Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Joker-1979

#1
Joo, tiedän että varmaan pitäisi vcds:ää käyttää, mutta kaikille ei aina mahdollista.

Viikonlopun auto seissyt tallissa. Aamulla töihin, ja iltapäivällä kotiin. Ei ongelmia. Nyt takas kaupungille, ja vika pukkas taas päälle. Sain nyt koodin ulos, p0403..

Ei kai muu auta kuin laittaa osa tilaukseen..
#2
"Tarvikeosan" (Autodoc) tuohon laitoin, mutta samat vw leimat siinä on kuin orkkis osassa. 2 vuoden takuukin pitäisi olla.

No, enivei, auto toimi sitten normaalisti kun lähdin eilen töistä. Vcdsää en käyttänyt, mutta normi obd-lukija ei löytänyt mitään. Viime kerralla löysi egr-vikakoodin.

Mennään nyt sukkasilla hetken, mutta luotto muuten mukavaan autoon on mennyt. Sen verran harmaita hiuksia on vuoden aikana tullut..
#3
Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - 06.11.17 - klo:14:01
Päivitystä tilanteeseen..

Kun sain viikonlopun aikana miettiä mitä tehdä, niin päädyin sitten siihen mitä jo aiemmin mietin, eli haistatin merkkiliikkeelle pitkät ja tilasin EGR:än Autodoc:lta. Siellä oli hieman vaikeuksia saada osa matkaan (netin mukaan EGR piti olla varastossa, mutta ei ollutkaan), mutta sain osat viime viikon torstaina. Tilasin Meat&Doria merkkisen EGR:än, mutta kun avasin laatikon sisällä olikin Wahler:in leimoilla oleva osa.

Tälle aamulle oli paikalliselle Autoasi korjaamolle varattu aika, ja hetki sitten sain tiedon että auto korjattu ja kunnossa.

Kaikki tämä kustansi yhteensä noin 500â,¬. Ei paha..


Taas alkoi auto piiputtamaan samalla tavalla kuin miltei puoltitoista vuotta sitten. Hehku vilkkuu ja tehot kateissa. Voi per#¤@e tällaistako tämä tulee olemaan...? Saa varmaan alkaa etsimään toista merkkiä alle...
#4
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 08.01.19 - klo:10:12
Tuliskohan se kolahdus kuitenkin sieltä ohjausvaihteen sisältä. Välystä puslissa ja pyörän aurauskulma persiillään :o

Pojan autossa kolinaa myös ja nyt mennyt sellaiseksi, että rattia nopeasti edestakasin heiluttamalla kolina kuuluu selkeästi ohjausvaihteesta. Kilometrejä tuolla jo 320tkm.

Puslissa ei löydy välystä ja aurauaskulmat ovat kunnossa.

Tuota ohjausvaihdetta olen epäillyt kesästä asti, mutta miten ihmeessä sen koliseva ääni voi kadota pakkasen myötä..?  ???
#5
Mulla on syksystä lähtien ollut tallissa odottamassa toinen talvirengassarja vanteineen, ja nyt viime viikonloppuna sain aikaa vaihtaa nuo toiset kitkat alle. Irroittaessani tuota vasenta eturengasta (nurkka josta mielestäni tuo vapina on tullut), huomasin että että rengas näyttää oudolta. Rengas oli kuin "läskimpi" sisäpuolelta kuin ulkopuolelta, eli epäilen että siinä on jonkilainen runkovaurio. Siltä se ainakin silmämääräisesti näyttää. Tutinaa esiintynyt siis nopeuksissa yli 80km/h.

Nyt on ajettu kolme päivää noilla toisilla renkailla, eikä tutise...

Vielä on tuo kolina, ja sen jälkeinen tutina joka siis esiintyi kesärenkailla. Tuota kolinaa ei ole vieläkään kuulunut, eli ääni on ainakin toistaiseksi pysynyt poissa pakkaskeleillä. Katsotaan sitten jos ilmiö tulee takas keväällä kun kelit lämpenee kunnolla, jatketaan sitten ihmettlyä.
#6
Päivitystä ongelmaan.

Kävin marmorilta tilaamassa uuden säätöpotikan. Vaihdoin sen hetki sitten paikoilleen, ja ongelma ratkaistu. Pimeät napit heräsivät henkiin, ja kirkkaudensäätö alkoi toimimaan.
#7
Autolla ajettu n. 215 tkm.
#8
Hm... Mutta voiko viallinen koiranluu aiheuttaa tuollaista epämääräistä tutinaa maantievauhdissa? Ihan kuin rengas olisi epätasapainossa (renkaat tarkistettu, ovat tasapainossa).
#9
Koiranluita ei ole vaihdettu.

Uudet jouset ja laakerit odottavat hyllyllä vaihtoa.
#10
Tuli tuijotettua liikaa koelautaa eilen. Nyt huomasin että ovien napitkin ovat sammuneet.
#11
Muissa napeissa palaa taustavalo normaalisti, mutta valoa ei voi säätää.
#12
Ei muutu, mittaristo pysyy kirkkaana vaikka kirkkauspotikkaa yrittää säätää ja näytön ympärillä olevat napit pysyvät pimeinä.
#13
Huomasin tuossa kun tulin kotia että mittariston kirkkaudensäätö ei toimi, mittaristo loistaa kirkkaana. Samalla navinäytön ympärillä olevat napit (radio, media, phone, nav jne) ovat pimeitä.

Kellään ollut vastaavaa? Kirkkauden säätörulla tullut tiensä päähän?
#14
Nuo takapuslat on vaihdettu viime vuonna kun kuului kolinaa ajaessa monttuisia teitä. Vaihdon jälkeen auto meni kuin juna.

Apurungon pulteista ei ole tietoa...
#15
Oma B7 oireilee niin oudosti, että alan jo epäilemään omaa mielenterveyttä.

Kesän jälkeen auton etupäästä on kuulunut epämääräinen kolahtelu, kuin metalliputki vastaan metalliputkea. Tämä ääni tulee esiin kun auton etupää hieman pääsee niiaamaan (esim hidastetöyssy tai routatöyssy) alhaisessa vauhdissa. Ã,,änen saa esiin myös helposti kun ajaa huonoa soratietä.
Samalla kun kolahtaa, niin sen jälkeen alkaa auton etupää myös tutisemaan ja vapisemaan 100-120km/h vauhdeissa. Tämä kaikki kesänopeuksilla ja uusilla kesärenkailla. Auto ollut muutaman kerran pajalla, mutta tuntuu että vika poistuu kun auton nostaa ilmaan ja renkaat pääsee roikkumaan vapaasti.

Nyt kun "talvi" on alkanut, niin kolahtelu on kadonnut, mutta tuo häiritsevä tutina esiintyy vielä. Joskus se on kokonaan poissa, ja joskus taas tutisee ihan selvästi motarivauhdissa. Eli tutina jatkuu myös talvirenkailla.

Renkaat tarkistettu, ovat ok. Etupyöränlaakerit tarkistettu, ok. Vetarit tarkistettu, ok.
Autoa on tutkittu eri pajoilla, mutta mitään ei löydy..

Tuota tutinaa olen saanut monesti esiin, ja olen tuntenut sen jaloissa ajaessani autoa, mutta oudointa on se että kanssamatkustajat eivät tutinaa huomaa. Wtf...

Onko kellään ollut vastaavaa? Mikä voisi aiheutta moisen ilmiön? Ohjaus, jousitus?
#16
Itellä on ollut Nokian kitkarenkaita kahdessa eri autossa.

9 vuotta sitten oli 2x Nokian Q ja 2x Nokian RSi Renault Laguna II farkun alla. Koko oli muistaakseni 205/55R16. Vaikka renkaat olivat kuluneet kun auton ostin, pito oli tautisen hyvä. Nuo olivat sitten vain puolen talvea alla kun emäntä ei kitkoista pitänyt ja jäisillä metsäteillä tuli ajettua miltei päivittäin.

Toinen kokemus tuli edellisen auton kanssa Citroen C5 II farkku johon laitoin uudet 205/60R16 Nokian Hakkapeliitta R2:set. Jälleen kerran kokemus oli hyvä. Jotenkin tuntui että kitkarengas imi auton kiinni tien pintaan, eikä tätä toimut mitenkään verrata nastarenkaaseen.

Eli kitkarengaspuolelta ei mitään pahaa sanottavaa Nokian tuotteista. Sen sijaan Nokian kesärenkaat ovat sitten ihan kuin eri planeetalta. Jos ei kaupasta muuta saa Nokian kesärengasta, niin saa olla ostamatta..
#17
Huomasin tuossa yhden asian kun emäntä tuli autollani kotia, kun auton virrat laittaa päälle tuo ledpaneli välähtää. En ole tuota aiemmin huomannut.

Asennuksessa olen käyttänyt tuota jonkun aiemmin mainitsemaa motonetin canbus asennussarjaa.

Pitääkö tuohon vielä väsätä joku diodi väliin?
#18
Lainaus käyttäjältä: jannesn - 06.11.17 - klo:15:38
Aika hyvin, ei todellakaan lainkaan paha kokonaishinta tullut hommalle. Autokin tuli ilmeisesti kuntoon?

Ei minunkaan mielestä ollenkaan paha, kun ottaa huomioon ettei itellä mahdollisuuksia vaihtaa tuota missään.

Kävin juuri ajamassa lenkin, ja ei voi muuta sanoa kuin että kunnossa on  :)
#19
Päivitystä tilanteeseen..

Kun sain viikonlopun aikana miettiä mitä tehdä, niin päädyin sitten siihen mitä jo aiemmin mietin, eli haistatin merkkiliikkeelle pitkät ja tilasin EGR:än Autodoc:lta. Siellä oli hieman vaikeuksia saada osa matkaan (netin mukaan EGR piti olla varastossa, mutta ei ollutkaan), mutta sain osat viime viikon torstaina. Tilasin Meat&Doria merkkisen EGR:än, mutta kun avasin laatikon sisällä olikin Wahler:in leimoilla oleva osa.

Tälle aamulle oli paikalliselle Autoasi korjaamolle varattu aika, ja hetki sitten sain tiedon että auto korjattu ja kunnossa.

Kaikki tämä kustansi yhteensä noin 500â,¬. Ei paha..
#20
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 03.11.17 - klo:12:13
Hyvä KE-kitka on jääpidossa valovuosia tuota CC:tä edellä.

Tuon voin uskoa. KE-kitkassa on kuitenkin noita lamelleja paljon enemmän. Tuossa CC:ssä niitä ei ole ollenkaan, oikeastaan pelkkä perinteinen kuvio.
#21
Toimii varmaan samanlaisesti kuin normaali keskieuroopan kitka. Eli paljaalla tiellä ja lumessa toimii mainiosti. Ongelmat tulee sitten jäällä. Paljon pahempi kuin pohjoismaan kitka.

Mielenkiinnolla odottelen lisää kokemuksia.
#22
Passat B7 (11-14) / Vs: rengaspaine
20.10.17 - klo:14:46
Oisko yksinkertaisin selitys se, että talvivanteissa ei noita sensoreita/lähettimiä ole olemassakaan?
#23
Marmorin vastaus: EGR:ään viittaava vika. (kertokaa jotain uutta..)

Eivät ehtineet sen kummemmin muuta tehdä kuin katsoa vikakoodit. Ensi viikolle varattu aika "EGR-testiin", jossa sitten selvitellään onko vika todellakin siinä.

Pisteet kuitenkin huoltoneuvojalle joka asiallisesti kertoi että tekevät asiasta tehtaalle tiketin, ja katotaan sitten tulevatko (mahdollisesti) vastaan.

Hieman tuota epäilen. Ostin auton samalta marmorilta keväällä käytettynä, ja huollettu ties missä ennen sitä. EGR:ä vaihdettu kertaalleen jo kolme vuotta sitten (100tkm) Autoasi liikkeessä.

Aikaa tässä nyt menee, kun parin viikon päästä pitäisi olla autolla reissussa, eikä siis takuuta että kukaan korvaa mitään. Pikkasen sellainen kutina että jos kuitenkin tilaisi Saksasta tuon osan, ja teettäisi vaihdon jossain muualla..?

Ajallisesti, paljonko menee aikaa tuon EGR:än vaidossa?
#24
Jaa-a... Katotaan mitä tästä tulee..

Ostin siis oman TDI B7:n kaksi viikkoa yli 6kk sitten. Tänään tullessani töistä kotia, yhtäkkiä auto ilmoittaa jostain viasta ja että pitäisi viedä huoltoon. Vakkaria ei pysty käyttämään (huutomerkin kuva) ja tehot hukassa. Kokeilin uudelleenkäynnistystä mutta vika pysyi. Pistin halppis vikakoodinlukijan kiinni, joka sitten antoi P0407... Mahtavaa...  >:(

Kädet, sormet, jalat ym. kaikki minkä ristiin saa toivon ettei ole EGR vika. Mutta pahaa pelkään. Ihmetyttää vaan hieman tuo vakkarin poistippuminen  :o Kellään ideoita?

Huomenna selviää kun saan vietyä merkkihuoltoon kunnon piuhan päähän kiinni.
#25
Ite laitoin Luminalights Predator panelin rekkarikilven yläpuolelle, olisi ehkä ollut tyylikkäämpi alapuolella, mutta kuten mabe tuossa jo kirjoitti, niin miinukset silloin plussia enemmän.

#26
Vanha topikki, mutta ajankohtainen aihe..

Jos G13 nestettä voi sekoittaa kaikkien alempien (G12, G12+, G12++) nesteiden kanssa, niin miten sitten G30 neste toimii? Omaan 1,6 TDI Passattiin pitäisi hieman nestettä lisätä, VW:ltä löytyy joku G13 Ready Mix joka ilmeisesti sopii kaikkien kanssa. Maksaa kympin pullo.

Ei ole hajuakaan mitä järjestelmässä on entuudestaan... mutta kotosalta löytyy tuota G30 valmiina, ja mietin voisko sitä sinne lorauttaa.
#27
Lainaus käyttäjältä: Sokka - 07.08.17 - klo:10:17
Suositellaan ajamaan VCDS:llä pumppua pari minuuttia ennen starttia, jotta ilma poistuisi järjestelmästä ennen korkeapainepumppua. Ilma voi aiheuttaa tuon korkeapainepumpun rikkoontumisen, koska diesel voitelee pumpun (n.615â,¬). Ei siis välttämättä riko kuivilla pyörittäminen, mutta huonolla tuurilla laukeaa. Taitaa olla ruiskutuspaineet lähemmäs 2000 baria näissä vehkeissä.

Juuri tuon olen jostain kuullut, ja siksi ihmettelenkin miten tuota vaihto tehdään Haynesin oppaassa suurinpiirtein kuten Hsippe tuossa aiemmin myös kuvailu..

No, vaihdatin suodattimen sitten eilen autokorjaamolla samalla kun jarrut vaihdettiin ympäriinsä. Nyt mennään taas, enskuulla seuraavaksi öljynvaihto.
#28
Tuli hankittua eka VW keväällä, ja toisetaiseksi on vaan tankattu ja ajettu  :)

Pientä huoltoa kuitenkin tulossa.. Kaikki suodattimet odottavat hyllyllä valmiina, mutta ihmettelen hieman tuota polttoainesuodattimen vaihtoa. Haynesin korjausoppaassa vaihto on suht suoraa, ja kun kaikki on tehty ja suodatin vaihdettu oppaassa on maininta että käynnistys voi kestää hetken. Ts. sahaamalla käyntiin..

Jossain netissä (en enää muista missä) kehoitetaan käyttämään piuhan päässä ja ilmata järjestelmä tietokoneen kautta.

Miten raati on tuon naftasuodattimen kotioloissa vaihtanut?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy