Volkswagenin Hill descent control toiminta

Aloittaja Sped, 18.10.22 - klo:21:46

« edellinen - seuraava »

Sped

En tiennyt mihin kirjoittaisin, joten tein uuden langan.

Osaako joku kertoa miten volkkareiden / skodan hill descent control toimii? Olen offroad tilassa ajanut suht jyrkkääkin mäkeä, mutta ei hidasta tarpeeksi, ja mielestäni minun autossani tällainen pitäisi olla. Ohjekirjasta en ole vielä löytänyt kohtaa.

Oikeaa tarvetta ei ole vielä tullut, mutta olisi kiva kokeilla toimivuutta.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

ConD

Ilmeisesti volkkareilla ei liikaa maastoissa ajella tämän foorumin porukalla... :D Mulla on tuo oma wanhempi mörkö josta HDC löytyy ja edellisessä MQB-Seatissa oli myös.

Molemmissa yhteistä on, että ajotilavalinta pitää laittaa Offroad-puolelle ja sitten tähdätä riittävän jyrkkään alamäkeen jarrun kanssa ja nostaa jarru. Tällöin nopeutta aletaan rajoittamaan. Vauhtia saa lisää kevyesti kaasua painamalla ja vähemmän kun jarruttaa itse.

Volkkarissa ryhtyy vihreä Offroad-tilan merkkivalo vilkkumaan kun nopeutta rajoitetaan alamäessä, Seatissa *muistaakseni* syttyi HDC:n valkoinen merkkivalo mittaristoon kun nopeutta rajoitettiin. Ainakin volkkarissa hillintä toimii myös pakilla taaksepäin valuttaessakin - oli ehkä *hieman* hämärä kun yhtä meluvallia peruutin taaksepäin taannoin :D
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Sped

Okei! Mielenkiintoista, kiitos vastauksesta.

Täytyy koittaa löytää jokin todella jyrkkä mäki, ja kokeilla alkaako jarruttamaan.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy