Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - 20tdidsg

#1
Sain kuin sainkin käytettyä auton piuhan päässä.




Purin sen verran kojelaudan muoveja että näkee suurimman osan näistä läppämoottoreista ja ainut mitä ei näe on kuskin puolella ja aivan kojelaudan yläosassa. Vaikeimmassa mahdollisessa paikassa siis, ei näköyhteyttä eikä toivoakaan saada käsiä mahtumaan. Eli näillä tiedoilla voisi kuvitella sen olevan osanro 5Q0907511? Googlella löytyy myös nimellä V426(?). Seuraavassa linkissä purkuohjeet: https://www.vwgolf.org/removing_and_installing_front_air_distribution_flap_control_motor_v426_lhd_vehicles-1275.html

Väittää siis että koko kojelauta pitäisi ottaa irti läppämoottorin vaihtamiseksi. Löytyyköhän joltain vinkkejä saisiko vaihdettua jollain kikalla ilman kojelaudan purkua?

Nro 2 on siis kyseessä oleva V426.

#2
Ei ikävä kyllä ollut apua..
#3
Moi!

Osaisiko joku avustaa mikä voisi Ocua vaivata kun ei puhalla yhtään mitään kuskin jalkatilaan? Jalat palelee  :( Kaikki climatronicin (on varmaan oikea termi?) automaatti- ja manuaaliasetukset käyty läpi. Puhaltaa normaalisti kaikkialle muualle. Valitettavasti VCDS:n päähän ei ole pääsyä, liekö siitä edes apua?
#4
Lisäys edelliseen, puuttuipa tuolta myös farkkumallin takaluukun stopparien säätö ohje..
#5
No sieltäpä löytyi ihan kivasti, kiitos tästä! Aina löytyy mutta, kyseisessä manuskassa ei ollut tietoa miten tulisi aurinkolippojen irrota. Jäi ilmeisesti painoksesta uupumaan kuva, teksti kun kehottaa katsomaan kuvaa mitä ei ole ;D
#6
Hei. Jos joku viitsii ystävällisesti ohjeistaa miten lähtee kattoverhoilu ehjänä Combista pihalle niin olisin erityisen kiitollinen! Etenkin aurinkolippojen ja kauhukahvojen kiinnitys aiheutti päänvaivaa kun koitin tarkastella mitä kaikkea vaatii. Kun ei ruuveja näy missään, ei edes peitelevyjen takana?  :o Tai sitten ne ei ole edes ruuveilla kiinni..  ;D

Tätä en tajunnut itse katsoa kun oli auto tallissa, mutta miten takaluukun stoppereita tulisi säätää? Vai meneekö uudestaan verhoilun purkamiseksi ja luukun sisältä löytyy säädöt?

Eli aurinkolipat ja kahvat irti, miten? Tarvitseeko sisävaloja irrottaa (jos kyllä, miten?) vai riittääkö johtojen irrotus? Sitten ilmeisesti jokaisen pilarin muoveja pitää irroitaa, tähän voisin kaivata kanssa ohjeita etten lähde turhaan väärään suuntaan repimään ja mahdollisia ruuveja vasten. Katossa itsessään on myös varmaan joku kiinnikeklipsu jossain päin?

Ã,,änieristys on homman nimi. Oli takapään eristys sen verran tehokas, että meteli on nyt lähinnä katon resonointia ja epämääräistä bassopuuroa takapäästä (kontin luukun säädön luulisi auttavan?).
#7
Joko on lamput asennetettu? Saisinkohan kuvia, lähinnä johtojen ja releen sijoitusta mietin omaan.
#8
Heips! Tarkoitus olisi katolle laittaa isompaa paneelia ja mietin että mitä kautta sitä kaapelia lähtisi vetämään. Konepellin sisäpuolelle täytyy keksiä joku läpiviennin tyyppinen ratkaisu siihen muoviin mutta muuten?

Ja lisäksi, minne ja miten olette releet kiinnittäneet? Kuvia? Virta kaapeli suoraan akkukenkään ja maa akun maadoituspisteeseen tulipellissä vai?
#9
Kai se sitten pitää kuvetta kaivaa ja lakki kourassa mennä takaisin marmorille. Arvioivat tosiaan hinnaksi tuon muutaman satasen.. Aika hävytön vrt. työn määrään. Ei kommentoinut ollenkaan mitään vaikka vähän ulisinkin nykyisistä ongelmista mm. tehdaswebasto hävitti määritetyt lähtöajat, radiokanavat ja ääniasetukset hävisi ja muutenkin yleistä tökkimistä aivan liikaa.
#10
Minne olette sijoittaneet releen jos ei alkuperäiseen sulakerasiaan? Katolle telineeseen tarkoitus asentaa, onko kokemusta hyvästä reitistä kaapelille ja miten kiinnittää reitilleen
#11
Skoda / Vs: MY18 Scout
04.12.19 - klo:06:25
No nyt! Miten oot korotuksen toteutuksen hoitanut ja mikä vanne- ja rengaskoko?
#12
Mistä näitä päivityksiä saa? Skodan omasta (kuluttaja)portaalista ei ainakaan saa muuta kuin radiologoja.

T. kysyin marmorilta ja hinta-arvio n. 200â,¬
#13
Octavia III (13-19) / Vs: Jalkatilan valot
24.11.19 - klo:18:36
Ja tosiaan samanlainen valaisin ja pistoke löytyy ocusta mm. hanskalokerosta. Eli sellainen mitä edellisessä viestissä tarkoitin takajalkatilan valoilla.
#14
Octavia III (13-19) / Vs: Jalkatilan valot
22.11.19 - klo:23:29
Ei mitään merkkejä jälkiasennuksesta ja hyvin pienellä todennäköisyydellä jälkiasennettu. Liittimet, johdot ja itse valo alkuperäisiä (sehän kertoo onko jälkiasennettu.. Jepjoo  ;D). Oli muistaakseni hiukan isompi liitin takana vrt. eteen. Outo muovinen suojakupu valaisimen takapuolella.

Päädyin suhteellisen helppoon ja edullisempaan vaihtoehtoon. Kipasin kauppaan ja ostin osramin led polttimot, mitkä asensin sitten jokaisen sisätiloista löytyvän lasikantapolttimon tilalle. Värisävy on just eikä melkein ja kaikki himmennystoiminnot pelaa kuin alkuperäisillä polttimoilla.

Polttimo vaihtuu eteen ottamalla se metallinen suojakupu irti, valon takapuolelta ja kampeamalla kevyesti jokaisesta lukitusklipstusta. Voi taivutella jos se helpottaa. Taipuu helposti ja rikkoutumatta alkuperäiseen muotoonsa. Lasipolttimo irti ja ledi tilalle. Testaus ja jos ei pala niin käännä polttimoa 180°.
#15
Octavia III (13-19) / Vs: Jalkatilan valot
22.11.19 - klo:16:39
Osanumero 5G0947409 oem ledit kelpaa eteen. Takana erilainen liitin "umpiossa". Olisiko tälle erilaiselle osanumeroa tiedossa?

Alkuperäinen w5w edessä: 6L0947415A ja takana 0 947 41
#16
Mulla täysin sama savotta edessä. Osaako joku sanoa onko se xbb-rele niiden eurojen arvoinen vai jopa pakollinen?

Suunnittelin asennusta upotettuna ylempään maskiin, vielä en tarkemmin ehtinyt vilkaista onko siellä tarpeeksi tilaa ja miten kiinnityksen saisi toteutettua. Yllättävän vähän löytyy Googlesta tietoa kolmoskopan lisävaloihin.
#17
Octavia III (13-19) / Vs: Jalkatilan valot
28.10.19 - klo:01:20
Millä osanumerolla löytyy skodan orkkikset?
#18
Kävin kokeilemassa erilaisia mäkilähtöjä ja ei kyllä niissä yhtään  ongelmaa :o Eikä myöskään enää pompannut, lie sitten seisonut liian vähän aikaa vai olisiko käsijarru vaan kettuillut.. Voiko käsijarru jäädä noin jumiin nollakelillä? Perinteinen kädellä operoitava malli. Täytyy seurailla tilannetta ennen kuin alkaa myyjää turhaa syyttämään.

Millaista ääntä se vauhtipyörä sitten pitää, entä mekatroniikan oireet?
#19
Nojoo ei kai tässä sitten muu auta kuin ottaa yhteys myyjäliikkeeseen..? Kokeilen ton ylämäkeen peruuttamisen ja kylmäkäynnistyksen tarkemman kuuntelun vielä.. Voi vattu.
#20
Uusi vagin ja dsg:n omistaja ilmoittautuu. Nyt ensimmäisillä nollakelin lähdöillä huomasin ikävän jutun. Jarru pohjaan, käsijarru pois ja vaihdevalitsin R. Jarru ylös ja auto miettii pienen pienen hetken jonka jälkeen "hyppää" taaksepäin, vähän kuin mieto kytkinpommi tai joku sen tapainen kengurunloikka. Kun oli aika lähteä eteenpäin niin D silmään minkä jälkeen ihan sama homma. Kaasua en peruutettassa käyttänyt ja eteenpäin vain hieman.

Onko jokin nyt rikki vai onko ominaisuus? Ajettu noin 120tkm ja 2.0tdi jos sillä mitään merkitystä. Öljyt (DSG) ainakin dokumentoinnin mukaan vaihdettu 60tkm välein.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy