mutta ei ole lähellekään Audin soundi systeemin tasoinen. Selkeästi parempi kuin ihan perus VAG soitin silti. Samoin koen paljon esimerkiksi radion mykistymisiä ja outoja järjestelmän jäätymsiä, esim ei voi säätää lämpötiloja autossa ennen kuin ajaa auton tien viereen ja sammuttaa muutamaksi minuutiksi. Sen jälkeen taas kaikki toimii.

,,rsyttää ettei ole valaistu niitä hipaisunäppäimiä joilla säädetään lämpötilaa ja volumea, siitä on täällä muistakin konsernin autoista mainittu.

Ongelmat voidaan ehkä voittaa päivityksillä mutta Perhana että on kiva auto ajaa ja voi vaihdella moodia tarpeen mukaan.

Päivitellään lisää kun kokemusta syntyy…

CupraJAM


Allekirjoittaneella mieto cupra leon eli ehybrid malli ollut nyt vajaa 13 kuukautta ja ajettu 23 000km. Cupra modella ja hybrid tilassa auto on nautittava ajaa. Välillä kaipailen nimenomaan tuota paukkukoneen ääntelyä ja niitä oikeita ääniä :) Toisinaan mietin miksi ei tullut samantien hankittua ns. oikeata neliveto cupraa, mutta toisaalta lompakko kiittää. Bensaan menee noin 50, kuukaudessa rahaa ja kilometrejä kertyy tässä ajassa n. 1500-2000km.

Kaikin puolin olen ollut itsekin tyytyväinen, vaikka näitä perus konsernitason ongelmia on ollut. Front assist herjat, connectin ongelmat, latausluukun lukitustapin jäätyminen aina jos plussa keli ja ilma muuttuu pakkasen puolelle, peruutuskameran linssi korjattu kaksi kertaa ja muutamia kertoja keskinäyttö jumittunut. Kaikki ongelmat on silti melko pieniä kokonaiskuvassa ja korjattu takuuna. Kokonaisuudessaan auto on toiminut hienosti. Kosketus/elenäppäimet saisi olla valaistut ja tätä olen itsekin harmitellut miksi ei ole voinut niitä toteuttaa.

Millä keskikulutuksella olet päässyt tuon 4000km? Ajoneuvovero vuodessa n. 300,? Vakuutukset vuodessa n. 1400,?




Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

makeljan

Rauhallisessa ajossa pääsee 7-8 litraa per satku. Välillä mennyt alle seiskan ja jos käyttää Cupra moodia niin yli kympin lukemia alkaa näkymään (ajotavalla tosin suurin merkitys ;D).
Cupra Leon Sportstourer VZ 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy