Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

Tourano

Volkswagen esittelee Geneven autonäyttelyssä Golf GTE pistokehybridin

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-super-taloudellinen-vw-golf
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

wille84

Loistavaa, tuota jetan hybridi mallia kun ei ole saanut ladattua muuten kuin ajossa ja sähkönmoottorin tuoma hyöty kärsii siita aikalailla.

Tourano

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

carro

Kiinnostava uutuus. Todennäköisesti hinnoitellaan turhan ylös. 50k$/30k£=~37kâ,¬ spekulaation luin jostain.

teemur

Tuskin jää ainakaan GTI:tä halvemmaksi lähtöhinnaltaan (veroineen) kun suorituskyky on mainio. Mutta silti erittäin mielenkiintoinen ratkaisu! Toki täyssähkö eGolf sopisi omaan ajoprofiiliin paremmin kun sen toimintamatka riittäisi juuri yhden päivän ajoihin
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

_Q3_

Saksassa hinta alkaen 36 kâ,¬, siihen Suomen autovero 3 kâ,¬ ja maahantuojan ahneus muutama tonni -> hinta 40...45 kâ,¬. Audi A3 e-tron Saksassa alkaen 37 kâ,¬...

Angus

Lainaus käyttäjältä: teemur - 21.02.14 - klo:16:56
Tuskin jää ainakaan GTI:tä halvemmaksi lähtöhinnaltaan (veroineen) kun suorituskyky on mainio. Mutta silti erittäin mielenkiintoinen ratkaisu! Toki täyssähkö eGolf sopisi omaan ajoprofiiliin paremmin kun sen toimintamatka riittäisi juuri yhden päivän ajoihin

Kyllä siihen joku jonkinmoisen lisälaskun vielä kehittää, jos ei maahantuoja niin sitten verottaja, eihän tuolla sovi ajaa, on tehoja mutta kulutus lähes olematon. Hinta on luultavimmin sitä luokkaa ettei paria yksilöä enempää vuodessa myydä, jos myydään niin verokarhu suuttuu. Olisi kyllä mieluinen ostos itselle, viikon normiajot kaikki sähköllä ja mökkireissustakin pääsisin sillä puolet :)
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Apaju

Saksassa hinnaksi on veikkailtu myös alempaa hintaa noin 33 kâ,¬. Koska täyden sähkö e-golfin hinnaksi tuli 34 900 ja auto on jo Saksassa tilattavissa, niin voipi olla että hybridi hinnoitellaan silloin jopa sen alle. Silloinhan hinnaksi voisi Suomessa tulla luokkaa 38 kâ,¬.

Mitenköhän tuon VW car netin palvelun laajeneminen on Suomessa ajateltu vai lieneekö jo toiminnassa, onko jollain siitä tietoa?
Ainakin näiden sivujen mukaan ei vielä olisi käytössä Suomessa
VW ID.3 Life

Rice

Toyota Prius PHEV hinta lähes 41 000 euroa joten tuskin tuota Golfia ainakaan halvemmalla saa. Golfilla lisäksi etuna pitempi toimintamatka sähköllä verrattuna Priukseen.
Muuten tuo olisi itsellekin varsin mainio paketti kun pääsisi juuri töihin pelkällä sähköllä.
Opel Astra
Volvo V60

arskas_s

IL:Golf GTE sporttihybridi kuluttaa vain 1,5 l/100 km

Golf GTE:n bensiinimoottorin eli 1,4 TSi:n teho on 150 hv ja sähkömoottorin 102 hv. Hybridin yhteistehoksi lasketaan 204 hevosvoimaa ja vääntöä on 350 Nm.
Pelkällä sähkömoottorillaan GTE kulkee enimmillään noin 50 kilometriä ja hybridinä 929 kilometriä.
Pelkällä sähköllä ajettaessa GTE saavuttaa 131 km/h huippunopeuden. Kun bensamoottorin ottaa mukaan, niin GTE kulkee 217 km/h.
Nollasta sataan mennään 7,6 sekunnissa.
Hätkähdyttävästi tämän sporttipelin kulutuslukemaksi (NEDC-kaava hybridiautoille) on ilmoitettu 1,5 litraa sadalla ja CO2-päästölukema jää 35 g/km.
Akut latautuvat täyteen 3,5 tunnissa kotipistokkeesta ja tuntia nopeammin erityisellä latausyksiköllä.
Auton myynti alkaa syksyllä 2014. Hintoja ei vielä tiedetä.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Cayman

Onko vielä mitään tietoa milloin saatavilla Suomessa?
ID.3 Business
Golf VIII

Ritzenhoff

Miten voi olla kulutus 1.5l sadalla ja pääsee vain 1000km. 15l tankki?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

lari

No nyt on GTE hinnoiteltu  - Saksassa - ja kaikki info löytyy saksan vw-sivuilta : http://www.volkswagen.de/de/models/golf-gte/gallery.html

Vakiona mm. LED-valot - millainen noiden teho on Xenoneihin verrattuna ?
Taitaa uudessa Passatissakin olla LED-valot , ainakin huippumaleissa.

Kutenkin se tärkein eli Suomen hinta on edelleen arvoitus - ja aika pitkään sellaisena kai säilyykin.

-TS-

No jos perusmalli on saksassa 36900 â,¬, niin Suomessa hinta kipuaa varmaan lähemmäksi 50000 euroa :(
Nyt nimittäin alkaa olla hybrideissä sellainen suunta, että kyllä kelpaisi.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

europe

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 06.09.14 - klo:09:40
No jos perusmalli on saksassa 36900 â,¬, niin Suomessa hinta kipuaa varmaan lähemmäksi 50000 euroa :(
Nyt nimittäin alkaa olla hybrideissä sellainen suunta, että kyllä kelpaisi.

Tottakai hinnan määrää maahantuojan ahneuskerroin, mutta esim Lexus IS300h alkaen maksaa Saksassa saman verran kuin Golf GTE ja Lexus 99g päästöillä  suomihinta 43900e, GTE:n päästöt alkaen 35g, eli hinnan pitäisi  Suomessa olla tuhansia euroja alle Lexuksen.

_Q3_

Onko GTE jo hinnoiteltu Suomessa? TM:n nettisivuilta lainattuna "Lähes 41 000 euron hintalappu ??? takaa sen, että vaikka ajaisi pelkällä sähköllä, ei GTE:n hankintaa voi perustella pelkillä polttoainekustannuksien säästöillä. Mutta hieno auto GTE on."

katteja

Kuinka taajaa noissa vaihdetaan turbo, jakoketju, tai DSG..? Komiaa kun on vetänyt turbon punaiseksi ja kone huomaakin että on sähköä riittävästi jolloin mäntä pysähtyy, seurauksena öljypumpun pysähtyminen, mikä jatkaa matkaa/liikettä..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

MoFFe

Eiks ne turbot ole vesijäähdytettyjä, ja öljy hoitaa vaan rasvauksen... eli sähköisesti pumppu hoittaa viel sen jälkeen jäähdytystä.
Kyllä tuollaiset tilanteet on testattu ja ajateltu varmaan loppuun asti  :)

katteja

Onhan ne turbot vesijäähdytettyjä.
Tarkoitin sitä, kun mäntä pysähtyy niin silti turbon akselilla voi olla vauhtia 100 000 rpm ja se ei kauaan jaksa pyöriä ilman jatkuvaa voitelua.
Totta on että varmasti ovat "testanneet" tuotteitaan, onha noita surullisen kuuluisia DSG laatikoitakin tehty vasta kymmenen vuotta ja edelleen on ongelmia, eikä jakoketjukaan nyt ihan eillen keksitty juttu ole mutta silti niitä korjataa..
Tutkikaan "kestotestiä" jossa 1.4 tsi koneella oli ajettu 60tkm, ja minkä tuomion turbo siinä sai.
Pienessä kuutitilavuuksisesta koneessa josta revitään paljon voimaa ulos tarkoittaa paljon kierroksia turbon akselilla. Ilman sitä ei saada ahtopainetta tarpeeksi ylös jolloin ei saada tehoa. eli nyt siinä avustajana sähkö jonke seurauksena kone pysähtyy, hieno idea mutta kun moottorissa on komponentteja jotka vaativat voitelua vielä hetken kun on isot liikenopeudet esineellä..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

_Q3_

Suomi hinnat alkaen 40.972 â,¬, julkistetaan ensi viikolla.

wtf

No ehkä sähkökäytölle ei siirrytä silloin kun vedetään lämä tiskissä turbo punaisena. Onhan ne nykyään pakoputketkin lämpöantureita täynnä niin otaksun että tällaiset asiat on huomioitu,  niin ei tarvi meidän pikku kuluttajien moisella päätä vaivata.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Cayman

ID.3 Business
Golf VIII

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: _Q3_ - 12.09.14 - klo:15:25
Suomi hinnat alkaen 40.972 â,¬, julkistetaan ensi viikolla.

Jotenkin vähän suolaiselta tuntuu tuo hinta, etenkin, kun autovero on lähes olemattomien päästöjen takia niin alhainen. Taitaa olla kohderyhmänä sellaiset, jotka haluavat sähköautoilusta varta vasten maksaa. 

brainsurgery

Aika linjassa Saksan hintojen kanssa (alk. 36900â,¬)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 17.09.14 - klo:09:10
Aika linjassa Saksan hintojen kanssa (alk. 36900â,¬)

Linjassa on.

Ainoastaan vastaavalla bensiinimoottorilla varustettuun Highline-malliin hintaeroa on lähes kymppitonni, ja huomioiden verohyöty, joka on luokkaa useampi tonni, niin on tuolla hybriditekniikalla karmea hintalisä, n. 12 000 euroa.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 17.09.14 - klo:09:30
Linjassa on.

Ainoastaan vastaavalla bensiinimoottorilla varustettuun Highline-malliin hintaeroa on lähes kymppitonni, ja huomioiden verohyöty, joka on luokkaa useampi tonni, niin on tuolla hybriditekniikalla karmea hintalisä, n. 12 000 euroa.

Olisiko parempi verrata suorituskyvyn/hinnan puolesta GTI:hin eikä tehokkaimpaan 1.4TSI- malliin?

Mielelläni maksaisin GTE:stä myös enemmän kuin Priuksesta, eikä hintaero ole edes paha... Toki makuasioita  8)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Mikko

Lainaus käyttäjältä: teemur - 17.09.14 - klo:09:37
Olisiko parempi verrata suorituskyvyn/hinnan puolesta GTI:hin eikä tehokkaimpaan 1.4TSI- malliin?

Eikös tuo suorituskyvyltään ole kuitenkin lähempänä 110 kW 1.4 TSI:tä kuin GTI:tä?

GTE: kiihtyvyys 7,6 s - huippunopeus 217 km/h
GTI: 6,5 s - 246 km/h
1.4 TSI: 8,2 s - 216 km/h

Ranssi

Syynä tähän on pääosin se, että sähkötekniikka tuo autoon noin 300 kg:n painonlisäyksen eli käytännössä saman verran kuin kolme matkustajaa + kaikkien matkatavarat.

Hyvinhän tuo silti näyttäisi liikahtavan, ei siinä mitään. Hintaa sähkömoottorilla, taajuusmuuttajalla ja akulla vaan on reilumman puoleisesti.

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.09.14 - klo:10:01
GTE: kiihtyvyys 7,6 s - huippunopeus 217 km/h
GTI: 6,5 s - 246 km/h
1.4 TSI: 8,2 s - 216 km/h

Onko joku päässyt testaamaan kiihtyvyyttä pelkällä sähköllä ajettaessa?
Eli miten kiihtyy, kun poljinta ei paineta niin paljoa, että bensakone käynnistyisi. Tätä tietoa ei tunnu mistään löytyvän. Toinen kiinnostava seikka olisi suurin mahdollinen latausteho jarrutustilanteessa. Eli kuinka suurella teholla pystyy puskemaan sähköä takaisin akkuun ennen kuin täytyy ottaa jarrupalat kaveriksi hidastukseen. Tätäkään tietoa ei tunnu mistään löytyvän.

Esim. Tesla Model S jarruttaa asetuksesta riippuen maksimissaan joko 30kW tai 60kW teholla. 60kW teholla saa aikaan reippaan hidastuvuuden ja 30kW riittää Teslalla tavanomaisen ajon hidastuksiin. Jos Golf GTE:n jarrutusenergian talteenotto olisi linjassa Teslan Model S:n kanssa, se olisi noin 6kW (70% akun kapasiteetista). Sillä ei vielä saa aikaan kovin suurta hidastuvuutta.

Tuo auto olisi kiinnostava peli. Sillä voisi (ehkä, suorituskyvyn riittäessä) ajaa työmatkat (kaupunkialueella) taloudellisesti pelkällä sähköllä, pitkät matkat bensalla ja hupiajot GTE-moodissa. Siinä olisi ikäänkuin 3 autoa samassa paketissa.

RS

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 16.11.14 - klo:21:52
Onko joku päässyt testaamaan kiihtyvyyttä pelkällä sähköllä ajettaessa?
Eli miten kiihtyy, kun poljinta ei paineta niin paljoa, että bensakone käynnistyisi. Tätä tietoa ei tunnu mistään löytyvän.

Itse en koeajolla päässyt testaaman sähköajoa kunnolla, koska auton akusto oli melkein tyhjä.
Joku on sentään testannut 0-100 km/h kiihdytykset täysillä tehoilla ja pelkällä sähköllä: https://www.youtube.com/watch?v=LZozgaOVfvc
X1 Ex: Fabia 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy