Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jalauros

#1
ID.4 / Vs: ID4:n nostaminen hallitunkilla
05.04.24 - klo:07:46
Lainaus käyttäjältä: Zigu - 02.04.24 - klo:12:55Ylläoleva patentti ei ole pitkäikäinen, sillä nostokohta tulee leikkaamaan jackpadin kahtia hyvin nopeasti.
Neljä kertaa sillä on vaihdettu renkaita ja vielä ei ole mitään. Tarpeeksi pehmeä ilmeisesti, antaa sopivasti periksi.
#2
ID.4 / Vs: ID4:n nostaminen hallitunkilla
26.09.23 - klo:20:44
Mä olen nostanut ihan niistä nostopisteistä padeilla mutta ne pitää muokata sopiviksi jos käyttää randomia hyllytavaraa. Helposti lähtee kannattelee muualtakin kuin siitä mistä tarkoitus.

Ihan ite tein 😂.
#3
ID.4 / Vs: ID.4
07.09.23 - klo:17:14
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 07.09.23 - klo:16:01
Autolle tänään alustanumero, tarkoittaako että hihnalla ja sitä kautta kulkeutuu ennen pitkää jälleenmyyjälle?

Parin auton perusteella se on valmis parin päivän sisään ja kohta laivassa. Poikkeuksiakin on.
#4
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
14.06.23 - klo:18:29
Tehtaan 3.0.0 versioon on tyrkyllä jo toinen 3.0.3 OTA.

Service Campaign/Recall Number   OUG6
Commencement Date   30/05/2023
Service Campaign/Recall Description   S-OTA-UPDATE 3.0.3-C BMCe 1041 Absprung 3.0
Repair Date   
Status (Complete or Outstanding)   Outstanding

En yritä edes ymmärtää..
#5
ID.4 / Vs: ID.4 Vakuutukset?
09.06.23 - klo:18:05
700, omavastuu kolareissa, ei sijaisautoa. If.

#6
ID.3 / Vs: VW ID.3
31.05.23 - klo:15:36
Tronityn lukemiin ei kauheasti kannata perustaa arvioita, kulutuksen tai lataamisen suhteen. Ainakin omassa tapauksessa se laskee molemmat puhtaasti sen mukaan montako prosenttia akun varaus on muuttunut ja extrapoloi sen perusteella.
#7
ID.4 / Vs: ID.4
30.03.23 - klo:21:51
Omassa Iidassa on Continentalin kitkat. En kyllä ole huomannut minkäänlaisia ongelmia vetopidon tai muunkaan kanssa. Parempi (tai ei ainakaan paljolti poikkeava) pito tuossa on noilla kuin edellisessä bemarissani nastoilla.
#8
Born / Vs: Cupra Born
22.03.23 - klo:19:22
Ohhoh.. onhan toi kova. Omassa nelos Iidassa keskikulutus ekalta 25tkm:lta on tasan 20kWh/100km. Koko talven ollut vielä suksiboksi katolla.
#9
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 16.03.23 - klo:03:38
Minä olen tykästynyt ratin hipaisunappeihin. Ovat nopeammat käyttää kuin perinteiset napit. Antavat hyvän ääni- ja tuntovasteen. Ovat hyvin valaistu, joten näkyvät pimeässä. Tosin niiden sijainti menee nopeasti lihasmuistiin ja operointi onnistuu katsomatta. Lisäksi ratti on helppo pitää puhtaana. Näyttävät modernilta. En keksi niistä mitään pahaa sanottavaa. Valitettavaa, jos tuovat perinteiset napit takaisin.

+1
#10
ID.3 / Vs: VW ID.3
03.03.23 - klo:22:57
Mun piti tähän thrediin mainita että onpas siitä ihmeen pienellä saatu auton näköinen. Ehkä ei kannata sitten kuitenkaan.
#11
Tähän en itsekään uskoisi mutta alaraja omalla kohdalla  on viikko valmistuspäivästä. Voi olla että tässä perjantaipunkuissa muisti heittää muutamalla päivällä. Olin itsekin vähän yllättynyt kun näin kävi. Autohan on tuossa tapauksessa ajettu tuurilla suoraan tehtaalta laivaan ja samantien Hangosta kauppiaalle.
#12
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
15.02.23 - klo:11:27
Täällä on myös D aina päällä, regeniä sitten säätelen jarrulla. B-moodiin ei kyvyt riitä, tulee tahatonta regeniä.
#13
^Yhtään ymmärtämäti mistä tämä johtuu niin näin se on myös ilmoitettujen WLTP arvojen perusteella. Isompi vanne pudottaa WLTP arvoa.
#14
ID.4 / Vs: Latausnopeuksista
02.02.23 - klo:18:12
-2c, 7% lähdöt ja pohjalla 100km ajoa. Ei tää ID.4 sentään mikään Toyota ole.

Reilua 100kW otti koko session ajan. Keskimääräinen teho 104kW.
#15
Vaikea tuosta on maallikon arvioida mikä osuus on trendiä ja tarvetta. Samalla lailla on tuo ihmetyttänyt. Mun entinen Sprinter pärjäsi ihan hyvin 16” vanteilla vaikka ei se nyt ihan kevyimpiä pakuja ole sekään. Yhtä lailla itseä ihmetyttää miksi haetaan koko ajan isompia ja isompia akkuja ja lisää rangea kautta linjan. Noi pikkuakkuiset sähkärit on kaikinpuolin kivoja ja  edullisia kiesejä ajella. Siihen on syy miksi perheen kakkosautoa kutsutaan joskus kauppakassiksi.
#16
Käsi pystyssä virheen merkiksi  :). Mulla on 20” kesävanteet ja 19” talvivanteet. Koskaan ei ole varaa päivittää renkaita. En kyllä laita sähköauton syyksi, varmaan sellaiset olisi tullut johonkin Tiguaniin tai RAV4:seen jos sellaiseen olisin päätynyt. Tai ainakin niin isot mitä menee.
#17
^Varmasti näin tuossa tapauksessa mutta ei ne rengashinnat ihan kategorisesti noin mene käyttövoiman mukaan. Omaan e-Golfiin menee ihan samat renkaat kuin vastaavaan bensa malliin.
#18
Leonin vakuutukset on olleet todella hyvän hintaisia. Mä maksoin 1.5 tsi golfin vakuutuksista saman verran mitä tuon e-golfin vakuutuksesta. Haitaria on.. ehkä tässä on selvinnyt silti ainakin se että sähköautoilijat ei poikkeuksetta vaikene vakuutusten hinnoista.
#19
Mulla on Ifistä seuraavilla hinnoilla

e-Golf 726,
ID.4 799,

Molemmissa merkitty alle 24-vuotias kuski, ei sijaisautoa ja vähän isompi omavastuu kuin mitä se matalin. Ei noi kohtuuttoman kalliita ole.
#20
^

Tuossa on vielä ihan terve muutaman sentin hajurako takaluukkuun.
#21
Voihan se harmittaa jos on olettanut sellaisella tulevan  :(. Tälläinen vekotin katolla auttaa pahimman yli.

#22
No onhan se semisti ärsyttävää kun heität muksut kouluun ja auto jää pihaan puhisemaan yksinään jos unohdat sulkea ilmastoinnin. Niin loistava auto kuin tuo ID.4 onkin niin siinä menee vielä muutama vuosi että se pääsee e-Golfin tasolle 😅.
#23
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
23.01.23 - klo:20:38
^Nyt kun olet vauhdissa anna taas jäähtyä ja kokeile 1x8A latausta 😅.
#24
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
20.01.23 - klo:13:28
Lainaus käyttäjältä: Rasvis - 20.01.23 - klo:12:48
Paljon mahdollista, en ole tuota nopeammalla laturilla kokeillut.

Tämä Pfennigfuchser Edition ei ota AC-latausta vastaan kuin kahdelta vaiheelta, mutta jos Gridio olettaisi molempia vaiheita olevan tarjolla, latauksen aloituksen luulisi tapahtuvan vielä paljon myöhemmin kuin nyt. Tällä hetkellä ollaan suuruusluokassa jossa viiden tunnin latausajan todellinen loppu heittää noin tunnilla toivotusta.

Tyhjänpäiväistä spekulointia osaltani eikä perustu tietoon mutta tuo tunnin heitto viidessä tunnissa matalalla virralla voisi selittyä sillä että se ei ota huomioon suhteessa suurempaa häviötä vs. täysillä ampeilla lataukseen. Itse jos latailen vaikka vain puolella teholla appi näyttää usein että akkuun menisi 4kW (lopulla lämmitetään jotain elektroneja🫣?)
#25
Mulla oli autossa viikko 51 vahvistettu ja tällä viikolla vaihtui tilaksi ”tuotannossa”.
#26
Järjen kautta ymmärtämisellä on se haaste että lähestulkoon kaikissa autoissa on yhtenä elementtinä että se on aikuisten lelu ja sen on tarkoitus tuottaa mielihyvää. Itse en pysty järjellä perustelemaan kuin sen tonnin pommin.
#27
Tuohon aiempaan arveluun että onko useampikin sähköintoilija liisarikuski en osaa vastata mutta asiaan liittyen pari huomiota, omakohtaisia ja yleisiä. Mitä on seurannut Jenkkilän ja meidän paikallisia palstoja niin mulle on tullut mielikuva että IT-alalla työskentelevät on yliedustettuina sähköautoiljoissa. Tässä voi olla confirmation biasta koska itsekin ole IT-alalla. Toinen henkilökohtainen huomio on että kaikki tuttavani joilla on sähköauto ovat kyllä hommanneet ne ihan omalla rahalla (siis lainalla) henkilökohtaisesta kiinnostuksesta.
#28
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.12.22 - klo:11:03
Kun kiteyttää oleellisen, niin monenko kohdalla näin oikeasti on?

Tai jos kiteyttää niin päin että moniko sähköauton ostaja on excelöinyt lainkaan. Itsellä iskee autokuume muutaman vuoden välein ja siinä ei mietitä onko se kuumeen kohde halvin vaan että millä ihmeen keinolla sen saa  ;D.
#29
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
18.12.22 - klo:12:18
Juu, ei tarvi ja sehän siinä onkin hienoa. ”Vanhoissa” kessyissä kuten meillä e-golfissa pitää. Pää ei kestä odotella sitä lukon aukeamista.
#30
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
18.12.22 - klo:12:02
Mulla ei hienomotoriikka riitä siihen hipelöintiin, pitää päästä nykäsee heti.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy