Leonin tuotantoaikataulu

Aloittaja pasi, 07.10.20 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

MTT

Kesäkuussa 21 tilattu phev sai eilen alustanumeron. Eli saattaapi se sieltä vielä perille tulla.
Seat Leon Sportstourer Xcellence e-hybrid 2023
Ex. Seat Leon X-Perience 2015 2.0 TDI 4Drive
      Seat Exeo 2010 2.0 TDI
      Seat Toledo 2003 1.9TDI
      Peugeot 306 1996 1.6 SR
      Peugeot 309 1987 1.6 GR
      Opel Ascona 1988 1.6 LS
      Ford Fiesta 1983 1.0 GX

kölli

Noinkohan Leonia enää pystyy tilaamaan, vaikka nettisivulla kovasti autoa vielä mainostetaan;

https://configurator.seat.fi/seat-cc/configurator/LIVE/019/DEFAULT/fi/car-selector

Kahta mallia enää pystyy rakentamaan, vai onkohan tässä joku muu asia taustalla? ???
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

kölli

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 29.04.23 - klo:13:21
Nyt Seatin sivuilla pystyy enää uutena tilaamaan Aronaa ja Tarracoa, muita malleja toimitetaan vain jos on tilaus ennestään sisällä. Onko kukaan saanut tänä vuonna Leonia?

Niin tässähän tätä samaa on jo ihmeteltykin. Eiköhän Seat ole kohta haudassa, ja pelkkää Cupraa saa halutessaan, sitäkin vain täyssähköisenä jonkin ajan kuluttua.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Yaffa0

Vaikuttaa, että Wayne Griffiths ja muu VAG:n johtoryhmä on saanut sellaisen valaistuksen, että komponenttipulan takia myydään vähemmän autoja ja olkoon ne kaikki jollakin tavalla sähköistettyjä ja kovemman katteen vuoksi Cupria. Koska kaikki menee kaupan, mitä saadaan linjalta ulos, niin kannattaa ympätä kaikki Cupraan.

Suuntaus on kyllä huono. SEAT oli Suomessakin saanut pikkuhiljaa jonkin verran jalansijaa ja markkinaosuutta ennen näitä muutoksia. Merkkiin alettiin mielestäni viime vuosina Suomessakin luottaa. Autot olivat edullisia, mutta ovat tarjonneet esim. Skodaan verrattuna mielestäni jonkin verran särmää ja ovat olleet laadultaan samantasoisia muiden VAG-tuotteiden kanssa. Hinta-laatusuhde on ollut hyvä ja kuitenkin on jäänyt fiilis, ettei aja ihan bulkkiautolla. SEAT on ollut mukavasti erilainen, mutta tutuista komponenteista. Usein on vieläpä ollut niin, että samaa tekniikkaa on saanut vähän edullisemmin kuin muissa merkeissä. Esim. Audin kautta markkinoille aikanaan tuodut uudet tekniset vimpaimet (kuten LCD mittarinäyttö, DCC, mukautuva vakkari jne...) tulivat viiveellä lopulta SEAT:iin edullisemmin ja teknisesti ilman bugeja.

Jonkinlainen kulminaatiopiste oli nykyisen Ibizan esittely 2017-2018, silloin Ibiza sai ensimmäisenä, siis ennen Poloa, Fabiaa ja A1:sta uusimman alustan ja uusimmat tekniset ominaisuudet. Vaikutti, että konserni satsaa Seatiin. Uudet Leonit saivat pari vuotta sen jälkeen vielä kunnon satsauksen keväällä 2020. Sitten korona hiljensi kaiken ja nyt johto tuntuu haluavan ajaa Seatin hiljalleen alas. Vaikuttaa, että Seat jää pelkästään pikkuautoihin merkkinä ja kaikki muut mallit ovat Cupraa ja erilaisia SUV:eja, Aika lyhytnäköistä ja nollaa (turhaan) kaiken hyvän pohjatyön mitä merkin eteen tehtiin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tgotj

Toisaalta konsernin kannalta tässä tilanteessa kun kaikki menee kaupaksi, mitä vain linjalta ulos saadaan, on järkevää kaventaa markkinoitavien brändien määrää mahdollisimman suppeaksi ja hyväkatteisiin brändeihin painottaen.

mikama83

Mikkelistä jäi keväällä Seatin edustus kokonaan pois ja Hyundai tuli tilalle. Cupra toki jäi sitten vielä, mutta myyjä pohti että alkaako Cupran nimellä tulemaan jossain vaiheessa pienempiä malleja jotka on esim 1.0tsi koneella mikä olisi vähän jo huvittavaa.

kölli

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 16.05.23 - klo:11:01
Vaikuttaa, että Wayne Griffiths ja muu VAG:n johtoryhmä on saanut sellaisen valaistuksen, että komponenttipulan takia myydään vähemmän autoja ja olkoon ne kaikki jollakin tavalla sähköistettyjä ja kovemman katteen vuoksi Cupria. Koska kaikki menee kaupan, mitä saadaan linjalta ulos, niin kannattaa ympätä kaikki Cupraan.

Suuntaus on kyllä huono. SEAT oli Suomessakin saanut pikkuhiljaa jonkin verran jalansijaa ja markkinaosuutta ennen näitä muutoksia. Merkkiin alettiin mielestäni viime vuosina Suomessakin luottaa. Autot olivat edullisia, mutta ovat tarjonneet esim. Skodaan verrattuna mielestäni jonkin verran särmää ja ovat olleet laadultaan samantasoisia muiden VAG-tuotteiden kanssa. Hinta-laatusuhde on ollut hyvä ja kuitenkin on jäänyt fiilis, ettei aja ihan bulkkiautolla. SEAT on ollut mukavasti erilainen, mutta tutuista komponenteista. Usein on vieläpä ollut niin, että samaa tekniikkaa on saanut vähän edullisemmin kuin muissa merkeissä. Esim. Audin kautta markkinoille aikanaan tuodut uudet tekniset vimpaimet (kuten LCD mittarinäyttö, DCC, mukautuva vakkari jne...) tulivat viiveellä lopulta SEAT:iin edullisemmin ja teknisesti ilman bugeja.

Jonkinlainen kulminaatiopiste oli nykyisen Ibizan esittely 2017-2018, silloin Ibiza sai ensimmäisenä, siis ennen Poloa, Fabiaa ja A1:sta uusimman alustan ja uusimmat tekniset ominaisuudet. Vaikutti, että konserni satsaa Seatiin. Uudet Leonit saivat pari vuotta sen jälkeen vielä kunnon satsauksen keväällä 2020. Sitten korona hiljensi kaiken ja nyt johto tuntuu haluavan ajaa Seatin hiljalleen alas. Vaikuttaa, että Seat jää pelkästään pikkuautoihin merkkinä ja kaikki muut mallit ovat Cupraa ja erilaisia SUV:eja, Aika lyhytnäköistä ja nollaa (turhaan) kaiken hyvän pohjatyön mitä merkin eteen tehtiin.

Tässä on juuri samaa ajatusta kuin itsellänikin. Aikaisemmin olen ajellut VW ja Skoda-merkeillä (+muutama muu merkki), nyt aiempi auto oli Seat ja koskaan ei ole ollut luotettavampaa kulkinetta. Tekniikka on suht samaa kuin "kalliissa" merkeissä (Audi&VW). mutta hankintahinta alle ja merkki/imago jotenkin nuorekkaampi/sporttisempi. Mk3 Leon oli muuten jonain vuonna katsastustilastojen kärjessä, oliko jopa vähävikaisin lajissaan?

Tässä kun on elänyt aikaa (~25v ajokortti) kun esim. farmarikoriset autot ovat hallinneet markkinoita (ainakin Suomessa), niin oikein pahaa tekee kun puoliväkisin pakotetaan ostamaan joku crossover (?)-korinen auto, ja kohta toki täyssähköisenä (mikä ei ole niin paha asia). En siis ole sähköautoja vastaan, mutta miksi liki kaikki uudet (myös Cupra) autot on suunniteltu näyttämään avaruusaluksilta?

Olisin varmasti ostanut seuraavaksikin esim. Seatin ison sähköauton (farmarin?), jos sellaista tulisi tarjolle. Toki Cupralla on tulossa se Taivaskanava tjsp ja VW:llä ID7. Nyt on vain Borneja sun muita "pikkuautoja" (ei ne oikeasti ole pieniä, mutta mielikuva...). Myös VW/Audi on liki varmasti jättämässä farmarikorit, mikä järkyttää omaa maailmankuvaa aikalailla.

Pitänee tutustua näihin Cupriin ja VW:n ID:eihin ennen täyttä tuomiota. Jotenkin vain harmittaa kun omat suosikkikorit (ja merkit) häviävät markkinoilta. :(
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

kölli

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 16.05.23 - klo:11:56
Mikkelistä jäi keväällä Seatin edustus kokonaan pois ja Hyundai tuli tilalle. Cupra toki jäi sitten vielä, mutta myyjä pohti että alkaako Cupran nimellä tulemaan jossain vaiheessa pienempiä malleja jotka on esim 1.0tsi koneella mikä olisi vähän jo huvittavaa.

Itselle kävi samoin edellisen auton kohdalla. Ostaessa oli vielä merkkihuolto ja -edustus kotikaupungissa, mutta ekan takuuhuollon jälkeen loppuivat sekä huolto ja edustus.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: kölli - 16.05.23 - klo:12:43
Mk3 Leon oli muuten jonain vuonna katsastustilastojen kärjessä, oliko jopa vähävikaisin lajissaan?
Minulla oli kaksi Leonia: Mk3 1.0 TSI ja Mk4 1.4 PHEV. Molemmat olivat vähävikaisia. 1.0 TSI:ssä ei ollut vian vikaa neljän vuoden ja 80 tkm matkalla. 1.4 PHEV:ssä vaihdettiin takavalonauha. Sisään oli mennyt kosteutta. Toistaiseksi Cupra on jatkanut Seattien vähävikaisutta. Takana 35 000 huoletonta (ja edullista) kilsaa. Itseäni ei haittaa vaikka Seat merkkinä korvautuu Cupralla. Sehän on vain eri nimi ja logo.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

kölli

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 16.05.23 - klo:13:03
Minulla oli kaksi Leonia: Mk3 1.0 TSI ja Mk4 1.4 PHEV. Molemmat olivat vähävikaisia. 1.0 TSI:ssä ei ollut vian vikaa neljän vuoden ja 80 tkm matkalla. 1.4 PHEV:ssä vaihdettiin takavalonauha. Sisään oli mennyt kosteutta. Toistaiseksi Cupra on jatkanut Seattien vähävikaisutta. Takana 35 000 huoletonta (ja edullista) kilsaa. Itseäni ei haittaa vaikka Seat merkkinä korvautuu Cupralla. Sehän on vain eri nimi ja logo.

Ei minuakaan sinällään merkin vaihto haittaa, vaan se, että en haluaisi maksaa +10te "kromiheebeleistä", jotka eivät oikeasti paranna autoa millään tavalla (paitsi ehkä ulkonäöllisesti).

Oudointahan tässä ajassa on ollutkin, että jos ostat (=ostit) Seat/Cupra Leonin vaikkapa ST:nä, ainoa ero on hinta ja jotkin varusteet sekä värivaihtoehdot (+muutama extra-hevonen).

No oli miten oli, ehkä tämä oma ajatusmaailma on liian vanhanaikainen, uudet mallit ja merkit ryntää markkinoille ja kukaan ei ole vielä nähnyt miten esim. Kiina tulee jyräämään Euroopassa lähivuosina juurikin sähköautoillaan.

Sorry off-topic... ;)
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: kölli - 16.05.23 - klo:13:10
Ei minuakaan sinällään merkin vaihto haittaa, vaan se, että en haluaisi maksaa +10te "kromiheebeleistä", jotka eivät oikeasti paranna autoa millään tavalla (paitsi ehkä ulkonäöllisesti).
Eihän Bornissa ole 10 tâ,¬ lisähintaa. On saman hintainen kuin VW ID.3. Itse maksoin lisävarusteineen ja toimituskuluineen 41 500 â,¬. Vaikka se olisi tullut Seat Bornina, ei olisi ollut 10 tâ,¬ edullisempi.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

kölli

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 16.05.23 - klo:13:19
Eihän Bornissa ole 10 tâ,¬ lisähintaa. On saman hintainen kuin VW ID.3. Itse maksoin lisävarusteineen ja toimituskuluineen 41 500 â,¬. Vaikka se olisi tullut Seat Bornina, ei olisi ollut 10 tâ,¬ edullisempi.

Viittasinkin tässä Leoniin ->Seat vs Cupra, enkä tarkistanut tarkkaa hintaeroa. Born ja ID3 varmaankin enemmän ns. samalla viivalla hinta vs varusteet.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: kölli - 16.05.23 - klo:13:46
Viittasinkin tässä Leoniin ->Seat vs Cupra, enkä tarkistanut tarkkaa hintaeroa. Born ja ID3 varmaankin enemmän ns. samalla viivalla hinta vs varusteet.

Tämän hetken hintaeroa en ole katsonut, mutta 2020 joulukuussa seat leon phev ja cupra leon phev hintaero oli 4000â,¬. Sillä hintaerolla sai vakiovarusteita enemmän cupraan sekä oleellisimpana paljon paremmat istuimet materiaalin ja muotoilun puolesta. Silloin taannoin katsoin  seat leon pheviin melkolailla samat varusteet niin hintaero jäi enää vajaan 1000â,¬ luokkaan. Hieman vääristävää vertailla pelkästään mallien alkaen hintaa. Toki kaikki eivät halua niitä varusteita ja ymmärrän sen hyvin. 

Tällä hetkellä seat leonia ei kannata edes tilata vaikka tilaus otettaisiin vastaan, kun toimitusajat ovat täysi arpa. Olen miettinyt miten arvonalenema lähtee nousemaan seat/cupra merkillä näiden julkisuuteen tulleiden uutisten ja priorisointien takia.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

miz

Niin onhan cuprassa vakiona edellisten lisäksi mm. dcc ja paremmat ledit yms jotka otin lisävarusteena omaan -21 mallisessa Seatissa.

Silloin ei tainnut olla cupraa vielä saatavilla joten ei käryä alkupään hintaerosta. Leon fr perusvarusteilla maksoi kamppisalella 33.000. Lisävarusteineen 37.500, hinnat on nousseet ihan törkeästi tuon jälkeen.

Viimeisin hinnastohan oli perusvarustein 39.000. Tuolla hinnalla olisi jäänyt Leon kauppaan.
150kW PHEV versio Cuprasta nyt 45.000,  47.000 jos olisi samoilla varusteilla kuin tuo oma nyt. Muutamasta extrahevosesta sitten pitää maksaa vielä lisämaksu.

kölli

Ei pitäisi mutu-tiedoilla lähteä soittamaan suutaan. Eihän nuo hintaerot olekaan juuri mitään, kun katsoo suht samoilla varusteilla myytäviä autoja.

Kaivelin tämänhetkiset tiedot (MHEV ja PHEV):

CUPRA LEON SPORTSTOURER 1.5 eTSI 110 kW MHEV DSG, 39131,96e
LEON SPORTSTOURER 1.5 eTSI 150 HYBRID FR DSG, 35276,68e

erotus 3855,28e

CUPRA LEON SPORTSTOURER 1.4 PHEV 150 kW e-HYBRID DSG, 44995e
LEON SPORTSTOURER 1.4 PHEV 204 e-HYBRID FR DSG, 39993,5e

erotus 5001,5e

Eli liki se ja sama kumman ottaa MHEV, ladattavana tietty hiukan enemmän eroa mutta se taitaa varusteissa tulla takaisin (?).

Joskus pitää myöntää olevansa väärässä. ;)

https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/4be1c635-7d37-44ea-9612-5eba469c80df
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/893a1250-b0fc-4aca-934a-55c39ecfc315
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

kölli

Lainaus käyttäjältä: miz - 17.05.23 - klo:11:54
Niin onhan cuprassa vakiona edellisten lisäksi mm. dcc ja paremmat ledit yms jotka otin lisävarusteena omaan -21 mallisessa Seatissa.

Silloin ei tainnut olla cupraa vielä saatavilla joten ei käryä alkupään hintaerosta. Leon fr perusvarusteilla maksoi kamppisalella 33.000. Lisävarusteineen 37.500, hinnat on nousseet ihan törkeästi tuon jälkeen.

Viimeisin hinnastohan oli perusvarustein 39.000. Tuolla hinnalla olisi jäänyt Leon kauppaan.
150kW PHEV versio Cuprasta nyt 45.000,  47.000 jos olisi samoilla varusteilla kuin tuo oma nyt. Muutamasta extrahevosesta sitten pitää maksaa vielä lisämaksu.

Näin sen pitäisi ollakin, että Cupra ostetaan silloin kun halutaan niitä extra-hevosia. Nuo pelkät bensakoneet nimenomaan on sitä sporttisuutta.

Oleellisin pointti itselläni oli se, että kun Seat -> Cupra, niin sen myötä poistuu ne "halvemmat" normimallit koska pitää olla tehoa ja ulkönäköä, imagosyistä.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

miz

Tarkoitin siis sitä, että plugarina Cupra Leonissa on perusmallina sama voimalinja 150kW tehot kuin Seat Leonissa.
Lisärahalla saa sen 180kW version (alkaen 46.000).
Ja tietty perusmallissa on molemmissa merkeissä sama 150hv bensakone.

Cupran ja Seatin välillä on ulkonäön lisäksi eroa etupenkit ja parin tonnin varusteet tulee vakiona Cuprassa (Plugareissa).



Yaffa0

Tuon 30 lisäkilowattia saa ohjelmallisesti helposti myös 150 kW-koneeseen. Siellä ei mekaniikka eroa mitenkään, vaan ne otetaan puhtaasti säädöillä.

Oma Leon ST maksoi rapiat päälle 39 KEUR ja se oli kaikin maustein (DCC, paremmat penkit, XL paketti, jne...mutta ei kattoikkunaa, kun sitä ei saanut sähköisen peräkoukun kanssa). Silloin (tilaus 11/20, toimitus 11/21) hintaero Cupraan oli suurinpiirtein samat 5000 EUR kuin nyt. Olin laskenut oman kipurajani 40 tonniin, jota pidin Seatista jo kovana. En nähnyt silloin 41 hevosvoimaa (30 kW) tuon 5000 EUR arvoiseksi. Nyt tietysti jos Seat kohtaa Saabin kohtalon, niin Cupra valinta olisi voinut ollut kohdallaan. Mutta kaipa Seatia huolletaan Cupra-liikkeissä jatkossakin. Niin uskon ja jos ei siellä, niin muissa volkkariliikkeissä sitten.

Mk3 Leonia on edelleen ikävä. Olisi pitänyt ajaa sillä pidempään ja lykätä näihin sähkökikottimiin siirtymistä, kunnes ei ole enää muuta vaihtoehtoa. No nyt asiaa korvaa hieman hiljattain hankittu käytetty Ibiza, jossa on sama mukautuvan vakkarin erillinen viiksi kuin Mk3 Leonissa, manuaalivaihteet ja raikasta kevyttä ajamisen iloa ja meininkiä. 1.0 TSI (85 kW) vaikuttaa passelilta, vaikka pörisee hassusti.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: miz - 17.05.23 - klo:13:45
Tarkoitin siis sitä, että plugarina Cupra Leonissa on perusmallina sama voimalinja 150kW tehot kuin Seat Leonissa.
Lisärahalla saa sen 180kW version (alkaen 46.000).
Ja tietty perusmallissa on molemmissa merkeissä sama 150hv bensakone.

Cupran ja Seatin välillä on ulkonäön lisäksi eroa etupenkit ja parin tonnin varusteet tulee vakiona Cuprassa (Plugareissa).

Itse ostin cupra leon phevin 2020 marraskuussa niin saatavilla oli ainoastaan 180kW versio. Tuo 150kW versio tuli myyntiin myöhemmin about 2021 keväällä/kesällä.
En ole katunut valintaa, kun silloin cupra leon phev 180kW oli alkaen 39kâ,¬ ja rapiat. En ottanut mitään lisävarusteita, ainoastaan talvirenkaat ja toimituskulut päälle.
Siihen aikaan ei ollut mitään kampanjaa kummastakaan mallista.

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

GranLavida

#859
Lainaus käyttäjältä: MTT - 29.04.23 - klo:13:55
Kesäkuussa 21 tilattu phev sai eilen alustanumeron. Eli saattaapi se sieltä vielä perille tulla.

Onko sinulla MTT auton valmistus Espanjassa yhtään edistynyt? Itsellä K-auton verkkopalvelussa vaihtunu mallivuosi kuosiin 2024, muuten ei näytä mitään toimitusaikaa.

Edit: Huomasin että olit jo auton saanut eli onnittelut siitä! (Vaikka tosin näköjään ongelmiakin ollut)
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

MTT

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 13.06.23 - klo:15:30
Onko sinulla MTT auton valmistus Espanjassa yhtään edistynyt? Itsellä K-auton verkkopalvelussa vaihtunu mallivuosi kuosiin 2024, muuten ei näytä mitään toimitusaikaa.

Edit: Huomasin että olit jo auton saanut eli onnittelut siitä! (Vaikka tosin näköjään ongelmiakin ollut)

Kiitos! Auton sain tosiaan vajaa 2vkoa sitten ja eka pidempi reissu heitetty viime viikolla. Eilen auto kävi huollossa infotainmentin ongelmien takia. Päivittivät järjestelmän uusimpaan 1940 versioon. Ja toistaiseksi toiminut ilman ongelmia.

Eiköhän se sinunkin auto sieltä vielä tule.
Seat Leon Sportstourer Xcellence e-hybrid 2023
Ex. Seat Leon X-Perience 2015 2.0 TDI 4Drive
      Seat Exeo 2010 2.0 TDI
      Seat Toledo 2003 1.9TDI
      Peugeot 306 1996 1.6 SR
      Peugeot 309 1987 1.6 GR
      Opel Ascona 1988 1.6 LS
      Ford Fiesta 1983 1.0 GX

naapurisi

Meikäläisenkin 2021/08 tilattu auto (Sportstourer PHEV) tulla tupsahti viime viikolla Suomeen ja tänään sain sen.
Meni 21 kk tilausesta toimitukseen. Usko oli jo välillä loppua. Mitään väliaikatietoja toimituksesta en saanut.
Kuulemma Xcellence mallit tehdään alta pois, kun niitä ei enää voi tilata.
...
Seat Sportstourer PHEV Xcellence

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: naapurisi - 13.06.23 - klo:19:25
Meikäläisenkin 2021/08 tilattu auto (Sportstourer PHEV) tulla tupsahti viime viikolla Suomeen ja tänään sain sen.
Meni 21 kk tilausesta toimitukseen. Usko oli jo välillä loppua. Mitään väliaikatietoja toimituksesta en saanut.
Kuulemma Xcellence mallit tehdään alta pois, kun niitä ei enää voi tilata.
Kiitos tiedosta, kiva että vihdoin on autoja saapunut Suomeenkin. Itsellä tulossa siis FR PHEV joten varmaan pari kuukautta vielä menee vähintään.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

GranLavida

Itsellä tuli nyt alustava tuotantoaika taas vaihteeksi 2024W06, eli jos you pitää kutinsa niin auto saapuisi 2,5v tilauksesta.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 14.06.23 - klo:10:42
Itsellä tuli nyt alustava tuotantoaika taas vaihteeksi 2024W06, eli jos you pitää kutinsa niin auto saapuisi 2,5v tilauksesta.

Aivan uskomatonta. Minulla oli tekemistä 12 kk:n odottelunkin kanssa, jotan pidin ennen kuulumattomana. Jos ei nyt kesällä ole näköpiirissä, niin ehkä kannattaisi luovuttaa? Samalla rahalla saanee muita vaihtoehtoja jo nopeammin. Nythän markkinoille on tullut noita kiinalaisia täyssähkökikottimia, jotka laskevat hintaa ja kiinalaisen täyssähkö-Volvonkin saa alkaen 37 KEUR.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

kölli

Minkähän takia näitä enää edes myydään jos toimitusaika on luokkaa 2v? Onkohan tehtailla jotain osia niin paljon joita ei voida hyödyntää muissa malleissa? Toki JOT yms käytössä tehtailla mutta silti, jossain on törkeä pullonkaula edelleen... Kyllä on kovahernoista porukkaa, ei olisi itsellä moista pinnaa.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.06.23 - klo:11:02
Aivan uskomatonta. Minulla oli tekemistä 12 kk:n odottelunkin kanssa, jotan pidin ennen kuulumattomana. Jos ei nyt kesällä ole näköpiirissä, niin ehkä kannattaisi luovuttaa? Samalla rahalla saanee muita vaihtoehtoja jo nopeammin. Nythän markkinoille on tullut noita kiinalaisia täyssähkökikottimia, jotka laskevat hintaa ja kiinalaisen täyssähkö-Volvonkin saa alkaen 37 KEUR.

Ostohetkellä oli hyvä kampanja käynnissä ja hyvityshinta vanhasta Leonista sen verran hyvä että pidän tuon tilauksen voimassa. Jos ostohinta olisi yli 35TEUR niin olisi perunut tilauksen kauan aikaa sitten.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

kölli

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 14.06.23 - klo:13:03
Ostohetkellä oli hyvä kampanja käynnissä ja hyvityshinta vanhasta Leonista sen verran hyvä että pidän tuon tilauksen voimassa. Jos ostohinta olisi yli 35TEUR niin olisi perunut tilauksen kauan aikaa sitten.

Juu, ei ole tarkoitus kritisoida sinun tilannettasi, vaan toimittajan/tehtaan kyvyttömyyttä hoitaa kauppa maaliin. Miten muuten arvonalennus hoituu vaihtoauton suhteen vai ostitko suoralla kaupalla, vai vaikuttaako ylipäätään ajetut kilsat tuohon hyvitykseen? Tässähän kerkeää jo inflaatiokin jylläämään monta prosenttiyksikköä parissa vuodessa...

Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

heller

Lainaus käyttäjältä: kölli - 14.06.23 - klo:13:07
Juu, ei ole tarkoitus kritisoida sinun tilannettasi, vaan toimittajan/tehtaan kyvyttömyyttä hoitaa kauppa maaliin. Miten muuten arvonalennus hoituu vaihtoauton suhteen vai ostitko suoralla kaupalla, vai vaikuttaako ylipäätään ajetut kilsat tuohon hyvitykseen? Tässähän kerkeää jo inflaatiokin jylläämään monta prosenttiyksikköä parissa vuodessa...
Jos oikein menee niin vaihtoauton hinta pysyy samana. Lisäkilsat on myyjälle vaan voivoi. Itse ajoin vaihtariin ns ilmaisia kilsoja jonkun 10tkm kunnes uusi saapui.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: kölli - 14.06.23 - klo:13:07
Juu, ei ole tarkoitus kritisoida sinun tilannettasi, vaan toimittajan/tehtaan kyvyttömyyttä hoitaa kauppa maaliin. Miten muuten arvonalennus hoituu vaihtoauton suhteen vai ostitko suoralla kaupalla, vai vaikuttaako ylipäätään ajetut kilsat tuohon hyvitykseen? Tässähän kerkeää jo inflaatiokin jylläämään monta prosenttiyksikköä parissa vuodessa...
Hyvityshinta on kiinteä, joten autokauppa kantaa hintariskin tässä tapauksessa. Toki saavat hyvän vaihtoauton myyntiin, hihna on juuri uusittu, kuten myös molemmat rengassarjat. Tuulilasi menee vielä vaihtoon juuri ennen kun saan uuden auton. Nyt oli alustava tuotantoaikataulu  muuttunut muotoon w4/2024.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy