DSG vika vai ominaisuus?

Aloittaja 20tdidsg, 27.10.19 - klo:08:56

« edellinen - seuraava »

20tdidsg

Uusi vagin ja dsg:n omistaja ilmoittautuu. Nyt ensimmäisillä nollakelin lähdöillä huomasin ikävän jutun. Jarru pohjaan, käsijarru pois ja vaihdevalitsin R. Jarru ylös ja auto miettii pienen pienen hetken jonka jälkeen "hyppää" taaksepäin, vähän kuin mieto kytkinpommi tai joku sen tapainen kengurunloikka. Kun oli aika lähteä eteenpäin niin D silmään minkä jälkeen ihan sama homma. Kaasua en peruutettassa käyttänyt ja eteenpäin vain hieman.

Onko jokin nyt rikki vai onko ominaisuus? Ajettu noin 120tkm ja 2.0tdi jos sillä mitään merkitystä. Öljyt (DSG) ainakin dokumentoinnin mukaan vaihdettu 60tkm välein.

Freeze

Öljyt on vaihdettu joo, mutta entäs muuta kuluvaa osaa? Saattaa olla kytkimen kaksoismassapyörä tai mekatroniikka työn tarpeessa...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27740.0
Kia Niro EV 2022

Skeida-Bob

Pazkan möivät. Onko selkeä takuu? Ellei ole niin pura kauppa kun vielä kerkeet, kaikki viivyttelyn ja vetkuttelun mukana menemiset vain lisää kustannuksia jotka pahimmassa tapauksessa maksat lopulta itse, sanoipa kuluttajansuojaan ja virhevastuisiin viittaukset mitä tahansa.
jo läks pazka pihasta.

20tdidsg

Nojoo ei kai tässä sitten muu auta kuin ottaa yhteys myyjäliikkeeseen..? Kokeilen ton ylämäkeen peruuttamisen ja kylmäkäynnistyksen tarkemman kuuntelun vielä.. Voi vattu.

Hese57

Lisään tähän topickiin oman vika vai ominaisuus ihmetyksen.  Aamulla lähtö tallista (kylmä) ajoa ensin 2km 40km/h rajoituksella kulkee hienosti. Sitten isolle tielle 80km/h ajoa noin 1-2km ja silloin alkaa tärinä. Tätä jatkuu noin 4km ja sitten se loppuu. Matka tästä eteenpäin jatkuu ilman minkäänlaisia tärinöitä. Tämä sama tapahtuu melkein joka aamu ja samoilla kohdilla. Huomaa melkein joka aamu, ei siis joka kerta. Mieleesi tulee heti että tie olisi epätasainen, tätä minäkin ensin epäilin. Mutta miksi se ei ole joka kerta epätasainen.   Auto oli huollossa 50tkm ja kysyin sitä siellä. Vastauksena sain että kaksoismassan pintaan kertyy pölyä joka sen aiheuttaa?  Uskonko tuon? Onko muilla havaintoa samanlaisesta ilmiöstä? Autona Ocu -14 Dsg7
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

Saksoboy

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 27.10.19 - klo:17:44
Lisään tähän topickiin oman vika vai ominaisuus ihmetyksen.  Aamulla lähtö tallista (kylmä) ajoa ensin 2km 40km/h rajoituksella kulkee hienosti. Sitten isolle tielle 80km/h ajoa noin 1-2km ja silloin alkaa tärinä. Tätä jatkuu noin 4km ja sitten se loppuu. Matka tästä eteenpäin jatkuu ilman minkäänlaisia tärinöitä. Tämä sama tapahtuu melkein joka aamu ja samoilla kohdilla. Huomaa melkein joka aamu, ei siis joka kerta. Mieleesi tulee heti että tie olisi epätasainen, tätä minäkin ensin epäilin. Mutta miksi se ei ole joka kerta epätasainen.   Auto oli huollossa 50tkm ja kysyin sitä siellä. Vastauksena sain että kaksoismassan pintaan kertyy pölyä joka sen aiheuttaa?  Uskonko tuon? Onko muilla havaintoa samanlaisesta ilmiöstä? Autona Ocu -14 Dsg7
Suoraan sanoen kuulostaa valmiilta maahantuojan velvoittamalta bullshit vastaukselta. Eli huolestuneet kyselijät vain tyynnytellään jollain vastauksella että kyseessä olisi ominaisuus, ei vika.  Jos kyse olisi todella siitä niin miksi ei kaikki muut kaksoismassavauhtipyörä kulkineet tee samaa?
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

20tdidsg

Kävin kokeilemassa erilaisia mäkilähtöjä ja ei kyllä niissä yhtään  ongelmaa :o Eikä myöskään enää pompannut, lie sitten seisonut liian vähän aikaa vai olisiko käsijarru vaan kettuillut.. Voiko käsijarru jäädä noin jumiin nollakelillä? Perinteinen kädellä operoitava malli. Täytyy seurailla tilannetta ennen kuin alkaa myyjää turhaa syyttämään.

Millaista ääntä se vauhtipyörä sitten pitää, entä mekatroniikan oireet?

Freeze

Kaksoismassavauhtipyörä ainakin manuaalivaihteisessa, aiheuttaa kolkutusta kytkimen ollessa ylhäällä, joka häviää kytkintä painaessa joka häviää vaihteen ollessa päällä. Myöhemmin kun se on kunnolla kulunut, kolkutus kuuluu myös vaihteen ollessa päällä. Kuluman pahetessa kolkutus muuttuu epäsäännölliseksi roklatukseksi.
Kia Niro EV 2022

Mitsi

Minun laatikkoni (dsg 7v kuivakytkin, 106000 km) vaihtoi rumasti 1-2, varsinkin, kun oli ajettu pitempiä matkoja.
Huollossa Porissa päivittivät mekatroniikan ohjelman. Ainakin nyt parin viikon käytön jälkeen laatikko vaihtaa paremmin ja melkein huomaamatta.
Seurataan tilannetta...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy