Leon Mk4 jälkiasennus varusteet/osat ym. auton muokkaaminen

Aloittaja MikHei, 12.03.21 - klo:23:38

« edellinen - seuraava »

hannupekka

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 28.03.22 - klo:16:09
Taitaa olla saman valmistajan sarja millaista kävin joskus MK3 Leoniin sovittelemassa. Pikainen tarkastelu ja sovittelu parkkipaikalla paljasti, että tuote ei ole hintansa arvoinen. Palauttaisin tuon ja hommaisin Seatin alkuperäisen mattosarjan tilalle. Ainakaan en lähtisi veistelemään auton verhoilua tuommoisen takia...
Sain tuon paikalleen, pieni vekki tosin tarvi tehdä. Muutoin tuo vaikuttaa kyllä omaan silmään ihan hyvältä. Aika näyttää miten kestää.

Tavaratilaan tarvisi vielä joku keksiä. Kellään linkata varmasti sopivaa? :D
Tarviiko tuo säädettävä tavaratilan pohja huomioida?
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

mikama83

Mulla tommonen ollu pitkään farkun kontissa. Ja käy ompa välipohja kummassa asennossa vaan  :)

https://www.ebay.de/itm/254873127397

hannupekka

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 28.03.22 - klo:19:06
Mulla tommonen ollu pitkään farkun kontissa. Ja käy ompa välipohja kummassa asennossa vaan  :)

https://www.ebay.de/itm/254873127397
Istuuko tuo siis paikalleen myös ala-asennossa ilman että poistaa noita kulmissa olevia kappaleita?
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

mikama83

Kävin tarkistamassa ja sanoin näköjään väärin. Jos haluaa ala-asentoon pitää nuo kulmat ottaa tosiaan pois, mutta sehän on helppo homma kun tuossa on nuo leikkausrajat valmiina  :)

hannupekka

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 28.03.22 - klo:20:18
Kävin tarkistamassa ja sanoin näköjään väärin. Jos haluaa ala-asentoon pitää nuo kulmat ottaa tosiaan pois, mutta sehän on helppo homma kun tuossa on nuo leikkausrajat valmiina  :)
Jeps, kiitoksia vahvistuksesta, näin olin tulkitsevanikin tuolta muiden arvosteluista :) Meni tällainen nyt myös tilaukseen. Konttia tulee pidettyä ala-asennossa ja jos joskus on tarve pitää ylemmässä, niin sitten on nuo kulmat sen aikaa ilman kumia.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

v6e

Nyt sain roiskeläpät kiinni. Kannattaa laittaa kirkas kalvo alle, sen verran terävä ja heiluva tuo läppä että hankaa ajan kanssa maalin puhki.
Itsellä ei muuta ollut kun mustaa WURTH teippiä. Sen kun leikkasi oikean kokoiseksi niin ei hankaa hiekanmurut maalia.

hannupekka

Onko joku viritellyt tavaraverkkoa takakontin puolelle? Esim. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-sisatilat/tavaratila/tavaraverkko-7590-x-30-cm-2000019418 takaistuimiin kiinni, saisi ostoskassit pysymään paremmin paikoillaan. Onhan tuolla noi koukut samaa tarkoitusta varten mutta käytössä olevissa ostoskasseissa on sen verran pitkät kantolenkit että ei saa oikein tukevasti kiinni.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

Jontigga

Olisiko Vantaalta 150km säteellä pätevää henkilöä, joka osaisi ohjelmoida takavalot palamaan aina. Huollossa eivät lähtökohtaisesti suostu tätä ohjelmointia tekemään, koska vetoavat led valon kulumiseen jos se palaa kokoajan (takuu).

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

heller

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 01.08.22 - klo:11:50
Olisiko Vantaalta 150km säteellä pätevää henkilöä, joka osaisi ohjelmoida takavalot palamaan aina. Huollossa eivät lähtökohtaisesti suostu tätä ohjelmointia tekemään, koska vetoavat led valon kulumiseen jos se palaa kokoajan (takuu).
Länsi-Vantaalla olisi OBD11 ja luulis onnistuvan jos löydät long codingin.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: heller - 01.08.22 - klo:12:35
Länsi-Vantaalla olisi OBD11 ja luulis onnistuvan jos löydät long codingin.

Täytyy alkaa etsiä netin maailmasta. Vanhaan korimalliin löytyi pikaisella youtuben selaamisella heti ohjeet.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Wiiseli

Eikö löydy one click- appia? Ite laitoin sillä Passattiin toimimaan.
PASSAT GTE VM. 2020

heller

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 01.08.22 - klo:16:30
Eikö löydy one click- appia? Ite laitoin sillä Passattiin toimimaan.
Ne maksaa erikseen, enkä osaa sanoa löytyykö kun ei ole autoa :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Yaffa0

Mulla on valot aina auto-asennossa. Talvikaudella takavalot palaa automaattisesti lähes aina ja kesällä ne saa yhdellä painalluksella päälle silloin kun niitä kaipaa (maantiellä ja moottoritiellä). Kaupungissa ja kehäteillä niitä on turha minusta kesällä loimottaa. Mutta jos haluaa, niin helpostihan ne saa päälle. Mutta en tosiaankaan ymmärrä miksi niiden pitäisi palaa valoisalla koko ajan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lionman

Samaa mieltä Yaffa0:n kanssa. Minulla myös auto-asennossa ollut 1v8kk. Osaa hyvin sytyttää takavalot kun hämärtyy tai kun alkaa satamaan. Ilmeisesti sadetunnistimen ohjaamana. Talvipäivän lumipölläkässä olen käsin sytyttänyt samalla kun takasumarin olen päälle laittanut.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

heller

Ei tuo tosiaan mikään rikos ole. Itse pohdin myös että vääntäiskö golffista ne aina päälle. Kohta tulee talvi ja 4kk pimeää niin voi miettiä sitten ensi kesälle.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 01.08.22 - klo:20:32
Samaa mieltä Yaffa0:n kanssa. Minulla myös auto-asennossa ollut 1v8kk. Osaa hyvin sytyttää takavalot kun hämärtyy tai kun alkaa satamaan. Ilmeisesti sadetunnistimen ohjaamana. Talvipäivän lumipölläkässä olen käsin sytyttänyt samalla kun takasumarin olen päälle laittanut.

Eikös nuo ajovalot mene automaattisesti päälle kun kytkee jommat kummat sumuvalot päälle. Näin ainakin muistelen omassa autossani toimivan.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

heller

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 02.08.22 - klo:20:40
Eikös nuo ajovalot mene automaattisesti päälle kun kytkee jommat kummat sumuvalot päälle. Näin ainakin muistelen omassa autossani toimivan.
Pitäs tosiaan mennä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 01.08.22 - klo:20:32
Samaa mieltä Yaffa0:n kanssa. Minulla myös auto-asennossa ollut 1v8kk. Osaa hyvin sytyttää takavalot kun hämärtyy tai kun alkaa satamaan. Ilmeisesti sadetunnistimen ohjaamana. Talvipäivän lumipölläkässä olen käsin sytyttänyt samalla kun takasumarin olen päälle laittanut.

Ei tuo olekaan ongelma painaa itse takavaloja päälle, mutta silloin syttyy myös edessä ns. pääajoavalot. Halu olisi siis saada takavalot päälle ja etuvalot olisi vain päiväajovaloilla päiväsaikaan.

Ihan vain paremman ulkonäon takia haluaisin takavalon palavan. Joku tykkää joku ei, mutta ei kai kaikkien tarvitse olla samaa mieltä  8) Omasta mielestä perä näyttää paljon paremmalta ja "leveämmältä" takavalon palaessa.

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 03.08.22 - klo:14:47
Ihan vain paremman ulkonäon takia haluaisin takavalon palavan. Joku tykkää joku ei, mutta ei kai kaikkien tarvitse olla samaa mieltä  8) Omasta mielestä perä näyttää paljon paremmalta ja "leveämmältä" takavalon palaessa.

Aamen!  8) Juuri nämä syyt itselläkin, jonka vuoksi takavalot palaa koko ajan. Ja kun siittä ei ole mitään haittaa (korkeintaan valojen käyttöikä lyhenee??), niin miksi ei. Tänäänkin vesisateessa ajelin, niin yksi Volkkari perä pimeänä ajeli edessä, meikäläisen autolla se ei ole edes mahdollista koodauksen jäljiltä. Mun 2013 Leonissa palaa kans koko ajan ja ei ole vielä melkein 10v ikään mennessä aiheuttanut ledeihin mitään vikaa. Toki jos siittä syystä valot palaa loppuun ennen aikojaan, niin sitte vaan kättä taskuun ja köyhempänä uutta lamppua tilalle.  ;) P.s. Oulussa merkkiliike koodas luovutuksessa takavalot palamaan jatkuvasti, eikä ollut mitään ongelmaa, tai että olisivat valon takuuseen ym. vedonneet. Näköjään riippuu ihan liikkeestä, että minkä linjan ovat valinneet.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

heller

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 03.08.22 - klo:21:37
Aamen!  8) Juuri nämä syyt itselläkin, jonka vuoksi takavalot palaa koko ajan. Ja kun siittä ei ole mitään haittaa (korkeintaan valojen käyttöikä lyhenee??), niin miksi ei. Tänäänkin vesisateessa ajelin, niin yksi Volkkari perä pimeänä ajeli edessä, meikäläisen autolla se ei ole edes mahdollista koodauksen jäljiltä. Mun 2013 Leonissa palaa kans koko ajan ja ei ole vielä melkein 10v ikään mennessä aiheuttanut ledeihin mitään vikaa. Toki jos siittä syystä valot palaa loppuun ennen aikojaan, niin sitte vaan kättä taskuun ja köyhempänä uutta lamppua tilalle.  ;) P.s. Oulussa merkkiliike koodas luovutuksessa takavalot palamaan jatkuvasti, eikä ollut mitään ongelmaa, tai että olisivat valon takuuseen ym. vedonneet. Näköjään riippuu ihan liikkeestä, että minkä linjan ovat valinneet.
Ei se varsin kovin kova sade ollut tai sitten edessä menevästä puuttui automatiikka. Valot menee sateella päälle vaikka olisi valoisaa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

MikHei

Lainaus käyttäjältä: heller - 03.08.22 - klo:21:39
Ei se varsin kovin kova sade ollut tai sitten edessä menevästä puuttui automatiikka. Valot menee sateella päälle vaikka olisi valoisaa.

Tai sillä "taunolla" oli 0-asennossa valokatkaisija, silloinkin mulla ne valot palaa takana.  ;) Meitä kun on niin moneen junaan autoilijoita, että siksi kait tuolla huonoilla keleillä ihmiset ajaa pimeillä autoilla, kun ei ne itse edes tajua sitä, merkistä riippumatta.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

heller

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 03.08.22 - klo:21:46
Tai sillä "taunolla" oli 0-asennossa valokatkaisija, silloinkin mulla ne valot palaa takana.  ;) Meitä kun on niin moneen junaan autoilijoita, että siksi kait tuolla huonoilla keleillä ihmiset ajaa pimeillä autoilla, kun ei ne itse edes tajua sitä, merkistä riippumatta.
Toijjootassa esimerkkinä on sinäällään typerä toteutus, että mittarivalot palaa vaikka valot ei. Ei siinä kuski ymmärrä että ajetaan hämärähommissa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 03.08.22 - klo:21:37
Aamen!  8) Juuri nämä syyt itselläkin, jonka vuoksi takavalot palaa koko ajan. Ja kun siittä ei ole mitään haittaa (korkeintaan valojen käyttöikä lyhenee??), niin miksi ei. Tänäänkin vesisateessa ajelin, niin yksi Volkkari perä pimeänä ajeli edessä, meikäläisen autolla se ei ole edes mahdollista koodauksen jäljiltä. Mun 2013 Leonissa palaa kans koko ajan ja ei ole vielä melkein 10v ikään mennessä aiheuttanut ledeihin mitään vikaa. Toki jos siittä syystä valot palaa loppuun ennen aikojaan, niin sitte vaan kättä taskuun ja köyhempänä uutta lamppua tilalle.  ;) P.s. Oulussa merkkiliike koodas luovutuksessa takavalot palamaan jatkuvasti, eikä ollut mitään ongelmaa, tai että olisivat valon takuuseen ym. vedonneet. Näköjään riippuu ihan liikkeestä, että minkä linjan ovat valinneet.

Lähinnä nauratti K-auton huollon vastaus, että eivät suostu koodaamaan palamaan jatkuvasti takuusyiden takia  ::)
Nyky ledit on melko pitkäikäisiä :D ja tosiaan jos jostain kumman syystä takaledit palaa loppuun niin rahalla saa uutta tilalle. Toki hinta voi olla merkin tyyliin kohtuu ryöstöhinta.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

v6e

En tiedä kuinka paljon lyhenpi kesto takavalolla voi olla kuin 0,5-1 vuosi ;D ;D tuskin hirveästi lyhenisi vaikka palaisi koko ajan  ;D ;D Odottelen itse tässä millon rapsahtaa muovi halki ja vedet sisällä.

Itse laittaisin takavalo palamaan koko ajan koska se todellakin on hiton komea ja en tuohon valo automatiikkaan luota niin paljoa että joka säällä kun pitäisi, kytkisi takavalon päälle. Ainakin mittariston himmennys ja kirkastus toimii välillä todella hitaasti parkkihallista tai katoksessa ulos ajettaessa.
En tiedä onko valoilla samat tunnistimet.

heller

Lainaus käyttäjältä: v6e - 04.08.22 - klo:14:35
En tiedä kuinka paljon lyhenpi kesto takavalolla voi olla kuin 0,5-1 vuosi ;D ;D tuskin hirveästi lyhenisi vaikka palaisi koko ajan  ;D ;D Odottelen itse tässä millon rapsahtaa muovi halki ja vedet sisällä.

Itse laittaisin takavalo palamaan koko ajan koska se todellakin on hiton komea ja en tuohon valo automatiikkaan luota niin paljoa että joka säällä kun pitäisi, kytkisi takavalon päälle. Ainakin mittariston himmennys ja kirkastus toimii välillä todella hitaasti parkkihallista tai katoksessa ulos ajettaessa.
En tiedä onko valoilla samat tunnistimet.

Kyllä se VAG:ien valoautomatiikka osaa hommansa. Näethän sie valokytkimestä onko valot päällä vai ei.

Mittariston himmennys on tarkotuksella hidas, ettei räpsy silmille. Toisin kuin esim corollassa, missä sillan ali mentäessä mittariston valot hyppää suoraan himmeälle ja takas kirkkaalle.

Koodaaminehan ei ole iso juttu.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jukkanen

Onko kukaan sattunut näkemään missään valmiita settejä tai muita näppäriä ratkaisuja Leonin ja muiden VAG-sisaruksiensa surullisen pimeän lämmönsäätö-istuinlämmitys-äänenvoimakkuussäätö-kosketusliukusäätimen valaistukseen?

Ilmeisesti raivostuttavaan, tympeään ja epämiellyttävään ominaisuuteen on tulossa korjausta ainakin volkkareihin ensi vuonna, mutta mitäpä sitä tekisi omalle seatille? Jotain pientä valaistusta tuohon pitäisi saada laiteltua. Vähän päälle vuosi ajelua on vahvistanut että ne ehdotetut vaihtoehtoiset ratkaisut eivät tyydytä. Puheohjausta voi johonkin pisteeseen asti pitää hassun hauskana ajanvietteenä, mutta kyllä sekin on osoittautunut tuskastuttavaksi pitemmän päälle kun toivottuja tuloksia ei tahdo saada syntymään.

heller

#176
Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 27.12.22 - klo:12:48
Onko kukaan sattunut näkemään missään valmiita settejä tai muita näppäriä ratkaisuja Leonin ja muiden VAG-sisaruksiensa surullisen pimeän lämmönsäätö-istuinlämmitys-äänenvoimakkuussäätö-kosketusliukusäätimen valaistukseen?

Ilmeisesti raivostuttavaan, tympeään ja epämiellyttävään ominaisuuteen on tulossa korjausta ainakin volkkareihin ensi vuonna, mutta mitäpä sitä tekisi omalle seatille? Jotain pientä valaistusta tuohon pitäisi saada laiteltua. Vähän päälle vuosi ajelua on vahvistanut että ne ehdotetut vaihtoehtoiset ratkaisut eivät tyydytä. Puheohjausta voi johonkin pisteeseen asti pitää hassun hauskana ajanvietteenä, mutta kyllä sekin on osoittautunut tuskastuttavaksi pitemmän päälle kun toivottuja tuloksia ei tahdo saada syntymään.
Kappas. En halua kiusata, mutta en tajunnutkaan miten paljon parempi tuo on octaviassa, kun ovat näytössä kaikki paitsi äänenvoimakkuus.

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.12.22 - klo:15:10
Kappas. En halua kiusata, mutta en tajunnutkaan miten paljon parempi tuo on octaviassa, kun ovat näytössä kaikki paitsi äänenvoimakkuus.

En enää muista millainen skoodassa on, mutta on se toki näytössäkin Leonissa, ID3:ssessa yms. samantapaista kyhäelmää käyttävissä vaggineissa. Näytön lisäksi säädöt ja kytkennät ovat näytön alapuolella valaisemattomassa osassa. Sijainti on muuten ihan ok, mutta pimeällä ei, vaikka vuoden on liu'utellut ja täppäillyt, pimeälle alueelle sormien työntäminen on epämiellyttävää ja epätarkkaa ja harhaanlyöntejä sattuu usein.

heller

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 27.12.22 - klo:15:28
En enää muista millainen skoodassa on, mutta on se toki näytössäkin Leonissa, ID3:ssessa yms. samantapaista kyhäelmää käyttävissä vaggineissa. Näytön lisäksi säädöt ja kytkennät ovat näytön alapuolella valaisemattomassa osassa. Sijainti on muuten ihan ok, mutta pimeällä ei, vaikka vuoden on liu'utellut ja täppäillyt, pimeälle alueelle sormien työntäminen on epämiellyttävää ja epätarkkaa ja harhaanlyöntejä sattuu usein.
Skodassa on siis vain voluumi tuossa liukusäätimessä. Lämpötilat yms on näytössä, siis jatkuvasti siinä alareunassa.

Toki se liukusäädin muuttaa toimintaa näytön mukaan. Esim kartan kanssa se on zoomi.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lionman

Minä en ole noita valaisemattomia liukusäätimiä vähän yli kahteen vuoteen käyttänyt ollenkaan. Paitsi vahingossa. Matkustamon lämmönsäätö on kätevämpää näytöstä suoraan sikäli kun sitä joskus tarvitsee. Tarvitsen silloin, jos kesken esilämmityksen lähden ajoon ja lämpötila on esiasetetussa lämmityksessä +22. Volumeen on minusta kätevin ratin rulla. Löytyy tuntoaistilla katsetta tiestä poistamatta.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy