Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - MTa

#1
Kässärin nappi oli saanut siipeensä ja jäi välillä ärsyttävästi jumiin. Korvaava AVK:lta ja vaihto muutamassa minuutissa:

Tuhkaluukku auki, ja sitä kautta vaihdekepin kromirengas etureunasta nostaen irti.



Seuraavaksi vaihdekepin takaa krominen reunus irti muovisella verhoilutyökalulla nostamalla. Löytyy sopivat kolot mistä voipi nostaa. Ensin toinen pää ja sitten toinen. Oli kohtuu piukassa.



Sitten reunuksen alta löytyvä T20 torx ruuvi irti ja asetelman saa nostettua ylös kun painaa ruuvin viereistä muoviklipsiä. Liitiin irti valkoista lukitussalpaa vääntäen.




Uutta osaa paikalleen ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
#2
Mitähän voisi olla odotettavissa kun 144tkm ajettu 2.0 TDI päästi ilmoille kovan, moottorin kierrosten mukaan muuttuvan ujelluksen?

Kuului startin n. 4 sek ajan, jonka jälkeen hiljeni. 100 metrin päässä sama homma uusiksi, jonka jälkeen ei enää mitään. En osaa paikallistaa kuuluiko edestä vai mistä, mutta melko kova ääni joka tapauksessa.

Eppäilin ensin että moniurahihna luistaa, olisikohan siellä voinut joku leipoa enemmän kiinni? Ei mikään normaali hihnan vinkuna siis, ja hihna hyvässä kunnossa.
#3
Tuli palattua 7 vuoden jälkeen taas VAG-leiriin, tällä kertaa Passatin malli 2011 2.0TDI 140 Highline farkku manuaalina.

Ainoa pieni kauneusvirhe autossa on kontin rullaverho, josta on apukuskin puolelta taaimmainen muoviklipsi irronnut eikä verhoa saa pysymään auki. Muoviklipsi löytyi verhoilun sisältä, mutta käsikopelolla kokeiltuna sitä ei saa enää entiselle paikalleen vaan jotain puuttuu/on murtunut.

Onkohan jollain ollut samaa ongelmaa, tai löytyisikö jotain havainnollistavaa ohjetta miten kontin verhoilu lähtisi helpoiten purkautumaan niin että edes pääsisi näkemään mitä tuolla on tapahtunut?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy