caddy maxi 2013 2,0 tdi termostaatti

Aloittaja Caius70, 14.11.17 - klo:14:29

« edellinen - seuraava »

Caius70

elikkä onko kokemuksia -13 mallin termostaatin oikkuilusta ..maantieajossa lämpömittari heittelee 40-70 asteen välillä ja paikallaollessa ja kierrosten ollessa yli 2000 , niin lämpö nousee norm. 90 asteeseen ?
onko vika termostaatissa vai moottorin ohjausyksikössä ?
korjaamolla aikaa menee n. 3,5 tuntia , joten millä selvittää , että vika on juurikin termostaatissa vai jossain muussa ?
toinen asia : huono käynnistyvyys kylmänä , yleensä starttaa vasta toisella ja sen jälk. käynti heikkoa muutaman sek. , lämpöisenä käynnistyy ok ..hehkut juuri vaihdettu , ei vaikutusta. suutinkupit ..suuttimen o-rengas vuotaa ?

Juhavu

Löytyikö tuohon lämpöongelmaan ratkaisu, meinaan itsellä tekee samaa, ajattelin että termostaatti jumittaa mutta ois kiva tietää jos onkin joku muu vika ennekuin rupee purkamaan...

Pulpul

Omassa Caddyssä nousi lämmöt pitkälläkin lenkillä vain noin 70-75C, maskinsuojalla tai webastolla sitten paremmin, ulkolämmön ollessa esim. muutaman asteen. DSG:lle menevän termostaatin vaihtamalla lämmöt palasivat normaaliksi.

Tuossa ohje vaihtoon http://www.maximilian-sell.de/passat-b7-dsg-thermostat/

jtmattila

Kannattaa varmaan katsoa että lämpötila-anturit antaa järkeviä lukemia.
Kylmästä moottorista tarkastaa että kaikki anturit antaa suunnilleen saman lukeman joka on lähellä ulkoilman lämpötilaa. Mielellään vielä niin että auto on oikeasti jäähtynyt vallitsevaan ulkolämpötilaan.

Voi olla että moottori luulee olevansa lämmin vaikka oikeasti on kylmä.
Saattaa tuo mittarinkin heilahtelu johtua anturista.

VCDS tai OBDeleven.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy