Leon Mk4 jälkiasennus varusteet/osat ym. auton muokkaaminen

Aloittaja MikHei, 12.03.21 - klo:23:38

« edellinen - seuraava »

kölli

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 09.11.21 - klo:12:07
Joo, kuten aiemmin ketjussa tuli todettua, niin mk3 (5F) Leonin katto-/taakkatelineet käyvät mk4 (KL) Leonin katolle suoraan. Minulla siirtyvät kolmanteen Leoniin.

No niin, kun lukee silmät auki niin tässähän se tulikin. Hyvä juttu! ;)
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: kölli - 05.01.22 - klo:19:51
No niin, kun lukee silmät auki niin tässähän se tulikin. Hyvä juttu! ;)

Itse ostin käytettynä Thulen kattotelineet, jotka oli ollut 5f leonissa. Hyvin käy MK4 leoniin.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

pasi

Täältä puoltoääni Mont Blancin RFX203 -telineille.
Hain pitkään telineitä jotka olisi nopea laittaa katolle ja pois, kun en halua pitää telineitä joulusta vappuun katolla vaan vain silloin kun niille on tarvis.
Nämä on nopea laittaa: lukolliset päätykopat irti, vivut pystyyn, teline katolle, vivut alas ja koppa kiinni.

Tulivat valmiiksi kasattuina, ekassa laitossa meni vähän aikaa kun piti säätää sopivaksi ja leikata uran peittona oleva kumilista oikean mittaiseksi, mutta seuraavat kerrat ovat jo joutuisia.

Ja aika hyvän näköisetkin on.




Tikinpoika

Onkohan jollain tullut vastaan tähän uuteen ST Leoniin sopivaa tavaratilan välijakajaa?
Koiraverkko tuli, sekin vuoden odottelun jälkeen ihan Seatin omana varusteena, eli tarkoitus olisi saada siihen sopiva malli.

MikHei

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 12.02.22 - klo:11:44
Nykyisessäkin Leonissa vakio popit + jälkiasenteinen subbari ja ne on meille riittänyt, niin varmaan samanlaisella setillä mennään uudenkin kanssa.
Lainaus käyttäjältä: miz - 13.02.22 - klo:10:31
Aina voi päivittää jälkikäteen audiota, ei jää yhtään beatseille tai millekkään muullekaan konsernin lisävaruste -audioille, päinvastoin.

Itselle laitettiin koko paketti: 8 kanavainen dsp-vahvistin, kaiuttimet (etupää aktiivisena), vaimennukset oviin ja perään sekä subi.

Jos haluaa päästä melko pienellä eikä availla ovia jne, niin vaikka esim 6-kanavainen dsp-vahvistin (johtojen väliin saa asennettua) jolla voi ohjata subbariakin, ja subi peräkonttiin riittää jo pitkälle.

En tiedä millainen tila on mhevin kontissa välipohjan alla, omaan pheviin tein kotelon lasikuidusta mittojen mukaan välipohjan alle piiloon. N. 15 litrainen kotelo ja 8” elementti toimii oikein hyvin, ja subille jäävät kahden kanavan tehot / äänenpaine riittää omaan käyttöön.
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 13.02.22 - klo:11:14
Tuon Beats audion hyvä puoli on se että tosi halvalla ainakin silloin sai tuon varusteen kun omaa tilasin toukokuussa 2020. Alkuun se oli pettymys mutta kun löytyi vihdoin ne hyvät säädöt niin enää harmittaa kovemmalla volumella ovipahvien resonointi eli vähän niitä pitäisi vaimentaa.

Itse katsoisin ainakin Match-merkin tuotteita kun sieltä todennäköisesti löytyisi myös piuhat jotka menee suoraan vakiopiuhojen väliin. Yhden semmoisen systeemin asentanu mk7.5 farkkugolffiin johon tuli 5-kanavainen dsp vahvistin ja subbari välipohjan alle. Parannus oli huima alkuperäiseen verrattuna kyllä  :)
Lainaus käyttäjältä: miz - 13.02.22 - klo:13:11
Ovien vaimennuksella oli kyllä iso merkitys. Samalla lähti kaikki nitinät ja natinat kun ääni parani ja resonoinnit poistui.

Jälkikäteen pienin merkitys oli lopulta kaiutin elementtien vaihdolla, varsinkin etupäässä olisi varmaan saanut ihan hyvän alkuperäisillä.
Siirsin tännepäin keskustelua, ettei spämmätä tuota Leonin tuotantoaikataulu-ketjua.  ;D
Toki jos kokonaisvaltaisesti haluaa tehdä soittovehkeet, niin toki mikama83 ja miz:n tie on se oikea. Mutta omassa tapauksessa en koe olevani niin hifisti, että vakio kajauttimet kyllä varmaan riittäis, muhkeampaa bassoa vaan erityisesti kaipaillaan. Mutta mitään en ole lukkoon lyönyt. Tulevalla viikolla autohifiliikkeessä käynti varmaan selkeyttää suunnitelmia.  :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

miz

Kiitos, tämä on oikea paikka.

Kannattaa tietty tehdä vain ne muutokset joita kokee tarvitsevansa.
Dsp:tä kannattaa kyllä harkita niin saa samalla viiveet sun muut kuntoon, ja asennus ei vaadi paljon lisää kun niitä johtoja kuitenkin roplataan.

MikHei

Se on kyllä tosi, ovetkin oli joka tapauksessa tarkotus äänieristää. Katsellaan katsellaan..  :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Jontigga

Onko kukaan foorumilainen harkinnut madallusjousien asennusta? Itse olen tässä pähkäillyt jo pitkään, että keväällä asentaisi Eibachin 30mm madaltavat jouset. Ainoa mikä tässä vähän mietityttää on se, että maahantuojan/valmistajan takuu raukeaa alustan suhteen. Vielä olisi takuuta jäljellä yli 3,5v/75 000km.

Maxton designin etusplitteri ja takadiffuusori on myös harkinnassa. Toimitusajat näyttää olevan tällä hetkellä Maxtonin tuotteilla 30-35 päivää.

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

tgotj

Näillä keleillä ei ole käynyt auton madaltaminen käynyt mielessäkään. ;) Eikä töyssyihin ajettaessa muutenkaan. Tai kotipihasta kadulle. Eli itselle auto on käyttöpeli, jonka on oleellisempia toimia hyvin ajossa kuin näyttää nätille.

Vekkula

Edellisessä Leonissa mulla oli Eibach Sportline 45/40 madaltavat jouset eikä kertaakaan ollut mitään ongelmia mataluuden kanssa, hidastetöyssyt, kanttikivetyksien ylitykset jne jne ei aiheuttaneet mitään osumia. Toki ajelen muutenkin niin että kyseisissä paikoissa hidastetaan riittävästi, ei kuitenkaan mitään älyttömiä 0,5km/h kiemurteluita mitä välillä näkee matalien autojen tekevän.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 18.02.22 - klo:11:51
Edellisessä Leonissa mulla oli Eibach Sportline 45/40 madaltavat jouset eikä kertaakaan ollut mitään ongelmia mataluuden kanssa, hidastetöyssyt, kanttikivetyksien ylitykset jne jne ei aiheuttaneet mitään osumia. Toki ajelen muutenkin niin että kyseisissä paikoissa hidastetaan riittävästi, ei kuitenkaan mitään älyttömiä 0,5km/h kiemurteluita mitä välillä näkee matalien autojen tekevän.
Itsellä helma raapaissut jo nyt pihasta kadulle madellessa, sama päiväkodin pihasta kadulle... Eli itse en madaltaisi. Mutta se ei ole este sille, että joku muu madaltaa. Meitä on monenlaisia mieltymysten suhteen: itsellä käytännöllisyys tässä(kin) asiassa ajaa ulkonäön ohi. Jollakulla muulla prioriteetit eri päin, eikä siinä ole mitään vikaa. :)

mikama83

Mulla toi tehtaan -15mm madallettu alusta ja tämän lumikaaoksen aikaan olisi toivonu että olisi useampi sentti enemmän maavaraa. Pohja kolisee tuolla isoillakin teillä paakkuihin joita ei pysty väistämään, mutta jos ihan normaalia takvikeliä on niin pärjää kyllä mainiosti.
Yhtään enempää en uskaltaisi madaltaa kun kesällä pitää myös mökkiteitä ajella. Ulkonäön puolesta toki toi -30mm tekisi todella paljon  :)

miz

Onhan tuo PHEV vähän korkean näköinen tosiaan, mutta tänä talvena on sen verran monta kertaa pohja kolahdellut ja raapinut ihan tässä Helsingin lähikaduilla jäisiin/lumisiin kikkareisiin ja valleihin että en kyllä madaltaisi.

mipefin

Kyllähän se vähän houkuttelisi PHEViä madaltaa, mutta ei siinä mitään järkeä kyllä olisi. Tänäänkin omalta parkkipaikalta lähtiessä pohja laahasi heti parkkipaikalla että pihaliittymässä, ja työpaikalla pihaliittymässä, niin ei vaan pysty niin kauan kuin tällaisia kelejä on.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

v6e

#134
Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 14.02.22 - klo:10:09
Onko kukaan foorumilainen harkinnut madallusjousien asennusta? Itse olen tässä pähkäillyt jo pitkään, että keväällä asentaisi Eibachin 30mm madaltavat jouset. Ainoa mikä tässä vähän mietityttää on se, että maahantuojan/valmistajan takuu raukeaa alustan suhteen. Vielä olisi takuuta jäljellä yli 3,5v/75 000km.

Maxton designin etusplitteri ja takadiffuusori on myös harkinnassa. Toimitusajat näyttää olevan tällä hetkellä Maxtonin tuotteilla 30-35 päivää.

Jos tilaat nuo Maxtonit nii laitappa ihmeessä kuvat ja kerro minkä laatuset käkkylät oli, itsellä harkinnassa nuo.

Itse petyin hieman, sain auton Leon +FR merkillä vaikka myyjä lupasi toimittaa ilman merkkejä. Noiden irroittamisesta usein jää naarmuja metallimustaan väriin niin täytyy varmaan käydä monkumassa myyjältä irroitus.
Positiivinen yllätys oli FR mallin ledit takana, tuota ei Exellencessä ollut, on komiat!

Ekana varmaan itselle tulee roiskeläpät eteen, pinnoitus jos saan aikaiseksi viedä.

edit: merkit sotkee omasta mielestä tuon kauniin perseen, lisäksi tuon SEAT logon tummennus takaa harkinnassa, tuskin jaksan koko merkkiä vaihtaa mustaan.

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: v6e - 20.02.22 - klo:14:48
Jos tilaat nuo Maxtonit nii laitappa ihmeessä kuvat ja kerro minkä laatuset käkkylät oli, itsellä harkinnassa nuo.

Itse petyin hieman, sain auton Leon +FR merkillä vaikka myyjä lupasi toimittaa ilman merkkejä. Noiden irroittamisesta usein jää naarmuja metallimustaan väriin niin täytyy varmaan käydä monkumassa myyjältä irroitus.
Positiivinen yllätys oli FR mallin ledit takana, tuota ei Exellencessä ollut, on komiat!

Ekana varmaan itselle tulee roiskeläpät eteen, pinnoitus jos saan aikaiseksi viedä.

edit: merkit sotkee omasta mielestä tuon kauniin perseen, lisäksi tuon SEAT logon tummennus takaa harkinnassa, tuskin jaksan koko merkkiä vaihtaa mustaan.


Varmasti laitan Maxtonin etusplitteri ja takadiffuusori, mutta vasta keväämmällä tai kesällä. Täytyy sitten laittaa kuvia.

Jos sulla ei ole vielä tullut kilsoja ja auto ollut vasta vähän aikaa niin merkkien poistosta ei jää mitään jälkeä/haalistumaa. Monesta uudesta autosta olen merkit poistanut itse. Hieman lämmittää vaikka hiustenkuivaajalla ja hammaslangalla irti. Merkkien liimajäämät esim. autoglymin tar removerilla ja mikrokuituliinalla lähtee nätisti.

Roiskeläpät tässä mk4 Leonissa on suosteltavaa laittaa varsinkin eteen. Kyljen muotoilu on vedetty ulos, joten on suoraan kaiken paskan armoilla mitä eturenkaat heittävät.

Moni kommentoi ettei laittaisi madallusjousia, jonka ymmärrän varsin hyvin tämän talven perusteella, lunta on tullut riittämiin. Lähtökohtaisesti pehmeä lumi ei riko mitään keulasta tai pohjasta jos pitää nopeudet maltillisina. Isoimmat päätiet ovat kuitenkin olleet pääsääntöisesti hyvässä kunnossa ainakin pk-seudulla. ,,lyttömän korkea tämä uusi mk4 leon on, etenkin phevi malli. Hyvä ajaa talvella, mutta näyttä omaan silmään liikaa ns. korotetulta farkulta.

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

tgotj

Samalla lailla noita jääpolanteita muodostuu joka talvi.😉 Ainakin pks-alueen katuverkostossa.

psy



Itseltä löytyy -30mm madaltava alusta. Auto on selvästi vakio Pheviä matalampi, mutta ei liian matala. Ihan hyvin olen pärjännyt, vaikka lumiolosuhteet ovatkin olleet haastavia. Ulkonäkö miellyttää, eikä auto tunnu traktorilta. Autossa on vakio FR:n 18” vanteet.

Yaffa0

Skodan ja Seatin mukaan siihen on syynsä miksi PHEV:iä ei ole madallettu (edes sitä FR:n 15 mm). Akut ovat pohjapanssarin takana ja maakosketus niihin halutaan välttää. Näin sanotaan suoraan mm. Skodan sivuilla syyksi siihen, että miksi esim. RS PHEV-mallissa ei ole madallusta.

Jos katsoo näitä kuvia, niin tarvitseeko PHEV oikeasti edes madallusta?

Alla auto 17" kitkarenkain (205/50)


Kovin vaikuttaa matalalta ;D jos vaikka vertaa viereiseen VW Tiguaniin. Nämäkin siis korkeammilla talvirenkailla (näissä kuvissä näkyy muuten hyvin ns. perusvalkoisen, candy white ja metallivalkoisen, Nevada white, ero):





Ja kuten tästä viimeisestä kuvasta näkyy, niin "born in the sun" joutuu täällä Suomessa aika lailla mukavuusalueensa ulkopuolelle, jolloin ehkä vähän suuremmasta maavarasta on tosiaan täällä hyötyä.



Minulla tämä on kolmas FR-leon. Aiemmilla kahdella sain talvella enemmän "pohjakosketuksia" kuin olen tällä PHEV-mallilla saanut. Pidin edellisten mallien ajettavuudesta, etenkin kesällä. Kuitenkin, vaikka jousitus on nyt tässä PHEV:ssä vähän korkeampi, niin kokonaisuutena se on mielestäni parempi. Toki kokemukseni pohjaa siihen, että autossa on DCC ja sen sport-asetuksella pääsen (ainakin näin talvikeleissä) samaan tuntumaan kuin edellisillä FR-alustoilla. Kesällä tilanne voi toki olla toinen. Silloin on tiet eri kunnossa ja renkaat vaihtuvat 18 tuumaisiin, matalampiin ja leveämpiin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Tuosta vielä tuo -15mm tehdasmadallus niin voi vertailla kolmea eri korkeutta   :D  On kyllä ollu todella haastavaa ajella jo tuolla tänä talvena mutta ei voi mitään. Talvirenkaat pienemmät mutta ulkokehä on aika tarkkaan sama.


miz

Kiva kuulla että Yaffa0 on ollut pääosin tyytyväinen hankintaansa!

tgotj

Mun on selkeästi turha edes harkita madallusta kun en huomaa eroa kuvissa noiden kolmen välillä lainkaan.😂

hannupekka

Onkohan noita turvallisuuspaketteja mahdollista saada jälkikäteen? Esimerkki tuolta konfiguraattorista:

"Turvallisuuspaketti L
Side Assist -kaistanvaihtoavustin, Exit Assist -takana risteävän liikenteen varoitus, Exit Warning -ovenavauksen varoitus"

Omassa Xcellencessä ei ole wrap around-valoja mutta ovessa näyttäisi kuitenkin olevan ledit tuota kaistanvaihtoavustinta varten. Lähinnä mietityttää, että onko tuo softatasolla kytkettävissä päälle.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

gunman

#143
Lainaus käyttäjältä: hannupekka - 02.03.22 - klo:11:13
Onkohan noita turvallisuuspaketteja mahdollista saada jälkikäteen? Esimerkki tuolta konfiguraattorista:

"Turvallisuuspaketti L
Side Assist -kaistanvaihtoavustin, Exit Assist -takana risteävän liikenteen varoitus, Exit Warning -ovenavauksen varoitus"

Omassa Xcellencessä ei ole wrap around-valoja mutta ovessa näyttäisi kuitenkin olevan ledit tuota kaistanvaihtoavustinta varten. Lähinnä mietityttää, että onko tuo softatasolla kytkettävissä päälle.

Nuo kaikki avustimet taitavat käyttää tutkamokkuloita, jotka ovat auton takakulmissa puskurin sisällä.
Eivät varmasti ole tutkia sinne laittaneet, jos ei kaistanvaihtoavustinta autosta löydy.

Kaistanvaihtoavustimen ledit ovat sivupeileissä tai niiden kuorissa, eivät ovissa, ainakin yleensä.
(Edit. My bad, MK4 Leonissa ne näköjään on ovissa.)
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

zsi

Lainaus käyttäjältä: hannupekka - 02.03.22 - klo:11:13
Onkohan noita turvallisuuspaketteja mahdollista saada jälkikäteen? Esimerkki tuolta konfiguraattorista:

"Turvallisuuspaketti L
Side Assist -kaistanvaihtoavustin, Exit Assist -takana risteävän liikenteen varoitus, Exit Warning -ovenavauksen varoitus"

Omassa Xcellencessä ei ole wrap around-valoja mutta ovessa näyttäisi kuitenkin olevan ledit tuota kaistanvaihtoavustinta varten. Lähinnä mietityttää, että onko tuo softatasolla kytkettävissä päälle.
Ei taida onnistua ihan kohtuullisella hinnalla, mutta tässä näyttäisi kuitenkin olevan osat: https://www.kufatec.com/en/seat/leon/leon-kl/lane-change-assistant-incl.-rear-traffic-allert-for-seat-leon-kl-45285   

miz

Tuleeko tuossakaan mukana vielä exit warningia? Eikös peileissä ole myös jotkut sensorit (mohkut alapinnoissa) jotka liittyy noihin varoituksiin?


hannupekka

Lainaus käyttäjältä: zsi - 02.03.22 - klo:13:34
Ei taida onnistua ihan kohtuullisella hinnalla, mutta tässä näyttäisi kuitenkin olevan osat: https://www.kufatec.com/en/seat/leon/leon-kl/lane-change-assistant-incl.-rear-traffic-allert-for-seat-leon-kl-45285
Jooh, ei ole ihan tuon hinnan arvoinen kun uuteen autoon valittaessa olisi ollut reilu 500e :) Eipä sillä, ilmankin pärjää.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 01.03.22 - klo:10:47
Tuosta vielä tuo -15mm tehdasmadallus niin voi vertailla kolmea eri korkeutta   :D  On kyllä ollu todella haastavaa ajella jo tuolla tänä talvena mutta ei voi mitään. Talvirenkaat pienemmät mutta ulkokehä on aika tarkkaan sama.


Kiitos kaikille kuvista. Itse ainakin huomaan kuvista jo tuon FR:n orkkis -15mm madalluksen. Pistää kyllä miettimään Suomen talvi ja lumi onko järkeä sittenkään laittaa eibachin -30mm jousia, vaikka paremmalta näyttäisi. Kesäksi on cupran orkkis 19" vanteet ET49 ja renkaat 235/35. Maalautin tuossa talvella orkkis kesävanteet Rimpula Wheelssillä, kun omaan silmään ne mattamusta/hopeat oli tylsät ja mitään sanomattomat. Täytyy vielä pohtia keväällä, kun lyö vanteet alle mitä tekisi. Varsinkin jos tulee laitettua jossain vaiheessa korisarjaa niin ei näytä enää ihan niin mk3 Leon X-perienceltä :D ja silloin madallus myös turha ja varmasti kolisisi jäät/lumet vähän joka paikkaan.
Ulkonäköön vaikuttaisi myös 10-20mm spacerit taakse, nekin ollut pohdinnassa. Täytyy miettiä ihan jo budjetin kannalta mikä olisi fiksuinta. Rahaa palaa silti, mutta menee osittain harrastelun piikkiin. Tärkeintä tietysti on ajettavuus, mutta on tuo ulkonäkö ainakin itselle myös tärkeä asia. ;)
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

hannupekka

Tuli tilattu -21 Sportstoureriin tällainen lattiamattosarja: https://www.fixusnet.fi/fin/mattosarja_seat_leon_sportstourer_03_20_seat_leon_sportstourer_kl8_2020_1_5_etsi-pp-847655-813/

Muuten istuu paikalleen hyvin, mutta kuskin matto ei osu ihan kohdilleen noiden lattiassa olevien kiinnikkeiden kanssa. Onko tietoa miten noita saisi siirrettyä? Eivät tunnu olevan sen kummemmin autossa kiinni kuin että vedetty lattiamaton läpi. Jos noi saisi irti jotenkin niin voisi mattoveitsellä tehdä vähän laajennus nykyiseen reikään ja siirtää paikalleen.





-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

Daatta

Lainaus käyttäjältä: hannupekka - 25.03.22 - klo:14:53
Tuli tilattu -21 Sportstoureriin tällainen lattiamattosarja:

Muuten istuu paikalleen hyvin, mutta kuskin matto ei osu ihan kohdilleen noiden lattiassa olevien kiinnikkeiden kanssa. Onko tietoa miten noita saisi siirrettyä? Eivät tunnu olevan sen kummemmin autossa kiinni kuin että vedetty lattiamaton läpi. Jos noi saisi irti jotenkin niin voisi mattoveitsellä tehdä vähän laajennus nykyiseen reikään ja siirtää paikalleen.

Taitaa olla saman valmistajan sarja millaista kävin joskus MK3 Leoniin sovittelemassa. Pikainen tarkastelu ja sovittelu parkkipaikalla paljasti, että tuote ei ole hintansa arvoinen. Palauttaisin tuon ja hommaisin Seatin alkuperäisen mattosarjan tilalle. Ainakaan en lähtisi veistelemään auton verhoilua tuommoisen takia...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy