Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - fidelity

#1
Myydään tarpeettomaksi jäänyt kuskin puoleinen aurinkolippa Octavia II:een. Ruuveja ei mukana, mutta nehän löytyvät autosta.

Hp. 10 â,¬

Nouto Tampereen Lintuhytistä tai postitus.
#2
B8 sedaniin sopiva alkuperäinen tavaratilan kaukalomatto 3G5061161.

Käytössä tullutta kulumaa, mutta muuten ehjä.

Kuvat tori.fi:ssä https://www.tori.fi/pirkanmaa/Passat_B8_sedan_tavaratilan_kaukalomatto_71253555.htm

Hp: 35 â,¬ 10 â,¬

Nouto Tampereen Lintuhytistä.
#3
Isän Octavia II HB:ssä paljastui maantievauhdissa melkoinen suhina oikean takaoven suunnalta, kun kävin koeajolla. Ã,,änen lähteeksi paljastui takaoven pienen ikkunan tiivisteen rako. Kun laitoin ulkopuolelle maalarinteippiä tiivisteen ja ikkunan rajalle, suhina loppui. Ikkunan ja tiivisteen väliin jää noin kynnen mentävä rako muutamien senttien matkalta. Millä tuo kannattaisi paikata? Silikoni ei liene paras vaihtoehto tuohon. Pitäisi olla jotain, jonka saa tungettua tiivisteen ja ikkunan väliin liimaksi, mutta ei tuhoa tiivistettä, eikä sotke ikkunaa.
#4
Tässä reilut puoli vuotta Octavialla ajelleena huomio on kiinnittynyt muutamaan seikkaan, joista ei oikein ota selvää ovatko ominaisuus vai vika.

Rengasmelu on tunnettu ominaisuus ja ainakin tavaratilan vaimennus on suunnitelmissa. Viidenkympin vauhdista alkaen keulan suunnalta alkoi kuulua vihellystä. Tämä ratkesi tiivistämällä keulamaskin ja konepellin väliin jäävät raot. Jäljellä on vielä etuovien suunnasta kuuluva ylimääräinen terävämpi suhina, joka alkaa kuulua noin satasen vauhdissa. En saa oikein selvää, voiko tuo johtua esimerkiksi peileistä vai tiivisteistä. Huollossa tiivisteet ja ovet on tarkastettu, eikä niistä ole löytynyt erityistä vikaa. Ainoastaan kuskin ovi sulkeutuu välillä vähän huonosti. Vastakappale on jo ääriasennossaan, joten pieni epäilys on oven vinoudesta.

Suhinan lisäksi toinen mysteeri on B-pilarin tienoilta (eli korvan juuresta) sadekelillä ajaessa kuuluva veden lorina. Aivan kuin pieni puro lorisisi autossa. Itse asiassa ääni kuuluu selvmimmin juuri vastakkaiselta puolelta autoa B-pilarista taaksepäin. Ihan kuin joku lorottelisi takapenkillä. :D Sisälle asti vettä ei päädy, mutta karmit ja kynnykset ovat kyllä märät. Etuoven yläkulman ja takaoven yläkulman tiivisteiden väliin jää pieni rako, jonka vaikutuksen testasin teippaamlla sen umpeen. Sekä lorina että suhina kuuluivat edelleen. Sopivalla sateen voimakkuudella lirinä kuuluu selvästi muun ajomelun yli.

Onko muilla kokemuksia kyseisistä äänistä tai vinkkejä niiden lähteiksi?
#5
Tuli hankittua joulukuussa Octavia II Combi 1.2 TSI Elegance vm. 2012. Siinähän on tietty kääntyvät Xenonit, mutta sumarien kulmavalotoiminto ei ole oletuksena käytössä. Kysyin Tampereen Metro-autosta onnistuisiko sen koodaaminen käyttöön, mutta eivät siihen suostuneet. Joko heidän testeri ei sitä antanut tehdä tai sitten eivät halunneet muuttaa oletuksia, kummankin selityksen sain kun eri henkilöiltä kysyin. RS-huollossa onnistuisi.

Eilen latailin erWinistä kaikki mahdolliset dokkarit tunnin lisenssillä ja törmäsin seuraavaan tekstiin yhdessä johtojen jälkiasennuksia koskevassa huolto-ohjeistuksessa:

"We repeatedly deal with claims concerning the wiring / electronic systems caused by retrofitting the
Å koda vehicles with non-approved accessories. It is not only the non-approved accessory itself,
which causes such claims but also its unqualified installation. The procedures used are often
unqualified / non-approved. This concerns various functions like regeneration, comfort
functions .......... In some cases, a retrofit operation carried out in an unqualified manner may cause
overheating of the wiring with the risk of a vehicle fire.
Therefore, we underline again the necessity to use only genuine accessory when retrofitting
accessories to Å koda vehicles. Only these parts are tested and approved."

Ja edelleen:

"Nor is it admissible to modify/change the series production equipment like retrofitting xenon lights,
activating the cornering function, retrofitting daylight LEDs, changing the aerial, engine/body tuning,
lowering the body, modifying the exhaust. There is a danger that modifications to the vehicle´s wiring
will cause malfunctions or that various control units will be damaged.

...

In the case of the above-mentioned modification/change to a Å koda vehicle, any warranty or product
liability claims will be refused. Technical queries via the DISS system concerning this issue will be
refused as unjustified.
Direct or secondary damage caused by using non-approved accessories or by modifying/changing
the series production equipment cannot be charged within warranty/goodwill."

Onko kenelläkään käsitystä, miksi kulmavalojen aktivointi voisi aiheuttaa ongelmia? Antennin vaihtaminenkin on näköjään kiellettyä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy