Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - eranta

#1
Elektroniikka / Eber diagnostiikka?
16.12.23 - klo:12:57
Mites Eberin easydiag liittimestä luetaan, saako siitä jostain pinnistä K-line ulos, et voi Edith:n kanssa tutkia sen toimintaa?

Autossa on Easystart web.

Sisätilaan tulee pieni lhemänhenkäys, pitäs saada puhallusvoimakkuutta suuremmalle ja kuulemma asentaja on joskus lukinnut voimakkuuden.

#2
Löytyi, joten ei enää mitään...
#3
Tarve olisi KKL kaapelille jälkiasennetun Eber:n sielunelämän tutkimista varten.
Oisko jollain Turunseudulla moista tarpeettomana?
#4
Onko joku logittanut koskaan tarkemmin 1.4 tsi kaksoisahdetun ahtoja? Ite tein turborempan (vain keksiö chra uusiks) ~kuukausi sitten ja sen jälkeen seurannut jonkun verran eri arvoja, taas kerran tuota manuskaa lukiessa huomasin, että alle 2000 rpm nurkissa ois melkee jopa 2,5 bar (ilmanpaine + 1.5), tätä ihmettelin koska omassa ei koskaan moisia lukemia ole ollut!



Piti sitten vähän kokeilla tuota hukkaportin ruuvia säätää, kierros ensin sitten toinenkin kireemmäksi, niin rupes alakierroksillekin tulee ahtoja? Mistä moinen, onkohan tuo hukkaportin läppä ollut niin löysäs, et mekaanisen ahtimen ahdot on mennyt "harakoille" ja nyt ku sitä kiristettiin, ni rupes toimii kuten pitääkin? Voisko olla, ettei mekaanisen ahtimen tehot ole riittänyt tuottamaan pyydettyä, jos osa mennyt harakoille. Nyt matalilla kierroksilla max ahdot ollut 2.1 bar ja meno ihan eri mitä ennen.

Tuntuu vaan ettei ole moista alakierrosvääntöä ollut passatissa sen oman historian aikana koskaan, eli lähes se 90 tkm mitä sen kanssa ollut yhteiseloa.

Turbon kierroksilla ero onkin paljon maltillisempi, ehkä siellä on ahtokäyrä nyt tasaisempi.

Pitäs ruuvat pari kierrosta auki uusiks ja logittaa kaik kunnolla, mut ei taida jaksaa moista.
#5
Kansiremppa tehty pääsiäisenä, pahviporsinut, siihen jäi kyseinen ongelma.

Uusi ongelmia tietty tuli kesäloman päättymisen kunniaksi turbosta meni akseli poikku varoittamatta, joten piti purkaa turbo ja vaihtaa CHRA.
Siinä samassa tuli hukkaportti säädetty kohdalleen, tiedä sitten kuinka kauan oli ollut pielessä. Mut ainakin paineet on nyt kunnossa.
#6
Lainaus käyttäjältä: eranta - 12.07.23 - klo:20:53
Itekin kiillottanut B7 passatin bi-xenon umpiot, kolme vuotta sitten, oiskohan ollut bilteman sarjasta suoja.

Hionta välineet löytyy varastosta, mut mitäs nykyisin laittais suojaksi, 2 komponenttilakka vai jotain muuta esim.?

Ebaystä löytyy monenlaista myrkkyä, esim.

Hartsitus sarjaa:
https://vi.aliexpress.com/item/1005004426460592.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.ef7b1802KQtgus&gatewayAdapt=glo2vnm

Tämmösellä mukamas kirkastuis tosta vaan, mahtaisko kestää ollenkaan:
https://vi.aliexpress.com/item/1005005549020202.html?spm=a2g0o.productlist.main.85.32f6a2eaLI6eLX&algo_pvid=e0c784fb-121d-46ba-9bfc-cb835dc22105&algo_exp_id=e0c784fb-121d-46ba-9bfc-cb835dc22105-42&pdp_npi=3%40dis%21EUR%216.30%214.09%21%21%2148.77%21%21%40211bf49716891763269253020d07dc%2112000033496249789%21sea%21FI%21142626766&curPageLogUid=u1itA6sNEEQU

Tänään tuli hartsitus tehty, ensin hionta ja sitten höyrystynyttä hartsia:




uploads from s

Toi oli paremmassa kunnossa oleva umpio, kuskipuoleisessa oli kunnon keltainen verhoutuma edessä, mut täysin kirkas siitäkin tuli.
Vesihionta tuli tehty seuraavilla arvoilla 320 --> 600 --> 1000 --> 1500 --> 2000 --> 2500 --> 3000 -->3500 --> 4000 moiset kun pakista löyty ennestään.

Lopputulokseen erittäin tyytyväinen nyt, tiedä sitten kuinka pitkään.
Itse hartsitus tuli tehtyä noin 17 asteen lämmössä ulkona, missä pitäs?
Pullossa oli hartsia 8 dl ja passatin umpioihin desiäkään mennyt yhteensä, joten aika riittoisaa tavaraa.
#7
Passat B7 (11-14) / Vs: Turbon oireetko?
07.08.23 - klo:11:47
Eilen se sitte tuli tehtyä, nyt auto toimii.
Pakosarjaa ei otettu irti, vaan se sai olla paikallaan, mutta ahtoputket ja katti pois häiritsemästä, että sai turbon öljyn paluuputken irti ja paikalleen.

Homma meni seuraavasti:

1. Ylhäältä oleelliset irti, eli akulta johto, ahtimeen tulevat putket, letkut, alipainekello imupuolelta irti (pakopuoli sai olla paikallaan), katti irti pakoputkesta. Avoimen öljyaukon suojaus roskalta.
2. Alta katissa olevan lambdan johto irti, katti tukineen poist edestä, sekä ahtimelta välijäähdyttimeen menevä putki pois.
3. Ahtimelta öljyn paluuputki irti. Avoimen öljyaukon suojaus roskalta.
4. Ahtimen keskiön asennon merkintä
5. "Pientä" naputtelua moskalla ja kyllähän se keskiö sieltä rupesi irtoamaan.
6. putkien ja letkujen siivous, öljyä oli aika reippaasti


Kasaaminen vastakkaisessa järjestyksessä, ahtimen paluuöljyputken kiinnitys meinasi tuottaa ongelmaa, mut kyl sekin sinne meni.
Vanhat öljyt  + suodatin vekeen ja uudet tilalle.
Ahtimen öljyä ja pyörittelyä käsin. Puolat ja suuttimien johdot irti ja pyörittelyä, että öljyä kiertää ahtimella, ennen oikeaa starttia.

Vanhasta ahtimesta oli akseli poikki, about viikko sitten vihelsi ja melkeen heti sen alkamisen jälkeen äänestä päätellen katkesi. Tämän jälkeen autolla ajettiin maks 10km.

Kaverin kanssa kahdestaan tehtiin easygarage247 tsi-vuokrahallissa, kun muuta ei tähän hätään löytynyt. Aikaa meni kaikkineen reilu 6 tuntia.

Koeajo rempan jälkeen, tuntuu toimivan. Öljyä on putkissa reippaasti pölläytyksistä päätellen ja varmaan sen takia vilkutteli alkuunsa vikavalo, mut tänään ei enää sitä tehnyt. Pitää katsoa kun kerkii, että mistä valitteli ja muutenkin seurata.

Muutama kuva tuli otettu matkan varrella, mutta eipä sitä likasin käsin kauheesti...







free image hosting
#8
Passat B7 (11-14) / Vs: Turbon oireetko?
05.08.23 - klo:19:10
Lainaus käyttäjältä: eranta - 01.08.23 - klo:18:12
Homma etenee pikkuhiljaa uusi CHRA tilattu linkin liikkeestä:
https://turbokorjaus.fi/

Kerrotaa lisää kun on kerrottava...


Sen verran päivitystä, et osat on tulleet pari päivää sitten, pitää saada vaan aikaa ja auto ylös (jos jollai on turussa nosturi vapaana?), että pääsee tuota vaihtamaan, muuten vois vaihtaa vaiks parkkipaikalla, mut öljy paluuputki on sen verran hankalassa paikassa.


#9
Lainaus käyttäjältä: Hööpöö - 04.08.23 - klo:10:25
Tämä on varmasti ihan okei. Itse katsoin myös ajossa (siis toisen avustuksella ;) tuota ja heilui juuri arvojen sisällä (42-60bar).

Omassani oli hajalla meka viime talvena, niin korjaamolta tuli tämmönen viesti:
"Pitäs pysyä rajapaineen 42 yläpuolella vähintään 30 sekkaa".


Oma vuos siihen malliin, et pumppu oli päällä melkeen jatkuvasti. Videossa näkys, et putoo noin 50:sta muutamas sekunnissa 42 ja pumppu käynnistyy.

Korjattuna putoaa 48 --> 42 jotain päälle 40 sekuntia.
#10
Passat B7 (11-14) / Vs: Turbon oireetko?
01.08.23 - klo:18:12
Homma etenee pikkuhiljaa uusi CHRA tilattu linkin liikkeestä:
https://turbokorjaus.fi/

Kerrotaa lisää kun on kerrottava...
#11
Passat B7 (11-14) / Vs: Turbon oireetko?
30.07.23 - klo:18:43
Avasin sen verran paikkoja, et pääs kokeilee välystä:

https://photos.app.goo.gl/kqoKApNbaZK7BQjH6

Ummikkonakin kuvittelen, ettei kuulu noin heilua.
#12
Passat B7 (11-14) / Turbon oireetko?
30.07.23 - klo:14:22
Otetaan kokonana uusiks, ku aikasempi läks vahingossa kesken kirjoituksen:

Noniin, muutaman kuukauden passatti (tsi 1.4 kaasukone) ehjä taas ollut kansirempan jälkeen...

Nyt uus vika, oireet:
* Tehot hukassa, vaimon ja lasten mukaan auto vihelsi kun oire ilmestyi, kuultua. Enää ei viheltele, ei ainakaan äsken.
* Ei tahdo ottaa kierroksia (ollenkaan yli 4000)
* Savuttaa jos kierrokset nousee yli 2500

- ei vikakoodeja
- alakierroksilla on vääntöä, liikkeelle pääsee nätisti, jne...

Onko noi nyt sitten pakokaasuahtimen oireita?
#13
Passat B7 (11-14) / Turbon oireetko?
30.07.23 - klo:14:03
Noniin, muutaman viikon passatti ehjä taas ollut, kansirempan jälkeen...

Nyt uus vika: tehot hukassa, eikä ota kierroksia, sekä
#14
Ecofuel kaasupassatti 2012 DQ200 QAM laatikolla, 280tkm ajettu ja näyttää näin:

                                                                     
   Nbr.   Description   Value                                                            
                                                                     
   Measured value blocks â€" State of play and wear of clutch K1                                                                  
   95.1   Clutch 1 Adaptation basic characteristics point 0 position (mm)   7,6                                                            
   95.2   Clutch 1 Adaptation basic charac. point 0 moment   0                                                            
   95.3   Clutch 1 Adaptation basic characteristics point 1 position (mm)   9,3                                                            
   95.4   Clutch 1 Adaptation basic charac. point 1 moment   15,4                                                            
   96.1   Clutch 1 Adaptation basic characteristics point 2 position (mm)   16,9                                                            
   96.2   Clutch 1 Adaptation basic charac. point 2 moment   116                                                            
   96.3   Clutch 1 Adaptation basic characteristics point 3 position (mm)   23,3                                                            
   96.4   Clutch 1 Adaptation basic charac. point 3 moment   249,9                                                            
   97.1   Clutch 1 Adaption clutch end position open   2,2                                                            
   97.2   Clutch 1 Adaption clutch end position closed   26,4                                                            
                                                                     
   95.1 minus 97.1 must be greater than 2 mm,      5,4                                                            
   Due to insufficient clutch play, shifting of the input shaft occurs. (This will be entered in the fault memory.)                                                                  
                                                                     
   97.2 minus 96.3 must be greater than 1 mm,      3,1                                                            
   At a lower value the maximum torque is not transmitted and a clutch slippage occurs. The vehicle may start to jolt                                                                  
   when driving in higher gears or when accelerating. (This will be entered in the fault memory.)                                                                  
                                                                     
   Nbr.   Description   Value                                                            
                                                                     
   "Measured value blocks â€" State of play and wear of clutch K2   "                                                                  
   115.1   Clutch 2 Adaptation basic characteristics point 0 position (mm)   11,1                                                            
   115.2   Clutch 2 Adaptation basic charac. point 0 moment   0                                                            
   115.3   Clutch 2 Adaptation basic characteristics point 1 position (mm)   13,8                                                            
   115.4   Clutch 2 Adaptation basic charac. point 1 moment   15,2                                                            
   116.1   Clutch 2 Adaptation basic characteristics point 2 position (mm)   21,7                                                            
   116.2   Clutch 2 Adaptation basic charac. point 2 moment   148,2                                                            
   116.3   Clutch 2 Adaptation basic characteristics point 3 position (mm)   24,8                                                            
   116.4   Clutch 2 Adaptation basic charac. point 3 moment   249,9                                                            
   117.1   Clutch 2 Adaption clutch end position open   2,8                                                            
   117.2   Clutch 2 Adaption clutch end position closed   27,2                                                            
                                                                     
   115.1 minus 117.1 must be greater than 2 mm,      8,3                                                            
   Due to insufficient clutch play, shifting of the input shaft occurs. (This will be entered in the fault memory.)                                                                  
                                                                     
   117.2 minus 116.3 must be greater than 1 mm,      2,4                                                            
   At a lower value the maximum torque is not transmitted and a clutch slippage occurs. The vehicle may start to jolt                                                                  
   when driving in higher gears or when accelerating. (This will be entered in the fault memory.)            
#15
Ostetaan / Airbagin on/off kytkin
26.07.23 - klo:21:21
Tarvitsen hansikaslokerossa olevan airbagin on/off katkaisijan b7 passattiin.

Sopivia ainakin seuraavat:
3C0919237B tai 5C5919237
#16
Ps. Mulla on yks kaasupassatin tarpeeton ehjä korkeapainepumppu.
#17
Päivitystä tilanteeseen, tänään sain nuo putket niin pitkälti kiinni, kuin menevät, mutta lukitus ei riitä kuitenkaan.


ps. kuvassa klemmarit laitettu paikalleen vasta, ei vielä "prässiä" käytetty.

Huomenna taas pitäs jatkaa, jos jaksais. Joku lukitus tohon pitäs keksi, kiinni ne kuitenkin on ja tiiviskin on.

Jos tuollaisia klemmareita prosessissa epäilee tarvitsevansa, niiin ne kantsii pistää uuden kennon putkiin valmiiksi...
#18
No, niin 30 minuutin homma mukamas, ei aina...
Otin konehuoneen puolelt letkut irti, jne...

Vanha läks irti vaan karkomalla vanhasta putket ja nilkuttamalla pois.

Uus ei sitten meinaakaan mennän millää "vit..." paikalle.



Tommonen tilanne, pistin nesteet ny sisään ja ajoin kilsan matkan kotiin. Rivarin pihassa vois kasata ton, mut millä vit... sais ainakin tuon ylemmän putken sisälle enempi? Millasil pihdeil?

Kaveri epäili, et ot tossa harakiri varaosas ois millin pidemmät pitket?

Jos oiis vehkeet mil sais nätisti poikki, niin sekin ois tietty mahdollisuus ja letku tilalle...
#19
Lainaus käyttäjältä: haitola - 28.12.18 - klo:23:49
Vaihdoin omastani (B6 2010 2.0 tdi) kennon eilen. Vajaan vuoden oon ajellut ilman lämmintä ilmaa kabiinissa. Huollossa oli yritetty huuhtelulla saada tukos auki, mutta ei onnistunut. Lämmintä tuli vain mittariston vasemman puoleisesta räppänästä. Kaikista muista kylmää.

Irrotin kuskin jalkatilasta pari paneelia ja kenno näkyi samantien. Otin vanhasta kennosta koodin, ja uutta tilamaan ipartsista. Uusi kenno maksoi 45 euroa. Omani oli tämä malli: https://iparts.fi/parts/info/denso/DRR32005

En tajunnut tilata samalla uutta tiivistesarjaa, mutta lopulta pärjäsin vanhasta kennosta talteenotetuilla o-renkailla.



Vaikutti helpolta projektilta. Ja lopulta tavallaan olikin sitä..vaikka tein koko homman aika guerilla-tyyliin.

En todellakaan ole mikään automekaanikko, joten käytin järkyttävän määrän aikaa selvitystyöhön. En onnistunut löytämään yhtään yksiselitteistä ohjetta miten koko prosessi tehdään. Tämä video oli lähimpänä totuutta: https://www.youtube.com/watch?v=Wk3cLs7mEOY

Suurin haaste oli tyhjentää kennosta ja putkista vanha jäähdytinneste ennen kennon irrottamista. Virallisten ohjeiden mukaan jäähdytysnesteen tyhjennys ja uudelleen täyttö ei ole yksinkertaista. Lisäksi en jaksanut/osannut purkaa moottorin puolelta putkia ja johtoja, jotta olisin päässyt käsiksi putkiin jotka menevät kennolle, ja tyhjentää kennoa esim paineilmalla sitä kautta. Päättelin, että nestettä ei voi kennossa & putkissa kovin paljoa olla, joten suojasin jalkatilan hyvin ja varasin paljon imeytyspaperia putkien katkaisua varten. Lopulta katkasin multitoolilla vanhan kennon alumiiniputket ja vedin kennon pois. Jäähdytinnestettä valui ulos ehkä 3 dl ja sain kaiken imeytettyä papereille. Lopulta avasin liittimet jälkeen jääneistä putkista, otin talteen vanhat o-renkaat ja laitoin uuden kennon paikoilleen. Aikaa projektiin meni kaikkinensa noin 30 minuuttia.  Inhottavinta oli työasento; selällään lattialla maaten. Lopputuloksena lämppäri toimii kuten pitääkin.

Tsemppiä projektiin, jos DIY-ratkaisu kiinnostaa!

Käsittääkseni et löysyttänyt tulipellin kiinnityksiä konehuoneen puolelta? Menikö kuitenkin uuden kennon putket helposti paikalleen?

Itsellä oisi ecofuel passat ja se puhaltaa vaan kuskin ikkunan puolelle kuumaa ja toista puolta kohti viilenee... uus kenno tiivisteineen ois valmiina, kun sais vaan inspiksen tehdä.
Nyt ois hyvä aika vaihtaa enstalveks varten tuo. Läpistä ei herjoja ja vaikuttavat toimivan.
#20
Itekin kiillottanut B7 passatin bi-xenon umpiot, kolme vuotta sitten, oiskohan ollut bilteman sarjasta suoja.

Hionta välineet löytyy varastosta, mut mitäs nykyisin laittais suojaksi, 2 komponenttilakka vai jotain muuta esim.?

Ebaystä löytyy monenlaista myrkkyä, esim.

Hartsitus sarjaa:
https://vi.aliexpress.com/item/1005004426460592.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.ef7b1802KQtgus&gatewayAdapt=glo2vnm

Tämmösellä mukamas kirkastuis tosta vaan, mahtaisko kestää ollenkaan:
https://vi.aliexpress.com/item/1005005549020202.html?spm=a2g0o.productlist.main.85.32f6a2eaLI6eLX&algo_pvid=e0c784fb-121d-46ba-9bfc-cb835dc22105&algo_exp_id=e0c784fb-121d-46ba-9bfc-cb835dc22105-42&pdp_npi=3%40dis%21EUR%216.30%214.09%21%21%2148.77%21%21%40211bf49716891763269253020d07dc%2112000033496249789%21sea%21FI%21142626766&curPageLogUid=u1itA6sNEEQU
#21
Myydään VW Passatista turhaan vaihdettu ehjä korkeapainepumppu ja seurain/mäntä.

Sopii esim. moneen Audiin, seattiin, Skodaan ja VW:n.

Löytyy Turusta hintaan 100â,¬.
Postit tarvittaessa ostajalle.








#22
Oma DSG7 korjattiin tammikuussa Mehuli Motorsportissa.
www.mehuli.fi

Edulllisesti ja nopeasti tekivät, bonuksena kiva Audi A3 lelu korjauksen/huollon ajaksi, Erikoismoottori.fi markkinointikalustoa, E85:lla kulkee ja kuulemma hiukan vajaa 300 kaakkia, ainakin oli talvella, tiedä sitten on nälkä kasvanut sen jälkeen...

Jälkikäteen juttelin myös Avantin Auto:ssa, niin ois hekin mekatroniikan korjanneet.

Molemmat turunseudulla, Mehuli Raisiossa ja Avantin Auto Liedossa/Avantissa ohikulkutien varressa.
#23
Joopa joo, vika korjattu.

Johdot tsekattu --> ei vikoja.
Kertaalleen vaihdettu ABS anturi oli väärää mallia, se vaihtoon uusiks, ni johan rupes toimimaan.
#24
Väliaikatietoa:

Passatti pajalla, napa samat viat pysyy sitkeesti.
Anturi kuulemma mitattu ehjäksi.
Huomenna alkaa johtojen mittailut, kun kerkeävät.
#25
Lainaus käyttäjältä: eranta - 10.05.23 - klo:08:15
Tuota itekin miettinyt, pitääpä jostain toi (06J 906 051D) hommata ja vaihtaa.

Viimein sain tuon bensapaineen anturin vaihdettu, osa ollut jo nurkissa jonkun aikaa, mut sopivaa 27 mm pitkää hylsyä ei ole ollut käsillä.
Nyt se on vaihdettu, paineet näyttää oikeilta ja menee pyynnin mukaan...

Tuo bensapaineen anturin vaihdon jälkeen kaasutunnistuskin taas toimii, eli hetken ajon jälkeen näyttää 100% kaasun laatua.

Vanhan anturin kärki olikin hiukan "lakkaantunut".
#26
Eli viikonloppuna passatti toses, ettei mitään avustimia tai abs:n tarvita ja sytytti liudan valoka tauluun.
Oli myös kuskin puoleinen takajousi poikki.
Vaihdoin jouset taakse eilen ja Hella merkkisen abs anturin, mutta vika pysyi samana?

Vanhaa abs-anturia poistettaessa tuli kirkasta metallisilppua anturi täynnä pois mukana, joten onko abs-kehä entinen (oletan ettei ole koskaan napaa vaihdettu ja ~275 tkm rullattu) vai pitääkö hakea uusi anturi marmorilta?


Alla VCDS:n kertomaa:
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Thursday,25,May,2023,15:56:17:00009
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 21.9.0.2 (x64)
Data version: 20210903 DS330.0
www.Ross-Tech.com


VIN: WVWZZZ3CZCE049813   License Plate: KMN-898
Mileage: 276400km-171746mi   Repair Order:


Chassis Type: 3C-VW46 (7N0)
Scan: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 19 25 37 42 44 46 4C 4F 52 53 55
          56 61 62 69 6C 72 77

VIN: WVWZZZ3CZCE049813   Mileage: 276400km-171746miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
4C-Tire Pressure II -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
55-Headlight Range -- Status: Malfunction 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
6C-Back-up Cam. -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (CDG)       Labels: 03C-906-021-CDG.clb
   Part No SW: 03C 906 021 H    HW: 03C 907 309 D
   Component: 4414 CNG m14i83 G   9145 
   Revision: E8H06---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000077
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 204F5587F3C3EA8961-8074
   VINID: 9E69EAAAA0D3A935401092010CF00B95AB

1 Faults Found:
053271 - Please Check Fault Codes in Control Module for ABS Brakes
               U1017 - 000 -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 21
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 276147 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.15
                    Time: 15:41:32

             Freeze Frame:
                    RPM: 700 /min
                    Load: 18.4 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 60.0°C
                    Temperature: 31.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.605 V


Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans        Labels: 0AM-927-769.clb
   Part No SW: 0AM 300 051 S    HW: 0AM 927 769 D
   Component: GSG DSG AG7     431 2712 
   Revision: 00043014    Serial number: TFK01107270972
   Coding: 0000020
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3A7B87EF755F90594F-806E

1 Fault Found:
006279 - Wheel-Speed Signal from ABS Control Module
               P1887 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 38
                    Reset counter: 10
                    Mileage: 276147 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.15
                    Time: 15:41:53


-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3AA-614-109.clb
   Part No SW: 3AA 614 109 AC    HW: 3AA 614 109 AC
   Component: J104   C2 450M VDA2 0022 
   Revision: --H07---    Serial number: 00000004581559
   Coding: 0132465
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 6ED37BBF79970CF9A3-803A

2 Faults Found:
03842 - RPM Sensor Rear Right: Incorrect Signal
            000 - -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 162
                    Mileage: 276406 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.15
                    Time: 15:49:55

             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Voltage: 12.00 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 157
                    Hex Value: 0x0000

01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502)
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 162
                    Mileage: 276406 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.15
                    Time: 15:50:05

             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Voltage: 12.00 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 191
                    Hex Value: 0x0000


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels:| 5K0-907-044.clb
   Part No SW: 5K0 907 044 ES    HW: 5K0 907 044 ES
   Component: Climatronic   H18 1112 
   Revision: 00001003   
   Coding: 0004004802
   Shop #: WSC 00015 115 00000
   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
   ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW46.rod
   VCID: 000F35079B030A8941-8054

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels:. 3AA-937-087.clb
   Part No SW: 3AA 937 087 E    HW: 3AA 937 087 E
   Component: BCM PQ47 H+   413 0455 
   Revision: BC413001   
   Coding: 0008000000000000001802805400A9F427DD0022622D8D20E48046240041
   Shop #: WSC 05311 123 08193
   VCID: 3C7781F7BF6BAE695D-8068

   Subsystem 1 - Part No SW: 3AB 955 419     HW: 3AB 955 419   Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 05071  10  0603
   Coding: 00B795

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 120811 05  54  0403
   Coding: 06302A

No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 10: Park/Steer Assist (J446)       Labels:| 3AE-919-475.clb
   Part No SW: 3AE 919 475     HW: 7N0 919 475
   Component: PARKHILFE 8K  H04 0009 
   Revision: --------    Serial number: 77631120306009
   Coding: 318102
   Shop #: WSC 40330 222 102160
   ASAM Dataset: EV_EPHVA18VW47X0000 001003
   ROD: EV_EPHVA18VW47X0000.rod
   VCID: 7CF741F7F7EB6E691D-8028

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 5N0-959-655.lbl
   Part No SW: 5N0 959 655 R    HW: 5N0 959 655 R
   Component: J234__101 VW10 HI   1918 
   Revision: 22014000    Serial number: 003K0PGJKH6/ 
   Coding: 0012337
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 4C97D1372FCB1EE9ED-8018

   Subsystem 1 - Serial number: 6332MTS673452081

   Subsystem 2 - Serial number: 6342MTS694212081

   Subsystem 3 - Serial number: 6351HTS6TLLS8AKR

   Subsystem 4 - Serial number: 6361HTS6VG9CAAKR

   Subsystem 5 - Serial number: 00000000000000000

   Subsystem 6 - Serial number: 00000000000000000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel (J527)       Labels:| 3C0-953-569.clb
   Part No SW: 3C9 953 501 BG    HW: 5K0 953 569 T
   Component: LENKS.MODUL   014 0140 
   Revision: FF010040    Serial number: 20110730200552
   Coding: 1982250000
   Shop #: WSC 00015 115 12345
   ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
   ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
   VCID: 6FED66BBB69D05F1A8-803A

   Multifunction steering wheel control module:
   Subsystem 1 - Part No SW: 3C8 959 537 D    HW: 3C8 959 537 D  Labels: 3C8-959-537.CLB
   Component: E221__MFL-TK6  H06 0022
   Coding: E20000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments (J285)       Labels:| 3C8-920-xxx-17.clb-SRI1
   Part No SW: 3AA 920 870 E    HW: 3AA 920 870 E
   Component: KOMBI         H03 0607 
   Serial number: 00000000000000
   Coding: 161E01
   Shop #: WSC 05314 115 12345
   ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_004_VW46.rod
   VCID: 3467A9D79F3B662995-8060

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels:. 7N0-907-530-V2.clb
   Part No SW: 7N0 907 530 L    HW: 1K0 907 951
   Component: J533  Gateway H41 1620 
   Revision:   H41       Serial number: 020811F1001884
   Coding: 462006
   Shop #: WSC 40330 222 102160
   VCID: 397998E3B0599B4146-806C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer        Labels: 3C0-959-433-25.clb
   Part No SW: 3AA 959 433     HW: 3AA 959 433
   Component:    IMMO         043 0400 
   Revision: 00043000    Serial number: VWZCZ000000000
   Shop #: WSC 131071 1023 2097151
   VCID: 76E353DF01C734396B-8022

   Subsystem 1 - Part No: 3C0 905 861 J
   Component:    ELV          029 0380
   3C0905861J     ELV          029 0380   

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation (J0506)       Labels:. 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 1T0 035 680 P    HW: 1T0 035 680 F
   Component: RNS-MID       H55 5238 
   Revision: AB001001    Serial number: VWZ6Z7L2228090
   Coding: 00000400000000802011
   Shop #: WSC 05314 123 12345
   VCID: 3B7582EBBA65A95154-806E

   Subsystem 1 - Part No: 1T0 051 859 AS
   Component: EU West V17  8557

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver (J386)       Labels:| 3C0-959-70X-GEN4.clb
   Part No SW: 3AA 959 701 A    HW: 3C0 959 793 C
   Component: TUER-SG FT    002 0533 
   Revision: 12110009    Serial number: 0003313003
   Coding: 0000B7
   Shop #: WSC 05311 115 00000
   ASAM Dataset: EV_TSGFPQ35BRFVW46X A04001
   ROD: EV_TSGFPQ35BRFVW46X_VW32.rod
   VCID: 356194D394417F21A2-8060

   Slave Driver:
   Subsystem 1 - Part No SW: 3C0 959 703     HW: 3C0 959 795   Labels: 1K0-959-70X-GEN4.CLB
   Component: J388__TSG-HL  004 0407
   Serial number: 00000002352044     
   Coding: 000090

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 5N1-909-144.clb
   Part No SW: 5N1 909 144 M    HW: 5N1 909 148 G
   Component: J500__APA-BS KL.308 1002 
   Revision: 1AH03733    Serial number: 00112220006501
   Coding: 0000258
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3C7781F77F6BAE695D-8068

1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
            013 - Check DTC Memory - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101101
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 37
                    Reset counter: 162
                    Mileage: 276147 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.15
                    Time: 15:44:31

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    RPM: 692 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    (no units): 7.0
                    Voltage: 14.80 V


-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels:. 3C0-959-433-46.clb
   Part No SW: 3AA 959 433     HW: 3AA 959 433
   Component:    KSG PQ47 ELV 043 0634 
   Revision: 00043000    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0191020052830E763004941570084FCE707801
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 76E353DF01C734396B-8022

   Subsystem 1 - Part No: 1K0 951 605 C
   Component: LIN BACKUP HORN H05 1501

   Subsystem 2 - Part No: 3C0 951 171 C
   Component: Neigungssensor  004 0611

   Subsystem 3 - Part No: 3C0 951 171 C
   Component: Innenraumueberw.004 0611

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 4F: Centr. Electr. II (J520)       Labels:. 1K0-907-532.clb
   Part No SW: 7N0 907 532     HW: 1K0 907 951
   Component: EZE_2         H41 1620 
   Revision:   H41       Serial number: 020811F1001884
   Coding: 00000008
   Shop #: WSC 40330 222 102160
   VCID: 6FED66BBBE9D05F1A8-803A

   Subsystem 1 - Part No SW: 3AA 919 204 A    HW: 3AA 919 204 A
   Component: Analoguhr  004 0003

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. (J387)       Labels:| 3C0-959-70X-GEN4.clb
   Part No SW: 3AA 959 702 A    HW: 3C0 959 792 C
   Component: TUER-SG BT    002 0533 
   Revision: 14110009    Serial number: 0003322729
   Coding: 0000B6
   Shop #: WSC 05311 115 12345
   ASAM Dataset: EV_TSGBPQ35BRFVW46X A04001
   ROD: EV_TSGBPQ35BRFVW46X_VW32.rod
   VCID: 366393DF89477439AB-8062

   Slave Passenger:
   Subsystem 1 - Part No SW: 3C0 959 704     HW: 3C0 959 794   Labels: 1K0-959-70X-GEN4.CLB
   Component: J389__TSG-HR  004 0407
   Serial number: 00000002360162     
   Coding: 000090

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake        Labels: 3AA-907-801.clb
   Part No SW: 3AA 907 801 G    HW: 3AA 907 801 G
   Component: J540 EPB4  VW-64783 0009 
   Revision:   H19       Serial number: 00000000156082
   Coding: 0022157
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 356194D35C417F21A2-8060

1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
            013 - Check DTC Memory
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 39
                    Reset counter: 162
                    Mileage: 276147 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.15
                    Time: 15:39:31

             Freeze Frame:
                    Voltage: 11.90 V
                    Count: 105
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x1263
                    Hex Value: 0x0001
                    Hex Value: 0x1010


-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Headlight Range (J745)       Labels:. 5M0-907-357-V3.clb
   Part No SW: 5M0 907 357 E    HW: 7L6 907 357 C
   Component: AFS-ECU       H04 0100 
   Revision: --------    Serial number: --------------
   Coding: 021200000B000200
   Shop #: WSC 05311 115 00000
   ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWAFSPt 002014
   ROD: EV_HeadlRegulVWAFSPt_VW46.rod
   VCID: 366393DF89477439AB-8062

   Subsystem 1 - Part No SW: 3D0 941 329     HW: 3D0 941 329   Labels: 3D0-941-329.CLB
   Component: LeiMo links  H04 0011
   Coding: 230000

   Subsystem 2 - Part No SW: 3D0 941 329     HW: 3D0 941 329   Labels: 3D0-941-329.CLB
   Component: LeiMo rechts  H04 0011
   Coding: 230000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J0506)       Labels:. 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 1T0 035 680 P    HW: 1T0 035 680 F
   Component: RNS-MID       H55 5238 
   Revision: AB001001    Serial number: VWZ6Z7L2228090
   Coding: 00000400000000802011
   Shop #: WSC 05314 123 12345
   VCID: 3B7582EBBA65A95154-806E

   Subsystem 1 - Part No: 1T0 051 859 AS
   Component: EU West V17  8557

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. (J840)       Labels:. 1K0-907-534.clb
   Part No SW: 7N0 907 534     HW: 1K0 907 951
   Component: Batt.regelung H41 1620 
   Serial number: 020811F1001884
   Coding: 03221864
   Shop #: WSC 40330 222 102160
   VCID: 71E960C3A8A91301BE-8024

   Subsystem 1 - Part No SW: 1K0 915 181 H    HW: 1K0 915 181 A
   Component: J367-BDM  H07 0180
   Serial number: 00000000008900193976

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 69: Trailer (J345)       Labels:. 7N0-907-383.clb
   Part No SW: 7N0 907 383     HW: 7N0 907 383
   Component: Anhaenger     H09 0101 
   Revision: 3I001002    Serial number: 00000153855918
   Coding: 4106040000000000
   Shop #: WSC 05314 000 00000
   VCID: 73E56ACBD2B521114C-8026

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 6C: Back-up Cam.        Labels: 5N0-907-441.clb
   Part No SW: 3C9 907 441     HW: 3C9 907 441
   Component: J772__Rearview      0020 
   Revision: 00H09000    Serial number: 525PA8-J1Y0628
   Coding: 0030007
   Shop #: WSC 40330 222 102160
   VCID: 68DF0DA75B73D2C9E9-803C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 77: Telephone (J412)       Labels:| 7P6-035-730.clb
   Part No SW: 7P6 035 730 E    HW: 7P6 035 730 E
   Component: TELEFON       H09 2730 
   Revision: 1B001001    Serial number: 00007660589185
   Coding: 0A01000000010101
   Shop #: WSC 00015 115 00000
   ASAM Dataset: EV_UHVNA A01015
   ROD: UHVNA.rod
   VCID: 3467A9D79F3B662995-8060

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 03:43)--------------------------
#27
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 09.05.23 - klo:23:28
Ilmeisesti bansakäyttö estyy kun "mitattu" paine on paljon suurempi kuin pyydetty. Anturin vaihtoa kokeilisin seuraavaksi. En oikein usko johtovikaan kun arvo muuttuu jos liittimen irrottaa.

Tuota itekin miettinyt, pitääpä jostain toi (06J 906 051D) hommata ja vaihtaa.
#28
Eilisilta selattu cdga koneen sähkökaavioita, joo rupee pikkuhiljaa aukeemaan, miten tota pitää lukea:) (löytyy kaik kuvat ja kirjat mitä erwin:stä rahalla saa kyseiseen passattiin) ja muutamia tarkistuksia tehty, maa ainakin tuntuu toimivan G247:lla (bensapaine anturi) ja esim. G71 ovat samassa maapisteessä, mut kertokaas mulle mistäpäin konehuonetta löytyy T14a liitin? Pitäs olla vasemmalla konehuoneessa, mut ei vaan osu silmiin.

Vikakoodeja ei ole, muttei auto bensalla suostu käymäänkään. Kaasulla käy ja kukkuu, jos pakottaa VCDS:n kanssa bensalle sammuu heti tai käy tuurilla joitain sekunteja, bensapaine näyttää jatkuvasti jotain 140 bar:n luokkaa (myös useamman tunnin virrattomuuden jälkeen), jos G247:n johto on paikallaan. Jos tuon G247.n johto on irti, niin käy bensalla, kuten voi olettaa tuolla oletus 6.5 bar paineen tiedolla.

Pitäs varmaan ottaa ECU esille ja mitata johdot.
esim. tuon N276:n johdot sais mitattu jos tuo T14a liitin ja eculle menevä liitin ois käsillä.
Tosin, jos ois jotain tietoa, et mitä N276:n johdoista pitäs tulla ecu:lta.
Vai voisko tuo bensapaineen tunnistin olla ottanut nokkiinsa jostain?





#29
Lainaus käyttäjältä: flyboy - 09.05.23 - klo:09:09
Onko kenellekään tullut kuskin oven kanssa tällaista ongelmaa: Jos pakkasella avaa oven ulkokahvasta, muuttuu kahva aivan hervottomaksi, eikä ovi lukitu suljettaessa - ovi auki -ilmoitus jää palamaan MFD:hen. Oven saa pysymään kutakuinkin kiinni, jos vetää ovaa samalla kun painaa keskuslukituksen päälle. Kun auto on sitten lämmennyt n. 10 minuutin ajan sulaa jokin sieltä ja oven saa vedettyä kiinni ja MFD:n ilmoitus sammuu.

Kysymys onkin, että mikä vaijeri siellä on jäätynyt?

Juuri tuota teki itsellä, ja ulkokahvan vaijerin vaihto oli ratkaisu (vaihdoin kyl samalla molemmat vaijerit). Vaihtelevasti ulkokahvasta sai oven auki tai ei.

Nyt uudet vaijerit jo useamman vuoden ikäiset, mut vielä ei ole uusiks alkanut reistailee...
#30
Kokeiltu toisen korkeapainepumpun kanssa, sama juttu.

Jatketaan kun keritään johtosarjan tutkimista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy