Tdi- jakajapumpun vaihto - pumpun ratas lukitsematta

Aloittaja AH, 24.02.24 - klo:10:10

« edellinen - seuraava »

AH

Tuli hommattua 03-mallin Boraan (ALH) Bosch VE-vaihtopumppu akuuttiin tarpeeseen, mutta purkaamolta tulleen pumpun ratasta ei ollutkaan lukittu pumpun runkoon tapilla.

Kysymys: Riittääkö että kääntelen ratasta niin että saan lukitustapin paikalleen ja sitten asennus? Eli tuottaako pumppu vain paineen ja jokin sähköaivo päättää mihin sylinteriin diesel ruiskutetaan?

Vai onko tuo mekaaninen systeemi, jolloin ajoituksen täytyy myös olla sylinterikohtaisesti kohdallaan?


AH

Juu tosiaan pumppu, sen hihnapyörä ja tappi menevät kaikki paikalleen vain yhdellä tavalla.

Eli itselleni vastaten, hihnapyörä kohdistetaan vain tapilla (kun keskimmäiseen mutteriin ei ole kajottu, pumpun perusajoitus on kohdallaan). Muusta huolehtii se että nokka ja kampiakseli ovat ajoitusmerkeissään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy