Golf Alltrack

Aloittaja P. Laaja, 28.09.14 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

P. Laaja

Uudesta Alltrackista ei ole näkynyt keskustelua. Linkki esim. täällä: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/myos-vw-golf-variantista-katumaasturimainen-alltrack

Jos haluaa erittäin pätevän - ja tylsän - perheauton, tuo on varmasti erittäin hyvä vaihtoehto. Tuolla pärjäisi varmaan jopa lumisena talvena Helsingissä. Ulkonäkökään ei ole täysin toivoton.

Vähän kyllä pelkään, että hinta pomppaa niin lähelle premium-sarjaa, ettei kannata, kun jo 1.4 highline on kohtuullisesti varusteltuna hinnoiteltu sen verran ylös. Mutta se nähtäneen ensi vuoden puolella.

europe

On linkitetty juttua  Alltrackista Golf 7-ketjuun jo 5 päivää sitten, ketään ei vaan  täällä oculandiassa kiinnosta kaikenmaailman volkkarit. ;)

pela

odotellaan paljonko lisähintaa on saatu noille maskeille ym sillä itse asiassa "alltrack" on 10mm madallettu huonontien varustuksella lisätty isolohko4motion...

SamiEv

Nyt myös Norjassa hinnat on julkaistu.

http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/pricelists/prisliste-golf-alltrack/_jcr_content/renditions/rendition.file/volkswagen-golf-alltrack-07-01-2015.pdf

2,0 TDI manuaali 150hv koneella... Highline 4motion ja Alltrack versioden hinnat Norjassa 368 500 NOK ja 385 300 NOK. En tarkempaa vakiovarustelueroa tarkistanut, mutta ero ei kovin pahalta vaikuta.

Onko kenelläkään tietoa, milloin voisi kuvitella Suomessa hintojen olevan tiedossa?

Nimimerkillä, laitanko Scoutin tilaukseen vai odotanko tätä:)


yaska

Lainaus käyttäjältä: SamiEv - 13.01.15 - klo:10:29
Nyt myös Norjassa hinnat on julkaistu.

http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/pricelists/prisliste-golf-alltrack/_jcr_content/renditions/rendition.file/volkswagen-golf-alltrack-07-01-2015.pdf

2,0 TDI manuaali 150hv koneella... Highline 4motion ja Alltrack versioden hinnat Norjassa 368 500 NOK ja 385 300 NOK. En tarkempaa vakiovarustelueroa tarkistanut, mutta ero ei kovin pahalta vaikuta.



Onko kenelläkään tietoa, milloin voisi kuvitella Suomessa hintojen olevan tiedossa?

Nimimerkillä, laitanko Scoutin tilaukseen vai odotanko tätä:)

Hinnat Norjassa;
Golf Highline 2,0 150 hk TDI 4MOTION 368 500 NOK  (45 270e)
Golf Alltrack 2,0 150 hk TDI 4MOTION  385 300 NOK  (47 334e)
Golf Alltrack 2,0 184 hk TDI 4MOTION 6-trinns DSG 432 500 NOK (53 133e)

Joten jos hinnoitellaan Suomessa samassa suhteessä tähän Highline 4 Motioniin niin olisikohan hinnoittelut suurin piirtein näin?
Golf Highline 2,0 150 hk TDI 4MOTION 37 267,21 hinta Suomessa
Alltrack 150 TDI 38 963e
Alltrack 184 TDI DSG 43 740e

qsla

Alltrackin hinnat tulleet tänään. Taitaa tulla hintojen puolesta kovaksi verrokiksi skodalle. Vakiona näyttäis olevan hyvin varusteita.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

teemur

Lainaus käyttäjältä: qsla - 24.03.15 - klo:10:03
Alltrackin hinnat tulleet tänään. Taitaa tulla hintojen puolesta kovaksi verrokiksi skodalle. Vakiona näyttäis olevan hyvin varusteita.

Noni. Sieltä 184hp+DSG+4motion tuli. Kai se on kauppaan marssittava (Variant VII 4 motion jo 4 viikkoa alla  ;D )
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

qsla

Hieman itsekkin odottelin tuota hinnaston ilmestymistä. Pyörittelin tässä paperilla myös tuollaista 184 tdi dsg 4motioni yhdistelmää muutamalla lisäherkulla. Discover Pro, Dynaudio , Vetokoukku ja polttoainetoiminen lisälämmitin , tummennetut lasit. Kai sitä järki kuitenkin voittaa ja perusnavillakin varmasti pärjäisi 8)

Hieman tuo värimaailma tuntuu suppealta. Oikeastaan ei iske kuin tuo pacific blue.  :P
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

teemur

#8
Juuri tuo kombinaatio. Ottaisin Tornado Redinä, Travel-paketti, webasto, ergoActivet. En löytänyt konfiguraattorista tehdasasenteista vetokoukkua mutta lienee saatavissa kuitenkin. EDIT + peruutuskamera

Toisaalta, jos uusi Tiguankin tulee vielä tänä vuonna...  8)

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

qsla

Koukkua ei näy konfiguraattorissa mutta tulostettalla paperihinnastolla kylläkin. Taisi verollinen hinta olla 1108â,¬. Ergoactive kyllä kiinnostaisi mutta ilmeisesti vakionakin pitäisi olla ihan kunnon jakkara. Hieronta toimintoa en osaa kaivata kun en ole sellaista kokeillutkaan:)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: qsla - 24.03.15 - klo:10:03
Alltrackin hinnat tulleet tänään. Taitaa tulla hintojen puolesta kovaksi verrokiksi skodalle. Vakiona näyttäis olevan hyvin varusteita.

Ei tolkuttoman paha hinnoittelu. Jos vagiin vaihtaisin, se olisi tämä. Ehdottomasti koeajoon.

Toisaalta kolmossarjan kampanjahinnat eivät ole tuosta tolkuttoman kaukana bensaversioissa, jotka omilla kilometrimäärillä ja mieltymyksillä olisivat todennäköisiä vaihtoehtoja.

Ranssi

Oho, näyttäisi siltä, että VV-Auto lähtee tosissaan haastamaan sisarmerkin. Tämä onkin lähes historiallista, että Golf-hinnaston tyyriimpi pää hinnoitellaan järkevämmin. Yleensä siellä rahastus on ollut kovimmillaan.

Golf

Jokohan tällainen Alltrack on esittelytiloissa jossain päin pääkaupunkiseutua? Ihan mielenkiintoinen paketti ja oisihan tuo mukava nähdä ihan livenäkin.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.03.15 - klo:08:39
Oho, näyttäisi siltä, että VV-Auto lähtee tosissaan haastamaan sisarmerkin. Tämä onkin lähes historiallista, että Golf-hinnaston tyyriimpi pää hinnoitellaan järkevämmin. Yleensä siellä rahastus on ollut kovimmillaan.

Onhan tämä hintavampi kuin Scout ja samalla huonommin vakiovarusteltu. Scoutissa lisänä ainakin sähköinen takaluukku ja mukautuva vakkari. Eli merkkien arvojärjestys säilyy, Seat selvästi halvin, sitten Skoda ja VW kallein.

Gerge

Jännä että katvealueen varoitin Blind Spot jätettiin pois tästä.
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

qsla

Saisi tuo mukautuva vakkari olla Alltrakissakin, mutta on jotain varusteita Alltrackissa vakiona mitä ei esim Scoutissa ole, mm Kessy,Bluetooth , Kääntyvät sivupeilit ympäristövalaistuksella, Ajoprofiilinvalinta.

Aiheuttaa tuo varmasti Skodallakin liikehdintää ja tarjouksissa voi näkyä nyt kun Alltrack puski markkinoille ja ilmeisesti Volkkari haluaa selvästi markkinoille tällä tuotteella.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

TTO

Lainaus käyttäjältä: qsla - 26.03.15 - klo:14:00
Saisi tuo mukautuva vakkari olla Alltrakissakin, mutta on jotain varusteita Alltrackissa vakiona mitä ei esim Scoutissa ole, mm Kessy,Bluetooth , Kääntyvät sivupeilit ympäristövalaistuksella, Ajoprofiilinvalinta.

Aiheuttaa tuo varmasti Skodallakin liikehdintää ja tarjouksissa voi näkyä nyt kun Alltrack puski markkinoille ja ilmeisesti Volkkari haluaa selvästi markkinoille tällä tuotteella.

Tarkkuutta kirjoitteluun...
Scoutista löytyy vakiona Kessy, Bluetooth, kääntyvät sivupeilit ympäristövalaistuksella ja automaattisella himmennyksellä.
Ajoprofiilin valinta on Scoutissa lisävaruste.

Hienolta peliltä tuo Alltrack joka tapauksessa vaikuttaa.

qsla

Lainaus käyttäjältä: TTO - 26.03.15 - klo:14:49
Tarkkuutta kirjoitteluun...
Scoutista löytyy vakiona Kessy, Bluetooth, kääntyvät sivupeilit ympäristövalaistuksella ja automaattisella himmennyksellä.
Ajoprofiilin valinta on Scoutissa lisävaruste.

Hienolta peliltä tuo Alltrack joka tapauksessa vaikuttaa.

Kappas.. Hieman menee sekaisin kun katsoo tuota skodan konfiguraattoria mutta näinhän se on kun tarkemmin tutustuu. Esim kessyn kohdalla skodalla tulee myös sisätilahäläri kun katsoo tarkemmin infoa.

Mutta hinnaltaan esim tuolla 135kw koneella ovat muutaman kympin päässä toisistaan. Perusvarusteilla.

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

yaska

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.03.15 - klo:13:17
Onhan tämä hintavampi kuin Scout ja samalla huonommin vakiovarusteltu. Scoutissa lisänä ainakin sähköinen takaluukku ja mukautuva vakkari. Eli merkkien arvojärjestys säilyy, Seat selvästi halvin, sitten Skoda ja VW kallein.

Hintaero on kyllä todella pieni. Esim. TDI 184hv DSG:ssä vain muutama sata euroa Skodan ja VW välillä. Varuste-erohan on henkilökohtainen ratkaisu. Itselle noi Skodan sähköinen takaluukku ja ACC ei merkitse mitään.

Jos Alltrackin ostaisin niin ainut lisävaruste olisi webasto, joka on jonkin verran halvempi kuin Skodassa. Golfissa on ajoprofiilin valinta Offroad-ohjelmalla ja alamäkihidastimella sekä oikea vararengas. Golfissa paremmat perusvärit minulle ilman lisähintaa eli musta tai harmaa.

Minulle siis Golf on todennäköisesti halvempi ratkaisu. Kaikkihan tietenkin riippuu myös alennuksista ja vaihtoauton arvosta, mutta hintaero Golfin ja Skodan välillä on todella pieni.

Onkohan Golfissa moottorin alasuoja terästä niin kuin oli Passat Alltrackissa? Skodassa se on muovia.

Aika mielenkiintoista tuon Golfin ilmoitus maavarasta. Teknisissä tiedoissa on 175mm. Jutuissa taas lukee, että on 20mm korkeampi kuin perus Golf. Perusgolfin maavara on 140mm. Todennäköisesti tuo 20mm lasketaan korotetun golffin maavarasta joka on 15mm normaali suurempi eli 155mm+20mm = 175mm?

jarkko_h

Mitenköhän on DSG:n kesto Dieselin kanssa? Moottorin maksimivääntö on 380 Nm ja ainakin aikaisempien DSG6:sten maksimivääntö on ollut 350 Nm. Onko kyseessä jokin uudempi versio dsg:stä vai leimaako tehdas vanhan DSG:n nyt isommalle väännölle ja pistää sormet ristiin ja pyytää kuluttajia armahtamaan?


tmr97

Lainaus käyttäjältä: yaska - 27.03.15 - klo:00:25
Aika mielenkiintoista tuon Golfin ilmoitus maavarasta. Teknisissä tiedoissa on 175mm. Jutuissa taas lukee, että on 20mm korkeampi kuin perus Golf. Perusgolfin maavara on 140mm. Todennäköisesti tuo 20mm lasketaan korotetun golffin maavarasta joka on 15mm normaali suurempi eli 155mm+20mm = 175mm?

Maavaraerosta 20mm tulee jousista ja 15mm isommasta renkaasta. Seatissa 15mm jousista ja 15mm renkaasta.

jarkko_h

Tuo maavara riittää hyvin jo tavalliselle metsätielle.

Minkähän vuoksi vw ei lopulta päätynyt laittamaan 380Nm dieseliin vääntöä tarpeeksi kestävää märkää 7 lovista DQ380:sta. Tuohan oli suunnitelmissa uudelle alustalle. Nyt käytössä moottorin väännöille alimitoitettu DQ250. Ehkä DQ380 ei ehtinyt Eurooppaan ajoissa? Ehkä DQ380 myöhemmin saatavilla Golffiin?

jarkko_h

DQ380 tulee näemmä uuteen Q3:sen. Tais käydä siten että vaativammat kiinalaiset ja Q3 -kuskit ajoi jonossa ohi eurooppalaisten tavis volkkarikuskien. Sinänsä DQ380 uutena mallina ei välttämättä ole luotettavampi vaikka vääntökesto olisikin ollut riittävä alltrackiin.  Silti ihmetyttää että 380Nm maksimivääntöisen moottorin pariksi laitetaan tuo DQ250. Onkohan yhdistelmä oikeasti testattu vai siirtääkö vag jälleen kuluttajat maksumieheksi? Pitääpä kysyä myyjiltä asiaa.

qsla

Jos tuo DQ250 oli aikaisemmin speksattu 350nm ja nyt otetaan 380nm niin ei se prosentuaalisesti ole huomionarvoinen väännönlisäys. Uskon että menee kirkkaasti laatikon suunniteltujen voimien kestorajojen sisään. Tosin jollain saksankielisellä foorumilla oli kädenvääntöä ,että 4motion malleissa olisi erilaiset kytkimet.

DQ380 ei tarvita koska 2000kg vetokyky pystytään tuottamaan DQ250 mallilla. DQ500 olisi ollut jo pullistelua. Eiköhän se ole niin että tuo Golf kuten on Octavia yms budjettimalleja ja edullisin kestävä laatikko niihin laitetaan.

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

TAG

Lainaus käyttäjältä: qsla - 07.04.15 - klo:23:52
Jos tuo DQ250 oli aikaisemmin speksattu 350nm ja nyt otetaan 380nm niin ei se prosentuaalisesti ole huomionarvoinen väännönlisäys. Uskon että menee kirkkaasti laatikon suunniteltujen voimien kestorajojen sisään. Tosin jollain saksankielisellä foorumilla oli kädenvääntöä ,että 4motion malleissa olisi erilaiset kytkimet.

DQ380 ei tarvita koska 2000kg vetokyky pystytään tuottamaan DQ250 mallilla. DQ500 olisi ollut jo pullistelua. Eiköhän se ole niin että tuo Golf kuten on Octavia yms budjettimalleja ja edullisin kestävä laatikko niihin laitetaan.
Tuolla laatikon (mekatroniikan) kestävyydellä ei tunnu olevan mitään tekemistä laatikon väännön kestävyyden kanssa. Tuli todettua 30tkm kohdalla Tiguanissa, kun asentoanturi vinkkas virheestä ja mekatroniikka meni vaihtoon. Huonosta ajosta ei johtunut, just bad luck. Eli se siitä "kestävämmästä" märästä 7-vaihteisesta. Toinen DSG-vaihteisto omassa historiassa (ollut 2008 lähtien koko ajan) ja vikaantumisprosentti on 50%

qsla

Tilaus laitettu sisään. Heinäkuulle vissiin pitää odotella  :)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

kmheisk2

Kyselin tarjouksia Ja olin aika yllättynyt, kun listahinnalla yrittivät autoa myydä. Onko kokemuksia Alltrackin alennuksista?
5xvapari
1xturbo

Ritzenhoff

En tiedä alltrackista mutta itsellä lähti variantista 9% verollisesta hinnasta.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

qsla

Oliko kyse vaihtotarjouksesta? Luulisi että kyllä muutamanprosentin saisi hinnasta tingattua jos käy suoraan rahalla ostamassa. Itsellä menee vaihdossa auto niin hieman vaikea laskea. Alennus taitaa tulla siinä, että saa tankin täyteen ja avaimenperän ::) Ei tuo autokauppa bisnes mitään hyväntekeväisyyttä ole kuten ei ole muukaan bisnes.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

kmheisk2

Suorasta käteiskaupasta on kyse.

Tämä tosin oli vasta ensimmäinen tarjouspyyntö, mutta yllätti kun oli suoraan listahinnalla. Aikaisemmin on jo lähdössä ollut aina joku alennus, josta on lähdetty neuvottelemaan.
5xvapari
1xturbo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy