Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - MTa

#1
Vapaalla pyörän pyörittelyn lisäksi toinen käsi jouseen kiinni, niin pitäisi alkaa löytyä viallinen puoli.
#2
Moottorin termostaatin vaihto puolestaan oli melko työläs operaatio, mutta en kyllä muista menikö ihan tuota viittä tuntia.
#3
Vakiota suurempi vääntö voi hyvin täyskaasukiihdytyksessä ravisuttaa väsähtänyttä kaksoismassaa ennen kuin tyhjäkäynnillä alkaa kuulua kalkatusta. Varsinkin vielä jos optimoinnin jälkeen vääntö tulee yhtenä piikkinä. Kokemusta on. Jos ajatuksissa palauttaa EGR softaan, niin kannattaa henkisesti varautua siihen että operaation jälkeen vikavalo palaa ja EGR:n joutuu uusimaan.

Niin kuin Jultsu tossa sanoi, niin savutus kyllä viittais vähän siihen että jotain muuta(kin) olisi pielessä. Jos ei tyhjäkäynnillä vielä kalkata, niin vois ajatella ettei vauhtipyörän uusiminen ole vielä aivan akuutti ja muut asiat kannattanee katsoa ensin.

Siitä olis kyllä paljon apua alkuun jos saisi aikaisemmalta omistajalta tietää mitä autoon on tehty.
#4
Minkäs puulaakin ohjelma sulla on sisällä? Celticin?
#5
Lähtee varmasti myllyttämällä. Mutta jos ajattelee miten asiat on tähän saakka menneet, niin en edes uskalla ajatella mikä on lopputuloksena kun koko auton maalipinta käydään koneella läpi :)
#6
Omasta mielestä paras konsti pyöränlaakerin tsekkaamiseen on ollu tunkata kulma ylös ja pitää kädellä kiinni jousesta samalla kun pyöräyttää pyörää. Jos jousessa tuntuu värinää niin laakeri suurella todennäköisyydellä sökö.
#7
Ihan ohi aiheen, mutta tätä pitää kyllä edelleen arvostaa kun tullaan ongelmien ratkettua antamaan palautetta missä vika oli.
#8
2011 2.0 TDI:n perässä olleesta 6v-manuaalilootasta samantyyppinen jollotus hävisi vaihteistoöljyn vaihdolla. Jos ei ole noihin kilsoihin mennessä vielä tehty, niin muutenkin ihan ajankohtainen operaatio.
#9
Kori ja valot / Vs: kojelautakamera
21.10.21 - klo:14:23
Mulla on kalvon päällä. Ei mitään ongelmia.
#10
Onpa mielenkiintoinen ratkaisu. Pussi on siis paisarissa ja jos ei sitä huomaa, niin mahdollisesti vuotaa edelleen myös huuhtelun jälkeen silikaattia kiertoon? Luulis kyllä korjaamon olevan tosta tietoinen.

Mistähän tuo nesteen värinvaihdos juontaa jos järjestelmä on huuhdeltu ja kennokin vaihdettu? Silikaatin ei luulis värjäävän.
#11
Lainaus käyttäjältä: Pemakin66 - 18.10.21 - klo:17:36
…Onko muilla kokemuksia?
Samanlaiset oireet ja samanlainen jäähdytysneste tuli aikanaan vastaan Passatissa, jossa oli eri nesteet menneet sekaisin. Aika kauan sai huuhdella ennen kuin kirkastui.
#12
Ja pyörimissuunta pysynyt aina samana? Ei oo vaihtunut puolelta toiselle vahingossa?
#13
Mulla oli loppujen lopuksi parin kilon moska, raskaammaksi tuunattu liukuvasara ja ruosteenirroitusöljyä sen verran että melkein pysty autotallissa selkää uimaan. En tiedä mikä oli, mutta koskaan ei ole pyöränlaakeri ollut noin piukassa kuin tässä molemmat.

Nyt jos lähtisin tekemään, niin pyytäisin tuttua koneistamaan työpaikalta löytyvään paineilmakäyttöiseen iskuvetopyssyyn sopivan vetotapin M12x1,5 kierteellä ja yrittäisin sillä jysäyttää auki.

#14
Ja jos itse alkaa vaihtamaan, niin kannattaa varautua siihen että laakerit saattaa olla aivan hitokseen tiukassa. Omasta 195tkm ajetusta B7:sta olen etupäähän vaihtanut jo molemmat ja pääsi kyllä ärräpäitä irroitellessa.
#15
Joo, kääntyvä xenon. Eipä se iso vaiva ole postiinkaan laittaa kun on valmiiksi jo laatikossa. Nakkaan yv:tä.
#16
Liikutko Länsi-rannikolla? Täältä Raumalta saisit yhden umpion jos haluat sellaisen teurastaa. Odottelee tuossa hyllyssä seuraavaa kaatiksen kuormaa...
#17
Näytti olevan (väsyneellä) vakioalustalla 370mm-380mm välissä joka nurkka.
#18
Kannattanee varovasti varautua siihen, että vaihdon yhteydessä tulee pakottava tarve o.b.:n mainitsemalle rälläkälle tai vaikka puukkosahalle.
#19
Viallisen anturin/kulman löytää ainakin VCDS:llä varmasti, ei tarvi umpimähkään sensoreita vaihdella. Löytyy varmaan vähän simppelimmälläkin testerillä jos ei VCDS:ää ole lähettyvillä.
#20
Villi veikkaus, että jostain kulmasta löytyy viallinen ABS sensori.
#21
Ei nyt suoraan koske 1.6 TDI:tä, mutta 2.0 TDI CFFB 185tkm ajettu pölläyttää aivan poskettomat savut regeneroinnin aikana jos autolla on edellisen polton jälkeen ajettu pääasiassa lyhyttä kaupunki/taajama-ajoa. Ehkä myös poltto jäänyt useamman kerran kesken kun auto on sammutettu, mutta sitä on paha sanoa koska auto vaimon ajossa pääasiassa.

Mutta joo, polton aikana kun vaikka kolmosella kiihdyttää rivakammin niin savu on sankka.
#22
Kyllä ne yleensä on ainakin itselle järjestään viimeistään kahden viikon sisällä tulleet. Kokemusta on, valitettavasti. Yhtään ainoata sakkoa tullut vuosikausiin ja sitten 3kpl 8-9km/h ylityksiä kamera-autoista 13 kuukauden aikana.
#23
Laitanpa tännekin kun tuo oikaisuvaatimuksen päätös oli kolahtanut postiluukusta.

”Oikaisuvaatimus hylätään. Oikaisuvaatimuksen tekijä on pysäköinyt ajoneuvon paikalle, jossa pysäköinti on kielletty muilta kuin takseilta ja linja-autoilta. Alakilpi (30min + kiekko) tarkentaa ylemmän kilven rajoitusta”.
#24
Lainaus käyttäjältä: Jodl - 24.01.20 - klo:13:59
Olisiko sallittu linja-autoille ja takseille kiekolla ½h pysäköinti kerrallaan? Muille ei lainkaan. Jäätävä kasa kyllä lisäkilpiä.
Linja-autot ja taksitkaan ei saa lorvilla jatkuvasti.

Näin sitä itsekin vähän tuumailin. Samalla yritin muistella oonko nähnyt taksareilla tai busseissa parkkikiekkoa  :)
#25
Passat B7 (11-14) / Vs: 2.0 TDI kysymyksie
24.01.20 - klo:13:14
Niin kuin edellä todettiin, niin termarin vaihto on tässä aika hankalaa ja ainakin merkkarilla hintavaa suuresta työmäärästä johtuen. Omasta vaihdettiin jossain 160tkm kieppeillä moottorin termari. Vähänkin oli pakkasta niin lämmöt ei jumiutuneella termarilla nousseet yhtään minnekkään, saatika sitten että lämpöä olisi riittänyt kajuuttaan saakka.
#26
Laitanpa tähän vanhaan topikkiin jatkoksi kun en parempaakaan löytänyt. Frouva nappasi eilen henkilöautolla parkkisakot kuvan liikennemerkin paikoilta. Osaisikohan joku viisaampi sanoa miten tämä merkki kuuluu oikeaoppisesti tulkita? Saako tuohon henkilöautolla pysäköidä kiekolla 30 min ajaksi vai ei?

#27
Voikohan iskarin yläpään laakeri aiheuttaa myös kolinaa alustassa? Rattia käännettäessä kuuluu jostain ääntä, mutta voisko aiheuttaa myös kolinaa ajaessa. Aika satunnainen ääni, eikä oikein mitään tiettyä tilannetta missä tulee. Katsastuksessa ei löytynyt mitään, eikä myöskään huollossa. Koiranluut tuli hetki sitten jo vaihdettua. Sen verran häiritsee että voisi asialle jotain alkaa tehdä.
#28
Sanoisin vikavalon poistumiseen omakohtaisen kokemuksen perusteella, että älä ole huolissaan, kyllä se sieltä kohta taas syttyy. Itsellä meni ja tuli, kunnes jäi lopulta pysyvästi tauluun.
#29
Ei tehty, DPF vielä ennallaan eikä murheita sillä saralla. Toistaiseksi.
#30
170tkm kohdilla meni itsellä. Yleensä ollut tapana pitää vehkeet alkuperäiskunnossa, mutta tämän keissin ja tuhdin korjaushinta-arvion jälkeen meni sen verran tunteisiin, että Darkside Developmentsilta tulppa putkeen ja EGR ohjelmalla pois. Samalla tuli vähän puhtia lisää mikä tässä tapauksessa ei kyllä oikeastaan ollut ollenkaan tavoitteena.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy