Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Eka Golf

#1
Taas tuli hirveät nuhteet ja varoitukset ylinopeuden vaaroista kun kamera välähti 60-alueella, nopeus 63 joten olin  kauhea vaara liikenneturvallisuudelle? :-[
Känny oli korvalla mutta siitä ei tullut rikemaksua onneksi, mutta tietääkö kukaan miksi ei? :o
#2
Suolaus on *erseestä mutta kait lähinnä rekkoja varten?
#3
Lainaus käyttäjältä: Popo - 11.03.18 - klo:11:18
Auto Bild Suomi 2/2018 listaa käytetyn II Octavian varaosahintoja lähteenä motonet.fi ja topautoosat.fi.

1.4 TSI:n jakoketjusarjalle mainitaan hinnaksi 174,90 â,¬. Sarjan sisällöstä ei erittelyä. Mikä on merkkiliikkeen hinnoittelu on toinen juttu, kun 100% korvataan.

Tuosta AB:n jutusta saa sen käsityksen, että varsinaiset yllätykset voivat tulla esim. Ksenon-umpioiden vaihdon muodossa, 376 â,¬/kpl. Ja tuohon iloon ei vastaantuloja liene odotettavissa...
Kalleinta tuossa on tosiaan työ ainakin "tuplaturboissa" joissa purku ja kasaus vie lähes päivän! :o
#4
Lainaus käyttäjältä: kirsko1 - 08.03.18 - klo:16:08
Tiesuola ja siihen verrattavat aineet ovat hyviä kaikkialla muualla kuin pohjavesialueilla.

Muita maita koskevat väitteet kannattaa tarkistaa suoraan alueista vastaavilta henkilöiltä kuin tältä palstalta.
Kerro missä ei ole pohjavettä kun mielestäni sitä on lähes läpi Suomen?  :o
#5
Perinteinen tomaatti on kyllä kestävä mutta hyötysuhde manuaalia huonompi.
Uusissa hyötysuhde parempi mutta ainakin alkupään vehkeissä ongelmia?  :o
#6
Eka turbo ja en koskaan muista jäkikäyttää!  :( Kilsoja n. 250tkm alkuperäisellä turbolla, tosin olen toinen omistaja.
#7
Minulla kova pakkanen oireilee noin, lauhalla toimivat, kait kosketus/kosteus tai kylmäjuotos vikana.
#8
Minulla on kaksi kertaa venyminen paljastunut moottorin vikavalosta. Vikakkodin luku paljasti syyksi nokka-anturin eli ei saanut "järkevää" tietoa koska ketju oli venynyt.
#9
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 12.02.18 - klo:09:56
Manuaalitoiminto ja erityisesti rattiläpyskät ovat todella näppärät vuoristossa ajettaessa.
Miksi on manuaalitoiminto jos automaatti on paljon parempi?
Omko Formuloissa ja ralliautoissa automaatti vai manuaali, itse en tiedä mutta muut varmaan?
#10
Samoja kokemuksia/tyyttäyksiä minullakin!  >:(
#11
Kilpaillaan traktoreilla ja kuormureillakin eli tiisseli voi olla urheilullinen!  8)
#12
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.01.18 - klo:08:23
Mitä täm tarkoitti rahassa? Paljonko piti vielä maksaa?
725â,¬ maksoin mutta siihen sisältyi laatikon öljyn vaihto sekä moottoriöljyn ja suodattimen vaihto, eli kustansi minulle jotain 500â,¬ tai alle?
#13
Manuaalilla voi "ajaa oikeasti/luonnollisesti"!  ::)
Tietenkin liikuntarajoitteisille automaatti on paras valinta!  8)
#14
Voi olla pyöränlaakerivika.
#15
Ollut Nokian Nordmanit nyt toista talvea, hyvin toimineet. Ei edes viime torstain "pääkallokeleillä", eli vettä jään päällä, ollut ongelmia siis minulla, muilla kylläkin oli koska piti ohitella.  8)
#16
Tulivat vielä puoliksi vastaan -08 Golfissa kilsoilla yli 240tkm! 8)
#17
Eikös tiisselin pitäisi käynnistyä pelkällä puristuspaineella jos ruiskut toimii? 8)
#18
Lainaus käyttäjältä: yungoj - 07.01.18 - klo:01:36
Mietin olisiko mahdollista kiinnittä suksi kaiteita katto kaiteesen ilmaan mitään erikoista kiinnitteitä. Etin mahdollisimman low profile katto telineitä katto kaiteisiin kiinni. Whispbar ja thulen ohuet löytyy, mut maksaa melkein â,¬300. Mut jos ostais pelkät ohuet thulen putket ja ruuvais ne vaikka kiinni suoraan kaiteisiin. Mitä mieltä olisitte tästä, onko joku tehnyt samal taval aikaisemmin?
Minä ruuvasin ennenmuinoin kaiteet kiinni "U-sakkelilla" ja hyvin pysyi.  8)
#19
Tuo on helppo korjata itse jos vain aikaa ja intoa riittää?  8)
#20
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 12.01.18 - klo:18:38
Ajonesto on nimensä mukaisesti ajon esto. Se ei estä ikinä eikä milloinkaan käynnistymistä.

Ainoa oikea tapa aloittaa vianetsintä on lukea vikakoodit autosta VCDS:llä.
Joissain kulkineissa ajon esto estää tartin pyrimisen eli käynnistyksen?  8)
#21
Lainaus käyttäjältä: Dieselgolf - 12.01.18 - klo:17:17
>:(

Voi rähmä.... avainta kääntää, merkkivalot syttyy jne, kaikki kuin aina ennenkin MUTTA hehkutuksen valo ei syty lainkaan !
Eikä kalkatin käynnisty  :'(
Valot palaa ja startti pyörittää.

Myös ratin valo, ensin punaisena, sitten muuttuu keltaiseksi, onko ajon esto päällä tms ?

Mistä alan vikaa tonkimaan ? Onko tuolle piirille oma sulake ?
Tiedä tuosta mutta yhdessä kulkineessa oli kylmäjuotos sulakeboxissa eli virta ei kulkenut akulta joka paikkaan. Hinaamalla käynnistyi kun virta tuli laturilta. Sulake tietin voi olla myös syynä tai hapettuma jossain liitoksessa.
#22
Lainaus käyttäjältä: SNG - 06.01.18 - klo:01:18
Masuunikuonaa käytetään sementin lisäaineena tällä hetkellä noin 20%:n suhteutuksella. Aiemmin jopa suurempi, mutta betoniongelmat saivat valmistajat pudottamaan osuutta. Masuunikuona nopeuttaa sementin hydroksaatioreaktiota ja säästää samalla sementin raaka-ainekustannuksia..

Torniossa on masuuni, Oulussa on sementtitehdas ja Raahessa kuonajauhetehdas.

Ihmettelen jos tuolla masuunikuonalla ei olisi osuutensa asiassa. Tähän astihan on kaiketi poissuljettu vain se että tienpohjiin (ja mahdollisesti asfalttiin) lisätyllä masuunikuonalla ei olisi vaikutusta asiaan.

Jäämme odottamaan mysteerin selviämistä. Ja selviäähän se jossain vaiheessa. Sitten saattaa olla isoja vahingonkorvausoikeudenkäyntejä edessä.

PS. Varmaan maanteitse ja rautateitse sitä rahdataan.

Raahessa kait jalostetaan kaikki kuona masuunihiekaksi. Sitä käytetään talon- ja tienrakentamisessa kantavuuden parantajana ja eristeenä. On puolen vuoden päästä maassa niin kovaa ettei lapio ja pieni kaivuri sitä pysty kaivamaan, siis lähellä "maabetonia".
#23
Lainaus käyttäjältä: GolfTSI - 24.12.17 - klo:19:49
Ei pitäisi ainakaan mulla olla sitä ongelmaa koska ketju on vaihdettu tämän vuoden heinäkuussa.
Ei pitäisi mutta joskus kumminkin on säädössä. Minulle vaihdettiin Golfiin vasta ketju ja ajoitus meni pieleen. Onneksi koeajolla huomasivat vian ja korjasivat.
Vaihdettiinko myös säädin?
#24
Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 16.12.17 - klo:23:27
Ns. vapailta markkinoilta on meille annettu hinta-arviot 700 - 900â,¬ 1.4TSI (BMY) kaksoisahdetun motin ketjunvaihdolle. Merkkiliikkeessä arvio oli ~2500â,¬, josta ehkä maahantuoja maksaa osan.
Eli en maksanut liikaa kun huomioi 2v takuun? :)
Myös vaikuttaa vaihdetaanko myös muut "romut"? 8)
#25
Pari kertaa on tyhjäkäynti "röpöttänyt" ja syynä ollut venynyt jakoketju.
#26
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.12.17 - klo:21:47
Sano sinä 😉?
Ei hajuakaan, olen pihalla kuin lumiukko koska eka turbokulkine ja eka Klongswaken jos Audia ei lasketa mukaan. 8)
Ajattelin että "viisaammat" valistaisi minua?  ::)
#27
Ketjun vaihto osineen oli kait 500â,¬ tai jopa alle koska moottoriöljyt, suodatin ja vaihdelaatikkoöljyt kustantaa merkkipajalla yli 200â,¬?
Ohjehinta ketjunvaihdolle osineen on kait jotain tonnin pintaan?
Minulta oli veloitettu puolet "ohjehinnoista" ja nuo em. ölynvaihdot siihen päälle.
#28
Kyllä yleensä alle minuutissa ainakin merkkivalo sammuu. Mikä tuossa pyörittää öljypumppua?
Tuli vaan mieleen yksi kokemus yhdestä autosta valovuosia sitten kun öljypumpun pyörittäjästä meni boorit ja pumppu ei pyörinyt.  >:(
#29
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.12.17 - klo:21:53
Miksiköhän VW-konsernin autoissa turbo porsii 200tkm kohdalla? Tokihan on, että osa vaihtaa auton kolmen vuoden välein joten heille on ihan sama ajaako LL-ohjelman mukaan. Mä vaihdan marmorilla öljyt alle 100 euroa ja ei tunnu mun lompakossa vaikka sen tekee 12-15tkm välein. Pieni summa autoilun kokonaiskustannuksissa.

Harmi ettei tästä LL-ohjelmasta ja öljyjen juoksevuudesta ole tehty parempia testejä, mutta fakta on että moni auton valmistaja on lyhentänyt öljynvaihtoväliä sekä kasvattanut öljypohjankokoa.

Mutta jos auto syö sen 0,5L/1000km, niin eihän sinne kannata edes öljyjä vaihtaa  ;D ;D ;D. Nehän vaihtuu ihan itsestään.
Alkuperäinen turbo ja mekaaninen ahdin, kilsoja kohta 250tkm. Öljyn vaihtoväli korkeintaan 15tkm eli onko "pelastanut" turbon/turbot?  8)
#30
Ei varmuutta vaihtohinnasta osineen mutta koko "lysti" maksoi 725â,¬ johon sisätyi moottoriöljyn vaihto suodattimineen ja lisätilauksenani vaihdelaatikon öljyn vaihto.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy