Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - ukormi

#1
Kyseessä tuo allekirjoituksen MY2015 RS. Olen jotenkin ymmärtänyt että pelkästään tuon soittimen näyttöosan voi vaihtaa? Käykös jostakin mallista sellainen suoraan? Uudemmasta kenties? Ei varmaankaan voi ajatella etsivänsä FL mallin isoa näyttöä helposti asennettavaksi?
#2
Auto lähti jo aikaa sitten muualle. Kattotelineet jäivät. Ei ole kuin kerran kokeiltu että menivät paikoilleen Scalaan. Siis uudenveroiset ja kaksi avainta toki mukaan.

https://shop.skoda.fi/tuote/42303068/657071126/taakkateline-scala/27989941/1

Telineet Joensuussa. Voin toki lähettääkin jolloin rahtikulut ostajalle.

05oo67664o

110e
#3
10" Hertz ES250D.5 subbari ja siinä 15 litrainen kotelo.

Tuollaisen joskus ostin RS Octaviaan Cantonin subbarin tilalle. Olisiko ehtinyt olla vuoden päivät paikoillaan takakontissa kun Octavia vaihtoi omistajaa. Sitten se jäi käyttämättömäksi. Nyt on toki vastava Octavia mutta kun on kaksi koiraa niin ei konttiin mitään subbaria voi laittaa.

Kaivelee vain orkkiksen piuhat esille ja tekee välipiuhan jolla tuon saa suoraan kiinni. Minulla oli tuo välipiuhakin mutta eipä sitä ole nyt löytynyt. Olikos nyt kaksikelainen tai vastavaa mutta joka tapauksessa saa suoraan kiinni Cantonin piuhoihin. Tuo mukavasti lisää potkua verrattuna Cantonin omaan subbariin. Tämä toimii siis orkkis vahvistimen kautta.

Subbari Joensuussa. Voin toki lähettää mutta kustannus sitten ostajalle.

Voin laitella tarvittaessa kuvia.

Hintaa olisi 50 euroa.

#4
Kun laittaa ovet lukkoon ja avaa, ei kuskinpuoli aukea ulkokahvasta. Sisäpuolelta aukeaa kyllä ja ulkoakin, mikäli ei ole välillä käyttänyt lukossa. Lukkopesä on näkyy jumahtanut kiinni käytön puutteesta joten ei saa avattua avaimellakaan.

Jäätymisesta ei ole kysymys. Mikähän tuolla menee rikki kun käyttäytyy tuolla tavalla? Uusi orkkis lukkomoduli maksaa 470e, tarvike 65e. Irtihän tuo pitää ottaa ja katsoa saisiko korjattua vai pitääkö tilata uusi. Päätynen tarvittaessa tuohon tarvikeversioon  ::)
#5
Oli muuten pikkaisen isompi savotta.
Tässähän pitää irroittaa satulan kannakkeet että levyn saa pois/paikoilleen. Edessä meni kuskin puolella molemmat pultit poikki heti kättelyssä aivan siitä pultin juuresta, kierteiden alkukohdasta. Takaa poraamista en alkuun edes harkinnut vaan irroitin olka-akselin pois. Jarrulevyn otin ensin pois tieltä rälläköimällä levyyn kolot että se lähti pois kannake paikoillaan. Irrallaan sitten poraamista pikku hiljaa kokoa kasvattaen ja kun vingun terä mahtui reikään niin sitten sillä koversin pultin pois. Näin sain kannakkeen irti ja kaveri sitten hitsasi kannakkeeseen jääneisiin pultinpätkiin mutterit ja saatiin nekin pois. Toisella puolella lämmittelin alumiinista olka-akselia ja välillä annoin pulttiin kylmäspraytä. Toinen pultti lähti kiertämällä pois mutta toinen katkesi aivan samalla tavalla mitä ne toisetkin. Tässä porasin sitten olka-akseli paikoillaan takaa pultiin reiän ja vingulla loput pois. Kun toinen pultti oli jo irti niin sain nitkuteltua kannaketta siten että katkennut pultti oli jo valmiiksi löysällä kannakeessa eikä hitsaamista tarvittu. Pitää kyllä todeta että hyvin oli teräksiset pultit hapettuneet kiinni alumiiniseen olka-akseliin. Huh huh.

Takana piti ensin ottaa pitkittäin oleva pultti pois ylätukivarresta ( tässä tuli jo hiki kun katsoin että pultti menee alumiinisen olka-akselin läpi mutta onneksi ei ollut jämähtänyt pahasti kiinni ) ja sitten myös ulompi pultti pois alatukivarresta sekä tietysti jousi että sai tilaa työkaluille. Näitä pultteja lämmittelin myös ensin ja ne lähtivät sitten kaikki ehjinä irti. Noiden irroituksessa auttoi varmaan että pultit eivät ole niin paksut kuin edessä eikä varmaan jämähdä niin tiukasti kiinni.

Autosta meni tämän savotan aikana leima pitkäksi ja saas nähdä kuinka jarrut toimivat kun vien heti suoraan testeriin.

Mutta ajattelemani 45 minuutin vaihtoprokkis ei nyt ollutkaan ihan niin lyhyt ja helppo. Onneksi ei ollut mikään hoppu kun auto on muutenkin ollut seisonnassa.
#6
Octavia III (13-19) / 2015 TDI RS Huohotin
24.08.23 - klo:22:58
Onkos näissä miten hoidettu tuo huohotuspuoli? On kai siellä jossakin joku venttiili? Myynnissä näyttäisi olevan vaan putkia.
#7
A3 8P (03–) / Sutimisen/luistonesto
06.03.23 - klo:22:41
Saakos tuota kokonaan pois käytöstä?
Napista kun poistaa niin sallii hieman enemmän luistoa mutta torppaa kyllä totalisesti kun on hiemankin enemmän vauhtia ja yrittää sivuttain saada menemään.

Kyseessä 2009 S3.
#8
Octavia III (13-19) / Optimointi
26.02.23 - klo:00:31
Käytin RS diesel DSG Octavian optimoinnissa.
Ajettu 210000km.
Ei mitään vikakoodeja muistissa.
Ajettiin 214hv/450nm softa. Ei testattu penkissä. Tuntumat pelkästään perstuntumalla. Ja sen voimanlisän kyllä tuntee.

Huomiota:
Ennen optimointia käytiin Joensuusta Hyvinkäällä, sellanen hieman vajaa 400km/suunta. Auton tieturi näytti kulutukseksi 5.3ltr/100km. Tankkauksen mukaan oli melko tarkka.

Eilen käytiin optimoinnin jälkeen Järvenpäässä 406km / suunta. Tieturi näytti kulutukseksi 4,8ltr/100km, joka on edelleen samansuuntainen tankkausten kanssa mitä aiemmin.

Olosuhteet olivat melko samanlaiset. Tuulta oli ja lunta tuli. Renkaat samat.

Voimaa on nyt paljon enemmän ja kulutuskin tuntuu pudonneen. Sanoisin että optimointiin käytetty 350e maksaa melko nopsaan itsenä takaisin pelkästään vähentyneen kulutuksen muodossa. Mitä tuossa nyt muuttuu lisäpäästöksi ettei tehtaalla jo jo tehdä tuota sellaiseksi mitä pitäisi oikeasti olla? Kulutuksen mukaan ainakin hiilidioksidipäästöt pitäisi tippua. On kyllä nyt aivan eri auto mitä ennen optimointia. Ja tässä on EGR sekä DPF edelleen toiminnassa.

#9
17"
7,5"
ET:42
5x112
57,1 tai suurempi jonka voi supistaa oikeaan soviterenkaalla

Tuollainen perusvanne hopean värisenä.
Pitää olla suora, yksi kiero tuossa jo on.


Privaa..

Voi noutaa järkevän matkan päästä Joensuusta tai tulevana lauantaina 25.2 Joensuu - Kerava välillä.
#10
Tämä on myyty.
#11
Kirjoitin tämän jo aiemmin mutta se on näkyy hävinnyt.

Ostin Audiin Completokselta nuo led takavalot ja niiden kytkentä on aika suoraviivaista poislukien vihreät sisempien valojen piuhat. Auto on nyt jo myyty ja valot otin pois ennen myyntiä ja laitoin orkkikset takaisin. En nyt mitenkään muista mihin ne vihreät johdot tulee kytkeä, kenties rekkisterikilven valoon? Onko kenelläkään muistikuvaa mihin nuo pitää kytkeä?

https://carshop.ee/et/8pa/188565-taillights-led-audi-a3-sportback-8pa-yr-04-08-red-clear.html

Valojen koodi:
FKRLXLAI14015
#12
Jo hankittu, tämän voi poistaa.
#13
Löytyskö moista. Nyt on blackpaketin musta ja mieluusti laittaisin vakion kromireunuksisen.

Privaa.
#14
Ostetaan / Octavian Geminit 18"
23.09.22 - klo:21:56
Olikos täällä jollakin myynnissä moisia vanteita?
#15
Vikonlopuksi autoa etsiessäni... No joo, useammaksi vuodeksi tässä autoa etsitään. nyt bongattiin tuollainen manuaali 2021 ( MY2013 ) Superb 2.0 TDI 170 hv combi.
Varustetasona on ambition business. Skannasin tietty heti koeajon alussa auton OBDelevenillä ja eipä tuolta muuta löytynyt kuin Driver ja Front passanger exterior door handle touch sensor, open circuit B116C13 static.

Mielestäni tuossa varustelussa on mukana myös KESSy jota myös System description ja nuo vikakoodit tukevat.
System: VWKESSYPQ35GP
Identifier: J518
Hardware: 5K09599434

Oven kahvoissa on oikealla puolella painaumat kuten KESSY autoissa olen aiemminkin nähnyt.

Myyjä on sitä mieltä ettei autossa ole KESSYä kun sitä ei vakiovarustelistalla näy. No ei ole ambitionissa mutta ambition business versiossa pitäisi olla.

Kumpi tässä nyt on oikeassa?

Ja lisähuomiona oli ettei polttoaineluukku lukkiudu. Siitä ei ole vikakoodia.
#16
A3 8P (03–) / A3 1.6TDI vs 1.4 TFSI
12.09.22 - klo:09:42
Olin hurahtamassa tuollaiseen 2010 vuotiseen 200tkm ajettuun 1.6 TDI Audiin. Vaihdossa olisi mennyt tuo nykyinen 322tkm ajettu 1.4 TFSI.

Ei ole tullut dieselillä ajettua 5 vuoteen kun tuo RS lähti pois. Hieman oli ruusuiset muistot Octavia 1.6TDI ajoilta vuosilta 2010-2014.

Aikoinaan hylkäsin 3c Passatin 1.6 TDIn kun siinä oli vaihdevälit aivan hanurista, Octaviassa ne olivat kohdillaan ja se otettiin. Molemmissa 5 loviset manuaalit.
Nyt tässä Audissa oli ihan sama ongelma laatikon välityksissä. Kolmosella 50km vauhdissa meni hyvin hieman vajaalla 2000 kierroksilla mutta jos vaihtoi neloselle niin kierrokset tippuivat 1400 tuntumaan ja veto hävisi sekä alkoi juristamaan. Jotenkin tuo 2000rpm tuntuu kovilta kierroksilta kun tuota 50kmh rajoitusta on paljon taajamissa. Muutenkin tuo oli täysin hengetön alle 1600 kierroksen. Jotenkin en muista tuollaista ongelmaa Octaviassa olleen.
Kun vertaa tuohon TFSI koneiseen niin siinä vetoa on kyllä jo 1200 jälkeen eikä se juurikaan juristele ja 50 nopeudessa voisi jo tarjota vitosta. Juu, bensassa on kuusi vaihdetta ja dieselissä viisi. Mutta onhan kierrosalueetkin erilaiset. Hieman tuo TDI tuntui nyt maamoottorilta. Pitää nyt tuumia josko unohtaa tuon dieselajatuksen ja alkaa etsimään uudempaa 1.4 litraista bensakoneista. Ei kyllä ollut Scalan litraisessakaan mitään valittamista koneen suhteen.

Liekö sitten uudemmat 2013 -> pikku TDI koneiset sitten erilaisia. 

Kaupat kariutuivat kyllä siihenkin että kaikki levyt ja palat menisivät vaihtoon ja kaikki koiranluiden kumit olivat riekaleina. Lisäksi näkyi hikoilevan öljyä joko takastefalta tai laatikon tiivisteeltä ja kytkin ravisti hieman lähdössä. Auto oli katsastettu toukokuussa ja onhan nuo viat olleet jo silloin. Ei ole paljon kaikkiin katsastustoimipisteisiin luottamista jos luulee että auto on katsastettuna kunnossa.
#17
Kyseinen kompura hakusessa. Toki hyväkuntoinen saisi olla.

Orkkis on tuo Denso OEM numerolla 1K0820859N
#18
Näillä alkaa olla jo kilsoja takana. Onko tullut millä kilometreillä suurempia korjauksia eteen?
Kaksoismassa/kytkin?
DPF?
Vaihteisto?
Jotakin muuta?

Ruostettahan nuo eivät tuntuisi kovin herkkään ottavan, ainakaan pintapelteihin?

Uskaltaisiko ajatella ostavansa 230-250tkm ajettua..
#19
Audin ilmastointi siis lakkasi puhaltamasta kylmää kabiiniin. Muistaakseni aiemmin ilmastoinnin toimiessa moottorin flektit pyörivät, nyt eivät. Toki ei ole kauhean kuumakaan.
Käytin ilmastointihuollossa mutta sanoi ettei kannata alkaa tekemään mitään kun kompura ei lähde käyntiin. Painetta siellä tuntui olevan.
OBD11 kertoi seuraavaa:
A/C regulating Valve (N280):0,692A
A/C regulating Valve (N280):70%
High Pressure sensor (G65):23,5%
Refrigerant pressure: 7Bar

Compressor shutoff conditions
Current shutoff condition:0
Last shut off condition:19
Last but one shutoff condition:12
Last but two shutoff condition:19

Mitään vikakoodeja tuolla ei ole. Kylmää ei vaan tule ollenkaan.

Mikäs tuolle nyt tuli?
#20
Käytiin vilkaisemassa ruåtsista tuotua suomeen rekisteröimätöntä Octavia 2.0 TDI 150 heppaista farkkua. Etsiskeltiin myyjän kanssa AD Blue reikää mutta ei kyllä moista mistään löytynyt. Kun ei ole rekisteröity niin ei vissiin pääse kattomaan Trafiltakaan noita päästöarvoja. Aivan varmastihan tuo on jo EURO6 mutta onkos tuonvuotisia vielä olemassa ilman noita AD Bluesysteemejä?

Ei taida olla dieselit muutenkaan kovaa valuuttaa kun tässäkin oli vielä kitkat alla ja uudet kesärenkaat vanteineen takakontissa.
#21
Ostetaan / 4 Variant Golfin takaluukku
20.07.22 - klo:13:01
Löytyisikö ruosteetonta, tai lähes ruosteetonta takaluukkua. Lasi pitää olla paikoillaan.
Värinä mieluusti hopean harmaa ( silbergrau, metallic, L 0D7 V02 )
Toki muutkin värit käyvät, voihan sen sitten maalata.

Alkaa olla jo melko hapero tuo oma 2006 mallisessa oleva..

Tietty jos Joensuun lähistöltä löytyisi mutta kaipa matkahuoltokin kuljettaa.
#22
Tuollainen ärsyttävä ominaisuus on tuossa S3sessa. Arvelin että siellä olisi joku kytkin joka toteaa kun kytkintä painetaan ja se olisi nyt rikki. Mutta marmorilla kun tutkittiin asiaa niin ei siellä näyttäisi sellaista olevan. Kytkintä kun painaa niin vakkari kyllä tippuu pois päältä.

Kierrokset kyllä tippuu tyhjäkäynnille hetken päästä mutta ei heti. Hieman hankalaakin tuo on kun peruuttaa, painaa hieman kaasua ja polkaisee sitten kytkimen pohjaan niin kierrokset hieman ryntäävät ennen kuin laskevat tyhjäkäynnille.

Mistähän moinen ominaisuus voisi johtua?
#23
Kyseessä 2.0 TDI 150hv CRMB koneella oleva neliveto.
Näkeekö tuosta OBDelevenillä mikä on DFP täyttöaste?

Ja onko noilla kaksoismassoilla päästy millaisia kilometrejä? Tällä ajettu vähän alle 240tkm.

Muita huomioita kyseisestä koneesta..
#24
Sytyttää moottorichekvalon ja herjaa kahta koodia.
Heater Cont.Circ (Bank1(1) Sensor 2) No signal/communication. Intermitted
P0036

Bank1, sensor 2 Internal resistanse too high implausable signal. Static
P1114

Onkos tuo nyt lamda? Mistäs tätä lähtee kustannustehokkaasti korjaamaan. Kas ettei nyt tule ostettua turhia osia  ::)
#25
Olisiko kyseiset tiedot jollakulla tallessa? Netistä ei tunnu löytyvät.
Pitää saada tuo pirssi nyt pikaisesti kasaan ja liikenteeseen.
#26
Tommosen P0322  Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ vian tuppas tauluun, EPC ja moottorivalo palavat. Lähtee käyntiin pitkällä startilla, käy tonnin kiekoilla ja hieman tuntuu olevan veto poissa ( toki en ole kierrättänyt 3000 yli ) mutta liikkuu kuitenkin. Lienee jossakin limp moodissa. Vika vaikuttaisi olevan pyörintänopeusanturissa, no signal. Vaihdoin jo nokan pyörintäsensorin, ei tietenkään auttanut mitään sehän nyt olisikin ollut hienoa jos olisi ollut noin helppo saada kuntoon. Ostin myös kampiakselin nopeusanturin mutta sepä taitaakin olla melko vekkulissa paikassa. Taitaa olla tuolla koneen takaosassa siten ettei alakautta pääse sitä mitenkään vaihtamaan. Pitää kenties ottaa imusarja pois edestä. Onko se tosiaan noin pirullisessa paikassa?
#28
Tuollaisesta tuo S3 herjailee. Mistähän kohtaa autoa tuollainen anturi mahtaa löytyä?
Lienee 4B0907659
#29
Löytyy koodi 8r0 857 511
Noita on näkyy ollut useissa VAG vermeissä.
Onkos jollekulle jäänyt moista ylimääräiseksi?

Privaa..
#30
Tarkistin kyseisen seuraajakupin kunnon ja hiemanhan siinä on havaittavissa kulumisen alkua, vaihtoon siis.
Marmorilla löysivät hinnan 72,52e ja tilauskamaa.
Pikaisella googlettelulla:
Reference OE/OEM Number:
06D 109 309 C, 6D109309, 6D109309C, 6D109309F, 06D 109 309F, 133059, 06D 109 309 F, 6D 109 309 C, 06D109309C, 37162, 6D 109 309 F, 6D 109 309 FOLLOWER TAPPET, 6D109309C, PLUNGER, HIGH PRESSURE ROCKER FUEL PUMP CAM
ja hinnat tuolla 20-30e paikkeilla. Minkä merkkinen on orkkis? Fibi Bilstein? Ina? Hitachi?

Kannattaako tuota kysellä muualta, esim. Skodalta yms. Toki vain laadukas kuppi siihen pitää ostaa mutta Audin marmorilla on joskus myös se Audi lisä mukana.

Jakopään koppa on märkänä ulkoapäin ja varmaan vuotaa kampuran akselitiivisteestä öljyä pihalle. Pitää nyt avata koppa ja katsoa mistä öljy tulee. Jos tulee kampuralta, sitä rattaan pulttia ei taida ihan kotikonstein saada auki tallissa jossa ei ole nosturia. Pultti näyttää siltä ettei sitä ainakaan ihan äsken ole aukaistu  :)

Kyseessä siis tuo S3 2009
#31
On näkyy vaihdettu virisuodatinsatsi ja orkkis on jäänyt sille tielleen.
Olisko jollakin jäänyt moinen ylimääräiseksi?

Tarjoa vaikka privalla
#33
A3 8P (03–) / Takapään vetely
08.03.22 - klo:11:16
Kun Audi ostettiin, huomasin että perä muljahti aina kun ajoin kostealla kelillä valkomaalauksen yli. Ei tuo hirveästi haitannut joten en siitä ollut huolissani. Nyt on tänä talvena mennyt jo niin huonoksi ettei tuolla oikein tohdi ajella pidempää matkaa 80kmh alueella ja jopa taajamanopeudetkin tuntuu välillä hurjilta. Vetelee todella pahasti jos toinen takarengas on pitävällä ja toinen liukkaalla. Vaihdoin toisenkin takalaakerin kun arvelin että se juristaisi ja voisi jotakin kummaa aiheuttaa. Ei ollut siitä kyse.
Katsastuksissa ei ole mitään huomautettu eikä tuosta mitään välistä silmämääräisesti/ heiluttelemalla huomaa. Erikoista on ettei pitävällä pinnalla vetele yhtään.

Eihän tässä muu auta kun purkaa takaripustus osiin ja katsoa missä siellä on kulumaa joka tuollaisen aiheuttaa. On kyllä kuin olisi taka-akselikin ohjaavaa mallia.
Mikä noista on yleensä mennyt? Takakelkan puslat? 315tkm ajettu.
#34
Arvelin josko hommaisi 2014->2015 RS TSI Combin kun pääsi käyttöetu Scalasta eroon. Olen jo jonkun aikaa seuraillut hintoja kasvavan epäuskon vallassa. On se totta että käytettyjen hinnat pysyvät nyt samassa tai jopa nousevat pikku hiljaa.
Paikalliseen K-Autoon tuli 2014 MY2015 RS TSI jolla ajettu 134tkm. Käytiin sitä vaimon kanssa katsomassa kun auto oli vielä putsaamaton. Jarrulevyt/palat menisi kaikki vaihtoon, kesävanteina oli hieman reunoiltaan hapettuneet orkkis 18" Geminit joilla oli päällä kitkarenkaat. Alla oli 17" nastat tarvikevanteilla. Lisävarusteina Webasto, vetokoukku ja black paketti ( jota en itse ikinä ottaisi, no melkein kaikkiin se on otettu kun oli niin halpakin lisävarusteena). Takakontista on vakoina mukaan tulleet verkot hävinneet, suoja kontinreunaan on kuitenkin laitettu.
Kovin kärkkäästi pyysi saada antaa tarjous mukaan. Auton hinta on 19900e ja räpsäytti räväkän tarjouksen käteen -> 19600e.
Sinällään pyyntö on linjassaan kun kaikki näyttää olevan hinnaltaan hieman alle 20000e noilla kilsoilla. Suurempi ajomäärä ei kauheasti hintaan tunnu vaikuttavan.
mutta enpä nyt lähde liki 20000e maksamaan kuitenkin jo 8v vanhoista combeista. Diesel ei nyt ole vaihtoehto vähien kilsojen vuoksi ja muutenkin diesel on nyt vastatuulessa polttoaineen hinnan ja dieselverojen takia. DSG versiota en ota, manuaali ainoa vaihtoehto.

Katsoin sitten josko olisi 1.4 TSI koneisia. On joo mutta hinnat jotakin utopistista, huomaa että Octavia on ollut ja on edelleen suosittu auto.

Taitaapa olla niin että tuo A3 saa nyt olla ajoautona ja Roadster sitten kesällä lisäkulkineena.
#35
A3 8P (03–) / Parempaa lähivaloa
29.01.22 - klo:14:57
Scala ledvaloineen lähti ja alkoi taas Audilla ajaminen. Mutta onpas tuossa surkeat lähivalot, normi h7 halogeenit, ei edes linssiversiotkaan. Heijastimet on kirkkaat ja pintamuovikin päästää valon läpi. Pitkille laitoin ledbarin joten se puoli on kunnossa. Olen tuossa kokeillut kalliimmanpuoleisia +200% halogeenipolttimoja ja onhan ne vähän kirkkaammat mutta kestävät sit jokusen kuukauden ja taas saa olla uusimassa. Taidan ensihätään laittaa jotkut ledipolttimot ja katsoa voiko sellaisia tuossa pitää. Laillisethan ne eivät varsinaisesti kyllä ole.

Onkos kukaan ostanut tuollaiseen parempitehoisia umpioita? Ja jos on niin mistä ja mihin hintaan.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy