Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

siige

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 01.06.22 - klo:20:17
Sama vika täällä, oli jo tosin ostaessa, mustasta muovista rautasahalla ja viilalla oikean muotoinen ja kokoinen lista ja tähän päälle bauhausin kromiteippi. Kiinni epoksilla ja kestänyt toistaiseksi 2v ongelmitta.

Noi pitäis olla liimattuna jo tehtaalta tullessaan. Naurettavan helpolla irtoavat.
Mul on yks rikkinäinen maski. Siitä saa käsittääkseni 2 latausluukun ripaa tarvitseville. +Muita ripoja


Carl0s

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 24.05.22 - klo:17:09
Kyllä on vihreä READY myös analogisena. Tottumatonta usein hämää että eri kerroilla kestää eri ajan että auto on valmis. Pitää vain totutella että jarru pohjaan, painetaan start, ja odotetaan niin kauan että ready tulee ruutuun.

Tossa on mun mielestä kyllä joku suunittelukukkanen käynyt. Kun laitat virrat päälle jarru pohjassa hyppää tehomittari suoraan kohtaan "READY" jolloin visuaalisesti saa indikaatin että kaikki olisi ok. Itse olisin totetuttanut tuon niinkuin perus polttiksessa, eli mittari nousee vasta kun auto on "käynnissä" ja ajovalmis. Nyt tuossa visuaalisen ja audiopohjaisen indikaatin välillä on ristiriita.

Itse huomasin että autto todella paljon kun obd11 enabloi tuon "needle sweepin". Nyt kun virrat laittaa päälle pyörähtää viisarit tapissa, palaa nollaan ja nousee sitten kohtaan "ready". Yleensä tässä kohtaa tuo "pling" ääni on jo kuulunut.

mattix

Pling-ääni on varma. Sitten vasta liikkeelle ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia noin 4000-5000 käynnistyksen aikana.

fidelity

Ei ole oma vm. 2018 GTE saanut yhteyttä We Connectiin yli puoleentoista viikkoon. Soft reset kokeiltu ja toglattu auton näytöltä palveluita päälle ja pois. Asiakaspalvelu totesi, että tarvitaan huoltamokäynti, jossa resetoidaan tai päivitetään jotain, tarkempaa infoa en saanut. Huoltokäynti on varattu K-Autolle kymmenen päivän päähän ja kustannusarvio on 159 â,¬/h. Vaikuttaa vähän kalliilta varsinkin, jos kyse on softasta, josta jo muutenkin maksan erikseen.

Aiemmin vastaavat katkokset ovat olleet lyhyitä ja yleensä jo seuraavan päivänä on taas toiminut. Sovelluksen ja palvelimen puolen katkot ovat sitten erikseen. Nyt vain näyttää siltä, että auto ei saa yhteyttä Volkkarin palvelimiin.

Onko muilla ollut vastaavaa, ja tulisiko mieleen, mitä vielä kokeilla itse ennen potentiaalisesti hintavaa huoltokäyntiä?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: fidelity - 04.06.22 - klo:15:10
Ei ole oma vm. 2018 GTE saanut yhteyttä We Connectiin yli puoleentoista viikkoon. Soft reset kokeiltu ja toglattu auton näytöltä palveluita päälle ja pois. Asiakaspalvelu totesi, että tarvitaan huoltamokäynti, jossa resetoidaan tai päivitetään jotain, tarkempaa infoa en saanut. Huoltokäynti on varattu K-Autolle kymmenen päivän päähän ja kustannusarvio on 159 â,¬/h. Vaikuttaa vähän kalliilta varsinkin, jos kyse on softasta, josta jo muutenkin maksan erikseen.

Aiemmin vastaavat katkokset ovat olleet lyhyitä ja yleensä jo seuraavan päivänä on taas toiminut. Sovelluksen ja palvelimen puolen katkot ovat sitten erikseen. Nyt vain näyttää siltä, että auto ei saa yhteyttä Volkkarin palvelimiin.

Onko muilla ollut vastaavaa, ja tulisiko mieleen, mitä vielä kokeilla itse ennen potentiaalisesti hintavaa huoltokäyntiä?
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50904.0 tässä keskustelussa yksi on tehnyt ite päivitykset. Sieltä vois kysyä jeesiä, josko onnistuisi vähän pienemmällä rahalla.
PASSAT GTE VM. 2020

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Autotus - 21.04.22 - klo:14:18
Päivityksenä että tehdas korvaa 100% osista ja 60% työstä korjauksessa ilman että asiasta piti kummemmin tällä kertaa vääntää.

Eilen tuli itse haettua Passat GTE vm2018 ja samantein kun pääsin kotipihatielle n. 100km päähän autokaupasta tuli nämä samat häiriöilmoitukset ja polttomoottori tippu pelistä. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimi jälleen, pari kertaa teki saman tempun eilen mutta tänään 100km ajettuna toimi taas moitteettomasti.

Sakalle jo soiteltu ja sovittu että vien merkkihuoltoon maanantaina ja katsotaan mitä ne sieltä sanoo.
Ihan mielenkiinnosta mikä oli lopputulema autossasi? Kuulostaa samalta vialta.

fidelity

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 04.06.22 - klo:17:58
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50904.0 tässä keskustelussa yksi on tehnyt ite päivitykset. Sieltä vois kysyä jeesiä, josko onnistuisi vähän pienemmällä rahalla.

Kiitos vinkistä! Tosin näyttää, että tuo on faceliftille. Omahan ei saa OTAna päivityksiä, eikä ole nettiyhteyksiä. OBD11 löytyy, mutta manuaaliseen päivitykseen tarvittaisiin muitakin kilkkeitä.

fidelity

Lainaus käyttäjältä: fidelity - 05.06.22 - klo:10:33
Kiitos vinkistä! Tosin näyttää, että tuo on faceliftille. Omahan ei saa OTAna päivityksiä, eikä ole nettiyhteyksiä. OBD11 löytyy, mutta manuaaliseen päivitykseen tarvittaisiin muitakin kilkkeitä.
Kannatti näemmä kysäistä foorumilta neuvoa, niin heti alkoi toimimaan. :D

Kävin lukemassa OBD11:llä vikakoodit, eikä löytynyt yhteyksiin tai online-palveluihin viittaavaa ongelmaa. Kokeilin sitten taas synkata We Connectin ja yllättäen se toimikin! Tiedä sitten, mistä tuo yli puolentoista viikon synkkauskatkos oikein johtui.

Passova

Kun en itse keksi selitystä niin kysytään mitä tuo kuvan kekimmäinen kuvio kertoo? En löytäny pikaisella silmäyksellä ohjekirjastakaan tuolle selitystä.


suihkis

Lainaus käyttäjältä: suihkis - 17.05.22 - klo:14:13
Itse itselleni vastaten, kuten pahoin pelkäsin tuli marmoritiskiltä tuomioksi "tuulilasikamera uusittava" á 1800e pelkkä kameramoduli. Sattuisiko kellään olemaan tuon kameramodulin osanumeroa? Merkkihuolto oli kysellyt valmistajaltakin kuulemma onko vastaavaa tullut ilmi, ei tietenkään ollut  ::)
Päivitystä täältäkin, myyjäliike hommasi vaihtokameran. Marmotiskin mukaan vaihtotyö 300e. Katsotaan miten käy.

makelja

Oma GTE:ni on nyt toista päivää huollossa tuon Drive assist ei käytettävissä ongelman takia. Paljon ovat ajaneet päivityksiä autoon, mutta vielä on epäselvää mikä sen aiheuttaa. Se tulee ja menee vähän sen mukaan miten auringonpilkut ovat, ja revontulet myös. Eli ei mitään tolkkua mistä aiheutuu eikä jätä mitään virheilmoitusta autoon.
Mielestäni tuo ilmaantui sen jälkeen kun autoon tehtii vuosi sitten joku etukameran ohjainpäivitys, mutta varmuudella en osaa tuotakaan sanoa. Välillä on poissa pitkäänkin, mutta sitten voi tulla montakin kertaa päivässä.

Timohiiri

Moi,
Auttakaa viisaammat. Passat Variant GTE Plug-In Hybrid (vm -20) ei reagoi enää latauspistokkeen laittamiseen autoon. Laturin ''muuntajaan'' ei syty valot neljän kolmion sisälle missään vaiheessa. Vaikuttaa siis siltä, että sähkö ei mene autoon asti. Kokeiltu myös toisia latureita, ilman muutosta tilanteeseen. Missä mahdollisesti vika ja onko jotain pikatietä onneen?


json to geojson

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Timohiiri - 07.06.22 - klo:11:07
Moi,
Auttakaa viisaammat. Passat Variant GTE Plug-In Hybrid (vm -20) ei reagoi enää latauspistokkeen laittamiseen autoon. Laturin ''muuntajaan'' ei syty valot neljän kolmion sisälle missään vaiheessa. Vaikuttaa siis siltä, että sähkö ei mene autoon asti. Kokeiltu myös toisia latureita, ilman muutosta tilanteeseen. Missä mahdollisesti vika ja onko jotain pikatietä onneen?


json to geojson

Jos autoa kokeiltu ladata myös toisella laturilla eikä auto siltikään ota virtaa, on vika auton sisäisessä laturissa. En tiiä onko tuolle laturille jotain sulaketta jonka voisi tarkistaa ennen kuin ottaa nokan kohti valtuutettua huoltoa :/

makelja

Lainaus käyttäjältä: makelja - 07.06.22 - klo:10:33
Oma GTE:ni on nyt toista päivää huollossa tuon Drive assist ei käytettävissä ongelman takia. Paljon ovat ajaneet päivityksiä autoon, mutta vielä on epäselvää mikä sen aiheuttaa. Se tulee ja menee vähän sen mukaan miten auringonpilkut ovat, ja revontulet myös. Eli ei mitään tolkkua mistä aiheutuu eikä jätä mitään virheilmoitusta autoon.
Mielestäni tuo ilmaantui sen jälkeen kun autoon tehtii vuosi sitten joku etukameran ohjainpäivitys, mutta varmuudella en osaa tuotakaan sanoa. Välillä on poissa pitkäänkin, mutta sitten voi tulla montakin kertaa päivässä.

Auto saatu tänään takaisin. Ainakin etutunnistin ja kameran ohjelmat päivitetty. Sekä jotain puhuivat suurjännite jostain päivityksestä.
Saa nähdä menikö ongelma pois vai palaako taas ajan kanssa.

m4x1mu5

Onko muilla esiintynyt ilmastoinnissa vastaavaa ongelmaa, kun laitan ilmastoinnin päälle kompura ikään kuin kiihtyy ja kiihtyy kunnes saan äänestä tarpeeksi ja sammutan kompuran A/C napista. Näin melu lakkaan samantien. Ã,,äni tunkeituu rengasmelun yli jopa motarilla.

https://www.youtube.com/watch?v=kVmlyU90iuc&feature=youtu.be
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

markun

Lainaus käyttäjältä: Timohiiri - 07.06.22 - klo:11:07



json to geojson

Kokeile ladata vielä jossain muussa pistokkeessa. Itsellä oli seinäpistoke rikki, jonkin verran siitä tuli sähköä, mutta ei ladannut. En tosin muista mitkä valot paloivat ja mitkä oli pimeänä.

markun

Lainaus käyttäjältä: Passova - 06.06.22 - klo:20:25
Kun en itse keksi selitystä niin kysytään mitä tuo kuvan kekimmäinen kuvio kertoo? En löytäny pikaisella silmäyksellä ohjekirjastakaan tuolle selitystä.


Kertoo jotain ajotavasta. Jos kiihdyttelee kovasti pylväät on lyhyemmät kuin taloudellisesti rullaillessa (muistaakseni). Ei tuo erityisen hyödyllinen tai helppolukuinen ole.

siige

Lainaus käyttäjältä: Timohiiri - 07.06.22 - klo:11:07
Moi,
Auttakaa viisaammat. Passat Variant GTE Plug-In Hybrid (vm -20) ei reagoi enää latauspistokkeen laittamiseen autoon. Laturin ''muuntajaan'' ei syty valot neljän kolmion sisälle missään vaiheessa. Vaikuttaa siis siltä, että sähkö ei mene autoon asti. Kokeiltu myös toisia latureita, ilman muutosta tilanteeseen. Missä mahdollisesti vika ja onko jotain pikatietä onneen?


json to geojson

Ensimäisen pitää kysyä, lukittuuko töpseli autoon? Jos ei, niin koputtele lukitusmoottoria /vetkuttele töpseliä autossa.

Timohiiri

Lainaus käyttäjältä: siige - 08.06.22 - klo:09:43
Ensimäisen pitää kysyä, lukittuuko töpseli autoon? Jos ei, niin koputtele lukitusmoottoria /vetkuttele töpseliä autossa.
Ei lukitu autoon. Kokeilen tätä seuraavaksi. Auton kojelautaan tulee pistokkeen kuva kun piuha on kiinni, mutta tosiaan mitään ei tapahdu.

siige

Lainaus käyttäjältä: Timohiiri - 08.06.22 - klo:14:53
Ei lukitu autoon. Kokeilen tätä seuraavaksi. Auton kojelautaan tulee pistokkeen kuva kun piuha on kiinni, mutta tosiaan mitään ei tapahdu.

Juu,koita kattella onko siä joku joka estää töpselin pohjaan laiton. . ja voi suikuttaa wd40/crc sinne lukitus sokkaan. Se on mielestäni naurettavan tehoton. Talvella jos vähääkään päässyt vettä sinne ja jäätyyn, niin ei jaksa avata lukitusta. Nyt voi olla kuiva ja ei jaksa lukita töpseliä.  Kuuluuko mitään ääntä siitä lukitusmoottorista kun laittaa töpselin autoon? Vai onko aivan mykkä?

Wiiseli

Onkos jollekkin laitettu Comman öljyjä laatikkoon? Onko toiminut normaalisti?
PASSAT GTE VM. 2020

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 04.06.22 - klo:18:56
Eilen tuli itse haettua Passat GTE vm2018 ja samantein kun pääsin kotipihatielle n. 100km päähän autokaupasta tuli nämä samat häiriöilmoitukset ja polttomoottori tippu pelistä. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimi jälleen, pari kertaa teki saman tempun eilen mutta tänään 100km ajettuna toimi taas moitteettomasti.

Sakalle jo soiteltu ja sovittu että vien merkkihuoltoon maanantaina ja katsotaan mitä ne sieltä sanoo.
Ihan mielenkiinnosta mikä oli lopputulema autossasi? Kuulostaa samalta vialta.

Itse itselleni vastaten ja jos joku muu googlettelee  vaihteistovika ja hybridijärjestelmän vika koodia ajotietokoneessa.

Tänään tuli K-Autolta ilmoitus että mekatroniikasta tehdään kustannusarvio, elikkä vaihdelaatikossa vikaa. Samalla olivat huomanneet että vaihteiston ja moottorin välistä tihkuttaa öljyä eli mitä ilmeisemmin "tyyppivikaine" kytkinakselin stefa vuotaa ja se vaihdetaan samalla.

Näissä remonteissa tulee tehdas aika mukavasti vastaan taisi olla 100% mekatroniikassa osista ja 70% töistä, stefan vaihto on työläämpi sen vuoksi joutuu kuulema moottorin laatikkoineen nostamaan pöydälle mutta tästäkin tehdas maksaa 90%. Omassa tapauksessa Sakalle ei siis jää kuin joitain satasia maksettavaa.

Tähän päälle vielä akkukotelon tiivistykset ja polttoaineputken vaihto sekä määräaikaishuolto niin auton saan näillä näkymin takaisin kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa  :-\ Harmittaahan tuo ja ei kovin varma olo ole autosta kun kerkeät reilu 100km ajamaan ja tämmöinen remontti samantein. Mutta jospa tuolla sitten olisi huolettomia kilometrejä.

Sokka

Hyvin tulee kyllä tehdas vastaan nelivuotiaan auton kohdalla, pisteet siitä.
Miten lie, jos samat ominaisuudet uusiutuu kolmen vuoden päästä? Ehkä se on sitten seuraavan artistin ongelma..

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Sokka - 09.06.22 - klo:17:51
Hyvin tulee kyllä tehdas vastaan nelivuotiaan auton kohdalla, pisteet siitä.
Miten lie, jos samat ominaisuudet uusiutuu kolmen vuoden päästä? Ehkä se on sitten seuraavan artistin ongelma..

Tätäpä itsekkin mietin, mittarissa nyt 118tkm että onko sama projekti edessä 200tkm jälkeen. Noh luulenpa että tähän mennessä olen auton jo pois vaihtanut mutta mietityttäähän tuo

fidelity

Lainaus käyttäjältä: fidelity - 05.06.22 - klo:22:15
Kannatti näemmä kysäistä foorumilta neuvoa, niin heti alkoi toimimaan. :D

Kävin lukemassa OBD11:llä vikakoodit, eikä löytynyt yhteyksiin tai online-palveluihin viittaavaa ongelmaa. Kokeilin sitten taas synkata We Connectin ja yllättäen se toimikin! Tiedä sitten, mistä tuo yli puolentoista viikon synkkauskatkos oikein johtui.

Toimi hienosti lauantaista tiistaiaamuun saakka. Nyt ei taas ole yhteyttä auton ja palvelimen välillä. Onko muilla pätkinyt yhteydet lähiaikoina? Ei oikein innostaisi viedä autoa huoltoon, jos vika on Volkkarin pilvessä.

Herr K

Itselläni ei ole ollut ongelmia We Connectin kanssa viime aikoina. Koputetaan puuta...

Oma auto kävi juuri takaisinkutsukampanjan eristysmaton asennuksessa. Reilun vuorokauden oli auto pajalla.
VW Passat Variant GTE

makelja

Lainaus käyttäjältä: fidelity - 10.06.22 - klo:07:59
Toimi hienosti lauantaista tiistaiaamuun saakka. Nyt ei taas ole yhteyttä auton ja palvelimen välillä. Onko muilla pätkinyt yhteydet lähiaikoina? Ei oikein innostaisi viedä autoa huoltoon, jos vika on Volkkarin pilvessä.

Mulla oli ihan vähän aikaa sitten 9 päivää yhteys poikki. Nyt taas on toiminut normaalisti.

Hesani

Eilen eka määräaikaiskatsastus 2018 mallin gte, ei mitään vikaa. Kyselin sitten, miten saatte auton käymään pakonaasutestiin, ei osannut heti sanoa, mutta keino kyllä löydettiin. Hybridi päälle ja kaasu pohjaan. Mittausta ei kuitenkaan tarvinnut tehdä alle 10-v autoon. Hinta siitä kuitenkin otetaan, aika erikoista minusta. Joku obd tarkistus ilmeisesti tehtiin, mutta ei siis varsinaista pakokaasutestiä.

Tippi

Tulipa tuossa muuten mieleen, mitä muilla näyttää sähkörange kun lataa akun täyteen? Ymmärtääkseni maksimirange on 50km (yltiöoptimaalisissa olosuhteissa) Mutta mitä itse parina päivänä kerkesin ladata ennen huoltoon vientiä niin täyteen ladatulla akulla auto näytti rangeksi 40km.

Onko tämä normaali lukema täydellä akulla? Vai ottaako rangen jostain keskikulutuksista tms.. Lähinnä mietin että onko akun kapasiteetti huvennut vuosien aikana?

Wiiseli

Range on range vaikka voissa paistais. Kannattaa seurata sitä minkä todellisuudessa pääsee ja laskea akun ulosanti: km* kulutus/ 100.
PASSAT GTE VM. 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy