Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Lani

#2970
Lainaus käyttäjältä: Lani - 10.10.15 - klo:20:41
Täällä täysin sama ilmiö etupäässä. Renkaina Bridgestone Potenzat samassa koossa ja paineet muistaakseni hiukan kovemmat, jotain 2.8 luokkaa. Nelipyöräsuuntaus tehty 30tkm huollon yhteydessä. Toisessa etupyörässä oli korjattavaa, mutta toinen ok. Molemmat kuitenkin lähes identtisesti kuluneet.

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 12.10.15 - klo:12:13
VAG:n autoissa on ns. negatiivinen olkapoikkeama ( = ylä- ja alakuulanivelen linjan ("olkatappilinjan") ja renkaan keskilinjan välinen poikkeama ). Mikäli vanteen ET/OFFSET poikkeaa alkuperäisestä, niin myös tämä olkapoikkeaman määrä muuttuu. Kannattaisi pitää vanteiden ET mahdollisemman alkuperäisenä.
Tämä toispuolinen renkaan kuluminen on valitettavasti hieman ominaisuus.

Tarkennan vielä toispuoliseen renkaan kulumaan liittyen, että Bridgestone Potenzat (225/40/18) asennettu alkuperäisvanteille. Mitään muutoksia alustalle tai vanteiden ET:ille ei myöskään ole tehty.
Audi A6 C7 Avant 2.0tdi MY2015

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Devl - 27.10.15 - klo:10:36
Samaa on ollut RS TDI malleissa. Nämä ovat saatu korjattua softa päivityksellä. Kannattaa koittaa kaivaa tuolta RS tai tästä ketjusta lisäinfoa.

Autohan on hengenvaarallinen, jos tuollaista tekee.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jusku

Reilu viikko sitten sunnuntaina kun käynnistin auton mökiltä lähtiessä, sammui se heti ja näyttöön tuli gearbox error. Ajattelin jo, että kauanhan se dsg kestikin. :D Käytin virrat pois ja uusi yritys, ei muuta herjaa kun start-stop error. Seuraavana päivänä ei ollut sitäkään.

Kävin kuitenkin luetuttamassa koodit huollossa, siellä oli vaihdelaatikko ja ajonesto jotenkin lukittuneet vikakoodin perusteella. Tätä on kuulemma esiintynyt ja tehtaalta on tullut päivitys tähän. Mun autossa oli vaan uudemmat päivitykset jo sisässä, joten tehtaalle lähti kyselyä, että mitä tehdään.

Eilen ne vastasivat sieltä että epäilevät avaimessa olevan vikaa, ja kävinkin huollossa näyttämässä avainta ja siitä katottiin sarjanumerot yms. Tänään soittivat huollosta, että avain menee vaihtoon.
Ei huolta huomisesta kuhan vaan tänään on siistii.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG MY15
Ex: Audi A4 2.0TFSI quattro -07

GoWash! Suomen modernein autopesula.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jusku - 28.10.15 - klo:10:44
Reilu viikko sitten sunnuntaina kun käynnistin auton mökiltä lähtiessä, sammui se heti ja näyttöön tuli gearbox error. Ajattelin jo, että kauanhan se dsg kestikin. :D Käytin virrat pois ja uusi yritys, ei muuta herjaa kun start-stop error. Seuraavana päivänä ei ollut sitäkään.

Kävin kuitenkin luetuttamassa koodit huollossa, siellä oli vaihdelaatikko ja ajonesto jotenkin lukittuneet vikakoodin perusteella. Tätä on kuulemma esiintynyt ja tehtaalta on tullut päivitys tähän. Mun autossa oli vaan uudemmat päivitykset jo sisässä, joten tehtaalle lähti kyselyä, että mitä tehdään.

Eilen ne vastasivat sieltä että epäilevät avaimessa olevan vikaa, ja kävinkin huollossa näyttämässä avainta ja siitä katottiin sarjanumerot yms. Tänään soittivat huollosta, että avain menee vaihtoon.

Nyt ymmärrän täydellisesti miksi hyvälle tutulle Skoda myyjä oli todennut, ettei uskalla myydä uutta Superbiä tai Octaviaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.10.15 - klo:19:15
Nyt ymmärrän täydellisesti miksi hyvälle tutulle Skoda myyjä oli todennut, ettei uskalla myydä uutta Superbiä tai Octaviaa.

Taitaa oikea syy olla siinä että jossain toisessa merkissä on isommat katteet.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 28.10.15 - klo:21:49
Taitaa oikea syy olla siinä että jossain toisessa merkissä on isommat katteet.

Enpä usko. Joskus kannattaa parin vuosikymmenen asiakassuhde ennemmin säilyttää, kuin myydä paskaa. Se kun tuottaa pitkässä juoksussa enemmän, kuin pelkkä nopea tili.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ambientti

No aika pieni todennäköisyys kuitenkin että sattuu se maanantaikappale, vai kuinka? Töissä on paljon Ocuja liisareina, ja ainoat viat olen lukenut täältä palstalta. Omalla pienellä otannalla kaikki ovat olleet tyytyväisiä Octavioihinsa. Toki kun Suomen myydyin automalli on kyseessä, niin pitää suhteuttaa viat myyntimääriin. Tälläkin palstalla tilaa saa ne maanantaikappaleet, loput ajelevat tyytyväisenä autoillaan eivätkä tule tänne kertomaan ettei vikoja ole ollut.

Jusku

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 29.10.15 - klo:10:04
No aika pieni todennäköisyys kuitenkin että sattuu se maanantaikappale, vai kuinka? Töissä on paljon Ocuja liisareina, ja ainoat viat olen lukenut täältä palstalta. Omalla pienellä otannalla kaikki ovat olleet tyytyväisiä Octavioihinsa. Toki kun Suomen myydyin automalli on kyseessä, niin pitää suhteuttaa viat myyntimääriin. Tälläkin palstalla tilaa saa ne maanantaikappaleet, loput ajelevat tyytyväisenä autoillaan eivätkä tule tänne kertomaan ettei vikoja ole ollut.

Jep, jos kaikki menee hyvin, niistä ei niin helposti kerrota. :)

Itsekin olen ollut todella tyytyväinen autoon, tuokaan vika ei periaatteessa vaikuttanut mihinkään koska matka jatkui. Kerroin sen täällä, jos jollain sattuisi olemaan/tulemaan samoja oireita tms. Toki toivottavasti ei.  ;D
Ei huolta huomisesta kuhan vaan tänään on siistii.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG MY15
Ex: Audi A4 2.0TFSI quattro -07

GoWash! Suomen modernein autopesula.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Jusku - 28.10.15 - klo:10:44
Reilu viikko sitten sunnuntaina kun käynnistin auton mökiltä lähtiessä, sammui se heti ja näyttöön tuli gearbox error. Ajattelin jo, että kauanhan se dsg kestikin. :D Käytin virrat pois ja uusi yritys, ei muuta herjaa kun start-stop error. Seuraavana päivänä ei ollut sitäkään.

Kävin kuitenkin luetuttamassa koodit huollossa, siellä oli vaihdelaatikko ja ajonesto jotenkin lukittuneet vikakoodin perusteella. Tätä on kuulemma esiintynyt ja tehtaalta on tullut päivitys tähän. Mun autossa oli vaan uudemmat päivitykset jo sisässä, joten tehtaalle lähti kyselyä, että mitä tehdään.

Eilen ne vastasivat sieltä että epäilevät avaimessa olevan vikaa, ja kävinkin huollossa näyttämässä avainta ja siitä katottiin sarjanumerot yms. Tänään soittivat huollosta, että avain menee vaihtoon.
Mulla eilen noi samat herjat töistä lähtiessä. Ei muuta kuin re-boot ja toimi ilman virheitä. Laatupeli.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 29.10.15 - klo:10:04
No aika pieni todennäköisyys kuitenkin että sattuu se maanantaikappale, vai kuinka? Töissä on paljon Ocuja liisareina, ja ainoat viat olen lukenut täältä palstalta. Omalla pienellä otannalla kaikki ovat olleet tyytyväisiä Octavioihinsa. Toki kun Suomen myydyin automalli on kyseessä, niin pitää suhteuttaa viat myyntimääriin. Tälläkin palstalla tilaa saa ne maanantaikappaleet, loput ajelevat tyytyväisenä autoillaan eivätkä tule tänne kertomaan ettei vikoja ole ollut.

Jaa teilläkin on? Voin sanoa, että yllättävän paljon ovat pienillä kilometreillä olleet muuallakin kuin tavallisissa vuosi/määräaikaishuolloissa. Toki jos ei paremmasta tiedä. Kyllähän skeida on octavia on hyvä perusauto, mutta sen laatu on minun mielestäni laskenut.

Ja kyllä ajan itsekkin octavialla, mutta vanhemmalla sellaisella.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

costner82b

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 09.06.15 - klo:22:26
Omassa skeidassa joutuu tekemään töitä suoralla tiellä silloin, kun on viikonlopun kaltaisia myrskyjä, sivutuuli on aivan myrkkyä. Muuten menee niin kuin pitääkin. Aurauskulmat säädetty parin tonnin kohdalla, sitä ennen ei meinannut pysyä tiellä, jos tuuli osui viistosti.

Voi hitsi kun kertoisitte näissä aina samalla mikä kolmesta alustasta on kyseessä. Jos se ei näy allekirjoituksessa tms.

Eipä tullu lukastua näitä ajettavuus ongelmia ennen auton tilaamista.. :) toivottavasti se on edes parempi kuin tuo nykyinen autoni, meinaan siinä suurin syy vaihtoon (moottorin oheella). Sit kyllä petyn jos Ocu häviää ajettavuudessa nyxälle...
(Oli ne kampanjat ja romupalkkion takia oli tehtävä päätös nopeesti, 2v jahkailun jälkeen)
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

Sokota09

Normaali alustalla. Mutta voin sanoa sen, että uusi Superb on huomattavasti vakaampi ajettava normaali alustalla. Tuuli ei ota kiinni, vaikka olisi puuskittaistakin. Octaviaa sai ohjata jatkuvasti, oli myös uraherkempi.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.10.15 - klo:23:27
Enpä usko. Joskus kannattaa parin vuosikymmenen asiakassuhde ennemmin säilyttää, kuin myydä paskaa. Se kun tuottaa pitkässä juoksussa enemmän, kuin pelkkä nopea tili.

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 29.10.15 - klo:10:04
No aika pieni todennäköisyys kuitenkin että sattuu se maanantaikappale, vai kuinka? Töissä on paljon Ocuja liisareina, ja ainoat viat olen lukenut täältä palstalta. Omalla pienellä otannalla kaikki ovat olleet tyytyväisiä Octavioihinsa. Toki kun Suomen myydyin automalli on kyseessä, niin pitää suhteuttaa viat myyntimääriin. Tälläkin palstalla tilaa saa ne maanantaikappaleet, loput ajelevat tyytyväisenä autoillaan eivätkä tule tänne kertomaan ettei vikoja ole ollut.

Lainaus käyttäjältä: Jusku - 29.10.15 - klo:10:26
Jep, jos kaikki menee hyvin, niistä ei niin helposti kerrota. :)

Skodassa voi tietysti olla vikoja, kuten kaikissa autoissa, eikä ainakaan minulla ole mitään tarvetta puolustaa ko. merkkiä hampaat irvessä. Toisaalta eräät seikat kuitenkin puhuvat mielestäni sen puolesta, että Skodan laatu varsinkin hintaansa nähden ei välttämättä ole aivan huono.

Skoda, ja varsinkin Octavia, on jo vuosia ollut Suomessa erittäin hyvin myyvä merkki/malli. Jos laatu todella olisi niin huono, kuin täällä väitetään, olisi tilanne mielestäni jossain määrin ristiriitainen. Huonon laadun nimittäin olisi jo kuvitellut tähän päivään mennessä selvinneen myös autoja ostavalle suurelle yleisölle. Siis ihmisille, jotka eivät lue/kirjoita autofoorumeilla, mutta jotka ostavat autoja. Jos laatu olisi "paskaa" niin voisi kuvitella sanan tästä pikku hiljaa levinneen, mikä sitten myös vaikuttaisi myyntiin. Skoda kuitenkin käsittääkseni myy edelleen ihan mukavasti.

Itse epäilen, että kyse on pitkälti siitä, minkä "Jusku" tuolla jo mainitsi. Toisin sanoen, autoonsa tyytyväiset ihmiset eivät ilmaanu millekään foorumille erikseen ilmoittamaan, että heidän autonsa on hyvä, ja että he ovat siihen tyytyväisiä. Sen sijaan ne, joiden autossa on vikaa, ja ne, jotka eivät jostain muusta syystä ole siihen tyytyväisiä, tulevat kyllä asiasta raportoimaan. Tämän vuoksi autofoorumeja lukeva henkilö saa aika suurella todennäköisyydellä enemmän tai vähemmän vääristyneen kuvan tietyn merkin/mallin laadusta. Raportoidut viat ja ongelmat ovat sinänsä täysin todellisia, eikä niiden aiheuttamaa mieliharmia oli syytä väheksyä. Mutta tietyn automerkin/mallin laatuindikaattoreina niihin on syytä suhtautua tietyllä varauksella.

Pumpeli

#2983
Räsä käytetty huollossa,takaluukun pumput vuotaa ja tehtaalta tullut tiedoite,että jos toimivat ihan normaalisti,niin ei saa vaihtaa uusiin!  Penkeissä ja ratissa kulumajälkiä,tehtaalta tiedoite,että eivät kuulu takuun piiriin!??
Jäähdytinnestettä katoaa jonnekkin 1l/1v painetesti tehty=ei vuotoja,seurataan,oli huollon kommentti
Auto on 5/14 ja ajettu 24tkm

Scout2016

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 30.10.15 - klo:13:45
Räsä käytetty huollossa,takaluukun pumput vuotaa ja tehtaalta tullut tiedoite,että jos toimivat ihan normaalisti,niin ei saa vaihtaa uusiin!  Penkeissä ja ratissa kulumajälkiä,tehtaalta tiedoite,että eivät kuulu takuun piiriin!??
Jäähdytinnestettä katoaa jonnekkin 1l/1v painetesti tehty=ei vuotoja,seurataan,oli huollon kommentti
Auto on 5/14 ja ajettu 24tkm

Naapurin Audissa hupeni myös jäähdytinnestettä "pikkuhiljaa". Loppujen lopuksi kannessa hiushalkeama (ensin meni parit turbot ym.). Kannattaisiko tarkistaa/analysoida öljy jos siinä jotain "ylimääräistä"??
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

Devl

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 30.10.15 - klo:13:45
Räsä käytetty huollossa,takaluukun pumput vuotaa ja tehtaalta tullut tiedoite,että jos toimivat ihan normaalisti,niin ei saa vaihtaa uusiin!  Penkeissä ja ratissa kulumajälkiä,tehtaalta tiedoite,että eivät kuulu takuun piiriin!??
Jäähdytinnestettä katoaa jonnekkin 1l/1v painetesti tehty=ei vuotoja,seurataan,oli huollon kommentti
Auto on 5/14 ja ajettu 24tkm
Onkohan tuolla täyskaasu kiihdytyksen aiheuttamalla usvapilvellä ja jäähdytinnesteen katoamiselle mitään yhteyttä toisiinsa? RS230 ei samanlaista usvapilveä pukkaa. ???

Hannes

On aivan selvä asia että jäähdytysnesteen katoaminen olisi jotenkin normaalia, sanoisin että vaati pikaista selvitystä mistä vuoto johtuu isompien vaurioiden estämiseksi.

Jäähdytys nesteen pinta pitää pysyä normaalina ilman että sitä tarvitsee lisästä ja tuossa asiassa ei ole mitään toista vahtoehtoa vaan autossa on selvä vika.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 30.10.15 - klo:13:45
Räsä käytetty huollossa,takaluukun pumput vuotaa ja tehtaalta tullut tiedoite,että jos toimivat ihan normaalisti,niin ei saa vaihtaa uusiin!  Penkeissä ja ratissa kulumajälkiä,tehtaalta tiedoite,että eivät kuulu takuun piiriin!??
Jäähdytinnestettä katoaa jonnekkin 1l/1v painetesti tehty=ei vuotoja,seurataan,oli huollon kommentti
Auto on 5/14 ja ajettu 24tkm

Tällä foorumilla myös ainakin toinen bensa räsä,jossa myös sama,eli painetesti tehty,mutta vuotoa ei ole ja silti nesteet pikkuhiljaa häviää..

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 30.10.15 - klo:11:17
Skodassa voi tietysti olla vikoja, kuten kaikissa autoissa, eikä ainakaan minulla ole mitään tarvetta puolustaa ko. merkkiä hampaat irvessä. Toisaalta eräät seikat kuitenkin puhuvat mielestäni sen puolesta, että Skodan laatu varsinkin hintaansa nähden ei välttämättä ole aivan huono.

Skoda, ja varsinkin Octavia, on jo vuosia ollut Suomessa erittäin hyvin myyvä merkki/malli. Jos laatu todella olisi niin huono, kuin täällä väitetään, olisi tilanne mielestäni jossain määrin ristiriitainen. Huonon laadun nimittäin olisi jo kuvitellut tähän päivään mennessä selvinneen myös autoja ostavalle suurelle yleisölle. Siis ihmisille, jotka eivät lue/kirjoita autofoorumeilla, mutta jotka ostavat autoja. Jos laatu olisi "paskaa" niin voisi kuvitella sanan tästä pikku hiljaa levinneen, mikä sitten myös vaikuttaisi myyntiin. Skoda kuitenkin käsittääkseni myy edelleen ihan mukavasti.

Itse epäilen, että kyse on pitkälti siitä, minkä "Jusku" tuolla jo mainitsi. Toisin sanoen, autoonsa tyytyväiset ihmiset eivät ilmaanu millekään foorumille erikseen ilmoittamaan, että heidän autonsa on hyvä, ja että he ovat siihen tyytyväisiä. Sen sijaan ne, joiden autossa on vikaa, ja ne, jotka eivät jostain muusta syystä ole siihen tyytyväisiä, tulevat kyllä asiasta raportoimaan. Tämän vuoksi autofoorumeja lukeva henkilö saa aika suurella todennäköisyydellä enemmän tai vähemmän vääristyneen kuvan tietyn merkin/mallin laadusta. Raportoidut viat ja ongelmat ovat sinänsä täysin todellisia, eikä niiden aiheuttamaa mieliharmia oli syytä väheksyä. Mutta tietyn automerkin/mallin laatuindikaattoreina niihin on syytä suhtautua tietyllä varauksella.

Itse taas väitän, että Suomalainen luonne on sellainen ettei kaveri/työ/tai muussa piirissä kehdata kyllä myöntää kovin herkellä, että esimerkiksi uusi auto on susi tai siinä on vikaa. Hiljaisuudessa niellään asia tai huudellaan forumeille. Onneksi tutkimalla löytyy noita vikalistoja yms mistä voi tutustua noihin tyyppivikoihin.

Toinen mikä minua tympäisee tämän päivän autonvalmistajissa, että huoltojen yhteydessä hiljaisuudessa korjaillaan vikoja ilman ja tehdään ohjelmistopäivityksiä, että asiakas tietää tästä. Näistäkin on kokemusta toisen "premium" automerkin kohdalla. Sitten takuuajan päätyttyä todetaan, että asiakas maksaa paitsi jos päästää itkupotkuraivarin. Ensimmäinen hyvä esimerkki VAG:n puolella on tuo eräs A5 audi, joka seisoi teipattuna liikkeen edessä ja vaitiololupauksen saattelemana auto vaihdettiin toiseen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Timppe

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 30.10.15 - klo:11:17
Itse epäilen, että kyse on pitkälti siitä, minkä "Jusku" tuolla jo mainitsi. Toisin sanoen, autoonsa tyytyväiset ihmiset eivät ilmaanu millekään foorumille erikseen ilmoittamaan, että heidän autonsa on hyvä, ja että he ovat siihen tyytyväisiä. Sen sijaan ne, joiden autossa on vikaa, ja ne, jotka eivät jostain muusta syystä ole siihen tyytyväisiä, tulevat kyllä asiasta raportoimaan. Tämän vuoksi autofoorumeja lukeva henkilö saa aika suurella todennäköisyydellä enemmän tai vähemmän vääristyneen kuvan tietyn merkin/mallin laadusta. Raportoidut viat ja ongelmat ovat sinänsä täysin todellisia, eikä niiden aiheuttamaa mieliharmia oli syytä väheksyä. Mutta tietyn automerkin/mallin laatuindikaattoreina niihin on syytä suhtautua tietyllä varauksella.
Haloo, ilmoitan, että autoni on hyvä ;D Kolmas uutena ostettu Skoda menossa. En oie niin typerä, että ostaisin jonkin merkkisen auton heti uudelleen, jos en olisi ollut tyytyväinen aikaisempiin ostoksiini.
Kaikissa autoissa on vikoja ja ikäviä ominaisuuksia. Olen ostanut uutena kolme Mersua ja kaksi Volvoa ja pari Ooppelia muiden muassa. Skoda on hinta-laatusuhteeltaan ihan ylivoimainen. Lähelle pääsee ehkä vm. 1988 Chevy Sportside pickup, joka minulla oli uudesta 9 vuotta.
Eniten harmittaa, kun 120000â,¬ uutena maksavassa autossa hajoaa esim. ohjaustehostin 15000km:ssä , kuten Mersussa kävi. Takuuaikana piti hypätä vähän väliä pajalla. Edellisessä Skodassa ei ilmaantunut mitään korjattavaa takuuaikana. Luultavasti ostan taas Skodan, vaikka VW-konsenilla onkin ollut kaikenlaisia laatu- ja muita ongelmia viimeaikoina. Yleisvaikutelma on Skodasta niin positiivinen.

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

RSKalle

Lainaus käyttäjältä: Devl - 30.10.15 - klo:14:49
Onkohan tuolla täyskaasu kiihdytyksen aiheuttamalla usvapilvellä ja jäähdytinnesteen katoamiselle mitään yhteyttä toisiinsa? RS230 ei samanlaista usvapilveä pukkaa. ???

Omassa Räsässä oli ainakin vasen takapönttö täynnä vettä. Siellä se höyrystyy ja tulee mukavana usvana ulos ;D Pitää vaan selvittää miten hemmetissä sinne tulee noin paljon vettä. Kondenssiota? Jäähdytinnestettä olen lisänny kerran kun auton luovutuksessa oli minimin alapuolella. Ajettu 11tkm vm 2015 tsi
Audi A6 55

-Oksid-

LainaaRäsä käytetty huollossa,takaluukun pumput vuotaa ja tehtaalta tullut tiedoite,että jos toimivat ihan normaalisti,niin ei saa vaihtaa uusiin!  Penkeissä ja ratissa kulumajälkiä,tehtaalta tiedoite,että eivät kuulu takuun piiriin!??
Jäähdytinnestettä katoaa jonnekkin 1l/1v painetesti tehty=ei vuotoja,seurataan,oli huollon kommentti
Auto on 5/14 ja ajettu 24tkm

Räsä käytetty takuukorjauksessa keskiviikkona, pumput vaihdettu mukisematta (vuotaneen öljyä), peilit rasvattu. Samalla vaihdatin öljyt ja suodattimen. Oli varmaan elämäni kallein öljynvaihto hintaan 165,95e  >:( , josta öljyn osuus 104,37e ja työnosuus 42e ... Loput muodostuivat suodattimesta, ongelmajätekäsittelystä ja öljytulpasta. Täytyy varmaan seuraavaan huoltoon hommata omat öljyt, jos suostuvat niitä koneeseen kaatamaan...

Ratissa ei ihmeempää kulumista, pientä kiillottumista havaittavissa, samoin penkkien nahkasivussa (lähinnä kuskin) alkavaa "nuhjaantumista". Mittarissa ~45tkm.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 30.10.15 - klo:19:50

Eniten harmittaa, kun 120000â,¬ uutena maksavassa autossa hajoaa esim. ohjaustehostin 15000km:ssä , kuten Mersussa kävi.


Melkoinen downgreidaus tai sitten Skoda on vain aivan helvetin hyvä auto ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 30.10.15 - klo:22:58
Melkoinen downgreidaus tai sitten Skoda on vain aivan helvetin hyvä auto ?
Ainakin kakkoskoppaisessa hinta-laatusuhde on mielestäni paras niistä mitkä itselläni oli puntarissa kun nykyisen ostin. C-mersukin oli vaihtoehtona, mutta en viitsinyt alkaa periaatteessa vain tähdestä maksamaan.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

enkero

Tänään mittarissa noin 13500km ja noin 7°C lämpötilassa tuntuu Audin legendaarisen mutteriohjauksen piirrettä, tosin vain yksi "pykälä" keskialueella. Tunto etupäähän kuitenkin normaali, mutta saas nähdä löytyykö tuolta vielä jotain mätää  :-\
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Atro

Lainaus käyttäjältä: enkero - 01.11.15 - klo:22:45
Tänään mittarissa noin 13500km ja noin 7°C lämpötilassa tuntuu Audin legendaarisen mutteriohjauksen piirrettä, tosin vain yksi "pykälä" keskialueella. Tunto etupäähän kuitenkin normaali, mutta saas nähdä löytyykö tuolta vielä jotain mätää  :-\

Joskus heti renkaanvaihdon jälkeen huomannut mutkapätkää ajettaessa pientä pykällystä, juuri tuollainen yksi pykälä -tyyppistä. Voisiko olla että ohjaus kalibroisi itseään muuttuneeseen renkaaseen?

VAGabond

Lainaus käyttäjältä: enkero - 01.11.15 - klo:22:45
Tänään mittarissa noin 13500km ja noin 7°C lämpötilassa tuntuu Audin legendaarisen mutteriohjauksen piirrettä, tosin vain yksi "pykälä" keskialueella. Tunto etupäähän kuitenkin normaali, mutta saas nähdä löytyykö tuolta vielä jotain mätää  :-\

Mistähän tämä voisi johtua? Itsellä oli Pre-FL II-koppainen combi ja siinä aina ilmojen viilennettyä rupes keskialueella tuntumaan pykällystä. Pykäliä oli useampikin. Ajattelin että tuosta pääsi lopullisesti eroon kun vaihdoin MY15 malliin, mutta kas siinäpä sama homma, tosin yhdellä pykälällä. Autolla menossa 9000 km parhaillaan rikki.
Ajossa Ford Focus MK4 (MY19)
Ex. autot
Octavia III Combi 1.4 TSI DSG MY15
Octavia II pre-FL Combi 1.6 MPI

Iero

Lainaus käyttäjältä: VAGabond - 02.11.15 - klo:08:37
Mistähän tämä voisi johtua? Itsellä oli Pre-FL II-koppainen combi ja siinä aina ilmojen viilennettyä rupes keskialueella tuntumaan pykällystä. Pykäliä oli useampikin. Ajattelin että tuosta pääsi lopullisesti eroon kun vaihdoin MY15 malliin, mutta kas siinäpä sama homma, tosin yhdellä pykälällä. Autolla menossa 9000 km parhaillaan rikki.

Minun Sokota haluaa suoraan ajettaessa valua puolelta toiselle - ärsyttävää, kun ei löydä keskikohtaa ja koko ajan pitää tehdä pientä ohjausliikettä. Huollossa tarkistettiin pyörien kulmat, mutta mitään muutosta ei tullut tilanteeseen.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

kimppikoo

Ihan perusominaisuus. Toiset huomaavat sen ja toiset eivät. Yhtään mqb alustalla olevaa vw tuotetta en ole ajanut, missä olisi suuntavakaus kunnossa (omasta mielestäni siis)

Devl

Lainaus käyttäjältä: Iero - 03.11.15 - klo:05:08
Minun Sokota haluaa suoraan ajettaessa valua puolelta toiselle - ärsyttävää, kun ei löydä keskikohtaa ja koko ajan pitää tehdä pientä ohjausliikettä. Huollossa tarkistettiin pyörien kulmat, mutta mitään muutosta ei tullut tilanteeseen.
Täysin samoja "ominaisuuksia" oli tuossa MY14 RS:ssä, jolle tehtiin samoja toimenpiteitä. Tämä MY16 RS230 kulkee suoraan, ei tarvitse olla kokoajan paimentamassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy