Superb II 1.6 TDI kulutus tyhjäkäynnillä kylmällä EGR-vaihdon jälkeen

Aloittaja RHAH, 09.01.23 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

RHAH

Oletteko huomanneet, että EGR:n vaihdon jälkeen olisi kulutus kasvanut tyhjäkäynnillä, kun ulkona on lähellä nollaa tai pakkasta? Omassa vm. 2012 autossa tyhjäkäynti kylmällä ilmalla ja kylmällä koneella on jopa 1,3 l/h, kun lämpimällä koneella se on 0,5 l/h. Kun raaputtaa jäitä ikkunoista, ehtii kulua yllättävän paljon naftaa. Mielestäni enemmän kuin ennen EGR:n vaihtoa. Lämpimällä koneella ajossa kulutus on normaali tai jopa pienempi kuin ennen EGR:n vaihtoa.

Juzu84

Aivan normaalia että kylmällä padalla kulutus on korkeampi varsinkin tyhjäkäynnillä.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

RHAH

Ymmärrän että kylmällä moottorilla kulutus on kovempi. Mutta nyt se on mielestäni kasvanut EGR:n vaihdon jälkeen. Lämpimän moottorin kulutus ei ole kasvanut vaan mahdollisesti pikemminkin vähentynyt. Onko tämä normaalia ja mistä voi johtua?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy