Leonin tuotantoaikataulu

Aloittaja pasi, 07.10.20 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: v6e - 26.01.22 - klo:13:51
Tälle ei oikein omaa lankaa löytynyt joten laitan tänne.
Myyjä yrittää tyrkyttää mulle 85â,¬/kk huolenpitosopimuksesta.
Mitä kokemuksia porukalla tuosta? Paljonko huollot näihin maksaa?
Eihän tuo huolenpito sopimus oikein muuta korvaa ja hinta on 30tkm/vuosi/5vuotta eli jotain 5000â,¬ rahaa.
Jatkotakuu on 5v/150tkm joten se korvaa rikkoontuneet osat varmaan suurimmaksi osaksi.

Kokemuksia? Mitä huollot maksaa? Kokemuksia?

Kalliilta kuulostaa tuollainen 1000 EUR vuodessa. Vuosihuoltoon (poislukien isompi 60 tkm huolto) ei pitäisi mennä kuin muutama satanen. Pyyhkimen sulat osannet vaihtaa itse ja polttimoita ei tarvitse vaihtaa. Autossa on viiden vuoden takuu.

Jos ajat tolkuttomasti vuodessa (30-60 tkm), niin sitten tuo voi jotenkin kannattaa. Omilla, 15-20 tkm ajoilla vuodessa, tuo ei kannata millään.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Tombax

Lainaus käyttäjältä: v6e - 26.01.22 - klo:13:51
Tälle ei oikein omaa lankaa löytynyt joten laitan tänne.
Myyjä yrittää tyrkyttää mulle 85â,¬/kk huolenpitosopimuksesta.
Mitä kokemuksia porukalla tuosta? Paljonko huollot näihin maksaa?
Eihän tuo huolenpito sopimus oikein muuta korvaa ja hinta on 30tkm/vuosi/5vuotta eli jotain 5000â,¬ rahaa.
Jatkotakuu on 5v/150tkm joten se korvaa rikkoontuneet osat varmaan suurimmaksi osaksi.

Kokemuksia? Mitä huollot maksaa? Kokemuksia?

Mulla mennyt Octaviassa (-18) neljän vuoden aikana huoltoihin (3 kpl) merkkiliikkeessä noin 700-800â,¬ yhteensä. Huollot varmaan suht saman hintaisia noissa. Eli jos kilsat pyörii siellä alle 20t vuositasolla niin ei oikein mitään järkeä tuon hintaiseen soppariin...
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

miz

Olikos v6e:lle tulossa kaasumalli? Mikäs niissä on huoltoväli?
Pheveissä tosiaan on 60tkm välein se kalliimpi huolto jossa vaihtuu dsg- öljyt.
Onko muuten sama 1v/15tkm huoltoväli, tulpat jne samassa syklissä?

Ensiviikolla mulla phevin eka huolto, 240 eur taitaa olla pk-seudulla, maakunnissa n.200 eur.

v6e

Kysyin Seatin huollosta josta vastattiin ystävällisesti arvioilla:
Eli on kaasu mallissa 15tkm välein huoltoväli (väliöljynvaihto)

Arviohinnat
15tkm 200e  (230â,¬)
30tkm 300e (270â,¬)
60tkm DSG öljy, noin 400â,¬
60tkm tulpat 240â,¬
60tkm Ilmansuodatin 70â,¬
60tkm tarkastushuolto ilmeisesti sama 270â,¬?

Eli kulut noin:
= 2350â,¬ /3v ja 90tkm = 65â,¬/kk
= 3700 /4v ja 120tkm = 77â,¬/kk

Jakohihna 6 vuotta (150-200tkm)  1850e (helevetin kallis hihna! Sais ketjun tuohon hintaan!)

150â,¬ kaasu tarkastus ilmeisesti 3v välein?

Siinä ja tässä kannattaako, saattaisi jopa jäädä omilleen tuolla huolenpidolla. Olisi kiva tietää mitä korvaa käytännössä 🤔
Ja tosiaan ajan siis sen 30tkm vuoteen, ehkä karvan ylikin.

Myötämäki

Eipä taida enää nuo huolenpitosopimukset olla kovin tarpeellisia. Nykyisen takuun, 5 vuotta, pitäisi hoitaa pääosa ongelmista.

Meillä on ollut kahdessa Seatissa sopparit. Ekaan Seattiin tuli otettua, kun sitä edeltäneessä toisen merkkisessä autossa oli aivan vimmatusti vikoja. Korjauskuluja ja korjaamokäyntejä tuli karmeasti. Tuossa ekassa Seatissa vähän ennen sen vaihtoa pois paukahti saasteenpoistojärjestelmän osia pari aika lyhyin väliajoin. Toinen oli AD-Blue pumppu ja toinen joku muu samaan järjestelmään liittyvä osa. Noista tuli sen verran mielestäni "ylimääräisiä" korjauskuluja, että tonnin suuruusluokkaa oli säästö, kun oli huolenpitosopimus.

Toisessa Seatissa huolto- ja korjauskulut alittivat suoritetut maksut, joten siitä sopparista tuli maksupalautusta. Tätä pykälää ei enää näytä olevan nykyisissä sopimusehdoissa. Aiemmin oli, että tulee palautusta, jos huolto - ja korjauskulut ja sopimuskulu yhteensä jäävät pienemmäksi kuin maksetut maksut. Tuolloin "ylimaksettu" osuus palautettiin. Myöskin tuon ehdon poistuminen tekee nykyisestä huolenpitosopparista vähemmän houkuttelevan.

Pihistelijä

Hinnakkaita ovat huoltaa sekä PHEV että TGI. Minun edellisessä Leon 1.0 TSI oli huoltoväli 30 tkm. Vuorotellen pienempi ja isompi. Pienempi maksoi merkkiliikkeessä 200 â,¬ ja suurempi 500 â,¬. Manuaalivaihteistossa ei tarvinnut vaihtaa öljyjäkään. Neljän vuoden ja 80 tkm matkalla huollot merkkiliikkeessä maksoivat 740 â,¬. Teki vain 14 â,¬/kk.

Rahan säästön lisäksi 30 tkm öljynvaihtoväli säästi aikaa. Ei tarvinnut viedä huoltoon kahdesti vuodessa. Onneksi VAG sähköautoissa on kahden vuoden huoltoväli ilman kilometrirajaa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Yaffa0

Minullakin oli siinä edellisessä Leonissa huoltoväli 30 tkm, mutta vaihdoin silti öljyt joka vuosi (vaikka ajomäärät jäivät n. 15 tkm), kuten olen aina tehnyt kaikkien autojeni kanssa. Ei lisännyt oleellisesti kuluja tuo, kuten ei tee PHEV:nkään kanssa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pihistelijä

Laskin huoltohinnat merkkiliikkeessä 4 v/120 tkm matkalle. Tulee 30 tkm vuodessa.

- Seat Leon 1.4 PHEV 3700 â,¬ (8 huoltoa)
- Seat Leon 1.0 TSI 1700 â,¬ (4 huoltoa)
- Cupra Born 700 â,¬ (2 huoltoa)

Aika iso ero hinnoissa. Sitäkin tärkeämpää on ajan säästö. Kaksi huoltokertaa vs kahdeksan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

v6e

#608
Hyvää dataa kiitos!

Jännä nähdä mitä kaikkea takuu korvaa. Varmaan jatkotakuun osalta 150tkm tulee jotakin eteen pakostakin koska hirveän moni vehje ei kestä 150tkm ilman ongelmia, jatkotakuu oli onneksi edullinen 300€.
Huollot tosiaan maksaa mutta itsellä autossa aina 15tkm öljyt muutenkin joten sinällään hyvä asia, en tiedä saako noita ¨välivaihtoja¨ tehdä itse vai onko pakko liikkeeseen viedä että takuu säilyy.
Huolenpitosopimus jää hieman liian kalliiksi kun ei kaikkea korvaa, taitaa jäädä kaupasta se nyt pois.

Onko porukalla kokemuksia Seatin takuusta meneekö valmistajan piikkiin kuinka helposti rikkoontuvat osat?
Pitäisi varmaan perustaa kohta oma Leon huolto/takuu ketju  ;D

EDIT: Jatketaan vaikka aiheesta uudessa aiheessa täällä: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50522.0

Le.ON

Ensimmäinen 15 000km huolto marmorilla maksoi tasan 200â,¬. Toinen tai kolmastkaan huoltokaan tuskin paljoa kalliimpi tulee olemaan. Ensimmäinen kalliimpi huolto taitaa olla se nelivuotishuolto tai 60 000km huolto.

miz

30000 huoltoon kuuluu lisäksi raitisilmasuodatin, ja huollon hinta näköjään pk seudulla 315 seatin sivujen mukaan.
Sitten tulee noiden em päälle jarrunesteet, oisko joka toinen vuosi ja luokkaa 60 eur.

psy

Suomen hinnastossakin lukeen nyt e-Hybrid mallien kohdalla, että "Vain varastossa olevat autot. Ei uusia tehdastilauksia". Samoin konfiguraattorista puuttuu plugarit.
Oma farkku plugari (Xcellence, koukku, ledit) tilattu 17.6.2021 ja alustava tuotantoviikko tällä viikolla. Tehtaan järjestelmissä ei myyjän mukaan näkynyt mitään toimitusviikkoa, joten ei kannata ihan vielä alkaa tilailemaan talvirenkaita Leoniin.

Rocco

Mun plugari tilattu 24.6.2021 (FR, tavaratilan väliverkko, metalliväri ja malli merkit pois).
Alustava tuotantoviikko näyttää nyt 47/2021 :D mutta olisiko jotain tapahtumassa, koska aika samoihin aikoihin tilattu psy:n kanssa.

Ekichi

Jatketaan otsikon mukaisesti eli 26.8.2021 tilattu farkku PHEV FR, lisämausteena wrap-around ledit ja turvallisuuspaketti. Elokuussa tilatessa myyjä puheli kirkkain silmin alkuvuodesta ja tilaussopimuksessa onkin arvioitu toimituspäivä kuluva päivä eli 31.1. No auto ei tietenkään ole edes tuotannossa, tästä myyjä ilmoitti sähköpostilla joulukuussa. Tällä hetkellä ei ole mitään arviota myyjällä antaa milloin auto mahdollisesti valmistuu. Hieman myös ylimääräistä jumppaa aiheuttaa itselle, koska nykyinen menopeli pitää vaihtaa isompaan lapsen syntymän myötä. Myyjä oli kyllä ymmärtäväinen turhautumiseni suhteen, mutta mitään konkreettista hyvitystä/kompensaatio ei ole vielä sovittu. Itse olen varautunut siihen, että auto on ajossa loppuvuodesta 2022.

v6e

Itse vetosin juurikin tuohon muksun syntymään, se meinaa ehti ennen auton saapumista maailmaan ja kastettukin jo aikaa sitten eikä autoa kuulu.

Laitoin myyntipäällikölle viestiä että ei se näin mene, auto luvattu juhannukseksi ja eikä töihin pääse, saatikaan neuvolaan tai muualle muksun ja vaunujen kanssa.
Omassa tapauksessa sain sijausauton käyttöön vähän vastenhakoisesti mutta kuitenkin. Tarkasta sopparista arvioitu päivämäärä tai jos sähköposti tai vastaava jossa jotain luvattu niin on jo voiton puolella.

Myötämäki

Ehkä saamme automme joskus, ehkä emme... alan kallistua jälkimmäiseen  ;).  Leon Sportstourer ehybrid Xcellence tilattu 13.11.2020. Ei ennustettua eikä vahvistetettua tuotantoviikkoa. Myöhässä "luvatusta" n. 10,5 kk.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Myötämäki - 31.01.22 - klo:20:27
Leon Sportstourer ehybrid Xcellence tilattu 13.11.2020.
Oho! Itse tilasin omani 10.11.2020. Sain auton jo 7.3.2021. Kohta vuosi ja 24 tkm takana. Sama Sportstourer eHybrid Xcellence.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

9987

On kyllä pitkä odotusaika kun 2020 puolella tilattu. Kyllähän tuollaisesta pitäisi autokaupan antaa automaattisesti rahallista hyvitystä bensakortin muodossa 500-1000â,¬

ORzowei

Tilattu 10.6.21 Farkku FR PHEV (sähk. koukku, ledit, peruutuskamera). Viime vuoden joulukuussa päivittyi tuotantoviikko 45/2021, vaikka tuokin aika oli jo mennyt :)
Ei ole myöskään talvirenkaita tarvinnut vielä tilailla. No, jaksan kyllä odottaa.

Lainaus käyttäjältä: psy - 31.01.22 - klo:07:48
Oma farkku plugari (Xcellence, koukku, ledit) tilattu 17.6.2021 ja alustava tuotantoviikko tällä viikolla. Tehtaan järjestelmissä ei myyjän mukaan näkynyt mitään toimitusviikkoa, joten ei kannata ihan vielä alkaa tilailemaan talvirenkaita Leoniin.
Seat Leon Sportstourer 1.5 Style Business 110 kW (2019), Ford Focus TDCi Trend Wagon (2015), VV Golf Variant TDI 4Motion (2010) , VW Golf Variant 1.9 TDI (2003), VW Golf Variant 1.6 (2003), VW Golf Variant 1.8 GL (1995), VW Jetta Flair 1.8 (1990), VW Golf 1.3 (1986), Fiat 127 (1974)

ORzowei

Toistan itseäni, mutta kyse on puolijohteiden ja muiden komponenttien saatavuudesta, jotka ovat viivästyneet koronan ja mahd. muitten, -autokaupasta riippumattomien syiden vuoksi. En ymmärrä miten autokauppiaalle muodostuisi tästä jotain korvausvelvollisuutta?
Toisekseen, aika monella on auton hyvityshinta lyöty lukkoon sopimushetkellä ilman mainintaa kilometreistä. Miten luulette vaihdokin arvossa näkyvän kun mittariin tulee +15.000 km lisää ennen uuden toimitusta?
No, onneksi myös vaihdokkien hinta on noussut reippaasti joka vähän kompensoi tuota km-määrästä johtuvaa arvonalenemaa.
Kyllähän tämä tilanne harmittaa kaikkia, mutta kyllä ostajankin olisi ymmärrettävä, että autokauppias ei ole tässä millään muotoa "tuottamuksellisessa" vastuussa, eli että tämä johtuisi kauppiaan tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, jolloin tuo korvausasia olisi täysin toinen.

Lainaus käyttäjältä: Mo1 - 31.01.22 - klo:20:49
On kyllä pitkä odotusaika kun 2020 puolella tilattu. Kyllähän tuollaisesta pitäisi autokaupan antaa automaattisesti rahallista hyvitystä bensakortin muodossa 500-1000â,¬
Seat Leon Sportstourer 1.5 Style Business 110 kW (2019), Ford Focus TDCi Trend Wagon (2015), VV Golf Variant TDI 4Motion (2010) , VW Golf Variant 1.9 TDI (2003), VW Golf Variant 1.6 (2003), VW Golf Variant 1.8 GL (1995), VW Jetta Flair 1.8 (1990), VW Golf 1.3 (1986), Fiat 127 (1974)

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ORzowei - 02.02.22 - klo:07:56
Toistan itseäni, mutta kyse on puolijohteiden ja muiden komponenttien saatavuudesta, jotka ovat viivästyneet koronan ja mahd. muitten, -autokaupasta riippumattomien syiden vuoksi. En ymmärrä miten autokauppiaalle muodostuisi tästä jotain korvausvelvollisuutta?
Toisekseen, aika monella on auton hyvityshinta lyöty lukkoon sopimushetkellä ilman mainintaa kilometreistä. Miten luulette vaihdokin arvossa näkyvän kun mittariin tulee +15.000 km lisää ennen uuden toimitusta?
No, onneksi myös vaihdokkien hinta on noussut reippaasti joka vähän kompensoi tuota km-määrästä johtuvaa arvonalenemaa.
Kyllähän tämä tilanne harmittaa kaikkia, mutta kyllä ostajankin olisi ymmärrettävä, että autokauppias ei ole tässä millään muotoa "tuottamuksellisessa" vastuussa, eli että tämä johtuisi kauppiaan tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, jolloin tuo korvausasia olisi täysin toinen.

Tietty jos autokauppias on kauppojen loppuunviemisen vuoksi tarkoituksellisesti sanonut että toimitusaika on esim. 3-4kk ja sitten se onkin 12-15kk niin väärinhän siinä on tehty.
Kun kävin juttelemassa tuttujen myyjien kanssa niin rehellisesti sanoivat että kannattaa varautua vuodenkin odotukseen mikäli nyt uuden auton tilaa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

tgotj

Lainaus käyttäjältä: ORzowei - 02.02.22 - klo:07:56
Toistan itseäni, mutta kyse on puolijohteiden ja muiden komponenttien saatavuudesta, jotka ovat viivästyneet koronan ja mahd. muitten, -autokaupasta riippumattomien syiden vuoksi. En ymmärrä miten autokauppiaalle muodostuisi tästä jotain korvausvelvollisuutta?
Toisekseen, aika monella on auton hyvityshinta lyöty lukkoon sopimushetkellä ilman mainintaa kilometreistä. Miten luulette vaihdokin arvossa näkyvän kun mittariin tulee +15.000 km lisää ennen uuden toimitusta?
No, onneksi myös vaihdokkien hinta on noussut reippaasti joka vähän kompensoi tuota km-määrästä johtuvaa arvonalenemaa.
Kyllähän tämä tilanne harmittaa kaikkia, mutta kyllä ostajankin olisi ymmärrettävä, että autokauppias ei ole tässä millään muotoa "tuottamuksellisessa" vastuussa, eli että tämä johtuisi kauppiaan tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, jolloin tuo korvausasia olisi täysin toinen.
Jos viime vuoden kesäkuussa esim. on lupailtu lyhyitä toimitusaikoja myyjän taholta niin kyllä silloin voidaan jo puhua tuottamuksellisesta teosta: niin pitkään toimitusvaikeudet ovat olleet myyjien tiedossa ja toisaalta ollut myös tiedossa, että tilanne tuskin tulee paranemaan ennen alkuvuotta 2023 (suurinpiirtein, ja siihenkin liittyy ensin suman purkaminen, kun komponenttien saatavuus paranee).

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 31.01.22 - klo:15:53
Itse vetosin juurikin tuohon muksun syntymään, se meinaa ehti ennen auton saapumista maailmaan ja kastettukin jo aikaa sitten eikä autoa kuulu.

Laitoin myyntipäällikölle viestiä että ei se näin mene, auto luvattu juhannukseksi ja eikä töihin pääse, saatikaan neuvolaan tai muualle muksun ja vaunujen kanssa.
Omassa tapauksessa sain sijausauton käyttöön vähän vastenhakoisesti mutta kuitenkin. Tarkasta sopparista arvioitu päivämäärä tai jos sähköposti tai vastaava jossa jotain luvattu niin on jo voiton puolella.

Oma tilanne olikin hieman poikkeuksellinen, mulle laitettiin toukokuussa vielä sähköpostia että ollaan aikataulussa (auto olisi tullut juhannuksena) ja edellinen auto meni kuapanpurun yhteydessä autoliikkeelle joten minulla ei ollut autoa ollenkaan.
Tässä kohtaa ei ilmeisesti force majourit paljon myyntipäällikön mielestä painaneet.

Saint

Itse kyselin autokaupasta ns. peruutuspaikkoja eli kauppa on purettu venyneen aikataulun johdosta ja sainkin tämmöisen mihin pystyi vielä muuttamaan tehdastilausta. Muistaakseni tämä olisi elokuussa tilattu ja nyt helmikuun alussa laitoin oman tilauksen sisään. Liisariyhtiölle antoivat arvioiduksi toimitusajaksi syyskuun lopun mikä on mielestäni ihan kohtuullinen nykytilanne huomioiden. Ihan mielenkiintoista tietää, että eikö enää uusia tilauksia oteta vastaan kun viime viikolla tosiaan plugari poistui konfiguraattorista.

MikHei

#624


Sieltä se nyt autoliikkeen pihassa lumikasan alta pilkistää. 18.6 tilattu. Tulevalla viikolla luovutus. Eli tilauksesta luovutukseen reilut 7,5kk. Mun mielestä oli kohtuullinen toimitusaika, olin varautunut vuoden odotteluun. Ja KYLLÃ,,, näytti hyvältä lumikasan peittämänäkin. :-* Aikomus oli tilata eri vanteet kesäksi, mutta nyt livenä nähtynä nuo vakiot olikin makeen näköset.  8) Aika näyttää mihin ratkaisuun päädyn kesävanteiden kanssa.



Ja nyt sen voi julistaa täällä, Suomeen saa 1.5Tsi myllyä manuaalilaatikolla, jos on vaan tarpeeksi määrätietonen. Muutama täällä on haaveillut manuaalin perään ja kun tilausta ennen kysyin myyjältä, niin vastaus oli EI onnistu. Pyysin sitten myyjältä maahantuojan emailia. Laitoin postia perusteluiden kera ja niinhän he yhden viestin perusteella suostuivat tuontiohjelman ulkopuolelta poikkeuksena toimittamaan 1.5Tsi 110kw Fr manuaalivaihteisen yksilön. Tänään piti käydä varmistaan ja kurkkaan auton ikkunasta, että törröttäähän siellä manuaalin keppi keskikonsolissa. Ei pystynyt täällä mainitteen koko asiasta, koska itselläkin oli vaikea olla 100% varma, että se oikeasti saapuu Suomeen manuaalina, kun Oma Seatissakin on koko ajan lukenut DSG. Liekkö sitten osatekijänä kohtuulliseen toimitusaikaan se, että manuaalivaihteisesta puuttuu DSG:n ja kevythybridiin liittyvää elektroniikkaa? Viittaan siis puolijohdepulaan.  ::)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

mfroberg

Erittäin hyvin tsempattu, kun halusit manuaalin niin pidit puolesi ja hankit sellaisen. Kaipa niille sitten raha kuitenkin kelpasi. Meille kävi vuonna 2012 päin vastoin, manuaalina tilattu auto tulikin DSG: nä. Auto ei ollut itselle(vaimon) räätälöity vaan otettiin maahantuojan saapuvien autojen listalta. Ei selvinnyt varmasti oliko auton tiedoissa vikaa vai katsoiko myyjä huolimattomasti jonkun koodin mistä vaihteisto selviää. Niin tai näin, maksoimme muistaakseni 500â,¬ extraa automaatista hyväksyttyämme auton sellaisena.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

MikHei

Kiitti. Diili oli maahantuojan kans, että manuaali tulee, mutta hinta määräytyy vastaavan DSG kevythybridin hinnoittelun mukaan. Kun normaalistihan manuaalit ovat hiukan edukkaampia. Onkohan tämä yksilö nyt ainoa laatuaan Suomessa?  :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 06.02.22 - klo:11:38
Kiitti. Diili oli maahantuojan kans, että manuaali tulee, mutta hinta määräytyy vastaavan DSG kevythybridin hinnoittelun mukaan. Kun normaalistihan manuaalit ovat hiukan edukkaampia. Onkohan tämä yksilö nyt ainoa laatuaan Suomessa?  :D

Onnittelut. Manuaalilla ajaminen on ajamista. Nyt kun täällä etelässäkin on ollut lunta paljon muutamina päivinä, niin kylläpä perheen toisella autolla, Fabia TSI manuaalilla, ajaminen on ollut pöpperössä hauskaa. Voimansiirron tuntee ja siihen voi vaikuttaa, varsinkin nyt liukkaalla, ihan eri tavalla kuin raskaalla ja voimansiirroltaan tunnottomaksi automatisoidulla hybridillä. Jos olisin tämän mahdollisuuden tiennyt, niin olisi pitänyt vaan sitkeästi tilata 2.0 TSI manuaalilla tuontiohjelman ulkopuolelta. Sitäkin tuli kysyttyä, mutta ei kuulemma ollut mahdollista (myyjän mukaan).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

zsi

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 06.02.22 - klo:11:38
Kiitti. Diili oli maahantuojan kans, että manuaali tulee, mutta hinta määräytyy vastaavan DSG kevythybridin hinnoittelun mukaan. Kun normaalistihan manuaalit ovat hiukan edukkaampia. Onkohan tämä yksilö nyt ainoa laatuaan Suomessa?  :D
Sinänsähän DSG+kevythybridi on tosiaan kalliimpi kuin manuaali, mutta päästöperustainen autovero Suomessa tasaa jonkin verran eroa. Manuaalin normikulutus samalla moottorilla on suurempi (luokkaa 0.5l/100km), jolloin vastaavasti on Suomessa sen autoverokin hieman korkeampi kuin samalla MHEV-autolla.   

Dodo

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 07.02.22 - klo:13:02
Onnittelut. Manuaalilla ajaminen on ajamista. Nyt kun täällä etelässäkin on ollut lunta paljon muutamina päivinä, niin kylläpä perheen toisella autolla, Fabia TSI manuaalilla, ajaminen on ollut pöpperössä hauskaa. Voimansiirron tuntee ja siihen voi vaikuttaa, varsinkin nyt liukkaalla, ihan eri tavalla kuin raskaalla ja voimansiirroltaan tunnottomaksi automatisoidulla hybridillä. Jos olisin tämän mahdollisuuden tiennyt, niin olisi pitänyt vaan sitkeästi tilata 2.0 TSI manuaalilla tuontiohjelman ulkopuolelta. Sitäkin tuli kysyttyä, mutta ei kuulemma ollut mahdollista (myyjän mukaan).

Vai ajaminen ajamista perus kauppakassissa 150hv  ::) Itse mitä koeajolla ajelin 1.5 eTSI:llä niin hyvin siinä automaatti käyttäytyi ja oli miellyttävä ajella. Paljon paremmin ohjelmoitu, kuin tuo phev joka välillä huudattaa konetta vailla mitään syytä (niinä harvoina kertoina, kun mylly edes käynnistyy). Tuosta en kuitenkaan niin jaksa välittää, kun 95% ajasta se toimii kuten haluan. Manuaalit sitten harrastevehkeissä on itselle ehdoton, mutta niissä nyt yleensä tehoakin on hieman erilailla jotta se ajaminen on ajamista ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy