Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mustalaa

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.04.24 - klo:22:10
Auto on tosiaan facelift. Meillä ovet aukaistessa latausaseman valot pysyvät samoina kuin ladatessa. Jos vuorostaan auto ei lataa, esim ajastus ei ole alkanut tai akku on täynnä, niin ovet aukaistessa latausaseman valot vaihtaa väriä latauksen puolelle idlestä hetkeksi. Voihan se tietty olla, että todellisuudessa auto ei lukot aukaistessa lataa, vaan pelkästään keskustelee laturin kanssa. Kuitenkin isoista virroista kyse, niin voisi hyvinkin olla turvallisuustoimi katkaista se lataus siksi aikaa kuin johto on mahdollista irroittaa autosta.
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.04.24 - klo:21:33
Lainaus käyttäjältä: Maka78 - 14.04.24 - klo:20:59Moi. Tyhmä kysymys, ja varmaan selviäis ohjekirjasta, mutta laiskuuttani kysyn. Kokeilin ladata ensimmäisen kerran Passattia tänään. Mites se latauksen lopetus / latausjohdon lukituksen avaus? Pitääkö ovet avata kertaalleen painamalla, vai kaksi kertaa? Jos key-less, riittääkö että avaa ovet kahvasta? Kuuluuko mitään ääntä kun lukitus vapautuu? Siis siis kokeilin vaan hetken latausta, kun auto ei vielä arki ajossa. Sain johdon pois, mutta en kuullut mitään ääntä ja latausasema ei katkaissut virransyöttöä ennen kuin otin johdon pois. Olisko pitänyt, vai toimiiko siten, että latausasema katkaisee vasta sitten, kun ottaa johdon pois? Kiitti kommenteista.

Aukaisemalla auton ovet normaalisti aukeaa myös latauksen lukitus, oli se sitten kahvasta tai kaukkarilla. Menee takaisin lukkoon, jos ei reagoi riittävän nopeasti. Eli kun aamulla aukoo ovet ja nakkaa ensin muksun turvaistuimeen, niin tarttee vielä uudestaan kaukosäätimellä aukoa ovet, jotta se johto lähtee irti. Ei pidä merkkiääniä lukitusta aukaistessa oli täynnä tai lataus kesken. Taitaa siitä joku pieni surinä lähteä. Lataus loppuu vasta johdon irroittaessa, koska voisihan sulla olla auto laturissa ja samalla lastaisit sinne rojua. Jos joskus johto ei lähde irti vaikka pitäisi, niin manuaalinen vapautus löytyy konepellin aukaisemalla luukun kohdalta, siinä on pieni kansi jonka saa kammettua pois ja siellä valkoinen vipu jota painaa.
#3
Vastauksena itse itselle, Audi-foorumin avulla löytyi Original Felgen -sivusto, josta vanteen numeron etsimällä sai vastauksen kysymykseen: Nabendeckel Bestell-Nr. 4F0 601 165 N
#4
Minun ymmärrykseni ja lukemani mukaan ajoakun lataaminen lataa samalla 12 V akkua. Eli faceliftin tapauksessa 3,5-7 tuntia tyhjästä täyteen ja laturista riippuen. Jotenkin tuo erillinen akkulaturin asennussuositus tuntuu kummalliselta tuossa valossa, jos auto joka tapauksessa lataa akkua. Olenko ymmärtänyt väärin?
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.03.24 - klo:16:03
Lainaus käyttäjältä: Maka78 - 01.03.24 - klo:22:21Onko tämä myös 8" näytössä, jossa fyysiset rullat, ettei vaan 9,2" ominaisuus?
On sama pienemmässä näytössä.
#6
Ja jos haluaa auton lataavan yöllä akun täyteen, eli lähinnä hyödyntää helpoiten pörssisähkön päivän halvimmat tunnit -> Asettaa akun alimman latausrajan nollaan ja joka päivä toistuvan latausajastuksen klo 6 lähtöajalla ilman lämmityksiä ja "edullisempi energia" vai mikä se asetus nyt onkaan, jonka asettaa 02-07 tms. Toki vaatii oikean laturin, että auto ehtii lataamaan akkunsa täyteen 3,5 tunnissa.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.02.24 - klo:22:38
Potkuaukaisu on juu normivaruste noissa suomi-gte:issä. Olisikohan se Kessyn kanssa samaa pakettia? Kuulemma Suomessakin on myyty ainakin hetken sitä Ruotsin huomattavasti köyhemmin varusteltua autoa, mutta valtaosa autoista on kuitenkin noita kuvaamiasi paketteja. Koukku on jälkiasennus luultavasti, jos näyttää kummalta. Eiköhän ne kaikki ole samanlaisia taittuvia, jos olisi lisävarusteena otettu.
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.02.24 - klo:20:24
En nyt ehkä ihan ymmärrä onko siinä kivikautisuudessa eroa, jos se tallennusmedia onkin pitkulainen eikä lättänä, kun se musiikki tarttee kuitenkin tietokoneen päätyäkseen sinne medialle ja soittimessa tarvitsee selailla kansiota ;D. Ainakin Apple CarPlaylla Spotify jatkaa toistoa automaattisesti auton käynnistäessä, joskin tekee se niin bluetoothilla talon Audissakin.

Varusteiden perusteella taitaa olla kokolailla vakiovarusteet ilman extroja, kuten valtaosassa onkin. Travel assist osaa lukea liikennemerkkejä ja säädellä nopeutta niiden ja navin datan avulla, mutta luokattoman huonosti. Vaihtaa kyllä oikeassa kohtaa, mutta välillä itsekseenkin ja keksii omia rajoituksia. Esimerkiksi Tampereella ohitustien rampit on jostain syystä 120 km/h auton mielestä... Lisäksi ei ole mahdollista säätää, että paljonko se ottaa extraa merkin lukemaan, vaan jokaisen merkin jälkeen tarttee näpytellä itse ne mahdolliset lisäkilometrit tunnissa vakkariin. Sen sijaan itse käytän TA:ia kaista-avustimen vuoksi, joka on omasta mielestäni toimiva isolla tiellä.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.02.24 - klo:19:43
Ei löydy tosiaan SD-korttipaikkaa, mutta löytyy kaksi USB-C:tä, jos puhelimelta soittaminen ei ole vaihtoehto. Luulisi niiden kautta onnistuvan tikulta median toistokin, kun karttojenkin päivitys onnistuu. Joko olemassa oleva vanha USB-A-tikku ja adapteri tai suoraan se USB-C-tikku.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
19.02.24 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 18.02.24 - klo:23:41Mittariston mukaan D:llä on ja pysyy, oli mikä mode tahansa
No se on totta juu. Mutta auton käytös on erilaista ja omasta mielestäni verrattavissa vastaavaan muutokseen mitä D->S ei-hybridissä.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
18.02.24 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 18.02.24 - klo:22:15Vähän tyhmä kysymys, mutta sitävartenhan nää forumit on  ;D
RS octaviassa kun laitoin sport modelle, niin myös laatikko meni S:lle.. tässä pasuunassa on ilmeisesti pelkkä D??
Menee arvailuun, mutta jos laittaa sen ajoasetuksen valinnan sporttiin niin ei vaikuta laatikkoon, mutta jos laittaa GTE-moden niin laatikko on "sportilla".
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
18.02.24 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: Haldenisti - 18.02.24 - klo:18:29Jonkin verran Passat GTE:tä myös harkinnut ja googlasin tässä toista tuntia tietoa, mutta oikein mitään kattavaa "ostajan opasta" ei tullut edes englanniksi. Ongelma on myös, että moni hakutulos on tällainen 200 sivun foorumiketju, jota ei voi lukea päästä päähän. Sattuisiko kellään olemaan jotain linkkiä vaikka tällaiseen yhteenvetopostaukseen?

Sen verran mitä itse etsinyt tietoa:
-Tyyppivikana mekatroniikan hajoaminen, epäiltynä syynä 12V akun hiljainen tyhjentyminen joka aiheuttaa kalliin vian mekatroniikan suodattimien rikkoutumisen takia.
-Aiemmissa vuosimalleissa korkeajänniteakku on tiivistetty huonosti ja saattaa kastua, tähän on ollut valmistajan takaisinkutsukampanjoita.
-Faceliftissa isompi akku: 9,9 kWh -> 13 kWh. Ei oikein tietoa, onko esim. mekatroniikan tyyppivikaa korjattu.
-Korkeajänniteakun uusiminen riippuen tuleeko tilalle käytetty vai uusi voi olla väliltä 4000-12000 e. Ei selkeää tietoa löytynyt. Jopa 20 000 e kyllä myös mainittu uuden akun hinnaksi merkkiliikkeessä jossain viestissä.
-Erään Youtube-videon mukaan 5 v vanhassa 138 tkm ajetussa Passat GTE:ssä oli arvioitu kantama sähköllä laskenut 53 km -> 46 km. 7 km lasku eli n. 15 %. Ei siis järisyttävää.

Kiinnostaisi kyllä, että mitä tyyppivikoja mahdollisesti faceliftin mennessä on korjattu ja mitä kokemuksia on 200 tkm lähestyneistä autoista? Millainenhan kantama niissä vielä on? Missä välissä akusto on jouduttu vaihtamaan (muusta syystä kuin kondensaatiokosteudesta)?
Tyyppivikoja on myös öljyvuodot koneen ja laatikon välistä tiivisteistä, koskee faceliftiä ja pre-faceliftiä. Ei se osa, mutta ne työt... 2500e teetettynä K-Autossa ja voi olla 30 tkm ajetussakin yksilössä. Ainakin pre-fl:ssa oli yksi öljyvuotopaikka laatikon pultit tms.

Mekatroniikka oli mun mielestä jollakin mennyt myös faceliftistä tällä foorumilla.

Toinen mieleentuleva tyyppivika on latausluukun / sen lukituksen hajoaminen. Tähän oli joku suhteellisen järkevän hintainen itse tehtävissä oleva korjaus. (Osa ollut 52e jossain vaiheessa) http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49145.0

Joissain autoissa on sekoillut/hajoillut infotainmentteja ja merkkiliike nostaa käsiään pystyyn. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=53387.0
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Apple carplay
12.02.24 - klo:12:18
Lainaus käyttäjältä: Kaaleppi1 - 12.02.24 - klo:07:21Millainen langaton laturi ja mistä?
En Joosepista tiedä, mutta tällaisen olen itse bongannut ja pohdiskellut. Löytyy omansa faceliftille ja pre-fl:lle. Linkissä faceliftin:
https://www.inbay.systems/en/product/charging-compartement-for-your-vw-passat-2020-power-10w-kopie/
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.02.24 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 11.02.24 - klo:21:38Juuri ostin GTE Passatin ja toivoisin tyhmälle vähän neuvontaa:

1. Onko tästä GTE - sähköinen lisäteho napista jotain iloa? Miten sitä käytetään tai kannattaa käyttää?
Periaatteessa sitä ei tartte yhtään mihinkään. Itse olen käyttänyt toisinaan sitä maantiellä ohittamistilanteissa, jotta auton tehot on varmasti saatavilla ilman ylimääräisiä venailuja kun painaa kaasua. Periaatteessa sitä voisi verrata toisissa autoissa löytyvään automaatin Sport-asentoon. Tekee saman kuin Drive, mutta vähän eri logiikalla ja viiveellä.
#15
Tuli hankittua käytettynä Audin alkuperäisvanteet 8TO-601-025-C, joissa ei ollut keskikuppeja mukana. Näihin tulee kuvien perusteella ne tähden malliset kupit. Onkohan 4F0-601-165-N oikea osanumero?

#16
Löytyykö joku Tampereen seudulla (itse Nokialla) koodaan 2012 Audi A5:een:
- Start-stop muistamaan edellinen asento
- Ikkunat aukeamaan kaukosäätimellä
- Sound aktuator vai mikä se pöristin onkaan pois päältä, jos tuossa sellainen on
- Takavalot palamaan aina
- Päiväajovalot takaisin toimintaan?
Kaksi vikaa on vankkoja ehkiä, koska ei ole paljoa tullut autoa nähtyä Suomen talvessa pimeän kelin ulkopuolella ;D. Mulla on tunne, että koko ajan palaisi xenonit ja kuvittelisin, että päiväajovaloilla pitäisi palaa jotain muuta? Mutta tosiaan, takavalot saattaa palaa jo koko ajan ja ne päiväajovalotkin oikeasti toimia...
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.01.24 - klo:13:10
Lainaus käyttäjältä: peped - 04.01.24 - klo:08:29Niin joo ja mikä se GTE:n huoltoväli nyt oikein on, 1v/15tkm?
Juu, 1v / 15 tkm. 30 tkm välein on isompi huolto ja 60 tkm välein dsg:n öljyt. Sitä en muista, mitä noi pienempi ja isompi huolto piti sisällään.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.12.23 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: muusteri - 07.12.23 - klo:16:31Mitäs erikoisliikkeitä tässä pitää tehdä että saa webaston ajastimella päälle? Aamulla weconnectissa asetettuun lähtöaikaan oli kyllä akku täynnä mutta webasto ei ollut lämmittänyt.
Asetin sitten töihin päästyä lähtöajan autosta suoraan mutta silti odotti kylmä auto parkissa töistä lähtiessä.
Connectissa on täppä siinä käytä seuraavassa lähdössä pa lämmitintä ja auton näytöstäkin valitsin lähtöajalle seisontalämmityksen.

Myöskään en ole connectin kautta saanut kertaakaan vielä manuaalisesti sitä päälle. Kaukkarista toimii ongelmitta.
Olihan siellä päällä sekä lataus, lämmitys ja webasto? Lämmityksen lisäksi se webasto tulee erikseen valita. Oman kokemuksen mukaan se lämmittää ajastettuna jossain vaiheessa ajastusta, muttei suinkaan viimeisenä. Haalea auto on parhaimmillaan ollut odottamassa. Olen siirtynyt laittamaan vain ajastetun latauksen yölle pörssisähkön halvempien tuntien valossa ja lähtöä ennen tökkäsen kaukosäätimella webaston päälle. Onpahan lämmin. Sovelluksesta ei ole kokemuksia, kun ei ole sitä maksullista.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.12.23 - klo:12:48
Lainaus käyttäjältä: muusteri - 06.12.23 - klo:11:12Menee yksinpuhelun puolelle tämä, mutta tulipa suoraan sanottua pienenä shokkina, että tässä vm 2020 autossa ei ole keyless entryä eikä taittuvia peilejä. Ilman taittuvia peilejä kyllä pärjää, mutta totuttelemista tulee olemaan keyless entryn puuttumiseen. Keyless Go löytyy ja jotenkin sitä oletti että keyless entry täytyy olla tällöin myös etenkin kun kuskin kahvassa on kolo/vekki joka siihen viittaisi.
Saako keyless entryä koodattua jälkikäteen vai täytyykö hommata tuo >1000e retrofit paketti?
Anopin yksilö on ruotsivarusteinen GTE, josta puuttuu suomivarusteiseen verrattuna peruutuskamera, keyless entry, pysäköintiapu, matriisivalot, sähköinen takaluukku ja taittuvat peilit ainakin. Mut hei on sentään penkit kivempaa verhoilukangasta!
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.11.23 - klo:20:23
Lainaus käyttäjältä: muusteri - 27.11.23 - klo:20:01Diisseli on vaihtumassa Passat GTE malliin. Jonkun aikaa nyt selaillut tarjontaa ja muutama potentiaalinen yksilö olisi nyt kiikarissa, mutta näissä kummassakaan ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Kysymys kuuluukin, että tarvitseeko sitä? Riittääkö tuo sähköinen lämmitin lämmittämään auton sisätilat aamuisin kun on latauksessa normaalissa 230v pistorasiassa ja toimiiko lämmitys myös sitten tienpäällä, jos ei ole johdon perässä mutta akussa kuitenkin virtaa jäljellä? Ja ehkä se tärkein kysymys, että saako sähkölämmityksen sovelluksesta päälle?
Oma mielipide on, että tarttee webaston. Toisten mielestä ei tartte. Sähkölämmitys laturissa toimii sillä virralla mitä seinästä irtoaa, eli 1,7 kW tai 3,7 kW. Sen voi ajastaa autosta, mutta minä ainakaan en ole keksinyt logiikkaa milloin se auto on lämmin ja milloin ei, yleensä on viileä auto on ollut odottamassa. Itselläni on webasto ja olen lopettanut lämmityksen ajastukset. Omaan makuun se kaukosäätimestä webaston päälle näppääminen hetki ennen lähtöä on simppelimpi vaihtoehto kuin ajastus tai kännykkäsovellus. Onpahan varmasti lämmin auto odottamassa. Ja kun ei tuo lämmitä kuin sisätilat, niin katoksessa oleva auto lämpeää mukavan nopeasti. Ymmärtääkseni lämmitys on mahdollista käynnistää sovelluksella, joskin vaatii sovelluksen maksullisen jäsenyyden. Itselläni ei ole, joten en tiedä varmaksi. Autoa on mahdollista esilämmittää tienpäällä pelkällä sähköllä, jolloin se itseasiassa lämmittää seinää tehokkaammin kun akusta sai 5 vai 6 kw lämmityslaitteelle irti... 
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.11.23 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 26.11.23 - klo:10:41No tätä muistelin, että ei ottais latauksessa vastaan kuin jotain 10 kWh.
Jos auto ottaa tuon vastaan, niin onkohan latauksessa häviöitä...? Tuskin paljon, mutta jokunen prosentti?

Ja jos akku on 13 kWh, niin onko se vajaa 3 kWh aina reservissä, eli sitä ei saa ajamalla tyhjäksi? Muistan lukeneeni tästä joskus jossain jotain. :)
Muistaakseni tuota tosiaan markkinoidaan, että 10,0 kWh olisi ajolle varattuna 13,0 kWh:sta. Arvelen tuon reservin määrän pikkusen vaihtelevan, varsinkin jos ajaa navi päällä. Tällöihän auton kait pitäisi osata optimoida. Jos auto tunnistaa määränpään olevan 100 metrin päässä, niin annetaan ottaa pikkusen ylimääräistä akusta. En tiedä, kunhan mutuilen. Lisäksi sitten omansa mennyt vielä häviöön tuossa "ylimääräisessä" 0,7 kWh:ssa. Paha sanoa paljonko häviön suuruus on, joitan prosentteja itsekin arvioisin. Jos olisi useampi mittaus tiedossa, niin helpompi olisi lottoilla.
#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.11.23 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 25.11.23 - klo:11:21Miten se oli faceliftin akun kapasiteetti... Oliko se jotain 13 kWh?

Koitan siis loppujen lopuksi hakea auton kulutustietojen kautta sitä tietoa, että kuinka paljon minulla kuluu sähköä auton lataamiseen.
Jos Volkkarin portaali näyttää vaikka, että on kulutettu jonain päivänä 10 kWh, niin onko lataukseen kulunut myös tasan 10 kWh vai kenties häviöiden kauttta vähän enemmän?
Miten tämä kannattaisi laskea?

Tuttu oli hankkinut Defan laturin, josta saa statiikat pihalle. Facelift-GTE:n täysin tyhjäksi ajettu akku oli latauksessa ottanut virtaa vastaan 10,7 kWh.
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
05.10.23 - klo:20:35
Se mikä noissa pistorasioista lataamisissa on hyvä kanssa muistaa on sen latausjohdon paino. Näkee aika paljon pelkästä pistorasiasta roikkuvia johtoja ilman mitään kevennyksiä. Se johdosta/möykystä syntyvä momentti vääntää ajan saatossa rikki joko johdon pistokkeen juuren tai pistorasian. Volkkarin omassa laturissa on ainakin sen möykyn nurkissa reiät, joista sen saa roikkumaan vaikkapa koukusta. Kotona oli sopivan kokoinen koukku pistorasian vieressä, josta olen sitä riiputtanut ja siirtänyt johdon painon pistorasiasta seinälle. Laitoin myös toisesta möykyn nurkasta nippusiteen läpi lenkiksi, että saa myös naulasta roikkumaan, mikä mökillä oli pistorasian vieressä. Kotona on ihan oikea laturi nykyään, mutta asennusta odotellessa tarvitsi käyttää matkalaturia.
#24
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 26.07.23 - klo:21:32
Sain vihdoin aikaiseksi ottaa yhteyttä tuosta öljyvuodosta. Pisteet K-Auton huoltojampalle, joka selvitteli pari päivää vastaatuloasioita. Tässä keississä tehdas ei korvaa mitään, mutta maahantuoja laskennallisesti kilsojen mukaan käyttöhyödyn mukaisesti. Tosiaan 2019-mallinen suomiauto ja auto ostettu 2v sitten käytettynä (kesällä -21) K-Autosta. Itselle jää maksettavaa noin 30 % laskun loppusummasta, tarkoittaen noin 700e hujakoissa. Kuukauden päästä menee huoltoon, päivittelen sitten mitä oli lopputulemana. Varasivat kaksi päivää työlle, siitähän tämä loppusumma noin 2500e pitkälti koostuu. Huoltojampan mukaan useammin vuotaa laatikon puolen tiiviste kuin moottorin.
Auto oli huollossa viime viikolla (ti-ke) ja keskiviikkona soittivat, että laatikon puoli vuosi, osa on vaihdettu mutta asentaja sairastunut -> Auto odottaa atomeina hallin lattialla tekijän paranemista. Hoitivat sijaisauton ilman ongelmia tilalle. Tänään (ma) soittiva aamusta huollosta, että hei nyt kun auto on saanut olla puoli viikkoa hollillaan niin vuotaa muuten moottorinkin puolelta pikkusen, korjataanko samaan syssyyn vai tuutko parin vuoden päästä uusiksi. Pikkusen kuluu ylimääräistä aikaa, kun moottoria oli jo alettu sovittamaan takaisin autoon. Mutta koska tästäkin vaihdosta meni vihevastuuseen käyttöhyödyn mukaan, niin maksettavaa itselle jää pari sataa vs. parin vuoden päästä kolme tonnia :D. Kerrankin oli onnea onnettomuudessa.
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.08.23 - klo:20:23
Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 15.08.23 - klo:22:00
Kenen kartat navissa on, eli minne voi ilmoitella virheistä?
Heren kartat tosiaan noissa MIB3-vehkeissä on, MIB2-vehkeissä taitaa olla Hereä ja Tomtomia sekaisin tällä hetkellä. Mutta sen sijaan mihin ilmoittaa virheestä onkin täysin toinen kysymys. Itseäni on ärsyttänyt, kun Tampereella on ohitustiellä rampeilla 120 km/h rajoitus karttojen mukaan ja samoin oman asuinpaikan ympäristössä rajoitukset 50 ja 60, vaikka pitäisi olla 40 ja 50. Ja nuo ovat olleet alueen rajoituksina ainakin 7 vuotta, mitä olen itse alueella liikkunut. Kävin kirjautumassa Heren sisällöntuottopalveluun ja kappas vaan, siellä on kaikki nuo edellämainitut täysin oikein. Eli jotenkin se data menee päin honkia Volkkarilla.
#26
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 22.04.23 - klo:15:18
Moro,

Kuukausi sitten auto kävi huollossa K-Autossa ja silloin kommentoivat, että laatikon ja moottorin välissä on öljyvuotoa. Auto on 19-mallin 55 tkm ajettu. Suomiauto, pari vuotta sitten ostettu käytettynä. Mitäs kautta näissä kannattaa lähtemään kyselemään huollon perään, jotta olisi mitään toivoa VW:n mahdollisista vastaatuloista?

Sain vihdoin aikaiseksi ottaa yhteyttä tuosta öljyvuodosta. Pisteet K-Auton huoltojampalle, joka selvitteli pari päivää vastaatuloasioita. Tässä keississä tehdas ei korvaa mitään, mutta maahantuoja laskennallisesti kilsojen mukaan käyttöhyödyn mukaisesti. Tosiaan 2019-mallinen suomiauto ja auto ostettu 2v sitten käytettynä (kesällä -21) K-Autosta. Itselle jää maksettavaa noin 30 % laskun loppusummasta, tarkoittaen noin 700e hujakoissa. Kuukauden päästä menee huoltoon, päivittelen sitten mitä oli lopputulemana. Varasivat kaksi päivää työlle, siitähän tämä loppusumma noin 2500e pitkälti koostuu. Huoltojampan mukaan useammin vuotaa laatikon puolen tiiviste kuin moottorin.
#27
Lainaus käyttäjältä: Tonze - 23.11.21 - klo:14:08
Tänään onnistuneesti tehty kaukosäätimen vaihto (3G0963511B). VW Passat GTE 2017
1. Tavarakotelo irti kojelaudan alta
2. Sulakeboksista F7 sulake irti 5 sekunniksi
3. Sulake takaisin paikalleen.
4. Kaukosäätimestä OFF nappula pohjaan n.2 sekunniksi
5. Alkoi toimimaan.

Marmorilla kake 180â,¬ ja ohjelmointi 100â,¬. Itsetehden: avain Ebaysta 39,90â,¬ +asennus 5 min 0â,¬, olen tyytyväinen säästöön  ;D
Ylläoleva ohje päti myös vm. 19 faceliftissa.

Kaukkari tuli tilattua jo kaksi vuotta sitten auto ostaessa, mutta vihdoin sain aikaiseksi, kun ei ole itsellä auto joka päiväisessä ajossa. Vartti kesti yhteensä prosessissa, niistäkin 10 min meni tämän ketjun löytämiseen ja kaukkarin kaivamiseen jemmasta ;D. Ratin vasemmalla puolella oleva luukku auki ja etu-/yläreunasta löytyy klipsit, joilla aukeaa kokonaan. Konepellin alla olevassa sulakerasiassa on kannessa työkalu, jolla sulakkeen saa napattua irti helposti. Kaukosäätimessä paloi punainen valo, kun oli pariutunut.
#28
Uusi karttapaketti on ladattavissa, 19.6. päivätty. Ennen sai suoraan ladattua volkkarin sivuilta, nyt tarvitsee ensin kirjautua sisälle, että kartat näkyvät.
#29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.07.23 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 13.07.23 - klo:22:19
Kunhan tulin taas kirjoittamaan seuraavasta ongelmasta, eli nyt meni omasta kulkineesta Front assist ja ACC sököksi. Kesken ajon heitti tauluun tekstin, että Front assist ei toiminnassa ja näin ollen ei myöskään vakionopeuden säädin toimi. Kyllä on tähän menopeliin osunut kaikki viat... Ensin meni mediayksikkö vaihtoon, sitten hätäpuhelujärjestelmä ja nyt sitten tämä!

Mitenhän se on, oisko vaan joku sensorin kiinnike irti ja kannattaisiko tuota koittaa itse vilkaista ennen kuin vie korjaamolle?
Ilmeisesti sensoriin etulogon takana pääsee suht helposti käsiksi, kun irroittaa neljä ruuvia konepellin alta ja nykii etumaskin irti?

Itsellä ilmoittaa tuota monesti käynnistyessä, jos on ollut keula kohti aurinkoa. Tähän tuli softapäivitys jossain välissä, joka paransi tilannetta ja osasi kokeilla itse niiden toimintaa automaattisesti lyhyen ajon jälkeen ja palautti ne takaisin toimintaan. Ennen piti käynnistää auto uusiksi. Mutta ei kyllä ole ajossa koskaan ilmoittanut, muulloin kuin talven pahimmissa lumipyryissä.
#30
Lainaus käyttäjältä: välkky - 01.06.23 - klo:15:47
Kun kerta kysessä hybridi niin se alue kertoo etäisyyden mihin asti akulla pääsee?
Juu, tässä on oikea vastaus. Se koittaa jollain logiikalla esittää, että mihin asti pääsisi pelkällä sähköllä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy