Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Esox

#1
Samanlainen kokemus, kyllä se pykälä pitää tositarkoituksella sisään laittaa.
#2
Akku on vanha, saattaa olla jopa alkuperäinen. Viime talvena piti jo vaihtaa, mutta kun oli lämmintä ja käyttelin webastoa harvakseltaan eikä ongelmia ollut, niin pääsi unohtumaan. Nyt kyllä akkukauppaan.
#3
No akkuhan se oli, apuvirralla käyntiin ja sen jälkeen kaikki toimi normaalisti. Ei tullut virran vähyys kyllä heti mieleen, oli niin pahan kuuloinen se naksutus. Kiitos kaikille vinkeistä!

Syyllinen taisi olla auki jäänyt hansikaslokero jonka valo parissa päivässä hyydytti akun. Uuden akun hankinta näyttäisi kyllä olevan ajankohtaista.
#4
No nyt tuli ongelmaa.. Octavia ei käynnisty, startatessa mittarivalot, hehku ym. toimii normaalisti, mutta kun käännän avaimen starttiin, kuuluu vain releen(?) naksutusta ja startti ei pyöritä konetta yhtään. Mittarivalot vilkkuu tuon naksutuksen aikana oudosti, jotain sähkövikaa siis.
Pari asiaa, jotka ehkä liittyvät tähän:
- perjantaina oli peräkärry kiinni, vilkuttaessa epäilin jonkin polttimon palaneen kun oli niin nopea naksutus
- ekan starttiyrityksen jälkeen webasto hörähti hetkeksi käyntiin, mutta sammui itsekseen. Kaukosaaädin ei enää ota yhteyttä webastoon vaan antaa fail-ilmoitusta.

Saako tuon webaston jotenkin ohitettua, sulaketaulussa ei ollut sulakkeita ohjekirjan lisälämmitin -kohdassa?

Käytin akunkenkääkin irti, mutta ei vaikutusta.. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!
#5
Mulla ei ole tarjota apua, komppaan vain samaa huomiota omasta Scoutista. Hälytysrajan jälkeen range tippuu aika nopealla vauhdilla.
#6
Tänään sain uudet renkaat ja vanteet alle.



#7
Käytin sitten vanteet Kylmäkosken Jauhemaalauksessa, hyvät tuli. Kuva huono.

#8
Vanteet ja renkaat / Vs: Vanteiden maalaus
08.03.14 - klo:09:42
Tietääkö joku Hämeenlinnan seudulta paikkaa, joka osaisi fiksata Scoutin vanteet? Lakkaus on lähtenyt isolta alueelta, se pitäisi varmaan puhaltaa kokonaan pois ja ehkäpä laittaa mustaksi koko vanteet tjms...

#9
Mulla se oli vuotava EGR- jäähdytin. Tosin ääni oli enemmänkin sihinää, mutta riippuen mistä vuoto puhaltaa saattaa se kuulostaa ujellukseltakin. Noin 600â,¬ osa ja päivän työ jos oikein muistan.


Sent from my iPad using Tapatalk
#10
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 20.02.14 - klo:22:27
Superb:sta tullut hinnastoon Outdoor-malli. Tuollainen Scoutin näköinen. Tonnin luokkaa kalliimpi.

Mihin hinnastoon? Linkkiä/kuvaa?
#11
Paitsi tällä kertaa eroa tulee moottori-neliveto yhdistelmissäkin, ilmeisesti tuota 184 hp diisseliä ei saa muihin nelivetoihin kuin Scouttiin.
#12
Pari aitoa kuvaa:





Aika matalalta näyttää näistä kuvakulmista. Muuten kyllä hyvältä.
#13
Lainaus käyttäjältä: poloboy - 11.02.14 - klo:11:32
Ei ollenkaan hullumman näköinen. Maavara 33 mm korkeampi kuin vakio, mitenköhän paljon korkeampi kuin huonontien paketilla?

Vakio 140mm huonontien paketti155mm Eli Scoutti olisi sitten 173mm maavaralla.

http://web.skoda.fi/files/pdf/Uusi_Skoda_Octavia_Combi-tekniset.pdf?timestamp=1122014_133820
#14
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 22.01.14 - klo:21:22
Scoutiin ei ole tulossa 2- vuoteen ainakaan 184 tdi. Ja toi 150 tdi on samanlainen luonteeltaan kuin 140 tdi, mutta kun ocuIII  on kevyempi ja voiman siirrossa parantelua, eroja tulee. RS:ssä alusta parempi, eli varustelut ei kerro kaikkea!

Tuolla Scoutti 2014 -ketjussa joku linkitti tähän:
http://www.fcd.eu/module/pub/forum/13/102996-7232.pdf

sivulla 4 on diisselit, siinä Scoutti on mainittu 132 kW version kohdalla.

Hinta kyllä varmaan karkaa...  :-\
#15
Parannusehdotukset / Vs: Mainoksista
04.01.14 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.01.14 - klo:19:34
Nuo Googlen mainokset siis ovat todellakin Googlen tekoälyn määrittämiä, mitään pornoa siellä ei pitäisi olla, siis Googlehan ei edes tarjoa mainoksissaan pornoa, mutta pitää vielä tarkistaa josko voisi noita jotenkin tiukentaa.

Kovasti toki toivon ettei mainoksia kokonaan suljettaisi pois, ne ovat kuitenkin ainut tulonlähde jolla tätä pyöritetään ja mahdollista ilmaisen palvelun kaikille. Mielummin tosiaan kerrotte jos ärsyttävät liikaa, niin yritetän keksiä keinoja tehdä niistä vähemmän ärsyttäviä.

Mun käsittääkseni tuo mainosten sulkeminen rastista ei vaikuta noihin tuloihin. Suljettu mainos on jo tullut kerran näytille ja jatkossa kun ne ovat omalle silmälle sopivampia, niitä ei tule edes siitä rastista suljettua. Vaikuttaa siis vain siihen millaisia itse kullekin näkyy.
#16
Mä joku aika sitten aloin naksutella nuo "häiritsevät" mainokset kiinni tuosta oikean yläkulman rastista. Viikon naksuttelun jälkeen ei ole thai-tyttöjä näkynyt vaan tilalla on elektroniikka yms. mainoksia.
Toki ylimääräistä vaivaa sekin, mutta kannattaa hyödyntää toisinkin päin noiden mainosten "älykkyyttä".
#17
Minulla 2010 Scoutissa (BMM) ajettu 140 tkm tuo piti myös melkoista sihinää/vihellystä. Paikallinen merkkikorjaamo oli kuulemma yhdestä scoutista aiemmin vaihtanut vuotavan EGR jäähdyttimen. Melkein tonnin remppa tuo kaikkineen oli, koko päivä työtä kun Scoutissa kai pitää irroittaa pohjapanssarin jälkeen jakolaatikko ja DPF ennenkuin tuohon pääsee käsiksi.
#18
Joo.. Ensi maaliskuuta veikkaili yksi mulle, mutta pieleen meni sekin. Ei taida kukaan oikeasti tietää vieläkään, ei tuolla linkitetylläkään artikkelilla mitään "virallista" lähdettä ollut.

Ja nyt voisi jo viimein olla aika turvallista vaihtaa tämän topikin otsikkoon se 2014...
#19
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 15.12.13 - klo:21:17
Onko tästä herunut vielä mitään uutta tietoa?

Uusin spekulatio taitaa olla tämä: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/skoda-octavia-scout-launch-2014

Euroopassa ensi vuoden elokuussa, tarjolle myös etuvetoversio (miksi?) ja vain 2 cm korkeampi kuin vakioalustalla... Jotenkin vesittyy pikkuhiljaa tuo malli.
#20
Skoda / Octavia 3 combi 1.6 tdi 4x4 man.
14.12.13 - klo:10:08
Komee!

Kulutus kuulostaa isolta. Mitattu vai auton arvio? Oma Scoutti menee maantie- ja motariajossa noin 6,2 l satasen (mitattu keskiarvo, atk näyttää 5,6). Kakkoskoppa taisi olla painavampikin? Ja koneena kasitappinen 2.0 TDI.
#21
Onko joku oikeasti edes yrittänyt tilausta jollain muulla värillä kuin niillä joita on suomen konfiguraattorissa? Paljonko maksoi lisää? Paljonko lisäsi toimitusaikaa?
Jotta otanta ei jäisi liian pieneksi, kokemukset muistakin merkeistä antavat varmaan suuntaa mikä on mahdollista?
#22
Subaru / Vs: Subaru
22.11.13 - klo:10:27
Nyt selkis, täällähän siitä oli suomeksikin: http://www.subaru.fi/uutiset/2013/vakeva-subaru-levorg-esiteltiin-tokiossa
#23
Subaru / Vs: Subaru
22.11.13 - klo:09:27
Mikä tuo Levorg on? Ei oikein tuo Japania tuolta linkistä auennut..  :-[
Auto näyttää hienolta!
#24
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
17.11.13 - klo:14:35
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.11.13 - klo:11:55
Teknarin edellisessä numerossa oli juttua Skodan tulevaisuuden malleista ja sieltä tuo tuli poimittua. En kyllä ihan jaksaisi uskoa siihen, että tuo oikeasti olisi tulossa. Astuisi liian pahasti Audin varpaille. Tuolla spekuloitiin myös CC:n kilpailijaksi tulevasta Octavia Coupesta, jossa siis myös takaovet.

Toimiikohan linkki suoraan, mutta tuolla siis: http://issue.teknari.fi/94285099f8916ea7a5ed711589cfb471d26daa82/#/22
Mukana muitakin mielnkiintoisia hahmotelmia, katumaasturi, coupe, RS yeti, uusi fabia, isompi Suberb jne..
Taitaa olla siitä aiemmasta autozeitungin jutusta käännetty, mutta ihan mielenkiintoista spekulointia kuitenkin.
#25
2.0 TDI (BKD) ja 2.0 TDI (BMM) on eri koneet vaikka lähtöarvot teholle ja väännölle on samat. BKD on 16 venttiilinen, BMM 8-venttiilinen, DPF:llä varustettu jota käytettiin ainakin Octavian nelivetomalleissa. BMM:n turbo on paljon pienempi kuin BKD:n ja koneiden käytöksellä on arkiajossakin aika huomattava ero. BKD repii korkeammillakin kierroksilla niin hyvin, että se 140 hp tuntuu aliarvioinnilta, BMM taas on pienempien kierrosten kone, joka vääntöalueella kyllä toimii kivasti, mutta ei tunnu erityisen tehokkaalta.
#26

"VW-konserni kutsuu yli 2,6 miljoonaa autoa korjattaviksi
Myös Suomessa tuhansien autojen takaisinkutsu"

http://www.iltalehti.fi/autot/2013111417724245_au.shtml
#27
Joo mulla on noi 16-tuumaiset talvipyörät, korkeampi profiili voi vaikuttaa tuohon tuntumaan.
#28
Rengaspaineiden säätöä, ei ne ollut hyvät noin alhaiset paineet, motaria kun tulee paljon ajettua, niin on kiva jos auto menee suoraan eikä nuljua.. Nostin paineet kaikilla pyörillä nyt 2,5 ja muutos oli oikeaan suuntaan. Ohjaus jäykistyi ja suuntavakavuus parani. Vieläkin on keskialueella ohjaus hiukan tunnoton, mutta  osittain voi mennä talvirenkaidenkin piikkiin.
#29
Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 11.11.13 - klo:14:54
Nyt ajettu 187tkm. Itellä pitkässä ajossa, hankin kun oli ajettu 150tkm ja täyttlaste sillon 40g paritonnia sitten oli 44g

Ok, itsellä Scoutissa 144 tkm ja omat ajot on yleensä +100km siivuja. Ei mitään hajua täyttöasteesta, enkä tiedä millaista ajoa autolla on ollut ekat 130 tkm. Miten paljon tuonne mahtuu?
#30
Tuon pienen turbon tähden itsekin hylkäsin nuo softausajatukset. Pitänee säästää autoon jossa on vakiona enemmän potkua..
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy