"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Dirti

Lainaus käyttäjältä: akpak - 23.12.11 - klo:15:53
Eli tässäkin paasaat että parempi keino on, mutta etsi itse ::) edelleen otan ehdotuksia vastaan jos joku pystyy perustelemaan järkevästi.

Jos vaikka itse lukisit mitä muut on kirjottanut esim. Kasisksen tapa hiljentää nopeutta..... Niitä on monia paljon parempia keinoja kuin alkaa leikkii omalla ja muiden turvallisuudella. Ei siinä mitään jos käyttäytyy kuin idiootti, mutta ei tarvitse odottavan muiden ymmärrystä käytökselle. Niin ja jos muut käyttäytyy hölmösti niin pitääkö ite alkaa siitä provosoitumaan niin paljon että käyttäytyy itsekkin hölmösti?

Jos nyt vaikka itse vastaisit kysymykseen että onko sulle jaettu jokin erityisoikeus että saat aiheuttaa omalla käytöksellä vaaraa muille ihmisille ilman että joudut siitä edesvastuuseen?

Tässä kohtaa siteeraisin löyhästi tämän hetkistä rattijuoppokampanjaa seuraavalla tavalla; Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Kasis

To "Jeppe"

Pieni hiostus saattaa antaa hidastelijalle herätyksen kaasun painamiseksi. Jos ei auta mennään ohi, kun tulee sopiva hetki tai sitten otetaan etäisyyttä. En jää roikkumaan yhtään pidempään, kun "tarvis". Tämä ainoastaan 2-kaistaisella tiellä, ei 4!
Mielummin ajan isoja tietä, kun pieniä ahdistusta tuottavia (kanssa-autoilijat) tietä. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 23.12.11 - klo:15:17
Lakipykälien mukaan et saa painaa, mikäli siihen ei ole pakottavaa tarvetta.
(selityksiä kuulee aina, että miksi)
Mikäli turhaan painat jarrua, voidaan tulkita sinun aiheuttaneen vahingon.
Molemmat saattavat olla syyllisiä, jos jotain tapahtuu.

Valitettavasti itse olen liiankin usein tuo perässä roikkuja. ::)

Mää olen aina olettanut lähtökohtaisesti, että auto on saatava pysähtymään näkyvällä tieosuudella.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 23.12.11 - klo:15:22
Duodaa... Ettei nyt vain menisi asiat sekaisin, niin minä en välitä mitä turvaväliä se takana tulija pitää, se on hänen oma asiansa. Mutta sen sijaan kyllä huolehdin että edessäni tuota turvaväliä on aina riittävästi jos tilanne napsahtaa päälle. Eli kuten sanoin, tuo on tähän mennessä riittänyt 100% joka kerta tilanteesta selviämiseen naarmuitta 8)


Ymmärsin kyllä. Tarkoitin että jos esim. yhtäkkiä törmäät hirveen, se takanatulija ajaa samantien vielä päällesi koska ei pitänyt turvaväliä. Sen takia se persiissä oleva takanatulija on ongelma vaikket teekkään itse mitään väärää.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jeppe

Kasis, mä ymmärän tuon perään tulon kyllä ilmoituksesksi ohituksen aikeista ja otan huomioon sen ohituksen, sekä annan tarvittaessa tilaa ohittajalle.

Mutta jos 80-aluella ajan vaikka mittarin mukaan 87, eli noin 85 todellista, niin sitä en jaksa ymmärtää, että siihen taakse tullaan hiilostamaan eikä kuitenkaan mennä ohitse tilaisuuden tullen. Se, että siihen perään tullaan ja mennään tilaisuuden tullen ohi ei minua vielä häiritse. Mutta, jos siinä tappituntumalla vaan roikutaan ilman aikeitakaan ohituksesta, niin se rupeaa välillä jurppimaan.

Kasis

To "Dosetti"
Jos siitä ei aiheudu vaaraa tai haittaa muille tiellä liikkujille.  ;)

Toivottavasti kukaan ei saa poliiseja puskuriinsa kiinni ja erehdy painamaan jarrua turhaan.  :o

Tuo jarrun painaminen on vähintään yhtä provosoivaa, kun puskuriin liimautuminen.

Ymmärrän tuskasi. En ole ihan noin paha. ::)
Scirocco & VI Golf Variant

akpak

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 23.12.11 - klo:16:09
Jos vaikka itse lukisit mitä muut on kirjottanut esim. Kasisksen tapa hiljentää nopeutta..... Niitä on monia paljon parempia keinoja kuin alkaa leikkii omalla ja muiden turvallisuudella. Ei siinä mitään jos käyttäytyy kuin idiootti, mutta ei tarvitse odottavan muiden ymmärrystä käytökselle. Niin ja jos muut käyttäytyy hölmösti niin pitääkö ite alkaa siitä provosoitumaan niin paljon että käyttäytyy itsekkin hölmösti?

Jos nyt vaikka itse vastaisit kysymykseen että onko sulle jaettu jokin erityisoikeus että saat aiheuttaa omalla käytöksellä vaaraa muille ihmisille ilman että joudut siitä edesvastuuseen?

Tässä kohtaa siteeraisin löyhästi tämän hetkistä rattijuoppokampanjaa seuraavalla tavalla; Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti.
Oma ymmärrykseni loppuu siinä vaiheessa kun ajan tiellä ja takapuskuriin tulee roikkumaan joku tarpeettomasti. Siinä vaiheessa mietin, että mitä tulee tapahtumaan jos joudun tekemään todella äkkijarrutuksen. Tulee ajateltua lasta siinä takapenkillä että miten käy.

Tässä vaiheessa myös puntaroin, että otanko sen roikkujan siihen lapsen vireen törmäyksen jälkeen vai vilautanko takavaloa ja ilmoitan takanatulevalle että nyt et ole ymmärtänyt turvavälin merkitystä ja samalla rikot lakia.

En itse ymmärrä sinua tai kaikkia jotka antavat ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta kaikelle. Tämän loputtoman ymmärtämisen ja suvaitsevaisuuden voit lukea itse joka päivä lehdistä ja ajatella että olisiko pitänyt puuttua jo aikaisemmin asiaan. Ymmärretään ja suvaitaan kaikkia ja kaikki koulukiusaajat ovat uhreja ja liirum laarum.

Jos paniikki iskee valojen väläyttämisestä ja onnettumuus tapahtuu se olisi varmaan tapahtunut jossain vaiheessa muutekin, onnettomuutta en tietenkään toivo kenellekkään. Sitä on ikävä käydä sen peräänajajan sitten selittelemään, että auto rekisterinumerolla xxx vilautti valoja ja auto lähti lapasesta 100 km/h vauhdissa. Siinä vaiheessa poliisisetä kysyy, että mikä se turvaväli oli. Voit käydä koittaan 100 km/h vauhdissa oikealla turvavälillä, että kuinka hyvin se rekisterinumero erottuu. Jos näet lukea voit palata opiskelemaan turvavälin merkitystä.

Ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta täältä perässäroikkujille.

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 23.12.11 - klo:15:57Jos liikenteessä oleminen aiheuttaa sinulle tällaisia tuntemuksia, että pitää alkaa jakamaan oikeutta ja vahingoittamaan toisia, niin suosittelen sinulle kyllä vahvasti kotiin jäämistä. Vaihtoehtoisesti mielenterveyspalveluista myös voisit kysellä apua.

No meitä on moneen veneeseen. Lopeta itse kahtasataa ajaminen motarilla, eli törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja toisten hengen riskeeraaminen, niin ei tarvitse pelätä tällaista mentaalitapausta. Johan se JJ Lehtokin kokeili mitä tapahtuu, kun mennään täysillä pieneen rakoon.
-09 V70 2.4DA

Quality


Nyt julistetaan joulurauha tähän keskusteluun, muuten menee överiksi ja pitää alkaa soveltaa järeämpiä keinoja.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: akpak - 23.12.11 - klo:17:56
Siinä vaiheessa mietin, että mitä tulee tapahtumaan jos joudun tekemään todella äkkijarrutuksen.
Tässä olisikin sarjassamme Mythbusters: Neljä autoa ajaa peräkkäin vaikkapa 80km/h ja sekunnin, kahden sekä kolmen turvaväleillä. Jonon eka heittää liinat kiinni ja laitetaan se klassinen sekunti reaktio- yms. aikaa edellä menijän valojen syttymisestä kunnes se jonossa seuraava survoo jarruja. No ekassa välissä tietty käy niin että kontakti ja jarrutus alkavat about samalla hetkellä, seuraava kerkiää jo sekunnin jarruttaakkin ja se kolmas jopa 2 sekuntia. Mitkä ovat törmäysvoimat? Paljonko se jonon eka oikeasti ottaa osumaa liukuessaan vapaasti? Ja entäs jos tuo jonon eka mäsäytetäänkin esim. metrin korkeudessa riiputettuun 500kg lihakasaan. Paljonko tällöin tilanne muuttuu? Tai mikä on alustojen vaikutus vaikkapa kuiva assu ja liukas jää? ???

Luonnollisestikin sille jonon ekalle käy pahasti jos se törmää seinään, mutta käytännön elämässä näin käy hyvin harvoin = se perään tulijan aikaansaama mosautus ei ole myöskään ihan yhtä vakava. Toki jos se kenen perään tullaan on jo pysähtynyt, tilanne muuttuu jälleen astetta vakavammaksi :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

jf

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 23.12.11 - klo:18:43
se perään tulijan aikaansaama mosautus ei ole myöskään ihan yhtä vakava.
Turvakaukalossa olevan vaavin osalta tilanne ei valitettavasti ole "ihan" noin. Tietysti eihän se haittaa, jos oli "vahinko"...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: jf - 23.12.11 - klo:19:12
Turvakaukalossa olevan vaavin osalta tilanne ei valitettavasti ole "ihan" noin. Tietysti eihän se haittaa, jos oli "vahinko"...
Anteeksi sanavalinta, ohessa korjattu versio:
Lainaase perään tulijan aikaansaama mosautus ei ole myöskään ihan yhtä kova/luja/voimakas.

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Sande

Joskus kannattaisi ymmärtää lopettaa ajoissa....  :(
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Dirti

Lainaus käyttäjältä: akpak - 23.12.11 - klo:17:56
Oma ymmärrykseni loppuu siinä vaiheessa kun ajan tiellä ja takapuskuriin tulee roikkumaan joku tarpeettomasti. Siinä vaiheessa mietin, että mitä tulee tapahtumaan jos joudun tekemään todella äkkijarrutuksen. Tulee ajateltua lasta siinä takapenkillä että miten käy.

Tässä vaiheessa myös puntaroin, että otanko sen roikkujan siihen lapsen vireen törmäyksen jälkeen vai vilautanko takavaloa ja ilmoitan takanatulevalle että nyt et ole ymmärtänyt turvavälin merkitystä ja samalla rikot lakia.

En itse ymmärrä sinua tai kaikkia jotka antavat ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta kaikelle. Tämän loputtoman ymmärtämisen ja suvaitsevaisuuden voit lukea itse joka päivä lehdistä ja ajatella että olisiko pitänyt puuttua jo aikaisemmin asiaan. Ymmärretään ja suvaitaan kaikkia ja kaikki koulukiusaajat ovat uhreja ja liirum laarum.

Jos paniikki iskee valojen väläyttämisestä ja onnettumuus tapahtuu se olisi varmaan tapahtunut jossain vaiheessa muutekin, onnettomuutta en tietenkään toivo kenellekkään. Sitä on ikävä käydä sen peräänajajan sitten selittelemään, että auto rekisterinumerolla xxx vilautti valoja ja auto lähti lapasesta 100 km/h vauhdissa. Siinä vaiheessa poliisisetä kysyy, että mikä se turvaväli oli. Voit käydä koittaan 100 km/h vauhdissa oikealla turvavälillä, että kuinka hyvin se rekisterinumero erottuu. Jos näet lukea voit palata opiskelemaan turvavälin merkitystä.

Ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta täältä perässäroikkujille.

No edelleen sanon sen että ei tarvitse olla idiootti jos muut on. Ja jos et löydä parempaa keinoa niin se on sitten sinun valinta. Edelleenkään en ole mitenkään perässä roikkujien puolella, mutta älä luulekkaan että minkäänlaista sympatiaa saa se kuka tahalleen aiheuttaa kyseisellä toiminnalla mahdollisia vaaratilanteita ja jopa onnettomuuksia.... Ja sit näytät vielä omalle lapselle esimerkkiä, hienoa. Käytäytyminen periintyy ja kiva tietää että teet oman osuutesi siihen.

Mutta toivon että toimimalla kuten toimit saat viestisi aina perille ilman että kenellekkään käy mitään ja toivon todella että lapsesi on fiksumpi kuin sinä. Mutta sama pätee myös niihin perässä roikkujiin ja muihin ketkä hölmöilevät liikenteessä, toivottavasti heidänkin lapset osaavat toimia paremmin ja oppia vanhempien virheistä. Kukaan ei ole täydellinen liikenteessä, mutta silti järki pitää olla mukana.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Jeppe

Jossain näin vasta semmoisen törmäystestin, jossa normi kaksiakselinen kuorma-auto törmäsi tila-auton perään ja takapenkillä oli kaksi testinukkea. Molemmat nuket kärsivät sen verran pahoja vaurioita, että hengissä ei olisi ihmiset selviytyneet.

Ensimmäisenä kontakti kohtana oli nukeilla pää, joka osui kuorma-auton keulaan vaikka nopeus ei ollut kuin 60km/h. Kuormuri tunkeutui saman tien takimmaisiin penkkeihin asti, että siinä vaiheessa, kun piiskavaikutus vaikutti päähän ja pää liikkui taakse päin niin pää osui kuormurin keulan pelteihin.

Siinä testissä vielä todettiin, että siellä takana matkustaa yleensä lapset, kun se on niin turvallinen paikka kolarissa. Mutta peräänajo tilanteessa siellä takana ei vain ole tila-autoissa oikein mitään suojaavaa rakennetta turvana.

Tuossa  HiTeccin esimerkissä on mielestäni se ongelma, että auto liikkuu 80 vauhdissa sen 22m/sek. Jos se etummainen törmää niin, että sen vauhti huomattavasti hiljenee niin se toisena tuleva auto rupeaa jarruttamaan siinä vaiheessa, kun se kolahtaa siihen etummaiseen. Tilanne on käsittääkseni se, että se takimmainen on sen sekunnin päästä täsmälleen samassa paikassa, kun se eka oli törmäyksen sattuessa, ja siihen lisäksi se jarrutusmatka niin hyvin kolahtaa.

mjpk

Tulipa seurattua tänään Vihdintiellä raskauttavaa roikuntaa joka onneksi ei päätynyt uutisiin. Mikä tuosta teki raskauttavaa oli se, että todellisella tappituntumalla mentiin ajo-opetuksessa olevan auton perässä (joka ei edes ajanut alinopeutta). Hiillostettavalla selvästi alkoi pasmat seota koska ajolinja alkoi heitellä.

Onneksi kuuppa pääsi ohi ennen kuin osui. Tällä kertaa roikkujana todellinen ökykulkine, C3-sittiäinen.

Arvon roikkujat, ajatelkaa nyt vähän!  >:(

Kasis

Niin!

Hyvää joulun odotusta kaikille ja ajetaan siellä liikenteessä siivosti ja otetaan muut huomioon. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 23.12.11 - klo:19:41
Tuossa  HiTeccin esimerkissä on mielestäni se ongelma, että auto liikkuu 80 vauhdissa sen 22m/sek. Jos se etummainen törmää niin, että sen vauhti huomattavasti hiljenee niin se toisena tuleva auto rupeaa jarruttamaan siinä vaiheessa, kun se kolahtaa siihen etummaiseen. Tilanne on käsittääkseni se, että se takimmainen on sen sekunnin päästä täsmälleen samassa paikassa, kun se eka oli törmäyksen sattuessa, ja siihen lisäksi se jarrutusmatka niin hyvin kolahtaa.
Ok, 1s = 22m. Eli ekan ja tokan välillä on siis 22m, sitten 44m ja viimeisellä 66m edellä ajavasta. Nyt jos oletetaan tuo ekan tosiaan pysähtyvän kuin seinään kohdassa X, niin 2. on siinä kohdassa 1s päästä, jolloin jarrutus vasta alkaa. Mutta 3. onkin tuossa vaiheessa vielä 44m päässä kohdasta X ja 1s viive huomioiden, jää 22m vielä jarrutusmatkaakin. Ja sillä 4. tietty jää 44m jarrutusmatkaa. Vaan kun se todellinen tilanne harvoin on että törmätessä pysähdytään kuin seinään (ok, rekankeulat, kallioleikkaukset yms. pois laskuista), niin se 2:kin kerkiää jo jarruttamaan edes jonkun verran 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

akpak

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 23.12.11 - klo:19:36
No edelleen sanon sen että ei tarvitse olla idiootti jos muut on. Ja jos et löydä parempaa keinoa niin se on sitten sinun valinta. Edelleenkään en ole mitenkään perässä roikkujien puolella, mutta älä luulekkaan että minkäänlaista sympatiaa saa se kuka tahalleen aiheuttaa kyseisellä toiminnalla mahdollisia vaaratilanteita ja jopa onnettomuuksia.... Ja sit näytät vielä omalle lapselle esimerkkiä, hienoa. Käytäytyminen periintyy ja kiva tietää että teet oman osuutesi siihen.

Mutta toivon että toimimalla kuten toimit saat viestisi aina perille ilman että kenellekkään käy mitään ja toivon todella että lapsesi on fiksumpi kuin sinä. Mutta sama pätee myös niihin perässä roikkujiin ja muihin ketkä hölmöilevät liikenteessä, toivottavasti heidänkin lapset osaavat toimia paremmin ja oppia vanhempien virheistä. Kukaan ei ole täydellinen liikenteessä, mutta silti järki pitää olla mukana.
Argh vaikea keskustella ihmisen kanssa joka haukkuu ensimmäisessä lauseessa idiootiksi ja seuraavassa pyytää anteeksiantoa ja toivoo parasta kaikille, ei ole ketään vastaan ja ei kenenkää puolella. Tekopyhää.

Zaasa


Dirti

Lainaus käyttäjältä: akpak - 23.12.11 - klo:22:06
Argh vaikea keskustella ihmisen kanssa joka haukkuu ensimmäisessä lauseessa idiootiksi ja seuraavassa pyytää anteeksiantoa ja toivoo parasta kaikille, ei ole ketään vastaan ja ei kenenkää puolella. Tekopyhää.

Missä vaiheessa olen anteeksi pyydellyt? Ja jos se on tekopyhyyttä että sanoo oman mielipiteen siitä että minkä takia pitää käyttäytyä kuin idiootti jos muutkin käyttäytyy idiootin tavoin, niin sitten olen tekopyhä, ja varsinkin olen sitten tekopyhä jos kannatan liikenteessä enemmän sitä ettei aiheuteta turhaa vaaraa. Perhana meikäläisestähän tulee tällä tekopyhyydellä helvetin hyvä katollinen pappi  ;) Eli ei muuta kuin muutamat ave mariat ja taas sielu pelastuu helvetin ikuisesti jäätyneeltä järveltä  ;D
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Dirti

Nyt toivotellaan kaikille rauhallista joulua...... Muistakaa vaalia joulun perinnettä, eli tankata kroppa kunnolla herkuilla että jaksaa painaa sorvin ääressä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Gogol

Tänään Sawosta Rovaniemelle ajellessa, reilu 50 km ennen Rovaniemeä kunnioitettavassa lumimyräkässä perään liimautui auto. Itsellä vauhtia reilu 90 mittarinopeutta. No, siinä ajeltiin parin metrin turvavälillä varmaan 10 - 15km ennen kuin se päätti mennä ohi meistä ja mikäs muukaan siitä ohi pyyhälsi kuin vanha kunnon mannelinttalavetti-mese peräkärry perässä. Kaiken kruunasi A) se, että kärryssä ei ollut minkäänlaisia valoja ja B) Tää sankari kääntyi risteyksestä alle kilometrin päässä ohituksesta.

Tästä vähän aikaa ajeltiin eteenpäin kelin vaan pahentuessa ja ei kauas ehditty kun samanlaiset valot taas peräpeilissä. Edellisestä viisastuneena ekalle bussipysäkille ja näin mannelavetti jatkoi matkaa reippaasti. Kärry oli pudotettu pois perästä ja se oli varmasti ihan fiksu teko!  ;D

Vaginisti

Tämä keskustelu kuvastaa hyvin suomalaista ajokulttuuria jos sitä sellaiseksi voi kutsua, idioottien touhua. Jos kaikki autoilijat noin suurin piirtein noudattaisi sääntöjä ja nopeuksia niin ei tarvitsisi väitellä onko puskurissa hiillostaminen kivaa vai ei ja kenelle se on kivaa ja kenelle ei ja onko turvallista vai vaarallista. Just ajoin 300km etelä-suomeen päin ja jälleen muutama hiillostaja oli vaikka ajoin kameratiellä varmasti sallittua nopeutta. Mutta ilmeisesti nämä idiootit saa siitä jotain tyydytystä. Oikein mukavaa joulua kaikille!

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 23.12.11 - klo:22:46
Tämä keskustelu kuvastaa hyvin suomalaista ajokulttuuria jos sitä sellaiseksi voi kutsua, idioottien touhua. Jos kaikki autoilijat noin suurin piirtein noudattaisi sääntöjä ja nopeuksia niin ei tarvitsisi väitellä onko puskurissa hiillostaminen kivaa vai ei ja kenelle se on kivaa ja kenelle ei ja onko turvallista vai vaarallista. Just ajoin 300km etelä-suomeen päin ja jälleen muutama hiillostaja oli vaikka ajoin kameratiellä varmasti sallittua nopeutta. Mutta ilmeisesti nämä idiootit saa siitä jotain tyydytystä. Oikein mukavaa joulua kaikille!

Puhut kyllä asiaa... Jouluja sinnekkin...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 23.12.11 - klo:22:46
Jos kaikki autoilijat noin suurin piirtein noudattaisi sääntöjä ja nopeuksia niin ei tarvitsisi väitellä onko puskurissa hiillostaminen kivaa vai ei ja kenelle se on kivaa ja kenelle ei ja onko turvallista vai vaarallista.
Kenties aika yltiöoptimistinen ajatus että kaikki noudattaisivat aina lain kirjainta. Tällöinhän ei tarttettaisi mm. poliiseja ja parkkipirkkojakaan lainkaan ::) Ehkä siksi toisinkin (Joulun kunniaksi ;)) myös ajatuksen suvaitsevaisuudesta tähänkin keskusteluun. Joustetaan ja annetaan kaverin ajattelemattomuus/töppäykset tai ehkä jopa suoranaiset lievät lain rikkomisetkin anteeksi. Yleensä kun noille ei oikeasti itse voi mitään, sitä vain itse hermostuu asiasta täysin suotta ja siellä toisella puolella kun on jo se reikä päässä, niin pahimmassa tapauksessa se reikä vain kasvaa entistä suuremmaksi ja sitten voi jo sattua Teroa taas leukaan :-\

Vielä kun valtiovaltakin tuon tajuaisi lainsäädännässään, niin hommahan olisi jo suorastaan erinomainen. Ei se törky-hurjastelija välitä tuon taivaallista lukeeko siinä tien vierustan tikkarissa 80 vai 100km/h. Se painaa sen 200km/h menox joka tapauksessa. Ainoat jotka tuosta kärsii on ne rehelliset ihmiset jotka noudattavat lakia jo muutenkin. Eivät he mitään tiukennoksia tartte. Mikä sitten olisi se keino saada se hurjastelija pois sieltä tien päältä? Voisiko esim. valvonnan määrää lisätä sen sijaan että tehdään joskus jopa täysiä ylilyöntejä noiden erilaisten tiukennosten muodossa. Lain noudattaja keskiverto-liikkuja ei tuosta haavin silmukoiden tiukennoksesta kärsisi lainkaan, mutta sillä voitaisiin ehkä saada ne mätäpaiseet poimittua oikeasti pois tuolta liikennevirrasta 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

toukopouko

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/poliisi-ihmettelee-abclle-jatettya-paperilappua/art-1288437998456.html

Kyllä tämäkin aika "kunnioitettava" suoritus on. Kuinka tyhmiä poliisit oikein on kun tuotakin asiaa pitää ihmetellä  ;D

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 27.12.11 - klo:23:05
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/poliisi-ihmettelee-abclle-jatettya-paperilappua/art-1288437998456.html

Kyllä tämäkin aika "kunnioitettava" suoritus on. Kuinka tyhmiä poliisit oikein on kun tuotakin asiaa pitää ihmetellä  ;D

Tuntuu, että tuotakin sattuu aina vaan >:( Jos kaikki vastaavat tapaukset laitettaisiin Iltasanomiin, olisi etusivu varmaankin täynnä näitä. Siinähän saa poliisi ihmetellä, taas :D

clacson

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 27.12.11 - klo:23:05
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/poliisi-ihmettelee-abclle-jatettya-paperilappua/art-1288437998456.html

Kyllä tämäkin aika "kunnioitettava" suoritus on. Kuinka tyhmiä poliisit oikein on kun tuotakin asiaa pitää ihmetellä  ;D
Jos toimittajan tekstiä yrittää ymmärtää, niin poliisi kaiketi haluaa havaintoja itse tapahtumasta. Siis törmäyksestä ja sen aiheuttajan yrityksestä välttää vastuu aiheuttamastaan vahingosta.

Enemmänkin on syytä ihmetellä median tapaa "julkaista uutisia" ja niiden sisällön köyhyyttä.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 27.12.11 - klo:23:05
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/poliisi-ihmettelee-abclle-jatettya-paperilappua/art-1288437998456.html

Kyllä tämäkin aika "kunnioitettava" suoritus on. Kuinka tyhmiä poliisit oikein on kun tuotakin asiaa pitää ihmetellä  ;D

Meinasin kanssa juuri laittaa linkin samaiseen uutiseen, joka sai sappeni kiehumaan. Poliisin ihmettelyistä viis, mutta teko on aika törkeyden huippu... jopa pahempi kuin ainoastaan paikalta poistuminen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy