Superb III vai Octavia III pähkäilyä

Aloittaja Jyri, 02.08.15 - klo:16:06

« edellinen - seuraava »

lao

Jos tarvitset tilaa niin Superb, ei vaihtoehtoja. Mikäli haluat melutasoltaan pienemmän auton Superb on vaihtoehto. Mikäli kahdella edellisellä ei ole niin väliä niin pitää miettiä onko Superbin tyylikkäämpi/uudempi ulkonäkö 7000 EUR arvoinen.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

iikoo

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 21.07.16 - klo:20:28
Pohdinnassa onko tuolle 7000 euron hinnan erolle katetta. Ajellu viimeset 9 vuotta Golf/octavia pirsseillä. Tekis mieli vaihtaa luokkaa suurempaan. Pitänee vielä käydä uudemman kerran kopasee molempia.

Itselläni jonkun verran kokemusta uudesta Ocusta, mutta parin pidemmän koeajosession jälkeen Superbin valinta oli selkeä. Sisustan laatuvaikutelma, tilat ja ajomukavuus on selkeästi paremmat. Superbin vakioalusta tosin on aika kamala kun olen A4:sta siirtymässä, mutta onneksi toi L&K paketin DCC alustan sport moodi on todella hyvä kompromissi mukavuutta ja jämäkkyyttä. Jos L&K ei ole vaihtoehto niin sitten sporttialusta kannattaa ehdottomasti ruksia mukaan.

Raimo247

Näköjään Kodiaqin tulo päätti monilta tämän pohdiskelun. 😆😆😆
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

traktori

Lainaus käyttäjältä: Epes - 19.10.15 - klo:15:11
Meillä oli pari kuukautta sitten vaihtoehtoina Superb 150TDI DSG HB style tai Octavia Scout 184TDI DSG joiden hinnat olivat karkeasti ottaen samalla hehtaarilla. Scout tuli valituksi. Neliveto, tehoa enemmän, parempi kuskin penkki/tilat, ehkä (??) parempi jälleenmyyntiarvo joskus.
Lainaan vanhaa viestiäsi, mutta minulla oli juuri sama ongelma ja päädyin samaan vaihtoehtoon. Tosin valinta piti tehdä maassa olevista yksilöistä, joten Ocuun saamani peruutuskamerakin väänsi valintaa siihen suuntaan. Luovun siis faceliftatusta -14 Superb II 170 TDI DSG 4x4 -mallista, ja olisin valinnut juuri noista samoista vaihtoehdoista.

Ocuvaavi

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.08.15 - klo:23:10
Kyllä minä superpiin kallistuisin, kaikesta huolimatta jos jompikumpi pitää valita...

- Tavaratila mahtava. Ei tarvitse koskaan pakata, riittää kun paiskaa rojut kyytiin. Toi oli parasta minun mielestä.
- Jos takapenkillä joku matkustaa niin tilaa jaloille riittää. Tämä on mukavaa kun kuski on pitkä ja penkki melko takana
- Oku on liian tyköistuva
- Superpissa on tilan avaruutta ja tilan tuntua

Nämä minun mielipiteitäni, omia mielettömiä sellaisia.

Tavaratila saman levyinen. Superbissa syvyyttä pohjaa pitkin 14cm enemmän. Hattuhyllyn korkeudella etäisyys takaluukun lasista takaistuimen selkänojaan osapuilleen sama sillä Superbissa hieman viistompi perä. Vertailussa Superb III ja Octavia III Facelift.

Olennaisempi ero sentään takamatkustajan jalkatilassa.

Ocuvaavi

Lainaus käyttäjältä: iikoo - 02.10.16 - klo:15:25
niin sitten sporttialusta kannattaa ehdottomasti ruksia mukaan.

Edellinen MY14 vakio ja nyt MY18 Sport. Jälkimmäinen ehdottomasti miellyttävämpi ja parempi ajettavuudeltaan.

Sokota09

Kaksi Superb III:sta ja kolme Octavia III:sta omistaneena pidän kyllä Superbia kaikin puolin parempana vaihtoehtona. Superbin normaali alusta on aika löysä, joten sport tai korotettu olisivat paremmat vaihtehdot. Ajomukavuus maantiellä ovat ihan eriluokkaa näissä autoissa, Superb on huomattavasti vakaampi ja mukavampi ajettava. Ja kyllä Superbin tavaratila on kivempi pakata täyteen, kun syvyyttä on aika paljon enemmän ja tavaratilan väliverkon turvin voi laittaa tavaraa kattoa myöten täyteen. Lisäksi faceliftin varustetaso on erittäin hyvä Stylestä ylöspäin.

Ocuvaavi


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy